307 Forum

Je voelt je (soms) lekkerder in een peugeot...
Het is nu ma 19 feb 2018 - 10:19:04

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Verlagingsveren
BerichtGeplaatst: zo 19 feb 2017 - 14:16:36 
Offline

Geregistreerd: do 18 dec 2014 - 19:56:53
Berichten: 161
Ik wil mijn 307 cc verlagen, maar zit te twijfelen tussen een set van MAD of Eibach. Heeft er iemand suggesties of ervaringen ?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Verlagingsveren
BerichtGeplaatst: zo 19 feb 2017 - 18:46:58 
Offline

Geregistreerd: za 14 nov 2015 - 19:06:07
Berichten: 63
eibach onder de alfa 147 gehad... was wel heel fijn


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Verlagingsveren
BerichtGeplaatst: ma 20 feb 2017 - 17:10:26 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 06 feb 2013 - 20:09:48
Berichten: 545
Woonplaats: Groningen
Gewoon een ST verlagingset nemen, kan ik je aanbieden voor € 160,- incl. vrzendkosten
betreft een 30/30 set

_________________
2013-2016 Peugeot 307 1.6 16V 109PK LPG 292192
2016-20... Peugeot 307 2.0 16V 150PK LPG 209... still counting


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Verlagingsveren
BerichtGeplaatst: ma 20 feb 2017 - 17:12:19 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 01 dec 2013 - 20:40:49
Berichten: 1150
Ik heb H&R veren eronder, bevallen uitstekend. Lekker strak maar nog steeds comfortabel.

_________________
307 SW Premium 2.0-16v || 2007 || Noir Obsidien
3008 GT-Line 1.2 PureTech || 2017 || Noir Perla Nera
Besteld: Volvo V40 T4 R-design || 2018 || Bursting Blue


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Verlagingsveren
BerichtGeplaatst: ma 20 feb 2017 - 20:42:11 
Offline

Geregistreerd: do 18 dec 2014 - 19:56:53
Berichten: 161
Het is Eibach geworden. Ik had inmiddels al met een paar BMW's gereden met Eibach en/of Billstein eronder, en die reden eerder beter en fijner dan met de standaard veren.

Nu even duimen dat dat op een Peugeot ook zo werkt.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Verlagingsveren
BerichtGeplaatst: ma 20 feb 2017 - 20:45:17 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 05 maart 2014 - 21:01:21
Berichten: 1704
Woonplaats: Leopoldsburg, België
Met verlagingsveren van MAD heb ik eerlijk gezegd geen ervaring dus daar kan ik weinig relevants over zeggen. Eibach ken ik verschillende personen die hier heel tevreden van waren. Marcel vroeger op het forum had ze ook en die was er ook enthousiast over. :wink: M.a.w. met Eibach kan je weinig verkeerd doen.

_________________
http://www.peugeotforum.be


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Verlagingsveren
BerichtGeplaatst: ma 20 feb 2017 - 20:46:38 
Offline

Geregistreerd: do 18 dec 2014 - 19:56:53
Berichten: 161
Toch wel Steven, ik heb namelijk voorpoten van een 308 CC onder mijn 307 zitten :)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Verlagingsveren
BerichtGeplaatst: ma 20 feb 2017 - 20:48:31 
Offline

Geregistreerd: do 18 dec 2014 - 19:56:53
Berichten: 161
Die hebben namelijk minder stugge dempers, en een wat progressievere veer. Werkt overigens prima, de voorzijde van de auto is daarmee een stuk minder bonkerig.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Verlagingsveren
BerichtGeplaatst: ma 20 feb 2017 - 21:55:09 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 01 dec 2013 - 20:40:49
Berichten: 1150
Hoeveel ga je verlagen?

_________________
307 SW Premium 2.0-16v || 2007 || Noir Obsidien
3008 GT-Line 1.2 PureTech || 2017 || Noir Perla Nera
Besteld: Volvo V40 T4 R-design || 2018 || Bursting Blue


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Verlagingsveren
BerichtGeplaatst: di 21 feb 2017 - 22:19:28 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 05 maart 2014 - 21:01:21
Berichten: 1704
Woonplaats: Leopoldsburg, België
307convertible schreef:
Toch wel Steven, ik heb namelijk voorpoten van een 308 CC onder mijn 307 zitten :)


Toch wel wat? :? Ik snap je niet helemaal. Je verhaal verspringt ook nogal. In je openingspost vraag je naar ervaringen met MAD en/of Eibach. Nu zeg je dat je schokdempers van een 308CC gemonteerd hebt omdat de originele nogal "bonkerig" zijn/waren, met een progressieve veer (lijkt me sterk want die worden normaal vooral gebruikt achteraan omdat je daar met verschillende beladingen zit) en die ga je nu vervangen door een standaard verlagingsveer...?

Vraag ik me trouwens nog af wat je als bonkerig aanvoelt. Waren je originele schokdempers niet gewoon slecht? Ik heb, zowel op mijn CC als op mijn break, originele schokdempers en heb met allerlei verschillende velgen gereden van 16 t.e.m. 18 inch, zowel met als zonder verlagingsveren, en ik heb nog nooit gevonden dat hij "bonkerig" was. Zelfs met 18" en verlagingsveren zijn ze allebei nog comfortabel. :)

_________________
http://www.peugeotforum.be


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Verlagingsveren
BerichtGeplaatst: wo 22 feb 2017 - 22:31:14 
Offline

Geregistreerd: do 18 dec 2014 - 19:56:53
Berichten: 161
Die zitten doorgaans achter inderdaad, progressieve veren. Maar bij een 308 zitten ze dus ook voor. En dat valt pas op nadat je met een 308 gereden hebt, daarna 'bonkt' een 307 (relatief gezien dan).

Dus ik heb een setje voorpoten en achterveren van een 308 onder mijn 307 gezet. Dat rijdt ineens een stuk fijner, jammer genoeg gaat daar de auto wel een cm van omhoog ipv omlaag wat ik gehoopt had. Raar, want een 308 is toch echt maar 20 kg zwaarder. Toen ik de 307 en 308 naast elkaar had staan leek het toch echt of de 308 lager lag.

Dus dan de auto maar verlagen met een verlagingsset, vandaar de vraag MAD of Eibach. Deze Eibach's zitten er inmiddels onder, en ik ben er meer dan tevreden over. Stukken comfortabeler dan alle auto's die ik hiervoor met MAD verlaagd heb, hoewel dat vergelijk natuurlijk niet helemaal opgaat omdat het andere auto's waren, o.a. een 306 cabriolet.

De 307 staat nu voor 2 cm en achter 15 mm lager dan met de originele veren, en dat is wat mij betreft precies goed. Waarschijnlijk was een 308 met deze set wat meer verlaagd geweest ten opzichte van het startpunt.

Het comfortverlies is nihil. De auto ligt strakker op de weg, terwijl je op slecht wegdek weinig verschil merkt. Ik vermoed dat dit toch echt met het constructieverschil tussen een 307 en 308 voorveer te maken heeft. Volgas over drempels zit er nu niet meer in, maar dat was per definitie al niet zo'n goed idee.

Nu nog even een paar dagen rijden tot alles 'gezet' is (ja, de bouten van alle rubbers zijn losgeweest, rondje gereden en weer vastgedraaid), de auto opnieuw uitlijnen waarna de 18 inch wielen weer terug kunnen. Benieuwd hoe het dan bevalt.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
POWERED_BY
phpBB.nl Vertaling