307 Forum

Je voelt je (soms) lekkerder in een peugeot...
Het is nu ma 17 dec 2018 - 09:42:36

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 24 maart 2016 - 22:10:31 

Geachte leden. Sinds 2 maanden een 307. Op zich prima auto, 12 jaar, 2 ton, 1600cc.
Tot nu toe airco niet nodig gehad. Nu ik het probeerde, geen enkele koeling. Airco bleek leeg. Laten testen, geen lekkage en bijgevuld. Onder de motorkap nu koude koelleidingen en het glimmend mini jampotje links voor (de auto staande) wordt steenkoud.
Jammer genoeg in de auto alleen warme lucht. Ook bij temptoets naar 14 graden en airco knop op AC en/of op Auto. De koude lucht van de airco komt dus niet in de auto.
De bediening is dat van een automatische airconditioning: Beeldje van de auto in het midden. Links boven is de luchtstroom naar beneden en/of boven te regelen. Midden onder Temp omhoog/omlaag (tot 14 graden), links daarvan knop Auto en rechts-midden knop A/C.
Wie weet wat het probleem is. Met zoekfunctie niet kunnen vinden.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 24 maart 2016 - 23:49:10 

Ik gok dat de kleppen niet goed werken doordat de tandwielen wat tandjes missen of helemaal stuk zijn. Er is een reparatie setje voor.
Ben niet goed in het onthouden van dingen maar als je zoekt op kachel wordt niet koud of warm dan moet je vast kunnen vinden.
Hopelijk reageert iemand anders die het paraat heeft.

Groet Jan

Gevonden :D

viewtopic.php?f=22&t=12378&p=138434&hilit=Kachel+klep#p138434

| Het leven is als een neus, haal er uit wat er in zit! |

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 29 maart 2016 - 09:18:36 

Bedankt voor de tip. Ga reparatiesetje 1607044080 kopen.
Filmpjes gezien van reparatie maar krijg dashboardkastje niet los.
De airco is een type zonder rechts/links koeling, maar dat volgt al uit mijn beschrijving van het bedieningspaneel.
Verder vraag ik me af waar op de rand van het kastje de letters AC (denk AirCo) voor staan en wat verder in het kastje zit tegen het dak een ronde schijf die te draaien is, maar geen effect.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 29 maart 2016 - 09:22:57 

gladys11 schreef:
Bedankt voor de tip. Ga reparatiesetje 1607044080 kopen.
Filmpjes gezien van reparatie maar krijg dashboardkastje niet los.
De airco is een type zonder rechts/links koeling, maar dat volgt al uit mijn beschrijving van het bedieningspaneel.
Verder vraag ik me af waar op de rand van het kastje de letters AC (denk AirCo) voor staan en wat verder in het kastje zit tegen het dak een ronde schijf die te draaien is, maar geen effect.

met die ronde schijf kan je de koeling in het dashboardkasje regelen voor bijv het koelen van blikjes, etc (verwacht hier niet te veel van)

Member of Yamaha Tweetakt Club Nederland
Member of Ford Mondeo Club.nl

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 29 maart 2016 - 09:33:26 

Dat setje is voor gescheiden airco systemen, heb je weinig aan als je het oude systeem hebt, bij jou zit waarschijnlijk de klep vast, ook dan moet de boel los.

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 02 apr 2016 - 19:10:26 

De airco is inderdaad niet gescheiden. Aan de rechterkant krijg ik van alles los maar niet de plaat waarachter ik de servomotor voor de verwarming kan zien. Wel met enige moeite die voor de luchtverdeling maar dat werkt goed.
Dashboardkastje blijft hangen. Wie kan mij helpen. Woon in Amsterdam maar afstand om langs te komen is geen punt.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 04 apr 2016 - 19:27:09 

Hoi Doornekamp33.
Wat bedoel je met de hele boel los. Is dat de rechter zijkant, wat me niet lukt omdat het kastje er niet uitgaat, of iets anders.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 05 apr 2016 - 08:19:57 

Datgene wat je ook los moet halen om de tsndwielen te vervangen, kleppen zitten op het kschelhuis.
Wat allemaal weet ikzelf ook niet precies, heb zelfs ooit foto's gezien dat de bovenkant er af moest.

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 24 apr 2016 - 13:37:42 

Met een PP2000 heb ik geen foutmelding maar met Peugeot Planet 2000 krijg ik:

Eenheid ventilator/verwarming
307 C11M_T5 storingen aanwezig

Permanente storing Motor mengklep Circuit onderbroken
,, ,, Motor verdeelklep ,, ,,
,, ,, Motor recirculatieklep ,, ,,
Tijdelijke indirecte storing De sensor buitentemperatuur. Ontvangen waarde niet correct.

Elektronische eenheid motor
P0462 Storing zonder referentie in de werkplaats

Kan er nog steeds niet bijkomen. Middenpaneel met radio etc. weggehaald maar rechter zijpaneel waarachter ik een servomotor zie zitten gaat niet los. Het lijkt of linker en rechter paneel aan elkaar zitten. Wie weet het.

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 24 apr 2016 - 17:39:56 

PP2000 = Peugeot Planet 2000, dus die begrijp ik effe niet. :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 24 apr 2016 - 23:56:28 

Iets in China gekocht als zijnde PP2000. Na installeren geeft het programma een icoontje Diagbox.
Na dit aanklikken krijg ik de keuze Diagtool of Peugeot Planet 2000.
Diagtool (dat ik waarschijnlijk voor PP2000 heb aangezien) geeft de VIN code maar na uitlezen geen foutmelding.
Peugeot Planet 2000 (dat staat lijkt mij inderdaad voor PP2000) vraagt nog even om een DAM code (12345 werkt) en geeft vervolgens de genoemde fouten.
Nog afgezien hoe de benaming is, deze semantiek lost mijn probleem niet op n.l. dashboardkastje. Het dashboardkastje blijft rechts onder vast zitten.
Links van het kastje zie ik met een spiegel twee servo's en witte tandwieltjes. Eén servo zou heel moeilijk los te maken zijn en de ander al helemaal niet. Dus dat kastje moet er uit.
Uiteraard de accu losgehaald want met de metalen AC aansluiting bovenop het kastje wil je geen ontplofte airbag tegen je nek.
Graag had ik daar een advies over en niet hoe iets precies heet.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 25 apr 2016 - 05:55:06 

Diagbox is de verzameling van Diagtool en van PP2000, als je dan de verkeerde aanklikt zou die automatisch naar PP2000 moeten gaan, want met Diagtool kun je de 307 niet uitlezen, dus dat klopt.

En hoe je dat kastje losmaakt, ik heb geen idee, zoals ik al eerder heb gezegd, ik heb het nooit los hoeven maken, maar kan toch volgens mij niet zo moeilijk zijn om dat zelf uit te vinden.

Bijlagen:
Actia.jpg
Actia.jpg [ 29.3 KiB | 8404 keer bekeken ]

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 26 apr 2016 - 19:42:50 

Na vele airco filmpjes op YouTube, in een flits gezien dat aan rechter zijde dashboardkastje de torx van de deur bediening (plastic tandwiel) werd losgehaald. Dan gaat deur en daarna het kastje er uit.
Nu kan ik op de rechter zijde van het kachelhuis duidelijk de 2 servos's zien en loshalen en zie nog een derde daarboven haaks op het kachelhuis. Als het buiten weer te doen is de motortjes los, kijken of de kleppen met de hand werken, idem voor de motortjes via het bedieningspaneel.
Als dat niet werkt heb ik pech. Een nieuw bedieningspaneel van dit type kost zelfs in China € 120

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 26 apr 2016 - 21:12:04 

Sloperijtje bezoeken kan ook nog misschien goedkoper zijn.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 28 apr 2016 - 15:37:41 

Drie servo's los. De kleppen gaan met de hand heel licht. De middelste heeft halverwege een zwaar punt omdat via een arm een andere klep meegaat.
De los hangende servo's reageren niet of soms ietsje na een flink aantal seconden en veel toets indrukken.
Het lijkt dus aan het kachelbesturingspaneel te liggen. Daarin zijn 4 transistors en één diode door te meten. Geen fout. De rest zijn chips en niet te controleren.
Voor € 35 een oudje opgescharreld en ja hoor alle servo's draaien. Die van de recirculatieklep heeft het door mij gemarkeerde begin en eindpunt. De verdeelklep en de mengklep beginnen en eindigen iets anders. Gaat helemaal goed komen.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]