307 Forum

Je voelt je (soms) lekkerder in een peugeot...
Het is nu vr 20 jul 2018 - 00:49:44

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 14 jul 2012 - 19:40:18 

Dit hoorde ik woensdag bij de Dealer, foute boel in Frankrijk.

http://www.automobielmanagement.nl/nieu ... itron.html

http://www.faillissementsdossier.nl/nie ... troen.aspx

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 17 jul 2012 - 16:34:58 

Zal wel loslopen denk ik. Het is geen Saab in dat de merken op zich nog wel redelijk verkopen. Juist omdat er waarde zit in de merken zal PSA niet zomaar ophouden te bestaan. Het kan natuurlijk wel dat ze worden overgenomen door een andere automaker, of failliet worden verklaard en dan herstarten met een nieuwe investeerder ofzo, maar de merken zullen denk ik wel blijven bestaan. Er zal wel hard moeten worden gesaneerd vrees ik, misschien wel geen productie in Frankrijk meer op termijn..

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 17 jul 2012 - 17:52:42 

Het wordt tijd voor PSA om de 308 op te ruimen, model verkoopt voor geen meter. De 308 is zowel privé als zakelijk niet aantrekkelijk.
De 508 is tevens ook geen suc6 nummer, veel te duur voor privé en in het zakelijk segment kiezen mensen eerder voor Audi of VW dan voor een Peugeot.

Ik denk dat de 107 de eer nog een beetje hoog houd voor Peugeot, zonder het suc6 van de 107 had het helemaal dramatisch geweest.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 17 jul 2012 - 18:29:02 

Marcel307SW-XSi schreef:
Het wordt tijd voor PSA om de 308 op te ruimen, model verkoopt voor geen meter. De 308 is zowel privé als zakelijk niet aantrekkelijk.
De 508 is tevens ook geen suc6 nummer, veel te duur voor privé en in het zakelijk segment kiezen mensen eerder voor Audi of VW dan voor een Peugeot.

Ik denk dat de 107 de eer nog een beetje hoog houd voor Peugeot, zonder het suc6 van de 107 had het helemaal dramatisch geweest.

508 geen succes?
In juni zijn er 1311 107's op de weg gekomen, bijna net zoveel als de 1279 508-en die zijn gaan rijden.

en tov de passat gaat het (behalve deze maand) al maanden heel netjes.

april: 780 stuks 508, 512 Passat
mei: 918 stuks Peugeot, 656 Passats.
juni: 1279 x P508 en 3534 x passat ? Zeker weggegeven of Hertz heeft er "een paar" ingekocht.

De 508 zit qua aantallen al over de 50% van zijn voorganger de 407.

http://www.autoweek.nl/verkoopcijfers.php?merk=Peugeot

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 17 jul 2012 - 20:50:00 

En hoeveel 508's zijn er in de rest van europa verkocht, de 208 gaat ook al niet zoals verwacht, de 107 loopt ook op zijn einde, die had zeker vervangen moeten worden.
Zoals het er nu voor staat word de Leeuw voor de Leeuwen geworpen, en in zee gaan met slOpel (GM) is ook al geen bijster goede zet geweest van die fransen. :? :? :?
Ik blijf erbij, ga eens afkijken bij die rare duitsers van die volkswagens, die weten hoe het moet met meerdere merken onder 1 dak, enige die daar niet echt goed gaan zijn die spanjolen. :o :o :o :o

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 26 jul 2012 - 22:44:46 

het gaat overal slecht op het moment.

peugeot word wel gesteunt door de franse staat, ik denk dat dit naast wijn een van de grootste export producten is van het land.

ook zoals wat er hier al eerder werd gezegt, ik denk dat er genoeg gegadigden zijn om het hele spul over te nemen.

verder denk ik dat het meer aan de verkoop van de citroen's ligt, volgens mij verkopen die geen meter op de c1 na dan.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 27 jul 2012 - 08:31:25 

Klopt, het gaat overal wat minder, maar een winst van 800 miljoen omzetten in 1 jaar in een verlies van 800 miljoen is wel iets meer dan die 10% die het minder gaat in europa.
En Citroën verkoopt er ook wel voldoende europees gezien, vooral de DS serie doet het goed, waarom door blijven gaan met elkaar beconcureren, stop met de gewone modellen en hou alleen de DS serie en maak er een luxer merk van.

Het is bij PSA gewoon niet goed gegaan, het lijkt of PSA alleen de klappen van de crisis opvangt, de rest van de auto producenten doen het ook niet goed maar niet zo slecht, na de 307 is er niet echt meer een hardloper op de markt gekomen, de 107/C1 uitgezonderd en die had nu ook vervangen moeten worden, want die gaat ook niet zo hard meer, de concurentie is die ook al weer voorbij, en wat doet PSA, lekker slapen 2014 zetten we hem eens op de markt.
En nu niet roepen de 508 gaat als zoete broodjes over de toonbank, ja alleen in NL, tot 1 juli toen je ze nog had voor 14% bijtelling, die verkoop is ook hier nu totaal ingestort, en ik vang hier en daar ook al weer op dat de volgende leasebak zeker geen Peugeot word en dat is het andere probleem, ze kunnen slecht hun klanten vasthouden.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 27 jul 2012 - 08:55:41 

Doornekamp33 schreef:
Klopt, het gaat overal wat minder, maar een winst van 800 miljoen omzetten in 1 jaar in een verlies van 800 miljoen is wel iets meer dan die 10% die het minder gaat in europa.
En Citroën verkoopt er ook wel voldoende europees gezien, vooral de DS serie doet het goed, waarom door blijven gaan met elkaar beconcureren, stop met de gewone modellen en hou alleen de DS serie en maak er een luxer merk van.

Het is bij PSA gewoon niet goed gegaan, het lijkt of PSA alleen de klappen van de crisis opvangt, de rest van de auto producenten doen het ook niet goed maar niet zo slecht, na de 307 is er niet echt meer een hardloper op de markt gekomen, de 107/C1 uitgezonderd en die had nu ook vervangen moeten worden, want die gaat ook niet zo hard meer, de concurentie is die ook al weer voorbij, en wat doet PSA, lekker slapen 2014 zetten we hem eens op de markt.
En nu niet roepen de 508 gaat als zoete broodjes over de toonbank, ja alleen in NL, tot 1 juli toen je ze nog had voor 14% bijtelling, die verkoop is ook hier nu totaal ingestort, en ik vang hier en daar ook al weer op dat de volgende leasebak zeker geen Peugeot word en dat is het andere probleem, ze kunnen slecht hun klanten vasthouden.

na 1 juli is de 508 hybride nog steeds met 14%, de overige modellen waren voor en zijn na 1 juli 20%
dus laatste stukkie klopt niet helemaal...

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 27 jul 2012 - 11:51:54 

Doornekamp33 schreef:

staan er geen vacatures meer open bij PSA voor jou?

verder de DS is volgens mij ook niet zo'n klapstuk als jij hier aan gaat.

PSA weet zelf echt wel waar ze mee bezig zijn. het is/was daarvoor ook niet voor niets een grote maatschappij in de wereld.
Die 800 miljoen verlies waar baseren ze die op? kan ik nergens vinden... is dit tov de winst van vorig jaar? (wat mij het meest voor de hand ligt..) of zijn het echt de rode cijfers.... dit lijkt me erg extreem...

dit doet met een beetje denken aan van marwijk in het afgelopen EK iedereen roept huntelaar erin en dan winnen we. zet de beste man huntelaar erin, en dat gaat het me toch in een keer goed.... NOT en dit terwijl het devorige keer nog super ging.

er gaan op het moment veel bedrijven om...niet alleen in de automobiel industrie. kijk eens naar de bouw bijvoorbeeld.

maar ook de autoverkopers maken alles kapot met de 50/50 deal...

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 27 jul 2012 - 14:43:14 

Ten eerste, ik wil geeneens voor die fransen werken.

De 508 heeft nu alleen nog de hybride voor 14% maar die loopt ook niet echt hard, als je bijvoorbeeld naar de opel ampera kijkt die zie ik hier al genoeg rondrijden, de 508 hybride ben ik van de week 1x tegengekomen.

Bij elke fabrikant gaat het minder, en zoals er meerdere kenners zijn in de autowereld die allemaal hetzelfde zeggen, Peugeot en Citroën vissen in dezelfde vijver, zet het ene merk bij een andere vijver en je hebt een concurent minder om dezelfde vis te vangen.

Kijk naar Fiat, Volkswagen, Toyota (die daihatsjie terugtrekt uit europa) en zo nog een paar fabrikanten met meerdere merken, geeneen zet een eigen concurent aan dezelfde vijver, soms is er een model die aan 2 vijvers kan vissen, maar geen echte concurenten.

Neem als voorbeeld de C1 en de 107, Peugeot verkoopt er bijna geeneen meer als Citroën gaat stunten en andersom is het hetzelfde verhaal.

Oja, hier het stuk over het verlies: http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Econo ... itroen.htm

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 27 jul 2012 - 14:52:05 

het komt allemaal wel in orde denk ik.... ik had ook ergens gelezen dat er nog ergens 12 miljard van investeerders tot hun beschikking was... dus een jaar of 2 houden ze het nog wel vol... we zien wel!

mischien kunnen we dan allemaal wel een rcz kopen voor een prikkie :wink:

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 27 jul 2012 - 15:03:11 

Doornekamp33 schreef:
De 508 heeft nu alleen nog de hybride voor 14% maar die loopt ook niet echt hard, als je bijvoorbeeld naar de opel ampera kijkt die zie ik hier al genoeg rondrijden, de 508 hybride ben ik van de week 1x tegengekomen.

alleen de hybride was en is 14% (en div 107 en 208-en)
andere 508-modellen zijn nooit 14% geweest, maar (bijna) allemaal 20%

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 27 jul 2012 - 21:40:15 

De eHDI waren er toch in 14% bijtelling, of ben ik nu helemaal verkeerd voorgelicht. :( :(

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 27 jul 2012 - 21:50:13 

Roy schreef:
het komt allemaal wel in orde denk ik.... ik had ook ergens gelezen dat er nog ergens 12 miljard van investeerders tot hun beschikking was... dus een jaar of 2 houden ze het nog wel vol... we zien wel!

mischien kunnen we dan allemaal wel een rcz kopen voor een prikkie :wink:

PSA zal ook nog niet zo snel van het toneel verdwijnen, maar dat het daar slechter gaat dan de rest van de fabrikanten is wel duidelijk, ik weet niet hoe Peugeot zich in de rest van de landen opsteld,
maar als ze daar net zo met hun klanten omgaan als hier in NL dan denk ik dat ze aardig moeten gaan inkrimpen de tijd dat je blij mocht zijn dat je een auto mocht kopen is wel voorbij.

Er is ook weer een beetje goed nieuws, Gefco de autotransporttak van PSA gaat ook het vervoer voor GM in europa doen, nu maar hopen dat ze die tak niet verkopen, want met dat transsport erbij kan dat een aardig winstgevend geheel worden.

Maar wat ik nu zo vreemd vind, na jaren winst gemaakt te hebben gaat het even wat minder en er is meteen paniek, ik heb geleerd, in goede jaren wat sparen en in magere jaren investeren om als de tijd er weer is goed mee te kunnen doen en op de vraag ingespeeld te zijn, tegenwoordig staat een bedrijf na een jaar slecht draaien al aan de rand van de afgrond, er gaan er niet voor niets zoveel over de kop het lopende jaar.
Zelfs Porsche heeft het niet gered, en die verdiende jaarlijks toch genoeg om zelfs te proberen VAG over te nemen, wat ze uiteindelijk de kop heeft gekost waardoor ze nu zelf ingelijfd zijn in het VAG concern.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 27 jul 2012 - 22:49:35 

gefco hebben ze toch al afgestoten?
http://www.automobielmanagement.nl/nieuws/auto-economie-buitenland/nid14742-geruchten-over-dreigend-faillissement-peugeot-citron.html
verder zullen er wel investeringen gedaan zijn niet rendabel zijn. kijk bijvoorbeeld naar de samenwerking met bmw hiervan komt het eerste model medio 2014 pas op de markt. verkeerde inschatting etc. kijk maar naar de rest van de wereld hier gebeurt precies hetzelfde.

kijk naar de hypotheken jarenlang kon iedereen lenen wat hij wilde en aflossingsvrij betalen. hulde aan de banken....

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]