307 Forum

Je voelt je (soms) lekkerder in een peugeot...
Het is nu vr 20 jul 2018 - 01:10:44

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 25 mei 2015 - 22:37:32 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 12 dec 2006 - 23:04:33
Berichten: 4604
Woonplaats: Rijnmond
snooze7555 schreef:
Bart-Peugeot schreef:
@Snooze: wat bedoel je precies? Alleen inleren? (wat precies moet er ingeleert worden?) Of de ecu van nieuwe software voorzien?


Ja Peter was weer snel. De smoorklep wordt weer opnieuw ingeregeld.

Is een heel verschil. Ben alleen nog aan het uitzoeken hoe het gedaan wordt met diagbox. De vorige keer hebben ze het zo even gedaan bij de peugeot. (Een keer geen Kosten :D )

:D :D

Diagbox:

-> Reparatie
-> Test van alle systemenen (globale test)
-> me745 (dat was de ecu in mijn 307 met 1.6)
-> uitrustingspakkket reparation
-> initialisering vd regelcomponenten

Klopt het trouwens dat jeje motor 1 uur stationair moet laten draaien? Want dat gaf diagbox bij mij aan. :shock:
(de buurman kwam al vragen wat de bedoeling was dat de motor zo lang draaide)

_________________
Heden: 307SW phase 2 (2005) 2.0 op LPG (Vogels). 278.000km.
Verleden: 307SW phase 1,5 (dus uit 2005) 1.6 op LPG (AG). 231.000km.
Tevens eigenaar van een 504 GL (1977) en een 106 XR (1997).


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 26 mei 2015 - 01:50:20 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 maart 2009 - 19:22:18
Berichten: 16087
Woonplaats: Hoevelaken.
Volgens mij klopt dat uur wel, duurde bij mij toen ook lang bij de garage.

_________________
>No questions in PB please !!! I have no secretary >< questions ? only on the forum ! THX<
>>Exit, 307 XSI 3 deurs hatchback 2.0 uit 2003<<
>>>>Heden, 407 XS sedan 2.2 16V uit 2004 gechipt naar 166 PK<<<<


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 26 mei 2015 - 07:09:45 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 23 nov 2013 - 14:04:53
Berichten: 600
Woonplaats: Alkmaar
misschien een domme vraag maar hoe kom je erachter of dit nodig is en wat merk je erna?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 26 mei 2015 - 07:50:26 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 19 sep 2010 - 13:51:34
Berichten: 2456
Woonplaats: Hengelo ov
Hoi,

Weer wat geleerd.

Bart bedankt ik ga het proberen.

:D :D :D :D

_________________
Was Peugeot 307 SW 2.0 16V Pack juni 2006 Bleu Recife 143600 Km
Nu 308SW Style Jan 2016 Noir Perla Nera, 1.2 e-thp 131pk prive, chiptuning 158Pk en 300Nm
En 308 SW Blue Lease Executive Pack 1.6 BlueHDi 120 pk Donkerblauw okt 2015, leasebak


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 26 mei 2015 - 10:52:01 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 12 dec 2006 - 23:04:33
Berichten: 4604
Woonplaats: Rijnmond
@Snooze: Ik heb het ooit 3 keer gedaan ofzo. En iedere keer moest ik me weer wezenloos zoeken in pp2000 of diagbox. :oops:

Dus de laatste keer heb ik de stappen snel genoteerd. ;)

En zo heeft iemand anders er ook nog wat aan. :D

_________________
Heden: 307SW phase 2 (2005) 2.0 op LPG (Vogels). 278.000km.
Verleden: 307SW phase 1,5 (dus uit 2005) 1.6 op LPG (AG). 231.000km.
Tevens eigenaar van een 504 GL (1977) en een 106 XR (1997).


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 26 mei 2015 - 10:55:55 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 19 sep 2010 - 13:51:34
Berichten: 2456
Woonplaats: Hengelo ov
Bart-Peugeot schreef:
@Snooze: Ik heb het ooit 3 keer gedaan ofzo. En iedere keer moest ik me weer wezenloos zoeken in pp2000 of diagbox. :oops:

Dus de laatste keer heb ik de stappen snel genoteerd. ;)

En zo heeft iemand anders er ook nog wat aan. :D


Dus bij je eigen 2 liter heb je het nog niet gedaan. Dan zal ik wel een handleiding maken met plaatjes.

:D :D :D

_________________
Was Peugeot 307 SW 2.0 16V Pack juni 2006 Bleu Recife 143600 Km
Nu 308SW Style Jan 2016 Noir Perla Nera, 1.2 e-thp 131pk prive, chiptuning 158Pk en 300Nm
En 308 SW Blue Lease Executive Pack 1.6 BlueHDi 120 pk Donkerblauw okt 2015, leasebak


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 27 mei 2015 - 00:10:49 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 12 dec 2006 - 23:04:33
Berichten: 4604
Woonplaats: Rijnmond
Klopt, bij de 2.0 nog niet gedaan (alleen bij de 1.6). Moet het ook nog doen, ik hoor daar goede dingen over, dat het verbetering geeft enzo. :D

Ik werkte toen trouwens met versie 5.29. ;)

Plaatjes handleiding zou mooi zijn!

_________________
Heden: 307SW phase 2 (2005) 2.0 op LPG (Vogels). 278.000km.
Verleden: 307SW phase 1,5 (dus uit 2005) 1.6 op LPG (AG). 231.000km.
Tevens eigenaar van een 504 GL (1977) en een 106 XR (1997).


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 28 mei 2015 - 22:18:12 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 12 dec 2006 - 23:04:33
Berichten: 4604
Woonplaats: Rijnmond
Zo, vanavond de gasklep van de 2.0 afgeregeld. (geen plaatjes gemaakt, geen tijd gehad)

Ik heb Diagbox 5.29. Mogelijk zijn de stappen in Diagbox 7.xx net anders zijn.

Met deze stappen is het kinderspel.

Start Diagbox, selecteer je auto en ga vervolgens naar:
-> Reparatie
-> Test van alle systemenen (globale test) (wacht de test even af tot die 100% gehaald heeft)
-> dubbelklik op "injectie/ontsteking" (staat in linker kolom, in de rechter kolom staat het type ECU)
-> uitrustingspakkket reparation
-> initialisering vd regelcomponenten

- Vervolgens voer je precies uit wat Diagbox je opdraagt.

Wat viel mij op:
- procedures 1.6 en 2.0 zijn totaal verschillend
- 2.0 inleren gaat een stuk sneller

Belangrijkste verschillen:
- 1.6 start met een rit van 3,5 km (als ik me goed herinner, is al 3 jaar geleden)
- 2.0 moet koud zijn en je blijft de hele tijd stilstaan

Voor iedereen die het wil proberen. Gewoon doen. Je kan het.

_________________
Heden: 307SW phase 2 (2005) 2.0 op LPG (Vogels). 278.000km.
Verleden: 307SW phase 1,5 (dus uit 2005) 1.6 op LPG (AG). 231.000km.
Tevens eigenaar van een 504 GL (1977) en een 106 XR (1997).


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 28 mei 2015 - 22:28:25 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 19 sep 2010 - 13:51:34
Berichten: 2456
Woonplaats: Hengelo ov
Bart bedankt,

Ik ga het ook proberen en zal er foto's bij maken.

Dus het gebeurd met een koude motor. Goed om te weten.

Kijken of het dit weekend lukt. Zaterdag heb ik een inbedrijfstelling en Zondag is mijn oudste Jarig, dus maar even kijken anders volgende week.



Gr Ronny

_________________
Was Peugeot 307 SW 2.0 16V Pack juni 2006 Bleu Recife 143600 Km
Nu 308SW Style Jan 2016 Noir Perla Nera, 1.2 e-thp 131pk prive, chiptuning 158Pk en 300Nm
En 308 SW Blue Lease Executive Pack 1.6 BlueHDi 120 pk Donkerblauw okt 2015, leasebak


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 29 mei 2015 - 06:17:22 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 23 nov 2013 - 14:04:53
Berichten: 600
Woonplaats: Alkmaar
en wat merk je voor verschil Bart?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 30 mei 2015 - 00:07:35 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 12 dec 2006 - 23:04:33
Berichten: 4604
Woonplaats: Rijnmond
Volgens mij pakt ie beter op bij lage toeren.

En kan het zijn dat ie zuiniger is geworden? Reed op de snelweg ineens 1 op 9. En dat met een snelheid boven de 130 km per uur richting Berlijn.

_________________
Heden: 307SW phase 2 (2005) 2.0 op LPG (Vogels). 278.000km.
Verleden: 307SW phase 1,5 (dus uit 2005) 1.6 op LPG (AG). 231.000km.
Tevens eigenaar van een 504 GL (1977) en een 106 XR (1997).


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 31 mei 2015 - 19:14:46 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 23 nov 2013 - 14:04:53
Berichten: 600
Woonplaats: Alkmaar
hier op diagbox 7.57 zijn de stappen anders dan eerder beschreven voor een 1.6. hier is het gelijk aan de 2.0 stilstaan, contact af en aan, gas vol in en uit en daarna 20 seconden wachten met contact uit.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 01 jun 2015 - 08:56:46 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 12 dec 2006 - 23:04:33
Berichten: 4604
Woonplaats: Rijnmond
Dus jij was met 1 minuut klaar?

Ik begon met contact aan en uit. Vervolgens moest ik mijn 2.0 op temperatuur laten komen. Stationair draaiend. Dat duurde al een klein half uur. En daarna even 5000 toeren gas. En toen klaar.

Ik denk dat de verschillende inleer procedures tussen de diverse motoren mede verklaard worden door de verschillen in ecu. En mogelijk speelt de versie van servicebox nog mee. (hoewel de procedure bij de 1.6 meerdere malen gedaan met diagbox, ook nog met pp2000 en die procedures waren gelijk.)

_________________
Heden: 307SW phase 2 (2005) 2.0 op LPG (Vogels). 278.000km.
Verleden: 307SW phase 1,5 (dus uit 2005) 1.6 op LPG (AG). 231.000km.
Tevens eigenaar van een 504 GL (1977) en een 106 XR (1997).


Laatst bijgewerkt door Bart-Peugeot op ma 01 jun 2015 - 09:02:44, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 01 jun 2015 - 09:02:11 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 23 nov 2013 - 14:04:53
Berichten: 600
Woonplaats: Alkmaar
nee dat had ik idd allemaal niet, motor hoefde niet eens te draaien of ik doe iets verkeerd.

werden al deze instructies weergegeven op het scherm?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 02 jun 2015 - 07:10:40 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 23 nov 2013 - 14:04:53
Berichten: 600
Woonplaats: Alkmaar
iemand een idee?


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
POWERED_BY
phpBB.nl Vertaling