307 Forum

Je voelt je (soms) lekkerder in een peugeot...
Het is nu zo 25 feb 2018 - 13:42:27

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 17 dec 2013 - 13:40:23 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jan 2013 - 08:10:13
Berichten: 439
Woonplaats: Heerlen
Momenteel heb ik de auto rondom 3 cm verlaagd met eibach veren. Nu vind ik dit aan de voorkant toch net nog iets te weinig. Er blijven dan 2 opties over:

-verder verlagen met andere veren (APEX)
-verlagen met een schroefset

Wie heeft er ervaring met het verlagen van 6 cm voor en 4 cm achter op de originele schokdempers? Dat zou de goedkoopste en volgens mij ook de comfortabelste optie zijn. Ik vraag me wel af hoe de auto reageert op zwaardere belading. Ik heb wel goeie ervaringen met apex echter volgens mij niet bij een dergelijke verlaging.

Bij de schroefset ben ik bang dat mijn vullingen eruit stuiteren.

_________________
Volvo V50 2.4 Elite 2004


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 17 dec 2013 - 13:49:34 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 04 jul 2011 - 19:05:04
Berichten: 1905
Woonplaats: Steenwijk
ik heb de slechte schroefset eronder, kom regelmatig met de trekhaak over de drempel maar nog steeds comfortabel, en dat zelfs met dunne bandjes :mrgreen:

_________________
Current: 406 break 2.0 hdi xt premium automaat 81kw

Past: 406 coupé 3.0 v6 pack (lpg) 152kw / 307 2.0hdi SW Pack 66Kw

viewtopic.php?f=18&t=7371

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 17 dec 2013 - 13:56:03 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jan 2013 - 08:10:13
Berichten: 439
Woonplaats: Heerlen
tcveenstra schreef:
ik heb de slechte schroefset eronder, kom regelmatig met de trekhaak over de drempel maar nog steeds comfortabel, en dat zelfs met dunne bandjes :mrgreen:


Maar hoeveel heb je hem verlaagd dan?

_________________
Volvo V50 2.4 Elite 2004


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 17 dec 2013 - 13:58:40 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 04 jul 2011 - 19:05:04
Berichten: 1905
Woonplaats: Steenwijk
behoorlijk, ik kan de hand niet gestrekt op de band leggen, dus bijna gelijk met de wielkas :mrgreen:

_________________
Current: 406 break 2.0 hdi xt premium automaat 81kw

Past: 406 coupé 3.0 v6 pack (lpg) 152kw / 307 2.0hdi SW Pack 66Kw

viewtopic.php?f=18&t=7371

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 17 dec 2013 - 13:58:57 
Offline

Geregistreerd: di 15 mei 2007 - 20:52:06
Berichten: 2672
Ik denk als je de 307 voor 6cm verlaagd dat de originele schokdempers hun werk niet goed meer kunnen doen en snel naar de knoppen gaan.
Voordeel van een schroefset is dat de dempers afgesteld zijn op een flinke verlaging.

6cm verlagen en comfort behouden is een combinatie die niet bestaat !!

Het is of comfort of looks, aan jou de keus :D


Je hebt trouwens al geluk met de Eibach veren, heb ze zelf ook maar je merkt nauwelijks verschil qua comfort met de originele veren, ik denk als je een ander merk veren had gehad je waarschijnlijk nu met 3 cm al had gestuiterd.

_________________
.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 17 dec 2013 - 14:02:28 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jan 2013 - 08:10:13
Berichten: 439
Woonplaats: Heerlen
Klopt helemaal, het comfort van de Eibach-veren is heel erg goed. Maar ik vind hem voor nog net een centimer of 2 te hoog liggen.

_________________
Volvo V50 2.4 Elite 2004


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 17 dec 2013 - 15:59:44 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 12 dec 2006 - 23:04:33
Berichten: 4506
Woonplaats: Rijnmond
FF een vraag tussendoor.

Die eibach veren die 3 cm verlagen, stuurt het dan ook strakker?

_________________
Heden: 307SW phase 2 (2005) 2.0 op LPG (Vogels). 269.000km.
Verleden: 307SW phase 1,5 (dus uit 2005) 1.6 op LPG (AG). 231.000km.
Tevens eigenaar van een 504 GL (1977) en een 106 Accent (1997).


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 17 dec 2013 - 16:09:35 
Offline

Geregistreerd: di 15 mei 2007 - 20:52:06
Berichten: 2672
Je kan met ongeveer 180 km/u door de bochten heen zonder dat de 307 overhelt :D

_________________
.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 17 dec 2013 - 16:36:40 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 12 dec 2006 - 23:04:33
Berichten: 4506
Woonplaats: Rijnmond
Marcel307SW-XSi schreef:
Je kan met ongeveer 180 km/u door de bochten heen zonder dat de 307 overhelt :D

Een haakse bocht, neem ik aan?

Oh, dat moet ik ook hebben! :mrgreen:

_________________
Heden: 307SW phase 2 (2005) 2.0 op LPG (Vogels). 269.000km.
Verleden: 307SW phase 1,5 (dus uit 2005) 1.6 op LPG (AG). 231.000km.
Tevens eigenaar van een 504 GL (1977) en een 106 Accent (1997).


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 17 dec 2013 - 20:25:53 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jan 2013 - 08:10:13
Berichten: 439
Woonplaats: Heerlen
Haha, het verbeterd de wegligging wel iets. Maar mijn doel was voornamelijk het optische met behoud van comfort.

_________________
Volvo V50 2.4 Elite 2004


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 17 dec 2013 - 23:41:58 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 12 dec 2006 - 23:04:33
Berichten: 4506
Woonplaats: Rijnmond
JTB schreef:
Haha, het verbeterd de wegligging wel iets.

En daar gaat het mij nou net om.

Als je een schroefset vind, zijn je "oude" veren misschien wel wat voor mij. ;-)

_________________
Heden: 307SW phase 2 (2005) 2.0 op LPG (Vogels). 269.000km.
Verleden: 307SW phase 1,5 (dus uit 2005) 1.6 op LPG (AG). 231.000km.
Tevens eigenaar van een 504 GL (1977) en een 106 Accent (1997).


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 18 dec 2013 - 00:18:53 
Offline

Geregistreerd: di 15 mei 2007 - 20:52:06
Berichten: 2672
Zou ik niet doen, JTB heeft een Diesel en jij een Benzine.
De veren voor een Diesel zijn anders dan voor een Benzine omdat een Dieselblok zwaarder is.
Als je de veren voor een Diesel monteerd zal je 307 dus minder ver zakken dan bij een Diesel.

_________________
.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 18 dec 2013 - 00:24:32 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 12 dec 2006 - 23:04:33
Berichten: 4506
Woonplaats: Rijnmond
@Marcel307SW-XSi: Dank. Ik had nog niet goed gekeken wat voor 307 JTB heeft.

Maar misschien kun jij nog verder verlagen? Kan ik jouw veren overnemen. ;-) :D

_________________
Heden: 307SW phase 2 (2005) 2.0 op LPG (Vogels). 269.000km.
Verleden: 307SW phase 1,5 (dus uit 2005) 1.6 op LPG (AG). 231.000km.
Tevens eigenaar van een 504 GL (1977) en een 106 Accent (1997).


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 18 dec 2013 - 00:33:41 
Offline

Geregistreerd: di 15 mei 2007 - 20:52:06
Berichten: 2672
Ik ben 100% tevreden met de Eibach veren dus die gaan er nooit meer onderuit :!:

Ik vind de verlaging bij mij ook mooi zoals hij nu is, voor mij hoeft hij niet nog lager.

_________________
.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 18 dec 2013 - 10:48:29 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jan 2013 - 08:10:13
Berichten: 439
Woonplaats: Heerlen
Volgens mij waren mijn veren voor zowel de 2 liter diesel als de 2 liter benzine variant. Wel voor de SW/Break. Maar dat zal wel in de papieren staan die ik erbij kreeg. Grote kans echter dat ik het toch bij deze verlaging hou. Het is toch veel geld en ik rij veel kilometers dus comfort is ook wel prettig en dat is er met deze eibach veren zeker.

_________________
Volvo V50 2.4 Elite 2004


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
POWERED_BY
phpBB.nl Vertaling