307 Forum

Je voelt je (soms) lekkerder in een peugeot...
Het is nu di 25 sep 2018 - 13:22:27

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 03 apr 2018 - 17:47:38 

Beste mede liefhebbers. Ik kom hier weer terug omdat ik hier iedere geweldig geholpen ben.

Ik heb onlangs mijn achterbumper (sport lage bumper) beter laten vast zetten. Deze zit nu prima.
Vervelend is dat ik gisteren door een andere automobilist werd geattendeerd op het feit dat mijn achterlicht het niet deed.
Toen dacht ik al gelijk waarschijnlijk was mijn rechter achterunit er uit ivm reparatie bumper.

Wat zich nu voordoet. Alle lichten achter doen het, alleen rechts achter doet het achgterlicht (led) het niet. Led is niet stuk want als ik op de rem trap dan doet dat deel van led het gewoon. Ook het derde remlicht doet het goed.

Zover ik kon zien zit de kabel er ook goed in. Op het forum staat ook: verwissel lampjes van kenteken en dan zal die het na een bak koffie doen. kentekenlampjes zijn verwisseld even koffie gedaan maar mijn achterlicht rechts doet het nog steeds niet.

Weet iemand waar ik het zou kunnen zoeken ?

alvast dank voor jullie advies,
groet,
Ray

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 03 apr 2018 - 20:05:21 

De bak koffie kan te snel zijn opgedronken.[GRINNING FACE WITH SMILING EYES]

Je kan even de accu loshalen, wel op de goede manier dus motorkap open, deuren dicht, hoeft niet op slot, 5 minuten wachten, dan zonder iets anders te doen de accupool loshalen voor een 5 minuten, dan weer aankoppelen en kijken of die het doet, maar kan ook zo na een nachtje slapen zijn oogelost.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 05 apr 2018 - 02:16:10 

Dank voor reactie. Ik heb inderdaad de accu er af gehad, net zoals je aangaf (cf peugeot regels), na opstarten werkte alles prima. Het rechter achterlicht werkt helaas nog steeds niet :-)

vraag me af:
- is er in 307 cc zekering voor rechts achterlicht. Las namelijk dat het F12 moet zijn maar mijn manual zegt dat die vrij is.
- is led strook van rechts achterlicht - binnen gedeelte op kofferbak - afgesloten voor vocht ? Of is led gedeelte gewoon open ? en dus ook niet waterdicht voor regen ?

Ik voelde beetje vocht bij achterlicht rechts tussen kofferdeksel en bekleding koffer van onderkant. Of het zo is (beeld mu nu van alles in) is voor me nog maar de vraag en als
- komt er vocht via achterlicht naar binnen tussen kofferdeksel en bekleding van onder of via derde remlicht. Daarvan mijn vraag of het led gedeelte volkomen afgesloten is of dat er ook een opening ergens is net als bij lampen die je wel kunt vervangen.

gr
Ray

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 05 apr 2018 - 05:32:54 

Boekje moet je niet teveel op afgaan, zou dus die zekering even opzoeken.

Er kan via de binnenkant vocht in komen, je kan beide units er even uithalen en de linker rechts aansluiten en andersom, dan weet je of het in de unit zelf zit.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 06 apr 2018 - 00:24:38 

wow, inderdaad niet aan gedacht.
geweldige tip. Dank hiervoor.
groet, Ray

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 08 apr 2018 - 08:47:05 

En als je het achterlicht laat drogen in het geval van vocht leg deze dan niet op de verwarming. Want daarna zit het glas vol met kleine barstjes !

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 09 apr 2018 - 21:25:57 

ben een stuk verder hoop ik.

heb, toen het droog was, zekering F12 vervangen en het achterlicht deed het. Tot met vanmorgen. Toen regende het licht.

Heb nu nog geen beter naar het achterlicht binnenkant (dus op de kofferdeksel) gekeken en toen ik op dat licht licht drukte merkte ik dat het glas op achterlicht aan de bovenkant los zit. zit een kier in.

Ik weet nu in ieder geval waar lek zit. Nu is de vraag moet ik achterlicht recht binnenkant aanschaffen of is het te maken ? zag dat iemand dat rode glas er af haalde, resten lijm er af en lijmde dat glas met silicone. De vraag is dat het? houd die dat en hoe lang.

Wat zijn de ervaringen met acherlicht, opnieuw plakken of vervangen ?

gr
Ray

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 09 apr 2018 - 21:38:58 

Je kan hem opnieuw lijmen, maar zou geen siliconen kit gebruiken, maar een goede waterbestendige lijm.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 09 apr 2018 - 23:54:02 

Doornekamp33 schreef:
Je kan hem opnieuw lijmen, maar zou geen siliconen kit gebruiken, maar een goede waterbestendige lijm.

en goed UV bestendig.

Dus een goede 2componenten lijm gebruiken, liever iets meer investeren in de lijm. De achterlichten zijn schaars en "rete duur" als ze te krijgen zijn

Member of Yamaha Tweetakt Club Nederland
Member of Ford Mondeo Club.nl

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 16 apr 2018 - 07:59:32 

dank allen,

ben nog druk geweest met het achterlicht. Helemaal los gehad, te beschadigd.
Uiteindelijk heb ik het achterlicht vervangen door een nieuwe unit. Nu is weer alles ok.

Overweeg wel preventief een lijntje laag aan te brengen mocht het glas los willen laten.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]