307 Forum

Je voelt je (soms) lekkerder in een peugeot...
Het is nu za 22 sep 2018 - 19:07:44

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 55 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 08 jun 2017 - 00:55:14 
Offline

Geregistreerd: ma 21 maart 2016 - 19:09:50
Berichten: 269
Woonplaats: Dilsen-Stokkem (B)
cdoens schreef:
Nee, interieurfilter is de enige. De geur zit meestal in de verdamper in je dashboard.
Bacteriën en schimmels. Zijn reinigers voor te krijgen in de handel.


thanks voor het snelle antwoord.

Maar waarom rook ik het niet bij alleen gebruik van de ventilator (dus zonder werkende airco).
Hoe worden die producten toegepast?

PS ga zo wie zo eerst maar eens het interieur filter bestellen

_________________
307CC 2.0ltr benzine 2007
Grijs Aluminium Metalic

Member of Yamaha Tweetakt Club Nederland
Member of Ford Mondeo Club.nl


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 08 jun 2017 - 10:30:32 
Offline

Geregistreerd: vr 07 aug 2015 - 11:49:17
Berichten: 271
Woonplaats: Almere
Omdat je verdamper een hele tijd droog heeft gestaan en nu ineens weer vochtig wordt, is mij ooit eens verteld.
Ik denk dat je via de ingang van het interieur filter een cleaner kan inspuiten.
Je hebt ook spuitbussen die je in een gesloten auto met draaiende motor en airco op recirculatie kan gebruiken maar mijn ervaring is dat dat werkt als een toiletverfrisser. Het verbloemt tijdelijke de geur.

_________________
307 CC 2.0 - Vogels G3, Bleu Montebello.
In bezit van een Diagbox in Almere.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 08 jun 2017 - 19:28:29 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 maart 2009 - 19:22:18
Berichten: 16205
Woonplaats: Hoevelaken.
Via het filter kom je er niet, zit aan de bijrijderskant een gaatje in het huis om de boel in te kunnen spuiten, jammer genoeg verkopen ze het goede spul niet meer, dus als het echt smerig is moet je het een paar keer herhalen.

_________________
>No questions in PB please !!! I have no secretary >< questions ? only on the forum ! THX<
>>Exit, 307 XSI 3 deurs hatchback 2.0 uit 2003<<
>>>>Heden, 407 XS sedan 2.2 16V uit 2004 gechipt naar 166 PK<<<<


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 08 jun 2017 - 21:40:27 
Offline

Geregistreerd: vr 07 aug 2015 - 11:49:17
Berichten: 271
Woonplaats: Almere
Ah, dank voor de tip.

_________________
307 CC 2.0 - Vogels G3, Bleu Montebello.
In bezit van een Diagbox in Almere.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 18 mei 2018 - 15:16:54 
Offline

Geregistreerd: do 01 nov 2012 - 12:53:06
Berichten: 33
Beste mensen,
In deze (mijn) topic heb ik op mei 2017 aangegeven dat mijn condensor is vervangen. Juli 2017 heb ik in de zomervakantie 9.000km gemaakt en airco heeft netjes zijn werk gedaan.
In de winter niet aangedaan (niet aangedacht) en nu de temperaturen weer stijgen en de zomer weer nadert, doet mijn airco niet. Condensor van 11 maanden.

Ben naar de garage gegaan en de monteur heeft getest, vacumeren etc en heeft voor de zekerheid 250gr in gegooid. Dit om te kijken of het snel leeg zal lopen etc. Uit de test kwam niets naar voren. Auto begon te koelen, maar volgende dag hoorde ik de klik (pomp) niet meer. Vermoeden is de condensor.

Aangezien het nog geen 1jr na aankoop is, heb ik gemaild met de verkoper van de condensor. Ik mocht het terugsturen en zij gaan het testen. Nu ben ik bang dat de verkoper snel bv. steenslag of een reden zal verzinnen.

Mijn vragen zijn. Hebben jullie nog andere ideeën? Hoe zal de verkoper hiermee omgaan? of is het toch de condensor.....

alvast bedankt voor de reacties.










mei 2017
selim schreef:
Update.
Vorig jaar heb ik de airco niet laten repareren, had lange tijd leaseauto ter beschikking. Deze heb ik 2 maand terug ingeleverd.
Aangezien het weer steeds mooier word, heb ik alsnog de condensor besteld. Garage heeft getest en bleek inderdaad lek te zijn. I.c.m met de 4 keerringen vervangen en het koelt weer lekker :).

Nou de lange zomerrit 9000km in 4 weken mag over 1,5 maand van start gaan.
Bedankt voor alle tips.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 18 mei 2018 - 16:13:24 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 02 aug 2011 - 19:04:49
Berichten: 153
Heb je geen UV kleurstof laten toevoegen met het afvullen de laatste keer?
Dan hadden ze het hele airco circuit met een UV lamp langs kunnen gaan en het lek nauwkeurig kunnen achterhalen.
Anders is het alleen maar gokken en dat kost uiteindelijk alleen maar geld.

Je kunt de domme pech hebben dat er een steentje door gevlogen is, maar er kan ook nog ergens een afdichting lekken, de pomp zelf kan lek zijn, je kunt een lekke leiding hebben en de verdamper kan ook best lek zijn. Daarom bij twijfel er altijd UV kleurstof (of hoe dat goedje ook heet) er bij in doen, dan is het lek vele malen sneller en eenvoudiger te achterhalen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

_________________
'94 Alfa Romeo 33 1.4 I.E. Lusso
'93 306 1.4 8V summertime 3drs
'98 306 1.6 8V XS 5drs
'97 306 2.0 16V gti-6
'03 307 2.0 16V XS break
'99 306 1.6 8V XR sedan - daily
'97 306 2.0 16V gti-6 - R.I.P.
'01 306 1.8 16V XS 3drs - project rfs


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 18 mei 2018 - 20:43:36 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 05 maart 2014 - 21:01:21
Berichten: 1854
Woonplaats: Leopoldsburg, België
Uv is zo oldskool, stikstof is the way to go :wink:
Officieel mag je helemaal geen uv gebruiken om lekken op te sporen want in een lek systeem mag je geen r134a pompen... en als je de huidige prijzen van het gas ziet snap je ook wel dat dit totaal niet economisch is.

_________________
http://www.peugeotforum.be


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 18 mei 2018 - 21:30:42 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 02 aug 2011 - 19:04:49
Berichten: 153
ja maar hij had hem toch al op de gok gevuld met 250gr koudemiddel, dan had er toch ook wel wat kleurstof door gekund.

_________________
'94 Alfa Romeo 33 1.4 I.E. Lusso
'93 306 1.4 8V summertime 3drs
'98 306 1.6 8V XS 5drs
'97 306 2.0 16V gti-6
'03 307 2.0 16V XS break
'99 306 1.6 8V XR sedan - daily
'97 306 2.0 16V gti-6 - R.I.P.
'01 306 1.8 16V XS 3drs - project rfs


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 18 mei 2018 - 23:17:39 
Offline

Geregistreerd: do 01 nov 2012 - 12:53:06
Berichten: 33
Bedankt voor de reacties.
Ik zal vragen naar de uv test..
Wie weet heb ik echt pech met eventueel steenslag.

Word vervolgd


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 19 mei 2018 - 06:11:47 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 maart 2009 - 19:22:18
Berichten: 16205
Woonplaats: Hoevelaken.
Op de gok 250 gram vullen, is dat wel de hoeveelheid die er in hoort te zitten?
Als dit te weinig is kun je dus nu net onder het niveau zitten van niet meer werken, een airco verliest jaarlijks iets koudemiddel, en doet die het niet meer doordat er te weinig koudemiddel inzit.
Hetgeen je moet doen is een goede airco service punt opzoeken, want op de gok vullen en vermoeden dat iets stuk/lek is en airco gaan niet samen.

Als men de olie toevoegt zit daar een lektracer bij, dus als je systeem dan lek raakt zou je het kunnen vinden met de UV lamp, geen lek, dan moet je vacumeren, stikstof erin en op druk voor een tijdje, geen lek, stikstof er uit,
vacuüm trekken en droog, nieuwe olie erin met de tracer, daarna de hoeveelheid r134a die er in moet.

_________________
>No questions in PB please !!! I have no secretary >< questions ? only on the forum ! THX<
>>Exit, 307 XSI 3 deurs hatchback 2.0 uit 2003<<
>>>>Heden, 407 XS sedan 2.2 16V uit 2004 gechipt naar 166 PK<<<<


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 19 mei 2018 - 13:32:08 
Offline

Geregistreerd: do 01 nov 2012 - 12:53:06
Berichten: 33
Zoals Doornekamp zegt ben ik vanochtend naar een airco specialist geweest. Hij heeft waterstof lekkagetest met formeergas toegepast. Rechtsboven (als je voor de motorkap staat) bij de condensor begon het flink te piepen. Monteur gaf het aan dat dit geen steenslag kan zijn, want het was goed afgedicht.
In ga maar de condensor terugsturen..

Ben benieuwd.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 31 mei 2018 - 10:25:05 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 25 jan 2018 - 13:07:29
Berichten: 9
Woonplaats: Amsterdam
Even ter verificatie dit oude onderwerp weer leven inblazen.
Mijn airco (1.6 SW uit 2005, fase 2) laatst laten bijvullen. Werkte ongeveer twee dagen prima, toen koelde hij niet meer.

Zou het nog nut hebben voor een druktest en lek zoeken te betalen, of kan ik dat geld beter meteen uitgeven aan een condensor en een dagje op de oprit gaan klussen?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 31 mei 2018 - 10:25:30 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 25 jan 2018 - 13:07:29
Berichten: 9
Woonplaats: Amsterdam
Even ter verificatie dit oude onderwerp weer leven inblazen.
Mijn airco (1.6 SW uit 2005, fase 2) laatst laten bijvullen. Werkte ongeveer twee dagen prima, toen koelde hij niet meer.

Zou het nog nut hebben voor een druktest en lek zoeken te betalen, of kan ik dat geld beter meteen uitgeven aan een condensor en een dagje op de oprit gaan klussen?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 31 mei 2018 - 10:42:32 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 maart 2009 - 19:22:18
Berichten: 16205
Woonplaats: Hoevelaken.
Denk dat de condensor wel lek is, dat is de grootste kans, maar je neemt wel een heel klein risico dat het iets anders is.

_________________
>No questions in PB please !!! I have no secretary >< questions ? only on the forum ! THX<
>>Exit, 307 XSI 3 deurs hatchback 2.0 uit 2003<<
>>>>Heden, 407 XS sedan 2.2 16V uit 2004 gechipt naar 166 PK<<<<


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 31 mei 2018 - 16:29:01 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 25 jan 2018 - 13:07:29
Berichten: 9
Woonplaats: Amsterdam
Dank je, met wat ik hier gelezen heb, durf ik dat risico denk ik wel aan. Nu is het alleen de vraag welke ik moet bestellen.. Op auto-onderdelen24 staan twee voordelige (~€45) ridex condensors, en allebei passen volgens de website als ik m'n kenteken invoer. Maar een is 12mm dik, de ander 16mm.

Mijn 1.6 SW is van in het jaar van de facelift. Ik heb dus wel de oude bumper, maar de nieuwe electronica, inclusief de twee zone climate control. Weet iemand toevallig welke van de twee daadwerkelijk zou moeten passen?


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 55 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
POWERED_BY
phpBB.nl Vertaling