307 Forum

Je voelt je (soms) lekkerder in een peugeot...
Het is nu vr 19 okt 2018 - 16:11:44

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 28 sep 2018 - 14:21:31 

Hallo iedereen.

Sinds een paar weken heb ik een 307 1.6 16v uit 2002. buiten het feit dat de uitlaat vervangen moest worden (was bekend en is met de prijs berekend) is het een prima auto... Tot vanochtend. uit het niets gaf hij ineens "katalysator storing" en "uitlaatgas storing" voro het stoplicht bokte hij heel hevig. direct uitgelezen (lang leven de bleutooth obd) daar gaf hij aan dat cylinder 3 misfired. Tene eerste de bougies van plek gewisseld maar dit verhielp het euvel niet. Inmiddel een set nieuwe pitten er in en een nieuwe bobine die iemand nog had liggen gelukkig. Echter is dit niet de oplossing want loopt nogsteeds niet lekker en codes komen ook steeds terug.

nu zijn er 2 dingen die ik gisteren gedaan heb, Getankd (ja benzine ;) ) en hem gewassen. Geen enkel idee of dit er enigzins mee te maken zou kunnen hebben maar toch.

Ikm hoop dat jullie een oplossing voor het probleem kennen gezien het feit dat peugeot standaard kwaaltjes heeft ( lamme knipperlicht schakelaar en defecte buite temp. sensor)

Ik hoor graag van jullie !

//Corne Sep

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 28 sep 2018 - 21:38:25 

Welkom hier! Aangezien je zegt dat je 'm gewassen hebt, zit ik meteen aan vocht te denken. Hoe heb je de auto gewassen? Misschien een bodemspoeling gegeven?
Wellicht dat er ergens water is gekomen waar het niet hoort?
Inmiddels heb je de code al een paar keer terug zien komen. Gebeurt dit dan op een bepaald moment? Gasgeven of juist gas los. Warme of koude motor. Groene onderbroek aan of blauwe? Hoe meer info, des te beter :mrgreen:

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 28 sep 2018 - 21:44:11 

Dank voor het antwoord. Wassen was in een box kga niet in wasstraten. Daarstrx toch naar werk geweest. De echte melding cmvan emisie en kat komen alleen vroeg opdagen. Daarna loopt hij nogsteeds beroerd. Inmiddels ook p0203 gehad. Injector storing. Heb hiervoor (in de hoop dat t werkt) een fles cleaner toegevoegd. Ga morgen kijken of ik bij de injector kan komen. Valt me welbop alsbik op internet zoek dat t vaak nmmr 3 is. Warm loopt hij ook slecht. Durf em nie op zen staart te trappen. Bijverschijnsel wat mij opvalt is dat hij niet 100%op temperatuur komt.

Oja een zwarte.. heb geen andere hahhaa

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 05 okt 2018 - 17:25:24 

Update:

Inmiddels hem toch maar naar garage gebracht. Ze hebben de injector gewisseld en t probleen bleef. Blijkt de injector geen sturing te krijgen op de stekker. Zit met men handen in t haar ben heel bang dat de ecu naar de balle is (hoe? Geen idee). Iemand ervaring met deze ontwikkeling. En de vraag erbij loopt die kabel in de buurt van de flens van de uitlaat??(uitlaat is vervangen namenlijk)

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]