307 Forum

Je voelt je (soms) lekkerder in een peugeot...
Het is nu za 21 apr 2018 - 04:16:39

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 18 feb 2017 - 08:24:03 
Offline

Geregistreerd: do 18 dec 2014 - 19:56:53
Berichten: 165
Alles draait als een gek rond, ook de motor zelf ?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 18 feb 2017 - 17:43:59 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 14 okt 2014 - 16:47:16
Berichten: 236
Woonplaats: Sneek
Yup, de motor draait gewoon en de startmotor probeert ook de boel te starten. Maar op een vreemde wijze slaat het maar niet aan. Dus hebben alles al vervangen wat er vervangen kan worden. Doet het ook alleen als hij koud is. Zodra de auto de 80 graden heeft bereikt kan je gerust na uur tot anderhalf uur de auto weer starten. Zodra hij loopt dan is er ook niets aan de hand en rijd als een zonnetje.
Maar koud dan zoals ik al aangaf is het echt een feest. Alles knippert in dashboard (esp, verlichting, ach alle kleine lampjes, en af en toe dan springt de verlichting van de auto ook ineens aan terwijl je helemaal niets doet. Inderdaad zoals Doornekamp al aangaf zit dit allemaal op dezelfde zekering en dus denk ik zelfde circuit.
Er is simpelweg iemand creatief bezig geweest zoals op de foto's te zien. Nu aan ons nieuwe eigenaar de leuke taak om de boel uit te zoeken.
Ga van de week eerst maar eens de BSM vervangen onder de motorkap en dan kijken wat er gebeurt als ik alles weer aansluit.
Het betreffende relais al eens ertussenuit gehaald door van de stroom te halen maar ook dan geen verschil.
Zoals ik al eerder aangaf vind ik de mechanische problemen niet zo spannend maar als elektra betreft dan ben je mij bij eerste zin met uitleggen al kwijt :wink: .
Maar met het forum kom ik altijd weer wat verder.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 19 feb 2017 - 15:36:39 
Offline

Geregistreerd: do 18 dec 2014 - 19:56:53
Berichten: 165
Al eens geprobeerd de startmotor met externe kabels en een losse accu te bedienen ?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 20 feb 2017 - 10:26:58 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 14 okt 2014 - 16:47:16
Berichten: 236
Woonplaats: Sneek
Ja, hebben dat geprobeerd en maakt niets uit. Voor we het voorstel van Doornekamp gaan proberen willen we eerst eens kijken of er niet valse lucht aangezogen word bij de brandstof aanvoer. Iemand op het forum had hetzelfde probleem en daar bleek het een koppeling te zijn die valse lucht aanzoog. Heb de dealer ook eens gebeld en die gaf aan dat het ook mogelijk is dat er simpelweg een revisie setje aan afdichtingen bij het brandstoffilter geplaatst moeten worden.
Het voorstel van Doornekamp gaven ze aan is niet uitgesloten aangezien ook zij op de foto konden zien dat er iemand aan het rommelen is geweest in de BSM. Waarom? Dat is een raadsel maar waarschijnlijk heeft de vorige eigenaar een aftermarket gadget ingebouwd op een verkeerde manier. Want een extra relais op dat circuit is volgens de dealer niet gebruikelijk. En het zou ook verklaren waarom de lampen en de esp lamp begint te knipperen. Die zitten allemaal op dezelfde zekering.

Al met al hoef ik me voorlopig weer niet te vervelen. Nu alleen het weer eens meewerken want heb momenteel niet mogelijkheid om binnen te klussen. Plus dat de auto dagelijks nodig is.

Maar blijf graag opties horen hoor. En als er sleutelaars in de buurt van Sneek wonen dan is elke hulp welkom. Heb goede koffie en wederhelft kan super koken :D


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 20 feb 2017 - 20:45:14 
Offline

Geregistreerd: do 18 dec 2014 - 19:56:53
Berichten: 165
De injectors worden pas aangestuurd als de druk in de rail boven een bepaalde druk komt (ik geloof 200 bar). Als de druk bijv. op 120 bar blijft tijdens starten gaan de injectors dus niet open.

Maar dat moet te zien zijn met de juiste tester.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 22 feb 2017 - 12:15:38 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 14 okt 2014 - 16:47:16
Berichten: 236
Woonplaats: Sneek
Gisteren maar eens naar het oude hoofd werkplaats van de Peugeot dealer geweest (is voor zichzelf begonnen). En hij heeft even gekeken. Het relais is er ingezet om iets te omzeilen en zoals hij op oog kon zien inderdaad een probleem in de BSM. Dat hij slecht start is inderdaad waarschijnlijk puur een druk probleem. Dus inderdaad dat de druk bij koude start simpelweg niet hoog genoeg word.
Zijn advies:
- eerst eens dat relais uit te schakelen en dan te kijken wat er aan meldingen komen.
- retour van injectoren meten
- indien mogelijk injectoren vervangen of reviseren
- brandstofdruk (voordruk bij koude start meten cq uitlezen)
- retour slangen ontkoppelen en zien hoeveel diesel deze retour stuurt. (zou ergens in specs staan)
- zien of P0487 blijft terug komen. En zoja dan de EGR schoonmaken of vervangen (wat niet leuk is want die is helaas niet hetzelfde als onze oude 307)

Dus komt er gewoon op neer dat naar zijn eigen zeggen je wel even bezig zal zijn om dit probleem op te lossen. Helemaal omdat het waarschijnlijk ooit begonnen is met iets kleins wat steeds meer problemen heeft gegeven en nooit is opgelost maar geprobeerd is te omzeilen.
Al met al beste mede leden. Iedereen die tot nu toe een bijdrage heeft geleverd aan mogelijke oorzaken zal blijkbaar gelijk hebben. Dus dat gaat simpelweg een heleboel zoeken,testen,vervangen,testen en dan op naar volgende probleem en weer rijtje af. Pfffff, vind iemand het erg als moed me even in de schoenen aan het zakken is. Give me a break stupip French car *rofl* :mrgreen: *rofl*

Ps: ik weet niet of iemand op forum in bezit is van de overhead tekeningen die ik bij sleutelen van dit probleem kan gebruiken. Maar mocht iemand die hebben dan hoor ik het graag.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 23 feb 2017 - 21:20:46 
Offline

Geregistreerd: do 18 dec 2014 - 19:56:53
Berichten: 165
Bedient het relais dan misschien de opvoerpomp (lage drukpomp) in de tank?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 22 okt 2017 - 12:54:09 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 06 feb 2013 - 20:09:48
Berichten: 571
Woonplaats: Groningen
en en en en en en en ???? Ik zie dat je al een half jaar niet online bent geweest, hoop dat je het probleem hebt gevonden

_________________
2013-2016 Peugeot 307 1.6 16V 109PK LPG 292192
2016-20... Peugeot 307 2.0 16V 150PK LPG 209... still counting


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
POWERED_BY
phpBB.nl Vertaling