307 Forum
http://307forum.nl/

lege accu
http://307forum.nl/viewtopic.php?f=21&t=13414
Pagina 2 van 3

Auteur:  Roland11 [ za 23 dec 2017 - 15:18:59 ]
Berichttitel:  Re: lege accu

Met mijn accubeveiliging heb ik het een tijdje volgehouden.
Daarna toch maar een nieuwe accu geinstalleerd (met zelfs nog wat hogere capaciteit dan de eerste).
Nu is alles weer perfect in orde.

Mijn conclusie is dat de oude accu te veel zelfontlading had, en dat is iets wat de garage niet test bij het bepalen van de conditie van de accu - daar wordt alleen gekeken hoeveel vermogen hij kan leveren.

Dus is nog steeds mijn advies: nieuwe accu ;-)

Auteur:  rubke1 [ za 23 dec 2017 - 15:34:11 ]
Berichttitel:  Re: lege accu

Roland11 schreef:
Met mijn accubeveiliging heb ik het een tijdje volgehouden.
Daarna toch maar een nieuwe accu geinstalleerd (met zelfs nog wat hogere capaciteit dan de eerste).
Nu is alles weer perfect in orde.

Mijn conclusie is dat de oude accu te veel zelfontlading had, en dat is iets wat de garage niet test bij het bepalen van de conditie van de accu - daar wordt alleen gekeken hoeveel vermogen hij kan leveren.

Dus is nog steeds mijn advies: nieuwe accu ;-)


Er zit al een nieuwe bosh accu in van 64ah :)

Dus helaas de accu kan t niet zijn :(

Auteur:  Roland11 [ za 23 dec 2017 - 16:05:11 ]
Berichttitel:  Re: lege accu

rubke1 schreef:
Er zit al een nieuwe bosh accu in van 64ah :)

Dus helaas de accu kan t niet zijn :(
Dat had je volgens mij nog niet gezegd, maar goed om te weten natuurlijk ;-)

Je gaf eerder aan dat de lekstroom (als de auto 'uit' staat) 0,02 tot 0,03 was. Bedoelde je daarmee inderdaad 20 - 30 mA?

Weet je zeker of de accu goed wordt opgeladen? Wat is de spanning op de accu-polen met draaiende motor?

Auteur:  rubke1 [ za 23 dec 2017 - 16:16:55 ]
Berichttitel:  Re: lege accu

Roland11 schreef:
rubke1 schreef:
Er zit al een nieuwe bosh accu in van 64ah :)

Dus helaas de accu kan t niet zijn :(
Dat had je volgens mij nog niet gezegd, maar goed om te weten natuurlijk ;-)

Je gaf eerder aan dat de lekstroom (als de auto 'uit' staat) 0,02 tot 0,03 was. Bedoelde je daarmee inderdaad 20 - 30 mA?

Weet je zeker of de accu goed wordt opgeladen? Wat is de spanning op de accu-polen met draaiende motor?


Ja dat bedoel ik, dat gaf de meter aan.
laad stroom is nog steeds 14.5 volt ( dynamo is iets ouder als een jaar nu)

Auteur:  Roland11 [ za 23 dec 2017 - 16:21:55 ]
Berichttitel:  Re: lege accu

Dan snap ik het ook niet echt...

Je zou de meting van de lekstroom nog eens kunnen herhalen voor de zekerheid. Heb je echt een van de polen losgehad en daar een ampere-meter tussen gehad? Of met een ampere-tang gemeten?

Ook zou je de auto eens kunnen parkeren met de shunt uit het zekeringenkastje eruit, die is bedoeld om bij lang parkeren het sluikverbruik te minimaliseren. En dan eens kijken of de accu het langer volhoudt. De niet essentiele onderdelen worden dan uitgeschakeld. In alle Peugeots die ik in bezit heb gehad zat zo'n shunt-/parkeer-zekering.

Auteur:  Zwabber [ za 23 dec 2017 - 16:27:34 ]
Berichttitel:  Re: lege accu

Aangezien het zo random is en zich willekeurig voordoet, zou je haast gaan denken dat er ergens een motortje (ramen, sloten, spiegels, ruitenwissers?) blijft werken en de stroomtoevoer daar naar toe niet wordt afgesloten tijdens het uitzetten van de auto.
Succes met dit irritante probleem en de zoektocht naar de boosdoener.

Auteur:  rubke1 [ za 23 dec 2017 - 16:32:05 ]
Berichttitel:  Re: lege accu

Roland11 schreef:
Dan snap ik het ook niet echt...

Je zou de meting van de lekstroom nog eens kunnen herhalen voor de zekerheid. Heb je echt een van de polen losgehad en daar een ampere-meter tussen gehad? Of met een ampere-tang gemeten?

Ook zou je de auto eens kunnen parkeren met de shunt uit het zekeringenkastje eruit, die is bedoeld om bij lang parkeren het sluikverbruik te minimaliseren. En dan eens kijken of de accu het langer volhoudt. De niet essentiele onderdelen worden dan uitgeschakeld. In alle Peugeots die ik in bezit heb gehad zat zo'n shunt-/parkeer-zekering.


Ik weet zeker dat die waardes kloppen, heb dit samen gedaan met een monteur.
we hebben ook zekering 1 voor 1 uitgetrokken terwijl we aan het meten waren, voor eventueel pieken te vinden
en de accu pool was los ja.

is een shunt een zekering>? op mijn zekering kast schema vindt ik er niks van

Zwabber schreef:
Aangezien het zo random is en zich willekeurig voordoet, zou je haast gaan denken dat er ergens een motortje (ramen, sloten, spiegels, ruitenwissers?) blijft werken en de stroomtoevoer daar naar toe niet wordt afgesloten tijdens het uitzetten van de auto.
Succes met dit irritante probleem en de zoektocht naar de boosdoener.


Hier ben ik dus ook over aan het denken ja. maar dat word zoeken naar een speld in een hooiberg,
Ik twijfel aan de com2000

Auteur:  Roland11 [ za 23 dec 2017 - 16:36:58 ]
Berichttitel:  Re: lege accu

rubke1 schreef:
is een shunt een zekering>? op mijn zekering kast schema vindt ik er niks van
Ja. Staat bij mijn 307 gewoon in het instructieboekje en zit ook in het zekeringenkastje (onder het stuur).

Auteur:  rubke1 [ za 23 dec 2017 - 16:43:18 ]
Berichttitel:  Re: lege accu

Roland11 schreef:
rubke1 schreef:
is een shunt een zekering>? op mijn zekering kast schema vindt ik er niks van
Ja. Staat bij mijn 307 gewoon in het instructieboekje en zit ook in het zekeringenkastje (onder het stuur).


Dit is mijn schema
legend.
F1
(10A) Rear fog lamp
F2
(15A) Rear screen wiper motor
F4
(15A) Electric windows, sunroof
F5
(15A)Stop lamps
F7
(20A) Accessories connector-front, cigarette lighter, glove box lamp, interior amps
F9
(30A) Electric windows, sunroof
F10
(15A) Accessories connector-rear, data link connector(DLC)
F11
(15A) Audio system, automatic transmission(AT), digital multifunction display, steering column function control module
F12
(10A) AC/heater function control panel, alarm system, cigarette lighter, electronic stability program (ESP), hazard warning lamps, licence plate lamps, RH front side lamp, RH tail lamp, switch illumination
F14
(30A) Central locking, double locking
F15
(30A) Electric windows – rear
F16
(5A) Fuse box (engine bay 1), fuel additive control module, steering column function control module, SRS control module
F17
(10A) RH stop lamp, stop lamp (high level)
F18
(10A) Brake pedal position (BPP)switch, clutch pedal position (CPP) switch, datalink connector (DLC), engine coolant ‘low' warning lamp switch, steering column function control module
F22
(10A) LH front side lamp, LH tail lamp, licence plate lamps
F23
(15A) Alarm system
F24
(15A) Air-conditioning (AC), audio system, digital multifunction display, instrument panel, parking aid control module
F26
(30A) Heated rear window

Auteur:  Roland11 [ za 23 dec 2017 - 16:52:25 ]
Berichttitel:  Re: lege accu

Als je hem hebt, zie je hem zeker zitten (plaatje van een andere auto als voorbeeld):
Bijlage:
298965image186 (Small).jpg
298965image186 (Small).jpg [ 84.14 KiB | 2221 keer bekeken ]
Staat dus "SH" op.

Auteur:  rubke1 [ za 23 dec 2017 - 17:11:04 ]
Berichttitel:  Re: lege accu

Roland11 schreef:
Als je hem hebt, zie je hem zeker zitten (plaatje van een andere auto als voorbeeld):
Bijlage:
298965image186 (Small).jpg
Staat dus "SH" op.

ik ga het eens proberen , heb ook peter moonen aan de lijn gehad als hij een tip voor me had,
De com kan het haast niet zijn, hij gaf aan kijk eens bij de stuurpomp
Dus ik ga dat eens doen allemaal. jullie horen van me als iets helpt :D
Nog maals fijne feestdagen :D

Auteur:  rubke1 [ ma 12 maart 2018 - 15:22:44 ]
Berichttitel:  Re: lege accu

Hallo allemaal
Hoop dat iedereen een fijne jaarwisseling heeft gehad,
Ik heb helaas geen voortgang geboek met het electro probleem.
2 weken geleden stond ik weer stil met de sneeuw niks daar na 3 dagen stil staan.
Dus snel tijd vrij gemaakt en weer gaan na meten (met een andere multimeter)
En een peugeot monteur.
Sluip verbruik was alsnog zeer laag 0,025 in slaapstand.
Dus uit eindelijk zijn we tot conclusie gekomen dat waarschijnlijk de bsi niet altijd in slaap valt.
Dit valt hoog waarschijnlijk alleen op te lossen door de bsi te vervangen
Alleen ik zit aan het twijfelen of ik dit wel wil doen voor een auto van 17 jaar oud
Of maar een booster kitje koop, en er maar tegen aan kijk :roll:
Wat hou ik toch van electro kuch kuch *rofl*

Auteur:  Doornekamp33 [ ma 12 maart 2018 - 15:29:35 ]
Berichttitel:  Re: lege accu

Als de BSI niet in slaap valt is makkelijk te controleren, altijd even kijken of het schermpje tussen de meters uit gaat/is, dus eerst even kijken voordat je de auto ontgrendeld.
BSI zou je een vergelijkbare van een sloper kunnen nemen, moet je wel inlezen anders doet de auto het niet, kent die je sleutel niet.

Auteur:  rubke1 [ ma 12 maart 2018 - 15:42:54 ]
Berichttitel:  Re: lege accu

Doornekamp33 schreef:
Als de BSI niet in slaap valt is makkelijk te controleren, altijd even kijken of het schermpje tussen de meters uit gaat/is, dus eerst even kijken voordat je de auto ontgrendeld.
BSI zou je een vergelijkbare van een sloper kunnen nemen, moet je wel inlezen anders doet de auto het niet, kent die je sleutel niet.


Dat is inderdaad een goeie ja. ik kijk voortaan ook altijd als het schermpje uit gaat.
En ik zal eens kijken voor een bsi.
Maar er zijn veel verschillende bsi. en dan nog inlezen. is toch minimaal 200 euro
En met sloop weet je ook nog niet zeker als in dat onderdeel geen probleem zit :|

Auteur:  Doornekamp33 [ ma 12 maart 2018 - 16:59:31 ]
Berichttitel:  Re: lege accu

Er zit dacht ik in Apeldoorn een bedrijf die ze kan repareren, misschien is dat een optie.

Pagina 2 van 3 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/