307 Forum

Je voelt je (soms) lekkerder in een peugeot...
Het is nu di 13 nov 2018 - 00:39:56

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Diverse storingen
BerichtGeplaatst: ma 25 jun 2018 - 17:48:58 

Hallo,

ik had deze vraag al gesteld maar in het voorstelfrum en antwoord gekregen maar voor de zekerheid nog een keer en wat andere(elektrische probleempjes)

We hebben sinds 3 weken een 307cc uit 2005 aangeschaft met toen 208000 km op de teller. Volgende probleempjes:
Het dimlicht gaat soms vanzelf aan en uit/ knipperlicht werkt niet goed ( gaat uit em de hendel bewegen dan doetie het weer ff) nu zei men al dat dit aan de stuurkolom ligt en dat deze vervangen moet worden. Maar zijn daar verschillende types in? Ik heb een eigen radio erin gezet, niet zo moeilijk dacht ik, connectors verbinden en klaar. Maar hij houdt de zenders niet vast als de auto wordt afgezet, de radio gaat aan zodra ik de auto van de deurvegrendeling afhaal . Kan dit allemaal te maken hebben met de stuurkolom? Ook werkt de achteruitverwarming niet, het symbool gaat niet aan in het display en de verlichtingwerkt van de bedieningsknoppen zijn niet verlicht. Heeft dit ook met de stuirkolom te maken of niet?

Alvast bedankt, Gr Wendy enGlenn

Profiel  

Berichttitel: Re: Diverse storingen
BerichtGeplaatst: ma 25 jun 2018 - 17:56:18 

Dan heb je met de radio 1 grote fout gemaakt en 1 klein foutje, de grote, er moet een verloop tussen om de geschakelde met data om te zetten naar de geschakelde zonder data, die verloop kun je alleen bij de dealer krijgen onderdeelnummer 9706.86, wel doen, je krijgt nu vroeg of laat storingen op de VANBUS en daarom gaat de radio ook aan zodra je afsluit, of gaat al aan als je de boel ontgrendeld.(mocht de dealer zeggen dat dit de verkeerde is, kan want eigenlijk is de 9706.97 voor de 307, die is meer werk omdat je een losse draad op de BSI moet aansluiten, en .86 haalt hem uit de stekker en werkt ook zoals het moet)

Tweede kleine misser, je moet de twee plus draden wisselen, rood op geel en geel op rood, veel kabelbomen zijn daar op voorbereid en hebben stekkers er tussen zitten zodat je kan wisselen, dan zal de radio de instellingen onthouden.

Wat betreft de COM2000, die gaat elektronisch stuk, vervangen van de COM is en blijft de enige optie, zoek even op Peter Moonen, die reviseert ze en dan krijg je een prima exemplaar voor niet al teveel geld.

En ja, daar zijn heel veel verschillende types in, en ze zijn niet allemaal.zomaar uitwisselbaar, als je in PB de laatste 8 cijfers van je chassisnummer geeft kan ik voor je opzoeken welke je nodig hebt.

En de achterruitverwarming doet het echt niet of brand alleen het lampje niet, kan een zekering zijn of je hebt een draadbreuk ergens, altijd lastig met die bewegende daken.
verlichting van het paneel zullen de lampjes zijn, even de 3 lampjes vervangen voor 1.2 watt T5 exemplaren, sommigen kunnen er zo bij via het radio gat, is mij nooit gelukt en dan moet het paneel er even uit, staat sinds kort een filmpje op deze site zag ik pas, je bent niet de eerste afgelopen weken. :wink: :wink:

Laatst bijgewerkt door Doornekamp33 op ma 25 jun 2018 - 18:16:32, in totaal 4 keer bewerkt.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 25 jun 2018 - 18:01:15 

klinkt als twee problemen.

"Maar hij houdt de zenders niet vast als de auto wordt afgezet, de radio gaat aan zodra ik de auto van de deurvegrendeling afhaal"

Dit had ik ook met fase 1 sw uit 2003
radio in laten bouwen bij dealer en steeds kanalen kwijt bleek dat constante stroom en geschakelde stroom verkeerd in ISO connector zaten. volgens dealer. ik denk dat dit meer peugeot 307 probleem is want in laguna ging het wel goed met zelfde ISO. ik verwacht dat wanneer je de constante stroom en de geschakelde stroom wisselt je radio probleem weg is.

stuurkolom is niet mijn ding heb wel evt een vervangende voor je als type klopt.

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk

Oud:
Peugeot 307 SW ph 1 rechts
renault laguna GT
Peugeot 307 break ph 1
Peugeot 406 break
Peugeot 405 sedan ph 2 (amerikaans model)
Peugeot 405 sedan ph 1

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 25 jun 2018 - 21:36:30 

De stekers in de auto zijn wel van het iso model, maar Peugeot sluit ze niet aan volgens iso.
Daarom heb je het genoemde verloopje nodig. Dat maakt er weer keurig nette iso van. Vervolgens sluit je de radio aan. Worden de zenders dan nog niet onthouden, dan moet je de rode en de hele draad omwisselen vd radio.

Dat is alles. Is niet moelijk, maar je moet het even weten. En dit weet bij na geen enkele garage. Zelfs dealers weten het vaak niet meer. De goede daargelaten.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 25 jun 2018 - 21:52:26 

Er zijn veel dealers die zeggen dat het helemaal niet kan om er een andere radio in te zetten, en er zijn er ook die doodleuk zeggen dat je geen verloop nodig hebt, terwijl Peugeot deze in 2001 al beschikbaar had en de dealers een info flash had gestuurd dat die nodig was, dit omdat ze dit probleem al in 1999 hadden met de 406 en daar ook een verloop voor hebben ontwikkeld.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]