307 Forum

Je voelt je (soms) lekkerder in een peugeot...
Het is nu vr 19 okt 2018 - 00:58:55

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 15 dec 2017 - 11:03:33 
Offline

Geregistreerd: za 28 mei 2016 - 22:46:10
Berichten: 16
Ik heb al een jaar last van het probleem dat de bezinepomp niet aanslaat bij het starten nadat ik de auto even uit heb gezet. Hiervoor heb ik al 2 keer de wegenwacht gebeld, de eerste heeft mij een kabeltje gemaakt vanaf de 12V waarmee ik de zekering van de bezinepomp kan overbruggen om hem een jumpstart te geven. Ik heb de auto toen naar een peugeot garage gebracht, gezegd wat er aan de hand was, en ze hebben me toen verteld dat ze niets raars hebben gevonden.

Een half jaar later stond ik weer een keer stil en zelfs de jumpstart werkte toen niet. Weer de wegenwacht gebeld en die rommelde wat met de benzinepomp en toen ging hij weer, dus ik de benzinepomp laten vervangen. Nu na een aantal maanden heb ik weer hetzelfde probleem en moet ik de benzinepomp weer jumpstarten. Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen, want bij de garage kunnen ze telkens niet vinden, en ik heb geen zin om de auto daar telkens voor jan *** naar toe te brengen.

ter verduidelijking:
- probleem treedt op nadat de auto even uit is geweest (na het boodschappen doen, kort bezoek)
- benzinepomp is vervangen


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 15 dec 2017 - 11:26:04 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 27 feb 2013 - 11:53:41
Berichten: 1274
Woonplaats: Alphen aan den Rijn
Ik gooi maar wat op: ligt het probleem niet aan je sleutel of COm? Misschien dat de transponder in de sleutel zorgt dat de benzinepomp aan of uit gaat.

_________________
Sinds april 2010 in het bezit van:
307sw 1.6 16v LPG G3 (AG) Bj 9-2003 432.500km
Vorige auto's: 205D Forever - 306 XSi - 406 2.0 16v


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 19 dec 2017 - 10:39:53 
Offline

Geregistreerd: za 28 mei 2016 - 22:46:10
Berichten: 16
dit weekend er achtergekomen dat t bewegen van de zekering genoeg deed om hem weer aan de praat te krijgen, toen had ik geen tang bij me om de zekering er uit te halen, dus een tang in de auto gelegd en gisteren gebeurde t weer. heb de zekering er uit gehaald en toen zag dat er een hoop wit spul(oxidatie?) omheenzat, heb een andere zekering er in gestoken en hij deed het weer. als met de nieuwe zekering t probleem weer optreedt is er denk ik gewoon iets aan de hand met de zekeringdoos.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 19 dec 2017 - 11:35:29 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 06 feb 2013 - 20:09:48
Berichten: 614
Woonplaats: Groningen
basseytje schreef:
dit weekend er achtergekomen dat t bewegen van de zekering genoeg deed om hem weer aan de praat te krijgen, toen had ik geen tang bij me om de zekering er uit te halen, dus een tang in de auto gelegd en gisteren gebeurde t weer. heb de zekering er uit gehaald en toen zag dat er een hoop wit spul(oxidatie?) omheenzat, heb een andere zekering er in gestoken en hij deed het weer. als met de nieuwe zekering t probleem weer optreedt is er denk ik gewoon iets aan de hand met de zekeringdoos.


Dat betekend wanneer er "wit" spul op zit dat er iets is van vocht. ik zou de polen even van de polen halen even op de rem trappen zodat alle aanwezige voltjes weg zijn dan even met een kleine horloge schroevendraaier even in de zekeringkast "krabben" om het overtollige spul weg te halen.

succes

_________________
2013-2016 Peugeot 307 1.6 16V 109PK LPG 292192
2016-20... Peugeot 307 2.0 16V 150PK LPG 209... still counting


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 19 dec 2017 - 17:27:17 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 maart 2009 - 19:22:18
Berichten: 16225
Woonplaats: Hoevelaken.
Heb je een sensor op de thermostaat, dan heb je kans dat die lekt via de bedrading, veel voorkomend probleem.

_________________
>No questions in PB please !!! I have no secretary >< questions ? only on the forum ! THX<
>>Exit, 307 XSI 3 deurs hatchback 2.0 uit 2003<<
>>>>Heden, 407 XS sedan 2.2 16V uit 2004 gechipt naar 166 PK<<<<


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 21 dec 2017 - 21:41:34 
Offline

Geregistreerd: za 28 mei 2016 - 22:46:10
Berichten: 16
Zojuist weer niet kunnen starten. Zekering eruit en weer er in had geen nut. Heb hem weer moeten overbruggen met de 12 direct van de accu.

Doornekamp33 schreef:
Heb je een sensor op de thermostaat, dan heb je kans dat die lekt via de bedrading, veel voorkomend probleem.

Hoe bedoel je een sensor op de thermostaat? Of ik een terugkoppeling op de verwarming heb? Volgens mij heb ik dat niet.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 22 dec 2017 - 03:07:21 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 maart 2009 - 19:22:18
Berichten: 16225
Woonplaats: Hoevelaken.
Precies wat ik zeg, er zijn uitvoeringen met een sensor op het htermostaathuis, die dingen gaan allemaal lekken en lekken dan via de bedrading naar je zekeringen toe.

_________________
>No questions in PB please !!! I have no secretary >< questions ? only on the forum ! THX<
>>Exit, 307 XSI 3 deurs hatchback 2.0 uit 2003<<
>>>>Heden, 407 XS sedan 2.2 16V uit 2004 gechipt naar 166 PK<<<<


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 22 dec 2017 - 15:21:43 
Offline

Geregistreerd: za 28 mei 2016 - 22:46:10
Berichten: 16
https://www.mvwautotechniek.nl/Woordenb ... ostaat.htm

zo'n thermosstaat?

en hoe kan ik dit zelf oplossen? of hoe moet ik dit verwoording naar de garage?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 22 dec 2017 - 16:59:17 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 maart 2009 - 19:22:18
Berichten: 16225
Woonplaats: Hoevelaken.
Precies die bedoel ik, en zelf doen lijkt me niet verstandig omdat je daar meer voor moet doen dan effe schroeven, je kan wel even kijken of er een sensor op zit, hij zit aan de motor tussen de dikke slangen, lopen er een paar draden naartoe dan heb je degene met sensor, die moet dan vervangen worden door 1 zonder, is een modificatie voor.

_________________
>No questions in PB please !!! I have no secretary >< questions ? only on the forum ! THX<
>>Exit, 307 XSI 3 deurs hatchback 2.0 uit 2003<<
>>>>Heden, 407 XS sedan 2.2 16V uit 2004 gechipt naar 166 PK<<<<


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 22 feb 2018 - 17:01:48 
Offline

Geregistreerd: za 28 mei 2016 - 22:46:10
Berichten: 16
Net bij de peugeot garage geweest omdat de auto sowieso APK gekeurd moest worden, en ze met dit verhaal de sensor laten checken, maar ze meten geen rare dingen en ik krijg ook geen foutmeldingen als hij niet start.

Ik heb me laten vertellen dat er normaal 2 sensoren op zitten, 1 voor je dashboard indicatie en 1 voor de boardcomputer, en als dit probleem voorkomt zou de sensor voor de boardcomputer rare waardes aan moeten geven, wat hij volgens de garage dus niet doet.

is het niet mogelijk om de sensor gewoon te ontkoppelen en hem uit te schakelen in de boardcomputer?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 22 feb 2018 - 17:37:29 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 12 dec 2006 - 23:04:33
Berichten: 4670
Woonplaats: Rijnmond
Jouw probleem zit hem niet in de thermostaat of temperatuursensor.

Het probleem dat je hebt komt door oxidatie van contacten naar de benzinepomp. Deze oxidatie kan vanuit de thermostaat via bedrading de zekeringkast ingekropen zijn.

Er is namelijk in de 307 (soms) een thermostaat met een elektrische draad eraan gemonteerd. Later is Peugeot er vanaf gestapt en is deze thermostaat door een puur mechanische vervangen.

Wat jij dus moet doen is die elektrische aansluiting op de thermostaat loskoppelen. Let wel, op de thermostaat en niet op een temperatuursensor oid.

Ik heb even opgezocht wat ik over de thermostaat met de elektrische aansluiting kon vinden.

Wat ik zo lees zit er een spoel in de thermostaat. En dient deze ervoor om wat later te openen? Ivm emissie eisen.

Hier staat eea in:
http://www.307forum.nl/viewtopic.php?f=22&t=8963&hilit=thermostaat

Lees met name het 1e en 2e bericht bovenaan:
http://www.307forum.nl/viewtopic.php?f=21&t=8512&hilit=thermostaat&start=36

Lees met name het 1e en 2e bericht bovenaan:
http://www.307forum.nl/viewtopic.php?f=22&t=9206&p=93707&hilit=thermostaat

Lees met name het laatste bericht:
http://www.307forum.nl/viewtopic.php?f=18&t=10352&p=110391&hilit=thermostaat

_________________
Heden: 307SW phase 2 (2005) 2.0 op LPG (Vogels). 288.000km.
Verleden: 307SW phase 1,5 (dus uit 2005) 1.6 op LPG (AG). 231.000km.
Tevens eigenaar van een 504 GL (1977) en een 106 XR (1997).


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 07 mei 2018 - 14:28:43 
Offline

Geregistreerd: za 28 mei 2016 - 22:46:10
Berichten: 16
Ik heb onder de motorkap gekeken en geprobeerd de aansluiting te zoeken, maar ik durf niet zomaar kabels uit te trekken en laat dit graag door de garage doen. Ik ben ondertussen al 3 keer bij ze langsgeweest en telkens willen ze hun eigen diagnose stellen, maar omdat de motor op dat moment gewoon aanslaat kunnen ze natuurlijk niets vinden.

Wat kan ik hun laten doen waardoor mijn probleem opgelost is? een nieuwe (mechanische)thermostaat laten installeren? Ik heb echt een specifiek antwoord nodig, want anders heb ik over een jaar nog steeds dit probleem.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 07 mei 2018 - 19:43:21 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 maart 2009 - 19:22:18
Berichten: 16225
Woonplaats: Hoevelaken.
Als het de thermostaat is, met nadruk op als, dan ben je nu al veel te laat, dan zit de hele zooi er al onder.
Uitlezen die auto met diagbox en kijken wat daar uitkomt is stap 1.

_________________
>No questions in PB please !!! I have no secretary >< questions ? only on the forum ! THX<
>>Exit, 307 XSI 3 deurs hatchback 2.0 uit 2003<<
>>>>Heden, 407 XS sedan 2.2 16V uit 2004 gechipt naar 166 PK<<<<


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 07 mei 2018 - 20:07:53 
Offline

Geregistreerd: za 28 mei 2016 - 22:46:10
Berichten: 16
Welke zooi zit dan waar onder? En ze hebben iedere keer de auto uitgelezen maar er staan geen meldingen in. Daarnaast hebben ze de thermostaat sensor uitgelezen zeggen ze. En daar kwam ook niets uit


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 07 mei 2018 - 20:52:24 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 maart 2009 - 19:22:18
Berichten: 16225
Woonplaats: Hoevelaken.
Als de thermostaat, ik zeg dus met nadruk als, dan gaat de vloeistof door de bedrading heen naar de BSI dacht ik, die zou dan ondertussen moeten soppen in de koelvloeistof, dus inmiddels al dood moeten zijn.

Dus eerlijk gezegt denk ik niet dat je het daar moet zoeken.

Ik vermoed dat je het moet zoeken in de pomp zelf, als die niet aanslaat, maar daar kun je alleen wat mee als je storing hebt, anders blijft het gissen.

_________________
>No questions in PB please !!! I have no secretary >< questions ? only on the forum ! THX<
>>Exit, 307 XSI 3 deurs hatchback 2.0 uit 2003<<
>>>>Heden, 407 XS sedan 2.2 16V uit 2004 gechipt naar 166 PK<<<<


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
POWERED_BY
phpBB.nl Vertaling