307 Forum

Je voelt je (soms) lekkerder in een peugeot...
Het is nu ma 16 jul 2018 - 06:56:21

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 02 jun 2015 - 17:39:25 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 12 dec 2006 - 23:04:33
Berichten: 4593
Woonplaats: Rijnmond
Ja alle instructies komen op het scherm.

Ik denk dat er sowieso verschillen in Motor management kunnen zijn. En ieder management heeft zijn eigen inleer procedure.

_________________
Heden: 307SW phase 2 (2005) 2.0 op LPG (Vogels). 278.000km.
Verleden: 307SW phase 1,5 (dus uit 2005) 1.6 op LPG (AG). 231.000km.
Tevens eigenaar van een 504 GL (1977) en een 106 XR (1997).


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 02 jun 2015 - 18:27:03 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 23 nov 2013 - 14:04:53
Berichten: 600
Woonplaats: Alkmaar
zal het donderdag nog eens doen en schermprintjes maken.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 03 jun 2015 - 14:29:10 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 23 nov 2013 - 14:04:53
Berichten: 600
Woonplaats: Alkmaar
de vraagbaak zegt het volgende over het opnieuw inleren.


Bijlagen:
3-6-2015 14-01-27.jpg
3-6-2015 14-01-27.jpg [ 84.86 KiB | 4340 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 04 jun 2015 - 20:16:18 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 23 nov 2013 - 14:04:53
Berichten: 600
Woonplaats: Alkmaar
zie bijgaand de stappen in diagbox 7.57 en mijn type motor en injectiesysteem.

raar mag geen pdf of word document uploaden, dan maar even in een ZIP file.


Bijlagen:
Reset Stappen.zip [1.12 MiB]
152 keer gedownload
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 18 jun 2015 - 16:49:34 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 12 dec 2006 - 23:04:33
Berichten: 4593
Woonplaats: Rijnmond
Ik heb jouw stappen eens bekeken. Deze stappen zijn bij mij de eerste stappen in het inleerproces..

Waar bij jou het proces klaar lijkt te zijn, komt er bij mij nog het volgende:

- laat de motor stationair draaien en wacht tot de koelventilator aanslaat.
- wacht tot de koelventilator uitgaat.
- geef gas tot 5000 rpm.
- laat gas los en laat het toerental vanzelf zakken naar stationair.
- Doe de motor uit.
- Klaar.

_________________
Heden: 307SW phase 2 (2005) 2.0 op LPG (Vogels). 278.000km.
Verleden: 307SW phase 1,5 (dus uit 2005) 1.6 op LPG (AG). 231.000km.
Tevens eigenaar van een 504 GL (1977) en een 106 XR (1997).


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 18 jun 2015 - 16:51:09 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 23 nov 2013 - 14:04:53
Berichten: 600
Woonplaats: Alkmaar
hmm zou het in mijn versie van diagbox zitten?
of is de unit gewoon anders? vind het wel raar dat ik niks met een draaiende motor moet.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 04 aug 2015 - 21:08:28 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 31 jul 2009 - 00:01:30
Berichten: 1242
Woonplaats: Sneek
Toevallig iemand in de buurt van Sneek / Leeuwarden met Diagbox of PP2000 die dit voor mij eens kan proberen?
Mijn motor houdt in bij koude start, stationair draaien.

Hoor het graag.

_________________
Mijn werk is zo geheim, dat ik zelf niet eens weet wat ik doe...:twisted:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 18 sep 2016 - 17:44:45 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 19 sep 2010 - 13:51:34
Berichten: 2456
Woonplaats: Hengelo ov
Bart-Peugeot schreef:
Met deze stappen is het kinderspel.

Start Diagbox, selecteer je auto en ga vervolgens naar:
-> Reparatie
-> Test van alle systemenen (globale test) (wacht de test even af tot die 100% gehaald heeft)
-> dubbelklik op "injectie/ontsteking" (staat in linker kolom, in de rechter kolom staat het type ECU)
-> uitrustingspakkket reparation
-> initialisering vd regelcomponenten

- Vervolgens voer je precies uit wat Diagbox je opdraagt.



Hoi Bart,

ja het duurde even, ik heb vandaag de boel opnieuw ingeleerd, precies volgens jou stappen voor de 2.0 liter benzine. Het duurde alleen lang totdat bij mij de ventilator aansloeg.
Ik ben alleen later erachter gekomen dat ik het zweeds standje aanheb dus de lampen waren wel aan. Volgens diagbox moesten alle gebruikers uit zijn. Het is wel verder goed gegaan. Als ik nog een keer tijd heb doe ik het ook nog een keer zonder lampen aan.

Hij pakt hem nu beter op en als je nu langzaam meer gas geeft gaat dat heel vloeiend dat was altijd een beetje onregelmatig.
Ik heb geen prints gemaakt omdat het zo simpel is.

Gr Ronny

_________________
Was Peugeot 307 SW 2.0 16V Pack juni 2006 Bleu Recife 143600 Km
Nu 308SW Style Jan 2016 Noir Perla Nera, 1.2 e-thp 131pk prive, chiptuning 158Pk en 300Nm
En 308 SW Blue Lease Executive Pack 1.6 BlueHDi 120 pk Donkerblauw okt 2015, leasebak


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 18 sep 2016 - 22:45:04 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 12 dec 2006 - 23:04:33
Berichten: 4593
Woonplaats: Rijnmond
Mooi dat het gelukt is. Kon ook niet missen! :D

Die lampen zou ik me geen zorgen om maken. Zoveel verbruiken die niet en als ze bij jou toch altijd aan zijn, moet de hele regeling er toch rekening mee houden, haha.

Je gaat geen verschil (resultaat) merken als je de procedure nog een keer herhaalt zonder dat de lampen aan zijn.

Het belangrijkste is dat er geen zware verbruikers in en uitschakelen, die verstoren de afregelprocedure. Ik doel op airco compressor, kachelblower, etcetera.

Ja, het duurt best lang voordat de ventilator aanslaat, zelfs zomers. 's winters is het helemaal lang wachten. ;)

_________________
Heden: 307SW phase 2 (2005) 2.0 op LPG (Vogels). 278.000km.
Verleden: 307SW phase 1,5 (dus uit 2005) 1.6 op LPG (AG). 231.000km.
Tevens eigenaar van een 504 GL (1977) en een 106 XR (1997).


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 19 maart 2017 - 22:47:48 
Offline

Geregistreerd: vr 07 aug 2015 - 11:49:17
Berichten: 255
Woonplaats: Almere
Wellicht is het handig dat iedereen z'n type ECU erbij zet? Dan krijgen we een completer beeld.
Ik ga zelf binnenkort ook een 2.0 (RFJ) inleren. Daar zit volgens mij Magnetti Marelli op.
Ik zal er aan proberen te denken om screenshots te maken van de procedure en e.e.a. qua timing.

_________________
307 CC 2.0 - Vogels G3, Bleu Montebello.
In bezit van een Diagbox in Almere.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 20 maart 2017 - 13:45:17 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 12 dec 2006 - 23:04:33
Berichten: 4593
Woonplaats: Rijnmond
Ik heb een 2.0 RFJ, dus je kan de stappen verwachten die ik beschreef en bevestigd zijn door Snooze die ook de 2.0 RFJ had.

_________________
Heden: 307SW phase 2 (2005) 2.0 op LPG (Vogels). 278.000km.
Verleden: 307SW phase 1,5 (dus uit 2005) 1.6 op LPG (AG). 231.000km.
Tevens eigenaar van een 504 GL (1977) en een 106 XR (1997).


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 20 maart 2017 - 18:21:10 
Offline

Geregistreerd: vr 07 aug 2015 - 11:49:17
Berichten: 255
Woonplaats: Almere
Dank je wel!
We gaan het dit weekend hopelijk voor elkaar krijgen

_________________
307 CC 2.0 - Vogels G3, Bleu Montebello.
In bezit van een Diagbox in Almere.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 13 jun 2018 - 21:34:34 
Offline

Geregistreerd: vr 02 maart 2018 - 07:26:39
Berichten: 6
Woonplaats: Amsterdam
Even een oud topic omhoog halen, erg dankbaar voor alle info! Heb vandaag mijn 307 1.6 opnieuw ingeleerd met Diagbox 7.02. Duurde een minuut ofzo. Had last van vage storingsmeldigen en slechte gasreactie, problemen opgelost!


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
POWERED_BY
phpBB.nl Vertaling