307 Forum

Je voelt je (soms) lekkerder in een peugeot...
Het is nu vr 20 apr 2018 - 08:41:53

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 01 maart 2018 - 12:00:27 
Offline

Geregistreerd: do 01 maart 2018 - 11:57:19
Berichten: 2
Beste mensen,

Ik heb een peugeot 307 1.6 16v 109 pk.
Ik zou mijn auto willen aanpassen om het kwa acceleratie iets te verbeteren. Denken jullie dat het te doen is of beter niet doen.

Mvg,
M.Mamoer


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 01 maart 2018 - 16:51:50 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 12 dec 2006 - 23:04:33
Berichten: 4540
Woonplaats: Rijnmond
Daar zijn geen goedkope oplossingen voor.

Wat duur is, is een turbo plaatsen. Als je een hatchback hebt, krijg je daarna problemen met je versnellingsbak. Want in de Hatchback heeft de 1.6 een te zwakke bak.

Het goedkoopst is je 1.6 inruilen en een 2.0 kopen.

Zoek dan een 307 Feline. Die heeft een 2.0 en 177 pk.

_________________
Heden: 307SW phase 2 (2005) 2.0 op LPG (Vogels). 272.000km.
Verleden: 307SW phase 1,5 (dus uit 2005) 1.6 op LPG (AG). 231.000km.
Tevens eigenaar van een 504 GL (1977) en een 106 XR (1997).


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 01 maart 2018 - 17:00:08 
Offline

Geregistreerd: do 01 maart 2018 - 11:57:19
Berichten: 2
Bart-Peugeot schreef:
Daar zijn geen goedkope oplossingen voor.

Wat duur is, is een turbo plaatsen. Als je een hatchback hebt, krijg je daarna problemen met je versnellingsbak. Want in de Hatchback heeft de 1.6 een te zwakke bak.

Het goedkoopst is je 1.6 inruilen en een 2.0 kopen.

Zoek dan een 307 Feline. Die heeft een 2.0 en 177 pk.



Oke thanks het volgende dacht ik als die aanpassingen te duur zijn gaat het ten kosten van mij motor als ik een open lucht filter op plaats een een sport uitlaat en daarbij jou. Zo just for the fun om mee te rijden.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 01 maart 2018 - 17:48:47 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 12 dec 2006 - 23:04:33
Berichten: 4540
Woonplaats: Rijnmond
Leuk is het altijd om iets aan te passen. Maar verwacht er geen wonderen van.

Dus als jij het leuk vind. Gewoon doen! 8)

_________________
Heden: 307SW phase 2 (2005) 2.0 op LPG (Vogels). 272.000km.
Verleden: 307SW phase 1,5 (dus uit 2005) 1.6 op LPG (AG). 231.000km.
Tevens eigenaar van een 504 GL (1977) en een 106 XR (1997).


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 01 maart 2018 - 22:52:02 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 01 dec 2013 - 20:40:49
Berichten: 1171
Ik raad je af een open lucht filter te nemen. Geluid is misschien leuk (hoewel het naar mijn mening totaal niet past bij deze auto) maar bij lagere snelheden en warmer weer zuig je warme lucht aan en daarmee worden de prestaties van je auto alleen maar minder. Inlegfilter (bijv. K&N) geeft net iets rauwer geluid en daarmee heb je dat nadeel niet.

Je kunt daarnaast kiezen voor chiptuning. Ondanks dat het een atmosferische motor is waarbij (vergeleken met een turbomotor) de vermogenswinst beperkt is, kun je volgens de Unlimited Tuning site bij jouw motor toch naar de 125pk en naar 164 (i.p.v. 147) Nm gaan. En dat verschil merk je echt wel.

Uitlaat kan lichte verbetering geven maar denk niet (tenzij je alles gaat vervangen) dat je dit gaat merken in prestaties.

_________________
3008 GT-Line 1.2 PureTech || 2017 || Noir Perla Nera
Volvo V40 T4 R-design || 2018 || Bursting Blue
EX 307 SW Premium 2.0-16v || 2007 || Noir Obsidien


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
POWERED_BY
phpBB.nl Vertaling