307 Forum

Je voelt je (soms) lekkerder in een peugeot...
Het is nu ma 24 sep 2018 - 07:51:00

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 05 apr 2018 - 17:47:31 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 30 jun 2014 - 09:43:45
Berichten: 8
Woonplaats: Almere
Twee weken geleden is 5000 km. voordat ie vervangen moest worden onze distributieriem gebroken.
Het gevolg was dat er 12 kleppen krom waren. :?

Bij 98.000 km. was de eerste riem van onze 307 cc vervangen en bij 220.000 km is deze nu gebroken.
De oorzaak is niet bekend, maar wel was te zien dat de riem in de lengte een tijdje 'afgepeld' was voordat ie brak (allemaal losse koorddraadjes).

Eerst is er nog gezocht naar een ander blok of andere kop, maar bij het zoeken op de blokcode bleek dat ons motorblok niet een normaal blok zou te zijn met de verwachtte 130 Kw.
We wisten dat onze auto uit 2004 in 2005 geïmporteerd was uit Duitsland, maar dat het blok anders zou zijn wist ik niet.
Volgens de blokcode van Peugeot zou het om een Duits motorblok met 180 kw (ca. 245 Pk) gaan en die schijnen bijna niet te krijgen te zijn.
Ik vond ook altijd al dat deze auto best wel pittig optrok, maar dacht dat het meer aan onze rijstijl lag :mrgreen:

Affijn, we hebben de kop voor laten reviseren, vandaag de auto weer opgehaald en hij rijdt weer perfect :lol:
Maar waar ik wel nieuwschierig naar ben is of iemand weet of er inderdaad dit een speciale versie van het 2.0 motorblok is en of daarvan de riemen eerder vervangen moeten worden?

Groeten;
Dirk


Bijlagen:
Opmerkingen bij bestand: Een handvol van de gebroken kleppen
2018-04-05 16.21.00 (Small).jpg
2018-04-05 16.21.00 (Small).jpg [ 154.29 KiB | 793 keer bekeken ]

_________________
Groeten;
Dirk
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 05 apr 2018 - 18:57:09 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 maart 2009 - 19:22:18
Berichten: 16206
Woonplaats: Hoevelaken.
Over welk motortype nr hebben we het, ik weet niet beter dat er max 177 PK uit die blokken geperst werd, een afgeleide van de oude vertrouwde RFN, die in de Feline geleverd werd en de 206 RC.

_________________
>No questions in PB please !!! I have no secretary >< questions ? only on the forum ! THX<
>>Exit, 307 XSI 3 deurs hatchback 2.0 uit 2003<<
>>>>Heden, 407 XS sedan 2.2 16V uit 2004 gechipt naar 166 PK<<<<


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 05 apr 2018 - 19:24:22 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 30 jun 2014 - 09:43:45
Berichten: 8
Woonplaats: Almere
Waar kan ik die code op het blok vinden?

_________________
Groeten;
Dirk


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 05 apr 2018 - 19:55:52 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 maart 2009 - 19:22:18
Berichten: 16206
Woonplaats: Hoevelaken.
Niet volgens mij, staat als het goed is in het onderhouds boekje en anders kun je het terugvinden in de public service box, maar daar moet je een account maken, en dan het VIN invoeren.

_________________
>No questions in PB please !!! I have no secretary >< questions ? only on the forum ! THX<
>>Exit, 307 XSI 3 deurs hatchback 2.0 uit 2003<<
>>>>Heden, 407 XS sedan 2.2 16V uit 2004 gechipt naar 166 PK<<<<


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 06 apr 2018 - 12:50:54 
Offline

Geregistreerd: vr 07 aug 2015 - 11:49:17
Berichten: 272
Woonplaats: Almere
In het VIN nummer kun je de motor code al zien staan.
VF33BRFJCxxxxxxxx is mijn chassisnr en de RFJ staat voor een 2.0 met 140 PK.

Dat ze bij jou zeggen dat er 180 kW in zit, ik denk dat ze kw en pk door elkaar gehaald hebben.
Peugeot heeft maximaal 180 pk uit een 2.0 weten te krijgen zonder turbo. Daarna kwamen de turboblokken.

_________________
307 CC 2.0 - Vogels G3, Bleu Montebello.
In bezit van een Diagbox in Almere.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 06 apr 2018 - 17:43:56 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 maart 2009 - 19:22:18
Berichten: 16206
Woonplaats: Hoevelaken.
De Turbo blokken waren er al eerder dan de 2 liter blokken, de befaamde T16 motoren in de 205 en de 405, beesten waren dat.

_________________
>No questions in PB please !!! I have no secretary >< questions ? only on the forum ! THX<
>>Exit, 307 XSI 3 deurs hatchback 2.0 uit 2003<<
>>>>Heden, 407 XS sedan 2.2 16V uit 2004 gechipt naar 166 PK<<<<


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 06 apr 2018 - 22:59:59 
Offline

Geregistreerd: vr 07 aug 2015 - 11:49:17
Berichten: 272
Woonplaats: Almere
Dat klopt wel, maar die kwamen niet zo veel voor. Je m'excuse... :mrgreen:

_________________
307 CC 2.0 - Vogels G3, Bleu Montebello.
In bezit van een Diagbox in Almere.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 07 apr 2018 - 07:38:02 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 30 jun 2014 - 09:43:45
Berichten: 8
Woonplaats: Almere
cdoens schreef:
Dat ze bij jou zeggen dat er 180 kW in zit, ik denk dat ze kw en pk door elkaar gehaald hebben.
Peugeot heeft maximaal 180 pk uit een 2.0 weten te krijgen zonder turbo. Daarna kwamen de turboblokken.


Dat klinkt me eigenlijk heel aannemelijk in de oren.
Nou ja, hij rijdt weer prima, dus ik ga daar dan maar van uit. :)

_________________
Groeten;
Dirk


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 07 apr 2018 - 20:35:14 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 05 maart 2014 - 21:01:21
Berichten: 1854
Woonplaats: Leopoldsburg, België
dyrck schreef:
Twee weken geleden is 5000 km. voordat ie vervangen moest worden onze distributieriem gebroken.
Het gevolg was dat er 12 kleppen krom waren. :?

Bij 98.000 km. was de eerste riem van onze 307 cc vervangen en bij 220.000 km is deze nu gebroken.

Groeten;
Dirk


Als ik even snel tel heeft deze riem er dus 122000km opgelegen? En volgens jou zou hij over 5000km vervangen moeten worden? Vervangingstermijn van de d-riem bij deze motoren is toch 120.000km? En hoe lang lag de riem er op? Want daar staan ook maximale tijden op. Blijft natuurlijk zonde, maar mooi dat het weer in orde is, laat de zomer maar komen. 8)

_________________
http://www.peugeotforum.be


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 08 apr 2018 - 06:33:01 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 maart 2009 - 19:22:18
Berichten: 16206
Woonplaats: Hoevelaken.
Bijlage:
Benzine 2.0 180pk.jpg
Benzine 2.0 180pk.jpg [ 47.79 KiB | 684 keer bekeken ]

_________________
>No questions in PB please !!! I have no secretary >< questions ? only on the forum ! THX<
>>Exit, 307 XSI 3 deurs hatchback 2.0 uit 2003<<
>>>>Heden, 407 XS sedan 2.2 16V uit 2004 gechipt naar 166 PK<<<<


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 08 apr 2018 - 13:35:46 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 12 dec 2006 - 23:04:33
Berichten: 4659
Woonplaats: Rijnmond
Over het type motorblok nog even. Ik weet dat erin de c5 speciale 2.0 blokken zijn geweest. Deze hebben alles speciaal. Nokkenassen, inlaatspruitstuk, uitlaatspruitstuk enz. Gevolg; veel meer pk's.
Deze blokken zijn erg moeilijk te vinden, want weinig geleverd.

Ik kan me dus voorstellen dat er in Duitsland een speciale serie 307cc met deze motor is geleverd.

Het vele vermogen vd motor verklaard misschien ook het snelle slijten en breken van de distributieriem.

Ik weet bij de RFS in de 306 gti dat de specialisten een termijn van 50.000 km aanhouden. Dat is een veilige marge. Bij meer km heb je een zeer groot risico op breken van de distributieriem. De praktijk heeft dit al vaak genoeg uitgewezen.

_________________
Heden: 307SW phase 2 (2005) 2.0 op LPG (Vogels). 288.000km.
Verleden: 307SW phase 1,5 (dus uit 2005) 1.6 op LPG (AG). 231.000km.
Tevens eigenaar van een 504 GL (1977) en een 106 XR (1997).


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 08 apr 2018 - 18:30:08 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 maart 2009 - 19:22:18
Berichten: 16206
Woonplaats: Hoevelaken.
Is dat niet de 180 Pk Bart, ik kan nergens maar dan ook nergens vinden dat er een sterker blok is gemaakt op basis van de EW10J4, de 180 PK EW10j4S heeft al een speciale kop met veel aanpassingen en andere zuigers, plus variabele kleptiming wat de normale 2 liter niet had, wel dat men er meer uit wilde halen maar dit koelings problemen gaf en men op die 180 PK bleef steken, dit blok is gebruikt in de C5, 307CC en de 307 Feline, en in de 206 RC, de 407 kreeg de 2.2 omdat men dit blok niet vond passen, die is overegens ook in de C5 gelepeld, net als de V6 blokken.

_________________
>No questions in PB please !!! I have no secretary >< questions ? only on the forum ! THX<
>>Exit, 307 XSI 3 deurs hatchback 2.0 uit 2003<<
>>>>Heden, 407 XS sedan 2.2 16V uit 2004 gechipt naar 166 PK<<<<


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 09 apr 2018 - 00:29:35 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 12 dec 2006 - 23:04:33
Berichten: 4659
Woonplaats: Rijnmond
Mijn Peugeot specialist vertelde mij dit. En hij had zo'n inlaatspruitstuk liggen.

De 177pk bedoelde hij zeker niet. Wel stelde hij nog voor de 177 pk in mijn 1.6 SW te hangen. :D

Maar ik spreek hem binnenkort wel, heb een andere 106 gekocht. ;-)

_________________
Heden: 307SW phase 2 (2005) 2.0 op LPG (Vogels). 288.000km.
Verleden: 307SW phase 1,5 (dus uit 2005) 1.6 op LPG (AG). 231.000km.
Tevens eigenaar van een 504 GL (1977) en een 106 XR (1997).


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 09 apr 2018 - 10:31:05 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 12 dec 2006 - 23:04:33
Berichten: 4659
Woonplaats: Rijnmond
Er zal toch een 130kw 2.0 in deze 307cc zitten. ;-)

Ik was abuis met wat nu de Citroën C5 Carlsson blijkt te zijn. Daar zit een getunede V6 in. Wel een gaaf ding!
http://www.citroenet.org.uk/passenger-cars/psa/c5/carlsson/carlsson.html

_________________
Heden: 307SW phase 2 (2005) 2.0 op LPG (Vogels). 288.000km.
Verleden: 307SW phase 1,5 (dus uit 2005) 1.6 op LPG (AG). 231.000km.
Tevens eigenaar van een 504 GL (1977) en een 106 XR (1997).


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 09 apr 2018 - 10:32:23 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 maart 2009 - 19:22:18
Berichten: 16206
Woonplaats: Hoevelaken.
Dat is zeker een gave motor, zou perfect in de 407 passen.

_________________
>No questions in PB please !!! I have no secretary >< questions ? only on the forum ! THX<
>>Exit, 307 XSI 3 deurs hatchback 2.0 uit 2003<<
>>>>Heden, 407 XS sedan 2.2 16V uit 2004 gechipt naar 166 PK<<<<


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
POWERED_BY
phpBB.nl Vertaling