307 Forum

Je voelt je (soms) lekkerder in een peugeot...
Het is nu ma 19 nov 2018 - 15:52:24

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Diesel tuning: downpipe
BerichtGeplaatst: do 24 okt 2013 - 11:48:18 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jan 2013 - 08:10:13
Berichten: 439
Woonplaats: Heerlen
Omdat ik toch nog wat meer vermogen uit mijn dieseltje wil peuteren en een stage 2 chip zorgt voor 15 pk en een emmer roet, ben ik me aan het oriënteren op een grotere downpipe waarbij ik tevens de cat weg laat. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? Ik begrijp dat de turbo makkelijker en eerder opspoolt en dat de EGT's lager blijven. Ook zou er een geringe toename in koppel en vermogen moeten zijn.

De reden dat ik dit onder meer wil is omdat mijn top-snelheid aardig beperkt is (165/170 op de klok), hierdoor heb ik het vermoeden dat de catalysator goed dicht zit. De auto loopt verder perfect en vloeiend, maar dan is het op. terwijl hij eigenlijk een 180 echte kilometers zou moeten halen na de chiptuning.

_________________
Volvo V50 2.4 Elite 2004


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 24 okt 2013 - 13:25:02 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 04 jul 2011 - 19:05:04
Berichten: 1913
Woonplaats: Steenwijk
ik heb gemerkt dat nadat ik de K&N luchtfilter en de RVS demper heb geplaatst dat de top al rond de 185 km/h ligt en daarvoor ik niet boven de 175 km/h kwam :D

_________________
Current: 406 break 2.0 hdi xt premium automaat 81kw

Past: 406 coupé 3.0 v6 pack (lpg) 152kw / 307 2.0hdi SW Pack 66Kw

viewtopic.php?f=18&t=7371

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 24 okt 2013 - 18:55:07 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 19 sep 2010 - 13:51:34
Berichten: 2464
Woonplaats: Hengelo ov
tcveenstra schreef:
ik heb gemerkt dat nadat ik de K&N luchtfilter en de RVS demper heb geplaatst dat de top al rond de 185 km/h ligt en daarvoor ik niet boven de 175 km/h kwam :D


185 km/h :shock: :shock: dan geef ik nog gas bij :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: , Heb je hem niet goed ingereden. *rofl* *rofl*

die van mij rijdt 215 Km/h op de GPS :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Nee gein TCVeenstra Geeft dat zoveel verschil een ander filter.

_________________
Was Peugeot 307 SW 2.0 16V Pack juni 2006 Bleu Recife 143600 Km
Nu 308SW Style Jan 2016 Noir Perla Nera, 1.2 e-thp 131pk prive, chiptuning 158Pk en 300Nm
En 308 SW Blue Lease Executive Pack 1.6 BlueHDi 120 pk Donkerblauw okt 2015, leasebak


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 24 okt 2013 - 19:14:06 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 maart 2009 - 19:22:18
Berichten: 16246
Woonplaats: Hoevelaken.
Als de oude al een paar jaar over de gebruiksdatum heen is wel. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

_________________
>No questions in PB please !!! I have no secretary >< questions ? only on the forum ! THX<
>>Exit, 307 XSI 3 deurs hatchback 2.0 uit 2003<<
>>>>Heden, 407 XS sedan 2.2 16V uit 2004 gechipt naar 166 PK<<<<


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 24 okt 2013 - 22:47:43 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 24 jun 2009 - 13:39:24
Berichten: 4029
Woonplaats: Mooie stad achter de Duinen
Als je toch bezig bent kun je misschien beter even hier kijken : http://www.dp-engineering.nl/shop-1/tur ... ckage.html\
Afbeelding

Kost wel wat maar dan heb je ook wat :wink:

_________________
EX - 307 SW 1.6 16v Premium-Lexus achterlichten-Ariane 16"-Custom witte wijzerplaten
AUDIO - Tsaga TSGAW622 HU-MTX THS 652 voor-MTX XT502 achter-MAC Audio MPE112BP sub met MAC Audio MPX2500 amp

NU - Honda Ciivic Hybrid Elegance


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 25 okt 2013 - 08:07:07 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 28 feb 2013 - 14:02:54
Berichten: 1887
Woonplaats: Zwartsluis
kost maar 1875 euro voor mijn motor type ! :mrgreen:
en de rest natuurlijk, dit is alleen nog maar een turbo.

ooit als ik de loterij win !

_________________
EX: Peugeot 307XS 1.6 | 244.xxx km | bj. 2001 | 109pk |
Huidig: Alfa Romeo 159 1.9JTDm | 270.xxx km | bj. 2006 | 150pk |


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 25 okt 2013 - 08:11:36 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jan 2013 - 08:10:13
Berichten: 439
Woonplaats: Heerlen
Euhm die turbo zit er al op bij een hdi en daar zit nog voldoende ruimte voor verbetering met de standaard turbo.

_________________
Volvo V50 2.4 Elite 2004


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 25 okt 2013 - 13:04:59 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 21 mei 2007 - 13:25:02
Berichten: 4069
Woonplaats: Bij splitsing Rijn en IJssel
snooze7555 schreef:
185 km/h :shock: :shock: dan geef ik nog gas bij :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:


Zeg, hou eens op. Da's mijn tekst. En nog niet eens compleet ook. :x Daarna moet ik nog een keer schakelen. :mrgreen: *rofl*

Maar goed, ook mijn (oude) 307 HDi 1.6 stopte er mee bij 185 kmph. Ik had zelfs de indruk dat dit een softwarematig ingestelde maximum snelheid is. Daar kreeg je hem echt niet boven, ook niet heuvel af.

_________________
Blijft Japans rijden.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 25 okt 2013 - 22:37:03 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 19 sep 2010 - 13:51:34
Berichten: 2464
Woonplaats: Hengelo ov
CvW schreef:
snooze7555 schreef:
185 km/h :shock: :shock: dan geef ik nog gas bij :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:


Zeg, hou eens op. Da's mijn tekst. En nog niet eens compleet ook. :x Daarna moet ik nog een keer schakelen. :mrgreen: *rofl*

Maar goed, ook mijn (oude) 307 HDi 1.6 stopte er mee bij 185 kmph. Ik had zelfs de indruk dat dit een softwarematig ingestelde maximum snelheid is. Daar kreeg je hem echt niet boven, ook niet heuvel af.


Sorry :| :| :| :| :| :| :| :| :| :|

_________________
Was Peugeot 307 SW 2.0 16V Pack juni 2006 Bleu Recife 143600 Km
Nu 308SW Style Jan 2016 Noir Perla Nera, 1.2 e-thp 131pk prive, chiptuning 158Pk en 300Nm
En 308 SW Blue Lease Executive Pack 1.6 BlueHDi 120 pk Donkerblauw okt 2015, leasebak


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 26 okt 2013 - 08:20:55 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 maart 2009 - 19:22:18
Berichten: 16246
Woonplaats: Hoevelaken.
CvW schreef:
snooze7555 schreef:
185 km/h :shock: :shock: dan geef ik nog gas bij :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:


Zeg, hou eens op. Da's mijn tekst. En nog niet eens compleet ook. :x Daarna moet ik nog een keer schakelen. :mrgreen: *rofl*


Dacht dat je een automaat had, dat je nu onder de luie wezens hoorde die voor zich liet schakelen. :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: *rofl* *rofl* *rofl* *rofl*

_________________
>No questions in PB please !!! I have no secretary >< questions ? only on the forum ! THX<
>>Exit, 307 XSI 3 deurs hatchback 2.0 uit 2003<<
>>>>Heden, 407 XS sedan 2.2 16V uit 2004 gechipt naar 166 PK<<<<


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 29 okt 2013 - 08:56:25 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jan 2013 - 08:10:13
Berichten: 439
Woonplaats: Heerlen
Nou knoop vorige week doorgehakt, hij krijgt morgenvroeg een RVS downpipe + katvervanger. Laat mijn bevindingen daarna wel weten.

_________________
Volvo V50 2.4 Elite 2004


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 30 okt 2013 - 12:30:50 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 21 mei 2007 - 13:25:02
Berichten: 4069
Woonplaats: Bij splitsing Rijn en IJssel
Doornekamp33 schreef:
CvW schreef:
Dacht dat je een automaat had, dat je nu onder de luie wezens hoorde die voor zich liet schakelen. :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: *rofl* *rofl* *rofl* *rofl*


Haha, is een TipTronic. En die kun je zelf schakelen, als je daar zin in hebt. En dat heb ik op de Autobahn wel eens. Vroemmmmmmmm........... :mrgreen: *rofl*

_________________
Blijft Japans rijden.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 30 okt 2013 - 18:33:43 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jan 2013 - 08:10:13
Berichten: 439
Woonplaats: Heerlen
Vandaag een RVS downpipe + katvervanger laten plaatsen. Het verschil is behoorlijk. De auto heeft vermogen vanaf 1300 toeren, waarbij eerst bij het wegrijden er een duidelijk turbo-gat zat. Ook hakt het vermogen van de turbo er niet ineens in, maar gaat het veel geleidelijker. Driveability is dus super. Ook het doortrekken naar hogere snelheden gaat makkelijker vanwege minder restricties in de uitlaat. Foto's zijn wat lastig aangezien het echt onder de auto zit. Maar ik ben er blij meer. Qua geluid hoor je de turbo iets meer fluiten, maar dat vind ik alleen maar lekker.

_________________
Volvo V50 2.4 Elite 2004


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 30 okt 2013 - 19:37:10 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 04 jul 2011 - 19:05:04
Berichten: 1913
Woonplaats: Steenwijk
even een filmpje uploaden van het geluid dus :mrgreen:

_________________
Current: 406 break 2.0 hdi xt premium automaat 81kw

Past: 406 coupé 3.0 v6 pack (lpg) 152kw / 307 2.0hdi SW Pack 66Kw

viewtopic.php?f=18&t=7371

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 01 nov 2013 - 10:43:34 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jan 2013 - 08:10:13
Berichten: 439
Woonplaats: Heerlen
Haha dat wordt wat lastig al rijdend. Maar het fijnste is dat het gat tussen 1000 en 1500 toeren volledig weg is.

_________________
Volvo V50 2.4 Elite 2004


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
POWERED_BY
phpBB.nl Vertaling