307 Forum

Je voelt je (soms) lekkerder in een peugeot...
Het is nu za 22 sep 2018 - 19:46:32

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 05 jul 2018 - 23:11:46 

Zou bijna gaan denken dat het de motor computer is die het veroorzaakt, of de BSM, die zitten aan de bestuurderskant en kunnen wat piepen, je hebt zoveel vervangen, dat er eigenlijk niks meer kan zijn.

Klinkt namelijk zoals je het verteld dat er iets niet goed geregeld kan worden, of er zit ergens in het traject een luchtlek, maar dan zou het warm ook niet lekker moeten gaan.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 05 jul 2018 - 23:23:15 

Ja en daar zat ik dus ook een beetje mee in me hoofd.. warme motor nergens maar dan ook nergens last van.
Maar ken me vinger er gewoon echt niet op leggen..

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 06 jul 2018 - 08:32:37 

Vanmorgen even naar foutcodes gekeken aangezien ik deze nog niet had bekeken voor de rest na de laatste keer met me eigen obd2/eobd. Hij gaf 3 storende injectoren aan.
Heb hem nu gewist afwachtende wat er terug voor gaat komen voor melding.. ook even gekeken en geluisterd wat de tik maakt net nadat die gestart is en beroerd gaat lopen.. bij de multiriem zie ik 3 " wieltjes " dynamo, klein wieltje gok een spanner, en daaronder nog 1 met een vrijloop wieltje erin? Die maakt de tik die we horen en gaat dan beroerd lopen.. Ik hoop dat jullie me uitleg begrijpen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 06 jul 2018 - 15:19:02 

Een looprol die tikt, dan moet het de rol van de aircopomp zijn, maar die zit aan de andere kant dan wat je omschreef, dus airco uit om te kijken of die het was, die pomp slokt wel wat vermogen op.

En een punt van nakijken, de grote rol op de krukas, hier zit een rubber laag in, als die stuk gaat heb je ook rare efecten, controleren door er een streep op te zetten en dan kijken of die verloopt, de binnen schijf ten opzichte van de buiten schijf.

En 3 injectoren met storing, dat is van de drup in de regen, je had er 1 met een probleem, en na het vervangen heb je er 3 met storing, soms chinese imitatie injectors gebruikt ipv degelijke originelen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 06 jul 2018 - 15:49:30 

Moet me dan inderdaad even verdiepen in die rol van de aircopomp. De nieuwe injectoren zijn originele van de peugeot vandaan. Dit heb ik nu ook een keer geprobeerd. Het is nu afwachten wat de auto morgen doet.
Alle verbruikers uitzetten ( airco op OFF )
Wis de storing in de motor ECU .
Zet het contact uit en daarna weer 15 seconden aan .
Zet het contact 15 seconden af .
Zet het contact weer 15 seconden aan en luister of u de EGR klep een aantal keren hoort klikken . ( indien niet , bovenstaand nogmaals herhalen ) .
Start de motor zeer kortstondig , zonder dat de motor aanslaat . ( 1 a 2 slagen rond is voldoende )
Zet het contact af en wacht 12 minuten . ( Dit noemen we einde Power Latch )
Zet het contact 15 seconden aan en start daarna de motor .
Laat de motor stationair warmdraaien tot de koelventilator inslaat .
Maak daarna direct een proefrit waarbij u in de 2e - 3e - 4e of 5e versnelling het toerental boven de 4000 t/m laat komen waarna u het gaspedaal loslaat en de auto / motor zonder een pedaal aan te raken laat terugvieren naar 1500 t/m .
Herhaal dit ( indien mogelijk ) een paar keer , en het liefst in meerdere verschillende versnellingen .
Dit voor het inleren van de onderbreking van de injectie.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 06 jul 2018 - 15:51:22 

De looprol tikt niet continue geeft enkel een tikje als die aanslaat voor de duidelijkheid.. is niet zo dat ik continue tik tik tik hoor..

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 06 jul 2018 - 17:40:24 

Dat continu tikken moet die ook niet doen, dat had ik wel begrepen.
Als de airco aanslaat moet de motor in 1 keer aardig wat vermogen leveren, als die al moeilijk loopt krijgt die het in 1 keer voor zijn kiezen.
De poelie op de krukas heeft er ook een rol in, die moet je dus even controleren en als die verdraaid vervangen, zal straks er even een foto van maken.

Met die procedure die je hebt gedaan reset je de computer en laat je hem alles opnieuw leren.
Wat je wel kan horen tikken zijn de injectors, en een hoge piep is de computer, die hoor je als je het contact aanzet.
Afbeelding

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 09 aug 2018 - 08:30:44 

Goedemorgen allemaal,
Tijd niks laten horen over de Peugeot.. We hebben hem nu 2 weken geleden nog een behandeling geven aan het gasklephuis. Deze heeft 3 dagen liggen weken in de Dasty van de wibra, hierbij hebben we de sensoren van buitenaf helemaal dicht gekit met siliconenkit. Na dit proces van 3 dagen heeft het gasklephuis 3 uur in de ultrasoonreiniger gelegen. Resultaat brandschoon. Hierna alle kit verwijderd en weer gemonteerd. Daarna heb ik de auto naar Citroen van Beers in Hilversum gebracht. Hier is de luchtpomp uitgeprogammeerd en het gasklephuis opnieuw ingeleerd. De auto rijd inmiddels anderhalve week als een zonnetje stottert smorgens of na 8 uur werken met koude start niet meer en houd niet in van 0-30 km/h meer. Vrouw blij ik blij. De garage is een kennis van ons en kostte ons dan ook maar € 50,- helemaal top natuurlijk. Allemaal bedankt voor het meedenken en alle reacties.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 09 aug 2018 - 14:36:24 

Mooi opgelost zo.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]