307 Forum

Je voelt je (soms) lekkerder in een peugeot...
Het is nu di 14 aug 2018 - 18:16:16

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 13 jun 2018 - 19:50:55 
Offline

Geregistreerd: ma 16 jan 2012 - 13:23:28
Berichten: 50
Van de 307 SW 2008 van mijn dochter (mijn vroegere auto!) moeten de voorremschijven worden vervangen. Moet ik nog ergens op letten? Kan ik problemen verwachten bij het demonteren doordat ze vastgeroest zijn of iets dergelijks?
Worden er verschillende schijven gemonteerd of passen alle schijven?
Welk merk rem wordt gemonteerd op deze auto, of zijn dat meerdere merken door elkaar?

Met vriendelijke groet, Hein


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 13 jun 2018 - 21:12:00 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 12 dec 2006 - 23:04:33
Berichten: 4639
Woonplaats: Rijnmond
Je hebt 283 mm schijven nodig. Tenzij je een HDI 136pk hebt.

Ook heb je een torx 50 of 55 nodig om de remklauw brackets van je fuseestuk los te maken.

Het is een vrij standaard klus.

_________________
Heden: 307SW phase 2 (2005) 2.0 op LPG (Vogels). 278.000km.
Verleden: 307SW phase 1,5 (dus uit 2005) 1.6 op LPG (AG). 231.000km.
Tevens eigenaar van een 504 GL (1977) en een 106 XR (1997).


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 13 jun 2018 - 21:13:35 
Offline

Geregistreerd: vr 07 aug 2015 - 11:49:17
Berichten: 267
Woonplaats: Almere
Tot nu toe 2 keer gedaan bij de 307. En bij elke keer zaten de bouten van de remankers (brackets) zo enorm vast dat ik er voor naar een garage moest. En de dienstdoende monteur moest altijd de zwaarste luchttol er op zetten.

Zorg dat je nieuwe piepplaatjes bij de remblokken hebt. De ouden zullen smerig en misschien zelfs verroest zijn.

Verder heb ik de laatste keer een remzuiger-terugstelset gebruikt. Dat heeft me veel tijd en gedoe gescheelt.

_________________
307 CC 2.0 - Vogels G3, Bleu Montebello.
In bezit van een Diagbox in Almere.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 13 jun 2018 - 21:40:57 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 maart 2009 - 19:22:18
Berichten: 16161
Woonplaats: Hoevelaken.
Als die er de zwaarste luchttol op moest zetten is het een prutser, die bouten worden dan veel te vast gedraaid met vastzetten, ik heb nog nooit een luchttol gebruikt met rem vervangingen, altijd een gewone ratel of ring steek sleutel en ik krijg het altijd los.
Alleen dat kl*te boutje waarmee de remschijf vast zit op de naaf gebruik ik een slagschroevendraaier met loshalen, anders draai je de torx kop rond.

Voor vervanging geen echte aandachtspunten, boel netjes schoonmaken, naaf onder de schijf goed schoonmaken met staalborstel, zuinig werken met kopervet, maar liever speciaal vet gebruiken ivm ABS.

En kwa remmerij, neem bij voorkeur geen B-merk of Bosch, liever ATE of Brembo, minste problemen mee met piepen of kromtrekken.

_________________
>No questions in PB please !!! I have no secretary >< questions ? only on the forum ! THX<
>>Exit, 307 XSI 3 deurs hatchback 2.0 uit 2003<<
>>>>Heden, 407 XS sedan 2.2 16V uit 2004 gechipt naar 166 PK<<<<


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 14 jun 2018 - 11:57:37 
Offline

Geregistreerd: ma 16 jan 2012 - 13:23:28
Berichten: 50
Bedankt mannen voor de tips!

Meteen maar een andere vraag: zijn de achterschijven altijd inclusief lager bij deze 307 SW?
Op de site van onderdelenleveranciers zie ik ook schijven zonder lager.

Groet, Hein


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 14 jun 2018 - 16:06:40 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 maart 2009 - 19:22:18
Berichten: 16161
Woonplaats: Hoevelaken.
Meestal wel, kan je zien als je het wiel er afhaald, wijst zichzelf, zit er een schroefje in de schijf zijn het losse schijven, zo niet, inclusief lagers en dat is de grootse kans.

Voor achter de boel vervangen heb je een terugstelset nodig, kan ook met ouderwetse lijmtang en waterpomptang, je moet drukken en draaien tegelijk.

_________________
>No questions in PB please !!! I have no secretary >< questions ? only on the forum ! THX<
>>Exit, 307 XSI 3 deurs hatchback 2.0 uit 2003<<
>>>>Heden, 407 XS sedan 2.2 16V uit 2004 gechipt naar 166 PK<<<<


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 14 jun 2018 - 17:02:26 
Offline

Geregistreerd: ma 16 jan 2012 - 13:23:28
Berichten: 50
OK, bedankt!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 14 jun 2018 - 19:03:52 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 12 dec 2006 - 23:04:33
Berichten: 4639
Woonplaats: Rijnmond
Die achternaven kunnen 25 of 30 mm zijn. Let daar op om de juiste te bestellen.
Volgens mij is phase 2 altijd met schijven waar de naaf in zit.

_________________
Heden: 307SW phase 2 (2005) 2.0 op LPG (Vogels). 278.000km.
Verleden: 307SW phase 1,5 (dus uit 2005) 1.6 op LPG (AG). 231.000km.
Tevens eigenaar van een 504 GL (1977) en een 106 XR (1997).


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 14 jun 2018 - 19:41:10 
Offline

Geregistreerd: ma 16 jan 2012 - 13:23:28
Berichten: 50
Bedankt Bart.
Ik zal voor het bestellen kijken welke schijf en welke diameter asstomp ik nodig heb.

Groet, Hein


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 14 jun 2018 - 21:59:59 
Offline

Geregistreerd: ma 21 maart 2016 - 19:09:50
Berichten: 269
Woonplaats: Dilsen-Stokkem (B)
cdoens schreef:
Tot nu toe 2 keer gedaan bij de 307. En bij elke keer zaten de bouten van de remankers (brackets) zo enorm vast dat ik er voor naar een garage moest. En de dienstdoende monteur moest altijd de zwaarste luchttol er op zetten.

Zorg dat je nieuwe piepplaatjes bij de remblokken hebt. De ouden zullen smerig en misschien zelfs verroest zijn.

Verder heb ik de laatste keer een remzuiger-terugstelset gebruikt. Dat heeft me veel tijd en gedoe gescheelt.


Ik laatst de schijven voor bij onze 206 vervangen en daar zaten de bouten behoorlijk vast maar wel los gekregen (T55). Voor montage heb ik de schroefgaten nagetapt (vlg mij was het M12). Bouten gingen weer perfect in :)

_________________
307CC 2.0ltr benzine 2007
Grijs Aluminium Metalic

Member of Yamaha Tweetakt Club Nederland
Member of Ford Mondeo Club.nl


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 14 jun 2018 - 22:10:48 
Offline

Geregistreerd: vr 07 aug 2015 - 11:49:17
Berichten: 267
Woonplaats: Almere
Bart-Peugeot schreef:
Die achternaven kunnen 25 of 30 mm zijn. Let daar op om de juiste te bestellen.
Volgens mij is phase 2 altijd met schijven waar de naaf in zit.


Bij mijn fase 2 CC is de wiellager vervangen zonder de schijf te vervangen. Dus die regel klopt niet ;)

_________________
307 CC 2.0 - Vogels G3, Bleu Montebello.
In bezit van een Diagbox in Almere.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 14 jun 2018 - 22:42:58 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 12 dec 2006 - 23:04:33
Berichten: 4639
Woonplaats: Rijnmond
Vreemd.

Zal wel verschil SW en CC zijn.

_________________
Heden: 307SW phase 2 (2005) 2.0 op LPG (Vogels). 278.000km.
Verleden: 307SW phase 1,5 (dus uit 2005) 1.6 op LPG (AG). 231.000km.
Tevens eigenaar van een 504 GL (1977) en een 106 XR (1997).


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 15 jun 2018 - 04:57:48 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 maart 2009 - 19:22:18
Berichten: 16161
Woonplaats: Hoevelaken.
SW is bijna altijd met naaf en lagers, HB en CC hebben de losse sxhijven, soms zijn er losse op de SW gemonteerd, zal wel schaarste zijn in complete schijven met naaf.

_________________
>No questions in PB please !!! I have no secretary >< questions ? only on the forum ! THX<
>>Exit, 307 XSI 3 deurs hatchback 2.0 uit 2003<<
>>>>Heden, 407 XS sedan 2.2 16V uit 2004 gechipt naar 166 PK<<<<


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 15 jun 2018 - 13:55:58 
Offline

Geregistreerd: vr 07 aug 2015 - 11:49:17
Berichten: 267
Woonplaats: Almere
Doornekamp33 schreef:
SW is bijna altijd met naaf en lagers, HB en CC hebben de losse sxhijven, soms zijn er losse op de SW gemonteerd, zal wel schaarste zijn in complete schijven met naaf.


Zo herken ik mijn lievelingsmerk weer *rofl*

_________________
307 CC 2.0 - Vogels G3, Bleu Montebello.
In bezit van een Diagbox in Almere.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 15 jun 2018 - 21:56:57 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 05 maart 2014 - 21:01:21
Berichten: 1845
Woonplaats: Leopoldsburg, België
Mijn cc heeft achter schijven met lager. :wink: met die fransen “valt geen rechte voor te ploegen” zeggen ze dan bij ons in het dialect...

_________________
http://www.peugeotforum.be


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
POWERED_BY
phpBB.nl Vertaling