307 Forum

Je voelt je (soms) lekkerder in een peugeot...
Het is nu vr 19 okt 2018 - 05:35:34

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 08 okt 2018 - 17:08:09 
Offline

Geregistreerd: ma 08 okt 2018 - 16:47:32
Berichten: 3
Hallo,

Ik heb een 307 SW 1.6 Diesel (3H9HXC) bouwjaar 05/2007

Bij traag verkeer zoals files loopt de motor heet waardoor ik het "STOP" alarm op display krijg.
Ondertussen door in het forum te zoeken ben ik er achter gekomen dat de ventilator voor radiatorkoeling niet aan gaat.
IK heb ondertussen onderstaande reeds getest:

-Ventilator rechtstreeks voeden --> draait -->ok
-bij inschakelen airco draait de ventilator ook niet
-relais/weerstand voor 2 snelheden ventilator is ook vervangen --> gaf geen resultaat
-Als ik op de stekkerpinnen van het 2-snelheden relais meet dan meet ik (gemeten ten opzichte van massa)

kleine stekker
- PIN1 : 12,5 v (kleine snelheid)
- PIN2 : 12,5 v (grote snelheid)
- PIN3 : 12,5 V (is dit de algemene voeding ??)
- PIN4 : weet niet waar deze voor dient??
grote stekker is het schakelcontact naar de ventilator

Is het zo dat de peugeot schakelt door een 0 V te sturen naar pin1 of pin2?


Als ik pin 1 even verbind met de massa dan gaat de ventilator in werking.

Weet er iemand raad? Het zou ook interessant zijn mocht iemand een link hebben naar het elektrisch schema van mijn auto.

Weet er iemand waar de kabels vertrekken die op deze pinnen aankomen ?

Alvast bedankt,


Gr, Mike


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 08 okt 2018 - 18:15:28 
Offline

Geregistreerd: zo 20 aug 2017 - 17:43:11
Berichten: 77
Vervang ook even de koelwatertemperatuursensor.
Kost 10 euro.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 08 okt 2018 - 21:43:00 
Offline

Geregistreerd: ma 08 okt 2018 - 16:47:32
Berichten: 3
Ik veronderstelde dat de sensor correct werkt omdat ik de temperatuur kan aflezen op mijn dashboard.
Of heb ik het mis ?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 09 okt 2018 - 18:18:54 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 12 dec 2006 - 23:04:33
Berichten: 4670
Woonplaats: Rijnmond
Meestal zijn er 2 sensoren. 1 tbv het metertje en 1 tbv de werking vd motor. Dit signaal gaat dan naar de Ecu van de motor.

_________________
Heden: 307SW phase 2 (2005) 2.0 op LPG (Vogels). 288.000km.
Verleden: 307SW phase 1,5 (dus uit 2005) 1.6 op LPG (AG). 231.000km.
Tevens eigenaar van een 504 GL (1977) en een 106 XR (1997).


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 09 okt 2018 - 18:33:08 
Offline

Geregistreerd: zo 20 aug 2017 - 17:43:11
Berichten: 77
Gewoon vervangen, kan je makkelijk zelf.
Ook hoef je geen koelwater af te tappen.

Ik dacht dat de mijne ook goed was, hat hem gemeten in een pannetje op het vuur en de weerstand zag ik veranderen, maar toch was hij niet goed.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 09 okt 2018 - 18:36:24 
Offline

Geregistreerd: ma 08 okt 2018 - 16:47:32
Berichten: 3
Bart & RVP,

Bedankt voor de tip. Dan ga ik de sensor ook vervangen .


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
POWERED_BY
phpBB.nl Vertaling