307 Forum

Je voelt je (soms) lekkerder in een peugeot...
Het is nu di 11 dec 2018 - 06:52:11

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 15 jul 2017 - 15:08:40 
Offline

Geregistreerd: do 24 maart 2016 - 21:35:42
Berichten: 39
Peugeot 307 1,6 benzine maart 2002 heeft een totaal versleten remblok rechts achter buitenkant. Ijzer op ijzer. De ander zit nog een paar millimeter op. Nu de blokken er af zijn wil ik de cylinder terugdraaien. Lijmtang met draaibare kop strak er op en ring met waterpomptang met de klok mee indraaien gaat niet. Zit muurvast. Een juist stuk gereedschap "brake piston wind back tool" in China besteld. Maar ik vrees het ergste. Kan het zijn dat de cylinder er uit licht en niet meer in de schroefdraad past? Maar dan zou hij gangbaar moeten zijn. Ik zie geen remvloeistof, alles is droog.
Wie heeft een advies. (De schijf is later aan de beurt. Heeft een kogellager en zit ook muurvast. De asmoer 32mm heb ik wel los)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 15 jul 2017 - 17:05:15 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 maart 2009 - 19:22:18
Berichten: 16280
Woonplaats: Hoevelaken.
Denk dat het handrem mechanisme dan vast zit, moet je de boel helemaal uit elkaar halen, let op, klem de slang dicht, als de boel leegloopt moet je de boel ontluchten met een drukvat en diagbox, het abs blok kun je niet gewoon ontlucht krijgen, dus na demontage en montage van de cilinder gelijk ontluchten met rempedaal en ontluchtingnippel losdraaien, niet meebwachten tot de luchtbel bij het abs blok is.

_________________
>No questions in PB please !!! I have no secretary >< questions ? only on the forum ! THX<
>>Exit, 307 XSI <<>>exit, 407 XS<<
>>>>Nu: Black 208 1.4 allure full leder.<<<<


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 17 jul 2017 - 11:58:21 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 06 feb 2013 - 20:09:48
Berichten: 624
Woonplaats: Groningen
Wat ook kan helpen is het dekseltje van je remvloeistof potje halen, anders kan ook de druk niet weg :-) Als je goed gereedschap hebt kun je het ook evt een kwatslag naar buitendraaien alvorens weer naar binnen, soms helpt dat namelijk.

_________________
2013-2016 Peugeot 307 1.6 16V 109PK LPG 292192
2016-2018 Peugeot 307 2.0 16V 150PK LPG 209...-253521


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 05 aug 2017 - 17:06:32 
Offline

Geregistreerd: do 24 maart 2016 - 21:35:42
Berichten: 39
Met hulpstuk om de duwen en te draaien geprobeerd cylinder in de duwen. Gaat niet echt. Geen vertrouwen in deze rechter remklauw achter. Op de sloop een andere gehaald. Hulpstuk is wel handig om de cylinders in te draaien om nieuwe blokken er tussen te krijgen. Geef mij maar de versie met twee cylinders en met een grote schroevendraaier tussen schijf en cylinder in de duwen.
Iedereen bedankt, probleem is opgelost.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 05 aug 2017 - 17:22:46 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 maart 2009 - 19:22:18
Berichten: 16280
Woonplaats: Hoevelaken.
Degene die je gewoon kun terugdrukken met de schroevendraaier hebben geen handremfunctie, dan moet je dat weer anders oplossen.

_________________
>No questions in PB please !!! I have no secretary >< questions ? only on the forum ! THX<
>>Exit, 307 XSI <<>>exit, 407 XS<<
>>>>Nu: Black 208 1.4 allure full leder.<<<<


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 07 aug 2017 - 04:14:32 
Offline

Geregistreerd: do 24 maart 2016 - 21:35:42
Berichten: 39
Met de versie met twee cylinders die met een schroevendraaier is in te drukken bedoel ik andere merken auto's die ik heb gehad. Overigens is er met afgekoppelde remklauw 3/4 jampotje remvloeistof uit gelopen. Mooi moment om de remvloeistof in de juiste volgorde RA-LA-RV-LV te vervangen. Overal kwam eerst wat zwart met lucht uit. Daarna mooi schoon. Remt weer mooi strak.
Nu blijkt de radiator lek. Samen met een niet werkende airco en slippende koppeling houd het mij leuk bezig. Eerst maar zoeken naar juist type radiator.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 07 aug 2017 - 08:30:40 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 maart 2009 - 19:22:18
Berichten: 16280
Woonplaats: Hoevelaken.
Juiste volgorde van verversen heb je goed, je hoort het alleen te toen met drukvat en PP2000, dit om het ABS te activeren, hoop dat daar geen vloeistof uit is gelopen door het vervangen van de remtang.

En heb je ook de koppelings-cilinder gelijk ververst, zit op hetzelfde potje als de remmen al zwart zijn heb je kans dat de koppeling nog zwarter is, en dat je slip probleem word opgelost.

_________________
>No questions in PB please !!! I have no secretary >< questions ? only on the forum ! THX<
>>Exit, 307 XSI <<>>exit, 407 XS<<
>>>>Nu: Black 208 1.4 allure full leder.<<<<


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 09 aug 2017 - 21:35:12 
Offline

Geregistreerd: do 24 maart 2016 - 21:35:42
Berichten: 39
Inmiddels een nieuwe radiator. Dat is echt een fluitje van een cent. Vier leidingen los, de plaat over de volle breedte waarop de motorkapsteunen rusten met 2 x torx los en je kunt daaronder met een torx de 2 schroeven losdraaien waarmee de bovenkant van de radiator vastzit. Daarna omhoog trekken en omgekeerd nieuwe er in.
Nu hoor ik van Doornekamp iets wat ik totaal niet wist n.l. dat de koppeling ook op de remvloeistof werkt. Weet niet waar dat potje is. Ga zoeken maar verwacht geen oplossing voor de slippende koppeling.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 09 aug 2017 - 21:37:28 
Offline

Geregistreerd: do 24 maart 2016 - 21:35:42
Berichten: 39
Nog even over de ABS. Na contact maken enkele seconden ABS lamp aan. Daarna uit en blijft uit bij rijden. Lijkt me in orde.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 09 aug 2017 - 21:53:36 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 05 maart 2014 - 21:01:21
Berichten: 1869
Woonplaats: Leopoldsburg, België
gladys11 schreef:
Nu hoor ik van Doornekamp iets wat ik totaal niet wist n.l. dat de koppeling ook op de remvloeistof werkt. Weet niet waar dat potje is. Ga zoeken maar verwacht geen oplossing voor de slippende koppeling.


Daar is geen apart reservoir voor, wordt gevoed door het reservoir van de hoofdremcilinder

_________________
http://www.peugeotforum.be


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 09 aug 2017 - 21:56:38 
Offline

Geregistreerd: vr 16 dec 2011 - 14:37:45
Berichten: 2532
Woonplaats: Lelystad
Doornekamp33 schreef:
Denk dat het handrem mechanisme dan vast zit, moet je de boel helemaal uit elkaar halen, let op, klem de slang dicht, als de boel leegloopt moet je de boel ontluchten met een drukvat en diagbox, het abs blok kun je niet gewoon ontlucht krijgen, dus na demontage en montage van de cilinder gelijk ontluchten met rempedaal en ontluchtingnippel losdraaien, niet meebwachten tot de luchtbel bij het abs blok is.



Heb nu al beide achter klauwen en beide remslangen voor vervangen. Gewoon ontlucht met een easybleed. En geen abs problemen gehad. Ook niet ontlucht met diagbox. Volgens mij blijft het abs blok afgesloten van het primaire remsysteem als dat leeg loopt.

Groet Jan

_________________
| Peugeot 307sw | 2.0Hdi 66kw/90pk | van 06/2003 | 410000km | kleur: Gris Dolomiti |


| Het leven is als een neus, haal er uit wat er in zit! |


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 09 aug 2017 - 22:53:41 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 maart 2009 - 19:22:18
Berichten: 16280
Woonplaats: Hoevelaken.
Als die ver genoeg leeg loopt niet, dan loopt het ABS blok toch ook leeg, als je vlot 1 klauw wisselt niet, ik had mijn 4 remslangen toen gewisselt en de klauwen gespoten, dus een half dagje open gelegen, en dat ging wel mis.

_________________
>No questions in PB please !!! I have no secretary >< questions ? only on the forum ! THX<
>>Exit, 307 XSI <<>>exit, 407 XS<<
>>>>Nu: Black 208 1.4 allure full leder.<<<<


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 10 aug 2017 - 22:02:14 
Offline

Geregistreerd: vr 16 dec 2011 - 14:37:45
Berichten: 2532
Woonplaats: Lelystad
Dat zou kunnen Peter. Maar afgelopen keer heeft het ook wat langer geduurt want moest een stukje remleiding er nieuw aanzetten. Heb dus op alle vier remmen dus mazzel gehad :mrgreen: Dan nog gaatbhet goedkomen, easybleed druk vaatje/ potje en diagbox heb ik ook :D

Groet Jan

_________________
| Peugeot 307sw | 2.0Hdi 66kw/90pk | van 06/2003 | 410000km | kleur: Gris Dolomiti |


| Het leven is als een neus, haal er uit wat er in zit! |


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 10 aug 2017 - 22:28:49 
Offline

Geregistreerd: do 24 maart 2016 - 21:35:42
Berichten: 39
Ontluchten doe ik al tientallen jaren op dezelfde manier. Ringsleutel op de ontluchtnippel. Rubber slang er strak op met een fietsventiel aan het eind met tie rip vast en in een jampotje. Ontluchtnippel halve slag los en rem paar keer tot op de grond tot er geen lucht en vuile vloeistof meer uitkomt. Steeds rem op de grond vasthouden, nippel vast, rem los etc. is niet meer nodig.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 10 aug 2017 - 22:36:34 
Offline

Geregistreerd: do 24 maart 2016 - 21:35:42
Berichten: 39
Ik begrijp nu dat er geen apart potje remvloeistof voor de koppeling is. Maar waar kan ik de koppelingscylinder vinden om af te tappen?


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
POWERED_BY
phpBB.nl Vertaling