307 Forum

Je voelt je (soms) lekkerder in een peugeot...
Het is nu ma 16 jul 2018 - 03:04:10

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Stapt Peugeot uit PSA?
BerichtGeplaatst: vr 28 jun 2013 - 20:23:57 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 28 jul 2005 - 21:55:24
Berichten: 683
Woonplaats: 'S-Gravenhage
Gelezen op het www, je moet er wel even voor gaan zitten :? :?


Stapt Peugeot uit PSA?

De familie Peugeot, één van de laatste 3 overgebleven actieve ‘autofamilies’ (de anderen zijn Porsche bij Volkswagen en Quandt bij BMW), is voornemens zijn aandelen PSA in de etalage te zetten. Met deze stap, waarbij de familie Peugeot de controle uit handen geeft, moet de weg vrijgemaakt worden voor de overname door General Motors, dat nu reeds voor 7 procent aandeelhouder is.

De vraag is alleen: hebben de Amerikanen wel zin om er een probleem bij te kopen? General Motors heeft zijn handen momenteel namelijk vol aan het weer winstgevend krijgen van haar Europese divisie (vooral Opel/Vauxhall, maar ook de lokale tak van Chevrolet). Problemen van anderen kan men missen als kiespijn. Toch staat General Motors voor een duivels dilemma: het herstel van Opel/Vauxhall in Europa is gebaseerd op samenwerking met PSA (Peugeot, Citroën). Als deze laatste partij omvalt, of op zijn minst drastisch moet bezuinigen op het ontwikkelingsbudget, dan kunnen ook de eigen reorganisatieplannen de prullenbak in.

De familie Peugeot lijkt de hoop opgegeven te hebben dat PSA nog zelfstandig kan worden gered. Althans, het geld is op. Door de controle uit handen te geven, wil men plaats maken voor een reddende partij waardoor het bedrijf weer toekomstperspectief krijgt. De nazaten van grondlegger Peugeot, die in 1810 als fabrikant van koffiemolens van start ging, bezitten 25,4 procent van de aandelen, waarmee de familie 38,1 procent van het stemrecht in handen heeft.

PSA verkeert al 2 jaar in grote nood en lijdt enorme verliezen. Dat komt vooral door de te grote afhankelijkheid van de Europese markt, die diep is weggezakt. Ook Volkswagen heeft daar last van, maar die kan de lokale problemen compenseren via China, waar de consument de hand niet op de knip houdt. De landgenoot van PSA, Renault, doet het verkooptechnisch eigenlijk net zo slecht als Citroën en Peugeot maar heeft een soort 'gouden belang' in Nissan, waardoor er altijd geld binnenkomt.

PSA probeerde eerder een soortgelijke alliantie op te zetten met Mitsubishi, maar dat was too little, too late. Nissan werd indertijd door Renault voor de poorten van de hel weggesleept, waardoor er van gelijkwaardigheid geen sprake was. Dat beide autofabrikanten één CEO hebben, illustreert dit. Binnen het geplande partnerschap tussen Mitsubishi en PSA wilden beide partijen wel de lusten, maar niet de lasten (lees: controle uit handen geven). Ook was er ruzie over hoe de aandelen van elkaar gewaardeerd dienden te worden. Daar komt bij dat Mitsubishi op een heel ander schaalniveau opereert dan Nissan. Met name op de Amerikaanse markt zijn de verschillen levensgroot.

Ruim een jaar geleden zocht PSA toevlucht tot General Motors. De Amerikanen ontvingen de Fransen met open armen, want zij wilden graag van Opel/Vauxhall af. Maar al snel werd duidelijk dat PSA geen cent meer heeft om haar kont te krabben. Als noodmaatregel stapte General Motors toen voor 7 procent in bij PSA. Het geld dat deze participatie opleverde bracht even financiële lucht, maar nu de problemen op de Europese markt aanhouden, is er aanvullende actie nodig. En dat zou een complete uitverkoop van het Franse autoconcern aan General Motors kunnen zijn.

Maar zit General Motors wel te wachten op een zinkend schip? Je zou misschien zeggen van niet, maar aan de andere kant: het aandelenpakket van de familie Peugeot lijkt nu voor een appel en een ei overgenomen te kunnen worden. Dat buitenkansje willen de Amerikanen wellicht niet laten lopen. Maar als PSA voor een bodemprijs in de etalage staat, zijn er dan geen andere partijen in het autoconcern geinteresseerd?

Dat schijnt nogal tegen te vallen. Alleen General Motors wordt als overnamekandidaat genoemd. Eerder was weliswaar het Chinese Dongfeng in beeld (de lokale joint venture partner van PSA), maar die onderhandelingen hebben niets opleverden. Voor de rest heeft iedereen (Fiat, Renault, Volkswagen) grote moeite om zijn eigen broek op te houden in Europa.

Op politiek niveau worden de ontwikkelingen met argusogen gevolgd, met name door Francois Hollande (president van Frankrijk) en Angela Merkel (bondskanselier van Duitsland). Zij vrezen dat een eventueel controlerend belang van General Motors in PSA zal leiden tot massaontslagen. Opel/Vauxhall en Peugeot/Citroen zijn sowieso al fabrieken aan het sluiten. Een krachtenbundeling tussen General Motors en PSA zal leiden tot een veel grotere reorganisatie met ingrijpendere gevolgen. Hollande noch Merkel zien dat natuurlijk zitten. Met name de reputatie van de Franse president zou bij een ontslaggolf bij PSA op het spel komen te staan. De socialist is al weinig populair, maar nóg meer fabriekssluitingen en hij kan een herverkiezing wel op zijn buik schrijven.

PSA kent momenteel een historisch lage beurswaarde. Dat betekent dat het autoconcern een koopje is. Door de lage beurswaarde is herkapitalisatie moeilijk en is het water bij het autoconcern tot aan de lippen komen te staan. De consument merkt daar nog niet veel van omdat nu de modellen uit de pijplijn komen waarvan de ontwikkeling circa 4 jaar geleden (toen het nog redelijk goed ging) werd gestart. Maar na de nieuwe 308 en de samen met Toyota ontwikkelde 108 (Aygo), staat er niks meer in de oven. Veel projecten zijn om geld te besparen geannuleerd. Citroën mag nu uitpakken met de C4 (Grand) Picasso en er komt weer een C1 (kleine moeite) maar een opvolger voor bijvoorbeeld de C5 is niet in zicht.

Vanwege de lage beurswaarde van PSA moet echter niet worden uitgesloten dat een Chinese partij een gouden kans ruikt. Er kan nu immers voor een bodemprijs een Europese autofabrikant worden gekocht. Eerder deze week zei BAIC grote acquisitieplannen te hebben. Diens topman zij een "middelgrote Europese speler" in het vizier te hebben. Wordt daarmee PSA bedoeld? Nou ja, vanuit Volkswagen perspectief misschien wel.

Een overname van PSA door BAIC zou echter een nachtmerrie voor Hollande zijn. General Motors zal zeker met de botte bijl gaan hakken, maar het is letterlijk en figuurlijk wel een wereldspeler in wiens kielzog de merken Citroën plus Peugeot kunnen herstellen en hun wonden kunnen likken. BAIC heeft misschien wel voldoende cash geld voor het kopen van PSA, maar zeker niet de knowhow. Er moet immers eerst intensief op de patiënt geopereerd worden voordat er herstel kan optreden. De zakenlieden van BAIC lijken hiervoor niet de juiste papieren te hebben. Eerder ging het al volkomen mis toen landgenoot NAC dacht de problemen bij MG wel even snel te kunnen fiksen.

Dus toch General Motors dan maar? Dat is in zekere zin kiezen voor de minst slechte oplossing. Vanuit Frans perspectief althans. De Amerikanen zullen er echt eerst 2 keer over nadenken voordat zij opnieuw geld steken in een patiënt die een verarmende regio als thuismarkt heeft. Bovendien is General Motors donders goed op de hoogte van tegenstribbelende overheden, vakbonden en werknemers. In Europa gooi je niet zomaar even een paar fabrieken dicht, en al helemaal niet in Frankrijk.

Het meest voor de hand liggende scenario is echter dat er niemand zijn handen zou willen branden aan PSA. Of wachten tot er kroonjuwelen verkocht moeten worden, zoals de Chinese activiteiten. Daarvoor zit Dongfeng reeds op het vinkentouw klaar. Het merk Citroën hebben zij daarvoor niet nodig, zo lang ze maar de rechten op DS in handen krijgen want Franse chique verkoopt in China. Ook voor de Braziliaanse activiteiten van PSA is heus wel een koper te vinden. Met de opbrengsten kunnen de Fransen tijd kopen en kan er in de huidige samenwerkingconstructie met Opel een doorstart worden gemaakt. Zo niet, dan is alleen het dealernetwerk nog van waarde. Daar wordt inmiddels halsreikend uitgekeken naar een 'leverancier' die hun geen auto's door de strot duwt omdat de fabrieksterreinen leeg moeten.


Bron: www.autointernationaal.nl

_________________
ex - 307 SW 2.0 HDI 2003/ ex - 307 Break Navtech 2.0 HDI 2004/ ex - 307 Break Premium 1.6 HDI 2008/ ex - Renault Megane 1.5 dCi 110pk 2011, Nu Renault Megane 1.5 dCi 110 pk start&stop 2014


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 28 jun 2013 - 22:54:29 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 maart 2009 - 19:22:18
Berichten: 16066
Woonplaats: Hoevelaken.
Als dat de toekomst word is het einde van de Leeuw in zicht, die amerikanen zijn niet te vertrouwen en snappen zelf het spelletje ook niet helemaal, denkend aan Saab.

Dat PSA in de problemen zit is wel duidelijk, en of er op korte termijn een opleving komt in de Europese mark is ook niet echt te verwachten, dus heeft de boel nog bestaansrecht is nu de vraag, de enige in de oude wereld die het nog een beetje goed doet is de ahum v a g en daar gaat het ook niet denderend met de volume modellen, het is dat er daar nog wat duurdere merken in de portfolio zitten die geen last hebben van de crisis.
En is het in huis hebben van je eigen concurrent nu wel zo verstandig, met z'n tweeën in dezelfde kleine vijver vissen is voor beide minder vis,
de toekomst zal uitwijzen wat de Fransen gaan doen, maar de verschillende opties zijn niet echt rooskleurig. :( :( :(

_________________
>No questions in PB please !!! I have no secretary >< questions ? only on the forum ! THX<
>>Exit, 307 XSI 3 deurs hatchback 2.0 uit 2003<<
>>>>Heden, 407 XS sedan 2.2 16V uit 2004 gechipt naar 166 PK<<<<


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 29 jun 2013 - 09:50:58 
Offline

Geregistreerd: zo 07 aug 2005 - 13:32:27
Berichten: 3570
Laatste bericht vanuit peugeot:

En fin de matinée : DEMENTI FORMEL de la famille Peugeot sur son désir de "laisser les rennes".
Elle confirme "son profond attachement au Groupe et à ses salariés". Elle fait savoir qu’à aucun moment, elle n’a envisagé de céder ses parts, que ce soit à « un consortium chinois ou à General Motors », comme affirmé par l’agence Reuters.

vertaald met Google:

Einde van de ochtend: DISCLAIMER FORMAL de familie Peugeot over zijn wens om "teugels los te laten"
Het bevestigt "zijn diepe gehechtheid aan de Groep en haar medewerkers." Zij gaf aan dat op geen enkel moment heeft ze overwogen de verkoop van haar aandelen, of "een Chinees consortium of General Motors," zoals door Reuters wordt aangegeven.




Maar dat er veel aan de hand is, dat is wel duidelijk....


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 31 jul 2013 - 07:10:27 
Offline

Geregistreerd: di 15 mei 2007 - 20:52:06
Berichten: 2672
Brussel akkoord met staatssteun Peugeot BRUSSEL - De financiële steun van de Franse regering aan PSA Peugeot Citroën is niet in strijd met Europese regels. Dat heeft de Europese Commissie bepaald.

Volgens de Europese Commissie vergroot de steun de levensvatbaarheid van Peugeot Citroën, zonder grote nadelen voor concurrenten die niet door een overheid worden geholpen. Het autobedrijf heeft onder andere toegezegd geen grote overnames te doen tijdens de periode dat er steun wordt ontvangen. Financiële voordelen die door staatsgaranties ontstaan zullen verder niet worden gebruikt om zelf goedkopere leningen te verstrekken aan klanten of dealers.

Garanties
De Franse staatssteun voor het autobedrijf heeft een totale waarde van 571,9 miljoen euro. De steun bestaat voor het overgrote deel uit garanties op obligaties die door het concern worden uitgegeven. Daarnaast wordt een lening van bijna 86 miljoen euro verstrekt voor onderzoek naar een meer milieuvriendelijke dieselmotor.

_________________
.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 25 nov 2013 - 20:18:52 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 28 jul 2005 - 21:55:24
Berichten: 683
Woonplaats: 'S-Gravenhage
En de "soap" om PSA gaat maar verder, nu staan de Chinezen op de deur te kloppen van de PSA deuren:

Grijpt Dongfeng de macht bij PSA?

Het is als een jongensdroom: van een lokale fabrikant van tweederangs auto's transformeren tot een toonaangevende speler op de wereldmarkt. Lange tijd maakten bedrijven in het Westen (waartoe voor het gemak ook Aziatische landen met een vrije markteconomie, zoals Japan en Zuid Korea worden gerekend) de dienst uit op de automarkt. Dat had niet alleen te maken met een voorsprong qua autodichtheid in eigen land, maar ook met de slagkracht: in een open economie gaat het immers om eten of gegeten worden. En die setting is een goede kweekkamer voor excellente producten.

Peugeot behoorde ook lange tijd tot een autofabrikant van excellente producten waarmee de wereld veroverd kon worden. Modellen als de 403, 404 en 504 hadden de reputatie onverwoestbaar te zijn en dat zorgde voor veel fans. Met de 204 voegde Peugeot een vriendelijker geprijsd model aan het gamma toe en werd de basis gelegd voor een verdere expansie. Niet alleen in de vorm van een nummer1 positie in de Franse verkoopstatistieken (althans, op modelniveau) maar ook doordat men dermate veel vet op de botten had weten te kweken dat het technisch failliete Citroën kon worden overgenomen, enkele jaren later gevolgd door de Europese divisie van Chrysler (o.a. Simca).

Peugeot transformeerde zo tot PSA en groeide uit tot een grotere autofabrikant dan Renault. Maar formaat zegt niet alles: de Fransen hadden hun eieren vrijwel uitsluitend in het Europese mandje gelegd. Dat was vóór de financiële crisis okay maar nu de economische motor in de eigen marktregio hapert, is PSA kwetsbaar geworden. Men kwam er te laat achter dat de bakens verzet dienden te worden. PSA belandde in de rode cijfers (vorig jaar voor 5 miljard euro) en lijkt zich op eigen kracht niet meer in het harnas te kunnen hijsen. Van jachtdier is de Franse leeuw nu een prooi geworden.

Het is een kwestie van tijd totdat PSA zich overgeeft aan Dongfeng: deze Chinese speler heeft dankzij de zeer gezonde thuismarkt een goed gevulde oorlogskas en heeft een (jongens)droom: een toonaangevende speler worden op de mondiale automarkt. Met Franse knowhow moet dit gaan lukken. In eerste instantie wordt niet gestreefd naar een volledige overname van PSA: dat zou tegen het zere been van de Franse regering zijn en effectief kunnen de Chinezen met een belang van 30 procent de gang van zaken ook voldoende naar hun hand zetten. Om de weg vrij te maken voor een overname door Dongfeng, zal PSA topman Philippe Varin op korte termijn zijn functie neerleggen.

Vooralsnog wil de op één na grootste autofabrikant van Europa iemand aantrekken als operationeel bestuurder en als een 'trouwe luitenant' voor de 61-jarige Varin. Dat zou de topman intussen de tijd geven om zich voor te bereiden op zijn pensionering in 2014. In de profielschets staat ook "ervaring met het leiden van een internationale alliantie". Varin is teveel een Fransman van het oude stempel en mist elan om een mondiaal samenwerkingsverband te kunnen leiden. Dongfeng heeft reeds gehint dat zij graag 'vers bloed' bij PSA achter het stuur ziet (nieuwe bezems vegen immers het schoonst), liefst iemand die accentloos Engels spreekt. De weinig charismatische Varin voldoet niet aan deze kwalificatie.

Volgens de bronnen is er nog geen shortlist van de kandidaten gemaakt, maar naar goed Frans gebruik in de autobranche (elkaar vliegen afvangen) heeft men bij PSA speciale belangstelling voor iemand die concurrent Renault diep in het hart kan treffen: Carlos Tavares. Deze topmanager werd door Carlos Ghosn (de topman van de Frans/Japanse alliantie) recentelijk de laan uitgestuurd omdat hij teveel praatjes kreeg. Tavares zit nu gefrustreerd thuis en lijkt dus zeer gemotiveerd om namens PSA zijn voormalige werkgever Renault een hak te zetten. Het is natuurlijk mooi meegenomen dat Tavares, vanwege de alliantie met Nissan, ook past binnen de eerder genoemde profielschets. Ghosn zelf geldt overigens als het grote voorbeeld voor Dongfeng, dat graag wil samenwerken met PSA op de manier zoals dat ook bij Renault en Nissan gebeurt.

Als gevolg van het gelonk van PSA naar Tavares heeft Renault besloten om de laatste samenwerkingsverbanden (stammend uit 1969, oftewel van vóór de overname van Citroën door Peugeot) te beëindigen. PSA kan de motorenfabriek in Douvrin volledig overnemen. Renault doet dus afstand van zijn 50 procentbelang in deze faciliteit maar wil in ruil daarvoor de aandelen van PSA in de versnellingsbakkenfabriek nabij Ruitz, dat al voor 80 procent in handen van het bedrijf is.

Ondertussen gaat PSA opnieuw kritisch kijken naar de eigen productiecapaciteit in haar Franse fabrieken. Nu zijn het de locaties Mulhouse en Poissy die onder de loep worden genomen. In de eerste fabriek overweegt PSA één van de twee productielijnen te sluiten. Die is namelijk overbodig aangezien er vorig jaar niet meer dan 224.000 auto's in Mulhouse van de band rolden, nog niet eens de helft van de totale productiecapaciteit van de fabriek (452.000 auto’s). Ondanks een licht economisch herstel in Europa, ziet PSA de komende jaren geen verbetering optreden: men houdt het op jaarlijks tussen de 190.000 en 230.000 kopers voor de in Mulhouse geproduceerde modellen (o.a. de Citroën C4 en DS4, die beide over hun hoogtepunt heen zijn). Bij Poissy zal minder rigoureus worden ingegrepen. Daar lopen weliswaar de ook niet meer echt okselfrisse Citroën C3 en DS3 van de band, maar door de sluiting van de fabriek in Aulnay kan de productiecapaciteit in Poissy (een voormalige Simca fabriek) beter worden benut.

In de 117-jarige geschiedenis van Peugeot is de opvolging van de bestuursvoorzitter altijd een interne zaak geweest. De onderneming is nog altijd voor ruim een kwart in handen van de familie Peugeot, die de bestuurswissel tot nu toe binnenskamers bekokstoofde. Het opzetten van een formele opvolgingsprocedure en het zoeken naar externe kandidaten zou een noviteit voor het bedrijf zijn. Maar dat is de consequentie als je in de autowereld een prooi bent geworden: de familie Peugeot heeft de touwtjes niet meer in handen maar zal spoedig aan de leiband van Dongfeng lopen.

In ruil voor het eerder genoemde 30 procentbelang in PSA, doet Dongfeng een kapitaalinjectie van 2 miljard euro in de Franse autobouwer. De Franse staat verdubbelt dit bedrag en wordt zo tevens aandeelhouder. PSA heeft 4 miljard euro nodig om zichzelf weer uit de put te hijsen. Andere mogelijkheden om geld aan te trekken, zijn de verkoop van de financieringstak Banque PSA Finance of van het belang van 57 procent in onderdelenleverancier Faurecia. Het Canadese Magna International en andere branchegenoten hebben interesse in dat belang, hoewel PSA heeft gezegd het vooralsnog niet te willen verkopen.

De familie Peugeot, die 25 procent van het kapitaal en 38 procent van de stemmen in handen heeft, heeft het verzet tegen de komst van de Chinezen dus opgegeven. Eerder hield men wel de deur dicht voor BMW en Mitsubishi. Maar nu gaat de Franse leeuw dus door de knieën. Als de deelname van Dongfeng doorgaat, betekent dit ook het vertrek van Thierry Peugeot als voorzitter van de raad van toezicht. Hij verzette zich tegen de door Varin geregisseerde reddingactie door Varin maar gooit nu de handdoek dus in de ring.


Bron: www.autointernationaal.nl

Peter :twisted:

_________________
ex - 307 SW 2.0 HDI 2003/ ex - 307 Break Navtech 2.0 HDI 2004/ ex - 307 Break Premium 1.6 HDI 2008/ ex - Renault Megane 1.5 dCi 110pk 2011, Nu Renault Megane 1.5 dCi 110 pk start&stop 2014


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 25 nov 2013 - 20:39:55 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 maart 2009 - 19:22:18
Berichten: 16066
Woonplaats: Hoevelaken.
:shock: :shock: :shock: :shock: Welk merk moeten we dan gaan rijden, word allemaal chinees, en nr 39 met rijst mag je niet zeggen. :( :( :( :(

_________________
>No questions in PB please !!! I have no secretary >< questions ? only on the forum ! THX<
>>Exit, 307 XSI 3 deurs hatchback 2.0 uit 2003<<
>>>>Heden, 407 XS sedan 2.2 16V uit 2004 gechipt naar 166 PK<<<<


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 25 nov 2013 - 20:43:23 
Offline

Geregistreerd: zo 07 aug 2005 - 13:32:27
Berichten: 3570
PSA persbericht van vandaag:


Carlos Tavares nominated to the Managing Board of PSA Peugeot Citroën to...

25/11/2013 | Paris

Appointed in June 2009 as President of the Managing board of PSA Peugeot Citroën, confirmed with a new mandate, Philippe Varin, with his management team, has defined and led an extensive program of upgrading the Group's strategic, industrial, commercial and financial plans, all in the context of the major crisis that the European automotive industry has been enduring.

As the Managing Board, with the support of the Supervisory Board, has begun negociations with different partners on industrial and commercial projects, Philippe Varin expressed the wish that the next step of consolidation and conquest be undertaken under the leadership of a new pilot, enabling the strategy of the Group to be implemented over the long term.

He asked the Supervisory Board to set up a succession process leading to the rapid appointment of a new member of the Managing Board in order to succeed him in 2014.

After conducting extensive research, the Supervisory Board chose Carlos Tavares to succeed the current President of the Managing Board. With this aim, Carlos Tavares will join the Managing Board from the 1st January 2014 until his appointment as President of the Managing Board during 2014.

During this period Philippe Varin will continue his mission as President of the Managing Board, in particular with the responsibility of carrying out strategic discussions begun with the various partners. Carlos Tavares will begin his induction into the company and its challenges, and will work with the Managing Board on the action plans aimed at continuing the recovery of the Group.

Thierry Peugeot, President of the Supervisory Board, declared : "By chosing Carlos Tavares, reknowned automotive industry professional, to succeed Philippe Varin in 2014, the Supervisory Board ensures that the strategy of recovery and development to overcome the current crisis, a strategy that has been carried out for several years, will continue to be executed over the long term."


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 25 nov 2013 - 21:58:08 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 28 jul 2005 - 21:55:24
Berichten: 683
Woonplaats: 'S-Gravenhage
mmmm....gaat er steeds meer naar uitzien dat het verhaal van Dongfeng klopt :? !

Peter :twisted:

_________________
ex - 307 SW 2.0 HDI 2003/ ex - 307 Break Navtech 2.0 HDI 2004/ ex - 307 Break Premium 1.6 HDI 2008/ ex - Renault Megane 1.5 dCi 110pk 2011, Nu Renault Megane 1.5 dCi 110 pk start&stop 2014


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 25 nov 2013 - 23:39:31 
Offline

Geregistreerd: zo 07 aug 2005 - 13:32:27
Berichten: 3570
Volvo is toch ook redelijk zichzelf gebleven onder de chinezen....


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 25 nov 2013 - 23:48:15 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 12 dec 2006 - 23:04:33
Berichten: 4593
Woonplaats: Rijnmond
Super-Cab schreef:
Volvo is toch ook redelijk zichzelf gebleven onder de chinezen....

Hadden ze Saab ook maar overgenomen. :x

_________________
Heden: 307SW phase 2 (2005) 2.0 op LPG (Vogels). 278.000km.
Verleden: 307SW phase 1,5 (dus uit 2005) 1.6 op LPG (AG). 231.000km.
Tevens eigenaar van een 504 GL (1977) en een 106 XR (1997).


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 19 feb 2014 - 16:51:56 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 28 jul 2005 - 21:55:24
Berichten: 683
Woonplaats: 'S-Gravenhage
En vandaag is het "officieel" geworden: PSA voor een deel Chinees:


"PSA Peugeot Citroën heeft in 2013 een nettoverlies geleden van 2,3 miljard euro. Een jaar eerder ging de fabrikant nog 5 miljard euro in het rood. De omzet van PSA Peugeot Citroën daalde vorig jaar met 2,4 procent tot 54,1 miljard euro. Dongfeng wordt aandeelhouder in PSA.

Dat maakte het bedrijf vanochtend bekend. Er werd al lang gespeculeerd over toetreding door Dongfeng.

Dongfeng en de Franse staat investeren beide 800 miljoen euro in het bedrijf. Hiervoor krijgen ze een belang van 14%, net zoveel als de familie Peugeot nog heeft. De intrede van de nieuwe aandeelhouders is in het kader van een kapitaalverhoging van 3 miljard euro.

PSA denkt vanaf 2016 weer winstgevend te zijn.
"

Bron: http://www.automotive-online.nl

_________________
ex - 307 SW 2.0 HDI 2003/ ex - 307 Break Navtech 2.0 HDI 2004/ ex - 307 Break Premium 1.6 HDI 2008/ ex - Renault Megane 1.5 dCi 110pk 2011, Nu Renault Megane 1.5 dCi 110 pk start&stop 2014


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 19 feb 2014 - 18:40:05 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 maart 2009 - 19:22:18
Berichten: 16066
Woonplaats: Hoevelaken.
Nu maar kijken wat GM hier van vind, en niet te vergeten de Japanners.

_________________
>No questions in PB please !!! I have no secretary >< questions ? only on the forum ! THX<
>>Exit, 307 XSI 3 deurs hatchback 2.0 uit 2003<<
>>>>Heden, 407 XS sedan 2.2 16V uit 2004 gechipt naar 166 PK<<<<


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 26 feb 2014 - 20:08:41 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 28 jul 2005 - 21:55:24
Berichten: 683
Woonplaats: 'S-Gravenhage
"Peugeot: beperkte invloed voor Dongfeng

Volgens berichten in diverse media is de Franse staat voorbereidingen aan het treffen om ervoor te zorgen dat de invloed van Dongfeng op PSA wordt beperkt. Naar verluidt wil Parijs grenzen stellen aan hoeveel de Chinezen bij de fabrikant van Citroën en Peugeot in de melk te brokkelen krijgen.
Frankrijk wil met eenzelfde aandeel instappen als Dongfeng, maar volgens The Wallstreet Journal heeft Parijs een clausule in het contract laten opnemen dat Dongfeng zijn aandeel in de komende jaren niet verder mag vergroten. Die clausule zou ook gelden voor de Franse staat en voor de familie Peugeot. Geen van de betrokken partijen wil commentaar geven. Definitief groene licht over de transactie tussen PSA, Dong Feng en de Franse overheid volgt echter pas als het contract wordt ondertekend door de Chinese president Xi Jinping. Die bezoekt Frankrijk eind maart.

Alle drie de partijen krijgen volgens het plan 14 procent van de aandelen PSA. Verder moet er een kapitaal van tenminste 3 miljard euro in de nagenoeg lege kas van de autofabrikant worden gestort. PSA heeft in de afgelopen periode meer dan 11.000 banen geschrapt. Niet alleen de familie Peugeot heeft moeite met het feit dat zij haar belang van 38 procent ziet verwateren. Ook enkele analisten staan kritisch tegenover de deal, want er lijken straks 3 kapiteins op het schip te staan. Dat kan de besluitvorming blokkeren en dat is juist nu het bedrijf in zwaar tij verkeert, ongewenst.

PSA heeft in de afgelopen 2 jaar meer dan 7 miljard euro verbrandt. Het bedrijf hoopt dat men door de deal met Dongfeng versneld kan groeien op de Chinese markt, om zo minder afhankelijk te worden van de Europese consument. Dongfeng profiteert op zijn beurt van de technologie van PSA. Ook is niet ondenkbaar dat in de toekomst modellen van deze Chinese autobouwer via Citroën en Peugeot dealers verkocht (moeten) gaan worden.

Met dank aan: Automobiel Management"


Bron:http://www.autointernationaal.nl

_________________
ex - 307 SW 2.0 HDI 2003/ ex - 307 Break Navtech 2.0 HDI 2004/ ex - 307 Break Premium 1.6 HDI 2008/ ex - Renault Megane 1.5 dCi 110pk 2011, Nu Renault Megane 1.5 dCi 110 pk start&stop 2014


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
POWERED_BY
phpBB.nl Vertaling