307 Forum

Je voelt je (soms) lekkerder in een peugeot...
Het is nu zo 16 dec 2018 - 22:23:37

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 07 aug 2018 - 22:23:45 
Offline

Geregistreerd: di 07 aug 2018 - 22:18:40
Berichten: 3
Goedenavond allen,

Wij zijn in het bezit van een 307 1.6 benzine van eind 2004.
Nu wil het zo zijn dat de auto trilt bij optrekken in de 1e versnelling. Alleen bij opkomen koppeling, als je eenmaal rijd is het weg. In andere versnellingen niet. Heb de koppeling uitvoerig getest en deze is het zeker niet. Het lijkt ook erger te worden naarmate de motor warmer wordt. Dus net na koude start is het minder of bijna niet. Ook lijkt het erger te zijn als de wielen ingedraait zijn.
Zou versnellingsbakolie verversen kunnen helpen, of heeft iemand een idee?

Alvast bedankt!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 07 aug 2018 - 23:28:55 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 12 dec 2006 - 23:04:33
Berichten: 4687
Woonplaats: Rijnmond
Ik denk toch aan slijtage vd koppelingsplaten zelf.

Je vermeld je bouwjaar, maar dat is eigenlijk minder interessant dan kmstand.
En eventueel de leeftijd vd koppeling. Is deze al eens vervangen?

_________________
Heden: 307SW phase 2 (2005) 2.0 op LPG (Vogels). 288.000km.
Verleden: 307SW phase 1,5 (dus uit 2005) 1.6 op LPG (AG). 231.000km.
Tevens eigenaar van een 504 GL (1977) en een 106 XR (1997).


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 08 aug 2018 - 12:05:25 
Offline

Geregistreerd: di 07 aug 2018 - 22:18:40
Berichten: 3
De auto heeft 185.000km gelopen. Naar mijn weten geen nieuwe koppeling gehad. Maar als het de koppelingsplaten zijn, dan zou je ook wat slip moeten voelen in andere versnellingen en wanneer je diverse testjes uitvoert?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 08 aug 2018 - 14:29:46 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 maart 2009 - 19:22:18
Berichten: 16281
Woonplaats: Hoevelaken.
Weet je welk merk koppeling er in zit, ik had een LUK en dat was geen geLUK, trilde ook iets met opkomen, na de motorswap is er een originele plaat en druklager ingekomen, en toen was het weg, dus hoeft geen slijtage te zijn.

_________________
>No questions in PB please !!! I have no secretary >< questions ? only on the forum ! THX<
>>Exit, 307 XSI <<>>exit, 407 XS<<
>>>>Nu: Black 208 1.4 allure full leder.<<<<


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 08 aug 2018 - 16:09:15 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 06 feb 2013 - 20:09:48
Berichten: 627
Woonplaats: Groningen
je "moet"ze ook altijd centreren met speciale hulpstukken. Vaak wordt dit niet gedaan omdat het niet nodig is zegt men. soms kan 2mm uit het lood al veel ellende geven

_________________
2013-2016 Peugeot 307 1.6 16V 109PK LPG 292192
2016-2018 Peugeot 307 2.0 16V 150PK LPG 209...-253521


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 08 aug 2018 - 19:01:11 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 maart 2009 - 19:22:18
Berichten: 16281
Woonplaats: Hoevelaken.
De koppeling is wel goed gemonteerd, later kwam ik er achter dat LUK en Peugeot meestal geen goed huwelijk hebben.

_________________
>No questions in PB please !!! I have no secretary >< questions ? only on the forum ! THX<
>>Exit, 307 XSI <<>>exit, 407 XS<<
>>>>Nu: Black 208 1.4 allure full leder.<<<<


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 08 aug 2018 - 22:32:03 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 12 dec 2006 - 23:04:33
Berichten: 4687
Woonplaats: Rijnmond
Het grappige is dat mijn eigen Peugeot specialist een Valeo fan is. En van hem weet ik dat luk in een Peugeot een no-go is.

Nu lees ik net op Peugeot-meeting.nl dat een andere Peugeot specialist liever luk monteert.

Het verschil wat ik opmerk. Mijn mannetje heeft veel oude Peugeots als klant, terwijl de andere meer nieuwere Peugeots in de werkplaats krijgt.

Van deze laatste is ook nog deze tekst, dit als mogelijkheid voor het slechte koppelen:

Wat ook belangrijk is is om het koppelings circuit regelmatig (elke 2 jaar) ook te voorzien van verse olie. Het maakt gebruik van het circuit van de remolie alleen wij maken mee dat dat systeem word ververst maar dat ze dan vergeten de koppelingscilinder ook te ontluchten en door te spoelen zodat daar ook verse olie in komt. Anders blijft er teveel vuiligheid of vocht in het koppelingscircuit wat dus ook voor problemen gaat zorgen, bijvoorbeeld dat het druklager niet lekker terug komt.

En nooit je voet op het koppelingspedaal laten rusten. Dit is echt niet goed voor koppeling en vliegwiel.

_________________
Heden: 307SW phase 2 (2005) 2.0 op LPG (Vogels). 288.000km.
Verleden: 307SW phase 1,5 (dus uit 2005) 1.6 op LPG (AG). 231.000km.
Tevens eigenaar van een 504 GL (1977) en een 106 XR (1997).


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 11 aug 2018 - 21:35:48 
Offline

Geregistreerd: di 07 aug 2018 - 22:18:40
Berichten: 3
Bedankt voor de antwoorden tot nu toe. Vandaag weer gereden en als de motor echt koud is lijkt het probleem er uberhaupt niet te zijn. Pas als alles warm is begint het trillen bij het optrekken.
Iemand hier een verklaring over?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 12 aug 2018 - 01:22:35 
Offline

Geregistreerd: zo 20 aug 2017 - 17:43:11
Berichten: 88
Doornekamp33 schreef:
dat LUK en Peugeot meestal geen goed huwelijk hebben.


Ah, geen goed huweLUK dus. :mrgreen:


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
POWERED_BY
phpBB.nl Vertaling