307 Forum

Je voelt je (soms) lekkerder in een peugeot...
Het is nu za 19 jan 2019 - 00:37:07

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: doet die nou?????
BerichtGeplaatst: di 25 dec 2018 - 11:17:09 

Hallo leden,
Ja, na lange tijd er weer.
Afgelopen week we rijden even naar een afspraak en ik denk krijg nou wat mijn wederhelft kan niet normaal meer rijden. Dus ik zeg joh eh beetje normaal schakelen aub want pffff dis is niet te doen. Uiteraard krijg ik De Blik. En ik denk oh oh nou oppassen. De radio even uit en ja hoor ik hoor 3 pootjes. Maar dan weer 4, nee 3 , nee 4 en zo rijden we naar huis. Meteen die motorkap los want snap er niks van. Auto starten, blok zie ik trillen als een spaceshuttle bij lancering en ik hoor het meteen. Cillinder 1 doet niets. Dus buurman erbij en langzaam gas opvoeren. bij 18000 toerendraait cillinder 1 weer mee. Niet van harte maar draait. Gas houden we vast en ja hoor toerental valt en valt en pruttel pruttel uit.
Ik denk meteen Neeeeeeeeeeee, niet weer. Het enorme arsenaal aan woorden die ik hier niet kan herhalen sta ik stampvoetend voor dat metallic grijze Peugeot wrak. Maar goed testen en nog eens testen. De com2000 aangesloten en eerst maar eens lezen wat er aan de hand is. Ik start, comp leest, ik zie in kleine dispplay storing uitlaatgassen halve seconde in beeld en meteen weer weg. Maar mijn comp zegt niks. Noppes, nada, geem vuiltje aan de lucht. Ik denk eh joheoe zie toch storing in beeld staan?
Dus hup kist erbij en verstuiver eruit. motor aan en nou die doet echt nog. Uiteraard allemaal even bekeken en nee niks mee aan de hand. Volgende kist dan maar. Nog een ouderwetse compressietestkit maar goed werkt super. Cillinder 1 en de buurman hangt met zijn volle gewicht op de meter. Ik start en motor draait alsof cillinder 1 niet eens bestaat. 2,3,4 testen en ik hoor en merk bij starten dat overige cilinders wel druk geven en motor klinkt ook totaal anders.

Ik denk hmmmm laat ik eens alles nakijken. Trek de peilstok van de olie eruit en denk eh...eh...volgens mij denkt wederhelft dat die streepjes voor de sier zijn. Echt geen druppel. krijg voor mijn moeite nog net een klein zwart puntje maar ik weet genoeg. Snel toch olie erin want ook al is het te laat wil ik niet nog meer schade. Uiteraard bij navraag wanneer heb je de olie gecheckt en uiteraard bijgevuld? Was het antwoord eh eh niet weet niet. Ergens van de zomer? Ok thanks dat was ik en toen heb ik hem op max gevuld lieve lieve schat. (ik dacht wat anders maar wederom kan het niet herhalen, ook aangezien ik anders echtscheiding op kan lopen *rofl* *rofl* *rofl* )

Uiteraard weer een koffer. De endoscoop en hup cilinder 1 eens bekijken. kop ziet er nog netjes uit. Maarja staat op bovenste dode punt dus kan de kleppen niet zien. Niet erg maar wel jammer.

Dus beste leden we zijn er weer.
En dus denk ik ga de mogelijkheden eens voorleggen.
1 een klep is verbrand?
2 de pakking is er compleet uit
3 de zuigerveren zijn verbrand

De meeste stemmen tellen. En uit de winnaars trek ik een naam en die krijgt als kadoo een gratis onderdeel voor zijn Peugeot 307. (ja ja hebben de vorige compleet gestript hahahahahaha)

Nee alle gekheid op een stokje (krukas), Ik heb blok bekeken en ik zie idd olie lekkage aan kant cilinder 1 precies in midden bij distributieriem. Dus denk zelf dat de pakking gewoon weg is. Er zit geen koelvloeistof in de olie, geen diesel in de olie en geen olie in de koelvloeistof. Uitlaat rookt ook totaal niet dus wat denken jullie beste mede leden? En nee vrouw inruilen is niet optie (zo blij dat ze niet mee leest hahahahahahaha *rofl* *rofl* *rofl* *rofl* *rofl* )
En wat denken en/of schatten jullie uit ervaring wat de kosten van herstel zal zijn? Het is de DW10ATED 2.0 HDI 107PK

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]