307 Forum

Je voelt je (soms) lekkerder in een peugeot...
Het is nu di 13 nov 2018 - 01:00:35

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 04 jul 2018 - 22:00:17 
Offline

Geregistreerd: wo 04 jul 2018 - 18:04:48
Berichten: 14
Beste leden,

Voor mijn vriendin een jaar geleden de 307 2.0 16v ew10j4 2002 gekocht. De auto heeft 6 maanden probleemloos gereden.
Nu echter met wen koude start na een nacht slapen of 8 uur gewerkt hebben stottert / pruttelt de auto en kan geen vermogen creeeren.. ene keer duurt dit 30 sec andere keer een aantal minuten.
Wij hebben om deze reden advies aan een kennis die peugeot citroen sleutelt en is ook al naar peugeot nefkens huizen geweest hiervoor.. die gaf de reactie dat dit hoort bij de auto..
Op zijn advies vervangen:

* klepstoters. Week lang plezier van gehad.
* 5w30 olie i.p.v 10w40 ( meer kracht lijkt het op. Rijd fijner weg tussen 0 en 40. Haperde wat met 10w40. )
* bobine + bougies vervangen. Geen effect
* distributieriem timing gecontroleerd.
* druk van de cilinders gecontroleerd.
* gasklephuis is ultrasoon gereinigd. Geen effect
* injectoren vervangen.( Dit gaf voor een dag een heerlijk rijdende auto.) Na een dag ermee gereden te hebben weer ellende met koude motor.
* update uitgevoerd. Geen effect.
* krijgen bijna telkens opnieuw de melding storing uitlaatgas. Die melding was ook steeds weer weg als er wat vervangen was..

Tot op heden veel vervangen op advies, nog geen baanbrekende oplossing..

Heeft iemand van de leden enig idee wat er hier gaande kan zijn.. het is enkel als de motor echt koud is.. heel af en toe als je rijd van 0 naar 40 km/h dipje als je afgeremd bent voor een stoplicht of opkomende file..


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 05 jul 2018 - 15:24:40 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 06 feb 2013 - 20:09:48
Berichten: 617
Woonplaats: Groningen
5W40 is de voorgeschreven olie voor deze auto.
Storing uitlaatgas hoort standaard bij peugeot, wij hebben het op onze vorige auto ook 3 jaar last van gehad alles gecheckt vervangen etc maar melding bleef komen. Uit eindeljk maar voor lief genomen.

_________________
2013-2016 Peugeot 307 1.6 16V 109PK LPG 292192
2016-20... Peugeot 307 2.0 16V 150PK LPG 209... still counting


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 05 jul 2018 - 18:04:12 
Offline

Geregistreerd: wo 04 jul 2018 - 18:04:48
Berichten: 14
Ja maargoed ik snap uw punt wel, en op zich is de melding niet zo zeer het probleem maar morgen als een truttenschudder 30 sec a 2 minuten wachten tot een auto normaal loopt weer neem ik niet voor lief. Zeker niet als die 6 maanden probleemloos heeft gelopen..


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 05 jul 2018 - 19:21:43 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 maart 2009 - 19:22:18
Berichten: 16246
Woonplaats: Hoevelaken.
@Gehannes, storing uitlaatgas is niet "normaal" te noemen als die steeds op komt, heel af en toe zou kunnen, ik heb het 2 keer gehad in de 6 jaar, de tweede keer kon ik een motor laten vervangen omdat de distributie riem een paar tanden verlopen was.

Ik zou TS willen adviseren om de auto uit te laten lezen met goede uitlees app. Dus voorkeur voor PP2000/diagbox of een goede universeel tool die dieper komt dan de goedkope uitlees aperatuur.

_________________
>No questions in PB please !!! I have no secretary >< questions ? only on the forum ! THX<
>>Exit, 307 XSI 3 deurs hatchback 2.0 uit 2003<<
>>>>Heden, 407 XS sedan 2.2 16V uit 2004 gechipt naar 166 PK<<<<


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 05 jul 2018 - 19:32:23 
Offline

Geregistreerd: wo 04 jul 2018 - 18:04:48
Berichten: 14
@Doornekamp de auto is door de Peugeot uitgelezen ook dus gok dat die ook de pp2000 gebruiken? Moet enkel even op zoek naar dat rapport kwam ieder uit dat het blok / of mengsel zuurstof te kort had..


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 05 jul 2018 - 19:35:36 
Offline

Geregistreerd: wo 04 jul 2018 - 18:04:48
Berichten: 14
Probeerde een foto van de foutcode te uploaden is mij volgens mij niet gelukt helaas ben hier nieuw. In ieder geval de p0410 $10 generiek secundair lucht systeem onjuiste werking p4010.
Voordat we de injectoren hadden vervangen de p0203 verstuiver 3e cilinder n32 storing in stroomcircuit. Misschien dat je hier meer mee kan?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 05 jul 2018 - 21:02:10 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 maart 2009 - 19:22:18
Berichten: 16246
Woonplaats: Hoevelaken.
Secundaire luchtpomp is standaard, je kan de slang even nalopen, zijn vaak lek, of de hele boel afsluiten dmv een plaatje, bij de eerste 2 liters zat het er nog niet op, en uitprogrameren.

De problemen van de verstuivers is dat opgelost?
Kan zijn dat die de problemen veroorzaken.

En een mogelijk probleem is de olie, je hebt er verkeerde olie in gehad, hoor je de kleppen tikken?
Ik zou een flush aanraden, al is het maar voorzorg, en de goede olie er in doen, 5w40 met PSA specs, wij gebruiken over het algemeen Total olie, de 9000, niet de 9000 energy.

_________________
>No questions in PB please !!! I have no secretary >< questions ? only on the forum ! THX<
>>Exit, 307 XSI 3 deurs hatchback 2.0 uit 2003<<
>>>>Heden, 407 XS sedan 2.2 16V uit 2004 gechipt naar 166 PK<<<<


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 05 jul 2018 - 21:29:30 
Offline

Geregistreerd: wo 04 jul 2018 - 18:04:48
Berichten: 14
Wat het vooral is we horen de kleppen niet tikken en de 5w30 doet die het al een stuk beter op. Ook met wegrijden, het stotteren is korter ' smorgens dit werd ons aangeraden omdat de vrouw hooguit 10.000 per jaar rijd. En maar 15km per dag.. injectoren lijken opgelost.. melding is voor nu nog niet terug.. het hokken stoten gebeurt ook pas als je een klep of een pomp aan hoort slaan..


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 05 jul 2018 - 21:31:15 
Offline

Geregistreerd: wo 04 jul 2018 - 18:04:48
Berichten: 14
En wat het vooral is, is dat de motor geflushed is voordat ze de nieuwe klepstoters erin gingen hangen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 05 jul 2018 - 22:04:37 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 maart 2009 - 19:22:18
Berichten: 16246
Woonplaats: Hoevelaken.
Klepstoters zijn dus vervangen, wel allemaal?

En olie is niet de goede, Peugeot adviseerd alleen de 5w40, in het begin was 5w30 ook aanbevolen maar dat hebben ze er uit gehaald, of het exht kwaad kan durf ik niet te zeggen, ikzelf ben er nooit vanaf geweken.

En ik lees dat de injectors zijn vervangen, alle of alleen nr 3 die storing gaf.
Gasklep is al nagekeken en opnieuw ingeleerd? Ook een kanshebber.

En pomp, wat hoor je, tikken bijrijderskant kan het absorbtievat zijn, ook kan je de luchtpomp horen, die zit aan dezelfde kant voor de motor.

_________________
>No questions in PB please !!! I have no secretary >< questions ? only on the forum ! THX<
>>Exit, 307 XSI 3 deurs hatchback 2.0 uit 2003<<
>>>>Heden, 407 XS sedan 2.2 16V uit 2004 gechipt naar 166 PK<<<<


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 05 jul 2018 - 22:08:19 
Offline

Geregistreerd: wo 04 jul 2018 - 18:04:48
Berichten: 14
Alle klepstoters, hele injectortails met injectoren. Welke pomp ja goeie...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 05 jul 2018 - 22:11:17 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 maart 2009 - 19:22:18
Berichten: 16246
Woonplaats: Hoevelaken.
Pomp, even onder de motorkap duiken, zijn beide dan goed te lokaliseren, absorbtie vat zit tussen de schermen, die tikt, de luchtpomp is die vooraan, met een zwarte slang die naar de bestuurderskant naar de cilinderkop loopt, die pijp wil nog wel eens stuk zijn waardoor die niet genoeg lucht kan aanvoeren.

_________________
>No questions in PB please !!! I have no secretary >< questions ? only on the forum ! THX<
>>Exit, 307 XSI 3 deurs hatchback 2.0 uit 2003<<
>>>>Heden, 407 XS sedan 2.2 16V uit 2004 gechipt naar 166 PK<<<<


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 05 jul 2018 - 22:19:50 
Offline

Geregistreerd: wo 04 jul 2018 - 18:04:48
Berichten: 14
Ja die heb ik vandaag nagelopen en nagekeken die pomp met leidingen. De pomp was wit van oxidatie en het schoepenwiel draaide goed stroef.. ook viel me op dat zekering 16 van het motorcompartiment eruit lag stuk zeg maar.. deze vervangen mocht niet baten helaas..
Voor de rest lijkt er ergens halverwege het midden tot bestuurderskant het geluid van te komen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 05 jul 2018 - 22:41:27 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 maart 2009 - 19:22:18
Berichten: 16246
Woonplaats: Hoevelaken.
Dan zou ik zo even hard moeten denken, maar midden/bestuurderskant kan ik me geen pomp plaatsen.
Als ik er op kom zal ik het melden, maar enige waar ik nu op kan komen is de airco en dat de fan aanslaat.

_________________
>No questions in PB please !!! I have no secretary >< questions ? only on the forum ! THX<
>>Exit, 307 XSI 3 deurs hatchback 2.0 uit 2003<<
>>>>Heden, 407 XS sedan 2.2 16V uit 2004 gechipt naar 166 PK<<<<


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 05 jul 2018 - 23:03:14 
Offline

Geregistreerd: wo 04 jul 2018 - 18:04:48
Berichten: 14
Begrijp je enigste wat het vooral is dat als we het geluid komt gaat die met koude motor een korte duur beroerd lopen en kan geen vermogen opbouwen ploft de uitlaat wat.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
POWERED_BY
phpBB.nl Vertaling