307 Forum

Je voelt je (soms) lekkerder in een peugeot...
Het is nu wo 15 aug 2018 - 06:03:28

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 18 dec 2013 - 11:45:01 
Offline

Geregistreerd: di 15 mei 2007 - 20:52:06
Berichten: 2672
Nee hoor Benzine en Diesel zijn 2 verschillende sets. Ik heb de veren bij Gentry gekocht en hij had ze zelf ook besteld voor zijn SW Diesel en het waren echt 2 verschillende serienummers. Heb het met eigen ogen gezien.

_________________
.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 18 dec 2013 - 11:56:39 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jan 2013 - 08:10:13
Berichten: 439
Woonplaats: Heerlen
Ok, dan vergis ik me. Zoals gezegd, ik zou het ook moeten nakijken. Op zich is het ook logisch dat er verschil in zit. Maar aan de andere kant, de 2 liter SW is zwaarder dan mijn 2 liter diesel (break). En ik weet zeker dat Eibach geen onderscheid maakt tussen SW of Break, terwijl hier wel 100 kg verschil in kan zitten.

_________________
Volvo V50 2.4 Elite 2004


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 18 dec 2013 - 12:06:39 
Offline

Geregistreerd: di 15 mei 2007 - 20:52:06
Berichten: 2672
SW of Break is idd gelijk, de SW is sowieso zwaarder dan de Break door het glazen panoramadak.

Mijn 2.0 benzine SW weegt 1366 kg.

_________________
.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 18 dec 2013 - 12:16:09 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jan 2013 - 08:10:13
Berichten: 439
Woonplaats: Heerlen
En ik weeg 1303 kg. Dus waarschijnlijk lig jij lager op mijn veren dan ik.

_________________
Volvo V50 2.4 Elite 2004


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 18 dec 2013 - 15:51:21 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 31 mei 2010 - 12:59:04
Berichten: 3810
Woonplaats: Bergentheim
Dan heb ik een zwaargewicht: 1506 Kg massa ledig voertuig.
Zal wel door die 136Pk met automaat komen, maar zijn daar dan ook weer andere veren voor beschikbaar??

_________________
Groet, Kees

"Rally is not a crime"
508SW 2.0 Hdi (140 pk) bj.2011 Allure, leer, Xenon & Led, keyless, 17"
2e auto erbij:
Zwarte 206 CC 1.6-16V 2006

Voorheen: 307SW 2.0Hdi / 307SW 2.0Hdif


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 18 dec 2013 - 16:06:49 
Offline

Geregistreerd: di 15 mei 2007 - 20:52:06
Berichten: 2672
Geen idee, denk het niet. Misschien Eibach website raadplegen.

_________________
.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 18 dec 2013 - 21:34:51 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 06 feb 2013 - 20:09:48
Berichten: 612
Woonplaats: Groningen
als je lager gaat dan 40mm dan heb je ook verkorte dempers nodig
ga je lager dan 40mm icm je originele dempers dan heb je kans dat er speling op de veer is en dat het uitmond op een APK afkeur punt.

Elke verlagingsfabriekant werkt buiten het modeltype om ook met aslasten.
Je aslasten zijn bijzonder belangrijk, stel je hebt een 1.6 vol met opties en alles er op en aan wat er maar bestaat. dan kan deze aan vooraslast zwaarder zijn dan een standaard 2.0. hier moet je dus echt op letten.

_________________
2013-2016 Peugeot 307 1.6 16V 109PK LPG 292192
2016-20... Peugeot 307 2.0 16V 150PK LPG 209... still counting


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 19 dec 2013 - 00:39:43 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 12 dec 2006 - 23:04:33
Berichten: 4640
Woonplaats: Rijnmond
Die gasten bij eibach snappen hetzelf niet.

Ze hebben 2 sets tbv de sw/break:
- tbv benzine 1.4, 1.6 en 2.0
- tbv diesel 1.4, 1.6 en 2.0

Dat is dus een idiote verdeling.

Omdat mijn SW benzine 2.0 1366 kilo weegt. En een SW 1.6 hdi weegt vrijwel hetzelfde namelijk 1370 kg.
En een SW 1.6 benzine weegt 1300 kg.

Kortom, geen wonder dat als je verlaginsgveren koopt, het een complete verrassing is hoeveel ze echt verlagen als je ze gemonteerd hebt. :twisted:

_________________
Heden: 307SW phase 2 (2005) 2.0 op LPG (Vogels). 278.000km.
Verleden: 307SW phase 1,5 (dus uit 2005) 1.6 op LPG (AG). 231.000km.
Tevens eigenaar van een 504 GL (1977) en een 106 XR (1997).


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 19 dec 2013 - 08:17:01 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 06 feb 2013 - 20:09:48
Berichten: 612
Woonplaats: Groningen
Bart-Peugeot schreef:
Die gasten bij eibach snappen hetzelf niet.

Ze hebben 2 sets tbv de sw/break:
- tbv benzine 1.4, 1.6 en 2.0
- tbv diesel 1.4, 1.6 en 2.0

Dat is dus een idiote verdeling.

Omdat mijn SW benzine 2.0 1366 kilo weegt. En een SW 1.6 hdi weegt vrijwel hetzelfde namelijk 1370 kg.
En een SW 1.6 benzine weegt 1300 kg.

Kortom, geen wonder dat als je verlaginsgveren koopt, het een complete verrassing is hoeveel ze echt verlagen als je ze gemonteerd hebt. :twisted:


nogmaals dat werkt met vooraslast van de auto. als je je kenteken op rdw site intoets, kopje technisch en dan assen dan kijk je wat onder 1 staat.

_________________
2013-2016 Peugeot 307 1.6 16V 109PK LPG 292192
2016-20... Peugeot 307 2.0 16V 150PK LPG 209... still counting


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 19 dec 2013 - 22:08:48 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 maart 2009 - 19:22:18
Berichten: 16162
Woonplaats: Hoevelaken.
Ik begrijp heel goed wat je bedoeld en ook wat Marcel bedoelt, het grootste verschil in de gewichten rust toch op de vooras, de achterkant ik van aale type's ongeveer gelijk aan het gewicht, ongeacht welke motor je hebt, bijna al het extra gewicht wat een zwaardere motorisering heeft rust op de vooras, dus als je wagen benzine even zwaar is als een diesel is de verdeling ook ongeveer gelijk.

Eibach heeft 2 sets, 1 voor de benzine's en 1 voor de diesels, dus die werken niet met de aslasten, dus de set onder de 1.4 benzine zal minder laag liggen als onder de 2.0 van Marcel.

_________________
>No questions in PB please !!! I have no secretary >< questions ? only on the forum ! THX<
>>Exit, 307 XSI 3 deurs hatchback 2.0 uit 2003<<
>>>>Heden, 407 XS sedan 2.2 16V uit 2004 gechipt naar 166 PK<<<<


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 30 dec 2013 - 19:28:53 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 02 mei 2008 - 20:08:21
Berichten: 307
ik heb onder mijn break een schroefset van kw en die gaan van voor gruwelijk laag, maar achterzijde trekt op niets, na lang zoeken heb ik er van achter de verlagings veren van een 207 sw onder gezet (1.5 ring korter dan die voor een 307) en nu heb ik het gewenste resultaat
Afbeelding

even een kant nota comfort moet je echt niet meer verwachten als je de wagen meer dan 6 cm verlaagd op een schroefset

_________________
groeten uit belgie

peugeotfreak is the name and peugeot is the game


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 30 dec 2013 - 22:01:01 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 maart 2009 - 19:22:18
Berichten: 16162
Woonplaats: Hoevelaken.
Om lager te gaan achter had je ook de koffer vol kunnen leggen met stoeptegels, zelfde resultaat en je ligt wat vaster op de weg. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Nu serieus, je bent wel gruwelijk laag, kun je nog wel fatsoenlijk rondrijden, de wegen die ik ken zijn niet zo glad bij jou daar in de buurt. :wink: :wink: :wink:

_________________
>No questions in PB please !!! I have no secretary >< questions ? only on the forum ! THX<
>>Exit, 307 XSI 3 deurs hatchback 2.0 uit 2003<<
>>>>Heden, 407 XS sedan 2.2 16V uit 2004 gechipt naar 166 PK<<<<


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 31 dec 2013 - 08:42:47 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jan 2013 - 08:10:13
Berichten: 439
Woonplaats: Heerlen
Dit zou voor mij echt veeeeeeel te laag zijn.

_________________
Volvo V50 2.4 Elite 2004


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 01 jan 2014 - 19:37:45 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 02 mei 2008 - 20:08:21
Berichten: 307
@ doornekamp, er is nog geen enkele plek waar ik nog niet geraakt ben, hier en daar klapt er wel eens iets tegen het asfalt, ik rijd nu om en bij de 10 jaar rond met een zwaar verlaagd voertuig dan leer je wel wat verder vooruit kijken zodat je nagenoeg geen stukken rijd :mrgreen: , ik presteer het zelfs om mijn wagen in ondergrondse en bovengrondse parkeerplaatsen te rijden :twisted:

_________________
groeten uit belgie

peugeotfreak is the name and peugeot is the game


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 01 jan 2014 - 21:03:16 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 maart 2009 - 19:22:18
Berichten: 16162
Woonplaats: Hoevelaken.
Dat is wel een voordeel, veel ervaring met de bodem op de grond, ben blij dat de mijne wat hoger staat en ik er nog normaal mee kan rondrijden.
Gelukkig heeft iedereen zijn eigen smaak, ik kan dat wel waarderen hoor, soms ook niet als er zo'n gast bij een drempel komt en bijna stil gaat staan om er heel schuin overheen te gaan omdat het anders niet gaat, denk ik neem een aanloop en spring er overheen. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

_________________
>No questions in PB please !!! I have no secretary >< questions ? only on the forum ! THX<
>>Exit, 307 XSI 3 deurs hatchback 2.0 uit 2003<<
>>>>Heden, 407 XS sedan 2.2 16V uit 2004 gechipt naar 166 PK<<<<


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
POWERED_BY
phpBB.nl Vertaling