307 Forum

Je voelt je (soms) lekkerder in een peugeot...
Het is nu ma 10 dec 2018 - 17:44:01

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Storing katalysator?
BerichtGeplaatst: zo 09 sep 2018 - 15:24:02 

Beste allemaal,

Ik heb nu al bijna 3 maanden een peugeot 307 1.6 benzine uit 2002. Nou heb ik sinds dat het zo warm geweest was dat ik mijn auto bijna elke ochtend 2 keer op moet starten omdat hij de eerste keer uit valt. (Ik zelf denk dat de accu misschien vervangen moet worden) voor de rest van de dag start hij gewoon in 1x. Laatst ben ik dus naar de garage geweest, die hebben niks gevonden behalve iets onzinnigs waarvan ik gewoon kon weten dat ze mijn geld af wouden troggelen, ik ga daar dus niet meer heen.
Nou komt het, de ochtend na dat ik bij de garage ben geweest begon het. Aan het begin van de dag als de auto de nacht heeft gestaan rijdt hij 8 van de 10 keer moeizaam, schokt hij en soms gaat zelfs het motormanagement lampje een halve minuut knipperen en valt hij soms zelfs uit als ik even stil ga staan. Na een paar minuten rijden doet de auto het perfect, nergens last van en het lampje blijft ook niet knipperen! Volgende ochtend weer hetzelfde verhaal. Vanochtend zag ik storing katalysator staan toen het lampje aan het knipperen was en nu is alles weer zo goed als nieuw.

Nou vraag ik mij af waar dit aan kan liggen. Hebben ze bij de garage misschien aan een draadje geknoeid waardoor dit kan komen of is dit het begin van een groter probleem?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen!

Profiel  

Berichttitel: Re: Storing katalysator?
BerichtGeplaatst: zo 09 sep 2018 - 15:41:27 

Hoeveel rijd je met de auto, hoe vaak heb je getankt?
En wat vonden ze met uitlezen?

Een geknoeid draadje kan niet, dan zou die het constant hebben gedaan als je daar was weggereden.

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 09 sep 2018 - 15:56:07 

Doornekamp33 schreef:
Hoeveel rijd je met de auto, hoe vaak heb je getankt?
En wat vonden ze met uitlezen?

Een geknoeid draadje kan niet, dan zou die het constant hebben gedaan als je daar was weggereden.

Ik heb hem gekocht met bijna 230.000 km en hij zit nu op de ruim 233.000 km. Ik heb denk ik 10/15 keer getankt. Ik tank hem altijd bijna tot helemaal vol als ik tank.
Ik heb hem niet uit laten lezen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 09 sep 2018 - 17:05:04 

Dan word het uitlezen, stap 1 om er achter te komen wat er aan de hand is.
En dat had die garage waar je geweest bent ook moeten doen, je kan niet zonder een goede diagnose stellen.

Accu doormeten zou nog kunnen, maar als die goed start, dus niet het aanslaan, maar lekker de startmotor rondslingert, dan is er meestal nog weinig aan de hand met de accu.

Maar 3000 km gereden en 10/15 keer tanken, rijd je zo duur dan of tank je steeds een kwart tankje, 700 km op een tank moet haalbaar zijn, dus heb je er nu 5 moeten leegrijden.

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 09 sep 2018 - 18:50:52 

Doornekamp33 schreef:
Dan word het uitlezen, stap 1 om er achter te komen wat er aan de hand is.
En dat had die garage waar je geweest bent ook moeten doen, je kan niet zonder een goede diagnose stellen.

Accu doormeten zou nog kunnen, maar als die goed start, dus niet het aanslaan, maar lekker de startmotor rondslingert, dan is er meestal nog weinig aan de hand met de accu.

Maar 3000 km gereden en 10/15 keer tanken, rijd je zo duur dan of tank je steeds een kwart tankje, 700 km op een tank moet haalbaar zijn, dus heb je er nu 5 moeten leegrijden.

Ja dan ga ik hem maar uit laten lezen, ik vind het alleen zo raar dat het maar een paar minuten duurt de storing en daarna weg is, alsof hij een verkeerde meting doet en zich daarna toch weer corrigeerd.

Ik woon in de stad dus denk dat het daar aan ligt dat de benzine best snel gaat.

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 09 sep 2018 - 18:58:31 

1 op 9/10 moet je in de stad wel halen, maar je rijd veel korte langzame stukjes, denk dat je hem/haar eens goed moet laten gaan, een rondje afsluitdijk of zoiets, de boel eens goed los branden, denk dat de boel een beetje dichtzit waardoor die niet goed kan meten, en de kat ook een beetje kan schoonbranden.

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 09 sep 2018 - 20:30:13 

Mocht het trouwens aan een verstopte katalysator liggen, daar heeft wynns een goed product voor.
wynns catalytic converter & lambda cleaner

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 09 sep 2018 - 20:57:01 

Doornekamp33 schreef:
1 op 9/10 moet je in de stad wel halen, maar je rijd veel korte langzame stukjes, denk dat je hem/haar eens goed moet laten gaan, een rondje afsluitdijk of zoiets, de boel eens goed los branden, denk dat de boel een beetje dichtzit waardoor die niet goed kan meten, en de kat ook een beetje kan schoonbranden.

Dat dacht ik nou ook dus ben ik een heel stuk gaan rijden, 100 km heen, 100 km terug, maar merk niet echt verschil. Dan toch maar nog een keer proberen?

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 09 sep 2018 - 20:57:42 

steven_vanheukelom schreef:
Mocht het trouwens aan een verstopte katalysator liggen, daar heeft wynns een goed product voor.
wynns catalytic converter & lambda cleaner

Thanks! Ik ga het even bekijken!

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]