307 Forum

Je voelt je (soms) lekkerder in een peugeot...
Het is nu vr 14 dec 2018 - 10:25:55

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 08 dec 2016 - 10:34:05 

Hallo Allemaal,

Sinds eind vorige week heb ik een vermogensprobleem met m'n Peug (2.0 HDI 90 DW10TD). Tijdens het optrekken (en onwillekeurig) houd de auto in. Elke keer als ik het gas intrap houdt de motor in, maar wel op verschillende manieren.

Manier 1: Ik trap het gas in, het toerental loopt langzaam op (alsof de turbo er niet in komt), na een seconde of 5 ineens vol vermogen

Manier 2: Ik trap het gas in, vol vermogen, en dan ineens houd hij in en loopt het toerental langzaam op, dan na een paar tel weer vol vermogen, en dat een keer of 2-3 herhaald in het toerenbereik 800-3000 tpm.

Boven de 3000 tpm heb ik altijd vol vermogen.

Auto heeft geen roetfilter, geen intercooler, de egr-klep en turbo achterop het blok (en daar kun je zo fijn bij komen)

NB. Om een of andere reden lijkt het probleem zich voor te doen bij temperaturen boven de 0 graden, als het vriest heb ik er geen last van. Afgelopen weekend zo'n 300 km gereden bij temperaturen onder 0, geen enkel probleem. Vorige week vrijdag + Gisteren + vandaag bij temperaturen van 2-8 graden: alleen maar gedoe.

NB2. Vorige week zelf grote beurt uitgevoerd. Motorolie wissel + brandstoffilter + luchtfilter + interieurfilter. Dacht eerst dat het een lucht in brandstofleiding probleem was. Even bij de dealer langs gegaan, deze zei me dat ik een zelfontluchtend systeem heb, en dat bij lucht in brandstofleiding hij moeizaam startte. Start goed dus dat is het probleem niet.

NB3. Had zelf eerst het vermoeden dat het vervuilde en plakkende kleppen betrof, maar dan gooit hij niet ineens het vermogen er af als ik eerst vol vermogen heb. Dealer gebeld, schoonmaken van het geheel gaat zo'n €300,- kosten. Wel een flesje Forte in de tank geknikkerd, alweer 100 km gereden en een aantal keer goed getrapt, maar geen resultaat.

NB4. Ik wil wel naar de dealer gaan, maar die hadden er niet eerder dan over een maand (!) tijd voor, dus ik probeer het zelf maar op te lossen.

Kan de luchtmassameter of de vacuumklepjes het probleem zijn? Of kan het wat anders zijn? Ik hoor graag even jullie ervaringen.

Groeten een licht gepikeerde Peug-rijder

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 15 aug 2018 - 08:25:10 

Dag allen,

Ik heb precies hetzelfde probleem zoals bovenstaande. (zelfde auto, zelfde klachten)
Zie dat het bericht al bijna 2 jaar oud is, maar hoop dat iemand toch een idee heeft...

Wellicht dat Robje een antwoord heeft?

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]