307 Forum

Je voelt je (soms) lekkerder in een peugeot...
Het is nu ma 22 jan 2018 - 02:05:42

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 15 dec 2017 - 11:03:33 
Offline

Geregistreerd: za 28 mei 2016 - 22:46:10
Berichten: 13
Ik heb al een jaar last van het probleem dat de bezinepomp niet aanslaat bij het starten nadat ik de auto even uit heb gezet. Hiervoor heb ik al 2 keer de wegenwacht gebeld, de eerste heeft mij een kabeltje gemaakt vanaf de 12V waarmee ik de zekering van de bezinepomp kan overbruggen om hem een jumpstart te geven. Ik heb de auto toen naar een peugeot garage gebracht, gezegd wat er aan de hand was, en ze hebben me toen verteld dat ze niets raars hebben gevonden.

Een half jaar later stond ik weer een keer stil en zelfs de jumpstart werkte toen niet. Weer de wegenwacht gebeld en die rommelde wat met de benzinepomp en toen ging hij weer, dus ik de benzinepomp laten vervangen. Nu na een aantal maanden heb ik weer hetzelfde probleem en moet ik de benzinepomp weer jumpstarten. Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen, want bij de garage kunnen ze telkens niet vinden, en ik heb geen zin om de auto daar telkens voor jan *** naar toe te brengen.

ter verduidelijking:
- probleem treedt op nadat de auto even uit is geweest (na het boodschappen doen, kort bezoek)
- benzinepomp is vervangen


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 15 dec 2017 - 11:26:04 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 27 feb 2013 - 11:53:41
Berichten: 1134
Woonplaats: Alphen aan den Rijn
Ik gooi maar wat op: ligt het probleem niet aan je sleutel of COm? Misschien dat de transponder in de sleutel zorgt dat de benzinepomp aan of uit gaat.

_________________
Al bijna 8 jaar in het bezit van:
307sw 1.6 16v LPG G3 (AG) Bj 9-2003 417.250km
Vorige auto's: 205D Forever - 306 XSi - 406 2.0 16v


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 19 dec 2017 - 10:39:53 
Offline

Geregistreerd: za 28 mei 2016 - 22:46:10
Berichten: 13
dit weekend er achtergekomen dat t bewegen van de zekering genoeg deed om hem weer aan de praat te krijgen, toen had ik geen tang bij me om de zekering er uit te halen, dus een tang in de auto gelegd en gisteren gebeurde t weer. heb de zekering er uit gehaald en toen zag dat er een hoop wit spul(oxidatie?) omheenzat, heb een andere zekering er in gestoken en hij deed het weer. als met de nieuwe zekering t probleem weer optreedt is er denk ik gewoon iets aan de hand met de zekeringdoos.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 19 dec 2017 - 11:35:29 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 06 feb 2013 - 20:09:48
Berichten: 514
Woonplaats: Groningen
basseytje schreef:
dit weekend er achtergekomen dat t bewegen van de zekering genoeg deed om hem weer aan de praat te krijgen, toen had ik geen tang bij me om de zekering er uit te halen, dus een tang in de auto gelegd en gisteren gebeurde t weer. heb de zekering er uit gehaald en toen zag dat er een hoop wit spul(oxidatie?) omheenzat, heb een andere zekering er in gestoken en hij deed het weer. als met de nieuwe zekering t probleem weer optreedt is er denk ik gewoon iets aan de hand met de zekeringdoos.


Dat betekend wanneer er "wit" spul op zit dat er iets is van vocht. ik zou de polen even van de polen halen even op de rem trappen zodat alle aanwezige voltjes weg zijn dan even met een kleine horloge schroevendraaier even in de zekeringkast "krabben" om het overtollige spul weg te halen.

succes

_________________
2013-2016 Peugeot 307 1.6 16V 109PK LPG 292192
2016-20... Peugeot 307 2.0 16V 150PK LPG 209... still counting


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 19 dec 2017 - 17:27:17 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 maart 2009 - 19:22:18
Berichten: 15671
Woonplaats: Hoevelaken.
Heb je een sensor op de thermostaat, dan heb je kans dat die lekt via de bedrading, veel voorkomend probleem.

_________________
>No questions in PB please !!! I have no secretary >< questions ? only on the forum ! THX<
>>Exit, 307 XSI 3 deurs hatchback 2.0 uit 2003<<
>>>>Heden, 407 XS sedan 2.2 16V uit 2004 gechipt naar 166 PK<<<<


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 21 dec 2017 - 21:41:34 
Offline

Geregistreerd: za 28 mei 2016 - 22:46:10
Berichten: 13
Zojuist weer niet kunnen starten. Zekering eruit en weer er in had geen nut. Heb hem weer moeten overbruggen met de 12 direct van de accu.

Doornekamp33 schreef:
Heb je een sensor op de thermostaat, dan heb je kans dat die lekt via de bedrading, veel voorkomend probleem.

Hoe bedoel je een sensor op de thermostaat? Of ik een terugkoppeling op de verwarming heb? Volgens mij heb ik dat niet.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 22 dec 2017 - 03:07:21 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 maart 2009 - 19:22:18
Berichten: 15671
Woonplaats: Hoevelaken.
Precies wat ik zeg, er zijn uitvoeringen met een sensor op het htermostaathuis, die dingen gaan allemaal lekken en lekken dan via de bedrading naar je zekeringen toe.

_________________
>No questions in PB please !!! I have no secretary >< questions ? only on the forum ! THX<
>>Exit, 307 XSI 3 deurs hatchback 2.0 uit 2003<<
>>>>Heden, 407 XS sedan 2.2 16V uit 2004 gechipt naar 166 PK<<<<


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 22 dec 2017 - 15:21:43 
Offline

Geregistreerd: za 28 mei 2016 - 22:46:10
Berichten: 13
https://www.mvwautotechniek.nl/Woordenb ... ostaat.htm

zo'n thermosstaat?

en hoe kan ik dit zelf oplossen? of hoe moet ik dit verwoording naar de garage?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 22 dec 2017 - 16:59:17 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 maart 2009 - 19:22:18
Berichten: 15671
Woonplaats: Hoevelaken.
Precies die bedoel ik, en zelf doen lijkt me niet verstandig omdat je daar meer voor moet doen dan effe schroeven, je kan wel even kijken of er een sensor op zit, hij zit aan de motor tussen de dikke slangen, lopen er een paar draden naartoe dan heb je degene met sensor, die moet dan vervangen worden door 1 zonder, is een modificatie voor.

_________________
>No questions in PB please !!! I have no secretary >< questions ? only on the forum ! THX<
>>Exit, 307 XSI 3 deurs hatchback 2.0 uit 2003<<
>>>>Heden, 407 XS sedan 2.2 16V uit 2004 gechipt naar 166 PK<<<<


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
POWERED_BY
phpBB.nl Vertaling