307 Forum

Je voelt je (soms) lekkerder in een peugeot...
Het is nu wo 20 jun 2018 - 07:09:25

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: veerpootbrug
BerichtGeplaatst: ma 15 dec 2014 - 23:31:45 
Offline

Geregistreerd: zo 25 sep 2011 - 20:58:20
Berichten: 82
Na de forse verlaging van mijn cc ben ik opzoek naar een oplossing om meer stijfheid te krijgen in mijn chassis aan de voorkant.
Nu ben ik opzoek naar een veerpootbrug maar weet niet of die van een gewone 307 ook passen? :?
specs:
307cc facelift
eind 2006
2.0 16v HDI 136PK

alvast bedankt voor de hulp :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: veerpootbrug
BerichtGeplaatst: di 16 dec 2014 - 09:01:55 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 28 feb 2013 - 14:02:54
Berichten: 1887
Woonplaats: Zwartsluis
Ik heb hem er in zitten voor de show, merk geen verschil met of zonder in de bochtjes.

Heb een Sparco veerpootbrug die volgens de onderdelenboer op elk type 307 zou moeten passen ... ik heb m meegenomen onder voorbehoud, als ie pastte zou ik hem showen en anders kregen ze m netjes terug :mrgreen:

_________________
EX: Peugeot 307XS 1.6 | 244.xxx km | bj. 2001 | 109pk |
Huidig: Alfa Romeo 159 1.9JTDm | 270.xxx km | bj. 2006 | 150pk |


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: veerpootbrug
BerichtGeplaatst: vr 19 dec 2014 - 15:17:17 
Offline

Geregistreerd: zo 25 sep 2011 - 20:58:20
Berichten: 82
Moet je gaten bijboren of op originele bevestigingspunten?

Mvg Gwen


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: veerpootbrug
BerichtGeplaatst: vr 19 dec 2014 - 15:20:16 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 28 feb 2013 - 14:02:54
Berichten: 1887
Woonplaats: Zwartsluis
gwenneman schreef:
Moet je gaten bijboren of op originele bevestigingspunten?

Mvg Gwen


Bij mij zaten er grote zelftappersbij .. dat was een no go voor mij :mrgreen:

Dus heb ik de gaten die ik moest maken gemarkeerd op de veerpoten (eigenlijk het chassis) en hier gaten in geboord en vervolgens blindklinkmoeren M6 in geplaatst. Daarna met RVS M6 Inbus boutjes vast gezet.

Eerst had ik hem met boutje en moertje, moertje vanaf de onderkant in de wielkast vasthouden en boven een boutje, dik gepriegel ... ! en toen moest ie er af van de dealer tijdens de APK, want hij zit over het chassisnummer gemonteerd .... :twisted:

_________________
EX: Peugeot 307XS 1.6 | 244.xxx km | bj. 2001 | 109pk |
Huidig: Alfa Romeo 159 1.9JTDm | 270.xxx km | bj. 2006 | 150pk |


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
POWERED_BY
phpBB.nl Vertaling