307 Forum

Je voelt je (soms) lekkerder in een peugeot...
Het is nu ma 16 jul 2018 - 06:59:23

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 16 jun 2018 - 06:58:39 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 maart 2009 - 19:22:18
Berichten: 16069
Woonplaats: Hoevelaken.
Toen waren de losse naven even op.

_________________
>No questions in PB please !!! I have no secretary >< questions ? only on the forum ! THX<
>>Exit, 307 XSI 3 deurs hatchback 2.0 uit 2003<<
>>>>Heden, 407 XS sedan 2.2 16V uit 2004 gechipt naar 166 PK<<<<


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 16 jun 2018 - 08:08:37 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 27 feb 2013 - 11:53:41
Berichten: 1230
Woonplaats: Alphen aan den Rijn
Mijn SW heeft losse naven met lagers achter :lol:

_________________
Sinds april 2010 in het bezit van:
307sw 1.6 16v LPG G3 (AG) Bj 9-2003 424.500km
Vorige auto's: 205D Forever - 306 XSi - 406 2.0 16v


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 16 jun 2018 - 12:35:57 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 maart 2009 - 19:22:18
Berichten: 16069
Woonplaats: Hoevelaken.
Daar heb je het al, gewoon de onderdelen verkeerd aangeleverd op de band, dus kunnen jullie ruilen dan is het weer zoals het hoord.

Probleem oogelost.

_________________
>No questions in PB please !!! I have no secretary >< questions ? only on the forum ! THX<
>>Exit, 307 XSI 3 deurs hatchback 2.0 uit 2003<<
>>>>Heden, 407 XS sedan 2.2 16V uit 2004 gechipt naar 166 PK<<<<


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 16 jun 2018 - 15:54:43 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 27 feb 2013 - 11:53:41
Berichten: 1230
Woonplaats: Alphen aan den Rijn
Doornekamp33 schreef:
Daar heb je het al, gewoon de onderdelen verkeerd aangeleverd op de band, dus kunnen jullie ruilen dan is het weer zoals het hoord.

Probleem oogelost.


Dacht t niet, ik kan nu lekker cheap schijven vervangen, scheelt toch € 100,- :mrgreen:

_________________
Sinds april 2010 in het bezit van:
307sw 1.6 16v LPG G3 (AG) Bj 9-2003 424.500km
Vorige auto's: 205D Forever - 306 XSi - 406 2.0 16v


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 21 jun 2018 - 10:50:35 
Offline

Geregistreerd: ma 16 jan 2012 - 13:23:28
Berichten: 50
Toch wel verbazingwekkend: nieuwe schijven en remblokken voor en alleen nieuwe remblokken achter, totaal € 107,- Alles van Brembo.
Met een setje bougies erbij besteld is de verzending ook nog gratis! :)

Ik zou heel benieuwd zijn wat de Peugeot dealer vraagt voor zo'n reparatie. Als ik naar deze instructievideo kijk is het voor een dealer zeker niet meer dan een uur werk. https://www.youtube.com/watch?v=kD8-8qiR9NY&t=286s

Groet, Hein


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 21 jun 2018 - 19:34:25 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 12 dec 2006 - 23:04:33
Berichten: 4593
Woonplaats: Rijnmond
Hier staat een recent screenshot met prijzen. https://peugeot-meeting.nl/forum/viewtopic.php?f=80&t=6372


Kost bij de dealer dus 300 tot 400 euro.

_________________
Heden: 307SW phase 2 (2005) 2.0 op LPG (Vogels). 278.000km.
Verleden: 307SW phase 1,5 (dus uit 2005) 1.6 op LPG (AG). 231.000km.
Tevens eigenaar van een 504 GL (1977) en een 106 XR (1997).


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 24 jun 2018 - 11:22:54 
Offline

Geregistreerd: ma 16 jan 2012 - 13:23:28
Berichten: 50
Het vervangen van de voorremschijven en blokken is prima gelukt! Ik was verbaasd hoe gemakkelijk de schijven nog te demonteren waren bij een 10 jaar oude auto.
De achterschijven zijn inderdaad uitgevoerd met lagers. Het goede nieuws is dat ze nog prima in orde zijn (nog 8mm dik). Alleen de blokken begonnen alweer wat te klemmen. Een euveltje dat ik een paar jaar geleden ook gehad heb. Toen liepen de schijf aan een kant zelfs warm.

Bedankt voor het meedenken en groet, Hein


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 24 jun 2018 - 11:44:09 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 maart 2009 - 19:22:18
Berichten: 16069
Woonplaats: Hoevelaken.
Dat lijkt of het handrem mechanisme de boel iets te strak zet waardoor die niet meer goed kan lossen, wat is er de vorige keer aan gedaan om het op te lossen?

_________________
>No questions in PB please !!! I have no secretary >< questions ? only on the forum ! THX<
>>Exit, 307 XSI 3 deurs hatchback 2.0 uit 2003<<
>>>>Heden, 407 XS sedan 2.2 16V uit 2004 gechipt naar 166 PK<<<<


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 24 jun 2018 - 16:04:04 
Offline

Geregistreerd: ma 16 jan 2012 - 13:23:28
Berichten: 50
Het lijkt een Peugeot 307 euveltje. De blokken gaan klem zitten tussen de dunne RVSt geleideplaatjes. Onder die plaatjes ontstaat roest en die roest drukt de plaatjes omhoog. Ik denk eerlijk gezegd niet dat het handremmechanisme een rol speelt. Die plaatjes zijn samen met de blokken vervangen en nu heb ik tevoren molycote-vet tussen de plaatjes en de remklauw gesmeerd om corrosie te vertragen. Het probleem is nou ook niet zó groot: de blokken zijn 2x vervangen in 200000 km....

Groet, Hein


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 24 jun 2018 - 16:54:13 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 maart 2009 - 19:22:18
Berichten: 16069
Woonplaats: Hoevelaken.
Je bedoeld tussen de ,glijplaten waar de punten van de blokken inglijden en de houder, die smeer ik altijd in met kopervet, dun is voldoende en ik heb daar nooit overnatig roest gehad, molycote kan die wel tegen hoge temperaturen? Anders is het zo weg.

Ook gaat jaarlijks bij mij de remmerij los, word het schoongemaakt en opnieuw in het vet gezet, dus de kans is er al niet zo.

_________________
>No questions in PB please !!! I have no secretary >< questions ? only on the forum ! THX<
>>Exit, 307 XSI 3 deurs hatchback 2.0 uit 2003<<
>>>>Heden, 407 XS sedan 2.2 16V uit 2004 gechipt naar 166 PK<<<<


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 24 jun 2018 - 19:07:57 
Offline

Geregistreerd: ma 16 jan 2012 - 13:23:28
Berichten: 50
Toch wel apart dat ik de blokken er aan de voorzijde gewoon kan uitnemen en dat ze achter gaan klemmen, maar inderdaad, elk jaar controleren en schoonmaken/invetten, dan komen er ook geen problemen. Zal ik vanaf nu gaan doen :)

Groet, hein


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 24 jun 2018 - 21:59:47 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 maart 2009 - 19:22:18
Berichten: 16069
Woonplaats: Hoevelaken.
Ik denk dat dat komt omdat de voorkant warmer word dan achter, en door de handrem funcie achter ook iets minder bewegen. Tel daarbij dat voor meer lucht langskomt dus is en blijft het droger of is het sneller droog waardoor roest minder kans krijgt.

_________________
>No questions in PB please !!! I have no secretary >< questions ? only on the forum ! THX<
>>Exit, 307 XSI 3 deurs hatchback 2.0 uit 2003<<
>>>>Heden, 407 XS sedan 2.2 16V uit 2004 gechipt naar 166 PK<<<<


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 25 jun 2018 - 10:20:14 
Offline

Geregistreerd: ma 16 jan 2012 - 13:23:28
Berichten: 50
Je hebt gelijk. De auto staat 22 van de 24 uur op de handrem, met de remblokken vast aangedrukt. Beetje vocht erbij en bingo!
Als de voorremblokken al vast zouden roesten, dan worden ze bij de eerste trap op de rem weer losgemaakt. Mee eens?

Groet, Hein


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
POWERED_BY
phpBB.nl Vertaling