307 Forum

Je voelt je (soms) lekkerder in een peugeot...
Het is nu wo 17 okt 2018 - 07:32:50

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 14 okt 2017 - 11:11:33 

Hoi,

ik heb een 307 SW uit het jaar kruik met 3 ton op de klok gekocht voor weinâg, dus er is wel enig werk aan. Ik merkte dat de ventilator van de radiateur niet aanslaat als de motor te warm wordt. Tijdens het rijden geen probleem, maar wachtend voor de pont wel. Als ik de airco aanzet schakelt de ventilator wel aan en wordt de motor weer koel. Ik verdenk de sensor op het thermostaathuis. Maar ik weet niet hoe die sensor werkt, is het een schakelaar (ergo, kan ik de tweepolige stekker even doorverbinden als test om te kijken of het dan wel werkt) of is het een variërende weerstand die aan een computertje vertelt of de ventilator aan moet?

Dank,

Hugo

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 16 okt 2017 - 14:05:58 

HugoW schreef:
Hoi,

ik heb een 307 SW uit het jaar kruik met 3 ton op de klok gekocht voor weinâg, dus er is wel enig werk aan. Ik merkte dat de ventilator van de radiateur niet aanslaat als de motor te warm wordt. Tijdens het rijden geen probleem, maar wachtend voor de pont wel. Als ik de airco aanzet schakelt de ventilator wel aan en wordt de motor weer koel. Ik verdenk de sensor op het thermostaathuis. Maar ik weet niet hoe die sensor werkt, is het een schakelaar (ergo, kan ik de tweepolige stekker even doorverbinden als test om te kijken of het dan wel werkt) of is het een variërende weerstand die aan een computertje vertelt of de ventilator aan moet?

Dank,

Hugo

Ik weet niet waar je weg komt, maar als het een 2.0 betreft heb ik evt nog wel een sensor (gebruikt) liggen

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 18 okt 2017 - 08:18:18 

Dank voor het aanbod, ik woon bij Utrecht (zal mijn profiel t.z.t. even invullen) dus ik zal er even eentje bestellen. Ik heb een 1.6 en op de site van de onderdelenshop wordt het een schakelaar genoemd, dus dat zal het dan ook wel zijn.

Hugo

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]