307 Forum

Je voelt je (soms) lekkerder in een peugeot...
Het is nu zo 23 sep 2018 - 16:54:40

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 82 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 26 feb 2009 - 19:07:17 
Offline

Geregistreerd: za 14 feb 2009 - 21:19:57
Berichten: 83
Woonplaats: Tilburg
Hallo allemaal,

Na echt héél veel sites en merkenfora te hebben bezocht, ben ik nog steeds niet veel wijzer geworden van de wereld genaamd diesel/chip tuning. :roll:
De ene site belooft nog betere prestaties dan de andere.
Een recensie op de ene site is soms echt identiek (!) aan die op een andere site, dus je vraagt je af wie de waarheid vertelt.
De ene monteur kraakt tunings-chips of powerboxen af……terwijl de andere er juist vol lof over is.
Het is ons dus nooit duidelijk wat er écht van waar is.

Kortom, tijd voor…

Dieseltuning:
het grote feedback topic !


Het is vrij eenvoudig: citeer het onderstaande en vul de gegevens in. Hoe nauwkeuriger jouw gegevens zijn, des te duidelijker het resultaat wordt.
Probeer er geen discussie van te maken; het gaat puur “om de cijfertjes”.
Over een aantal weken/maanden gooi ik alles in een schema/grafiekje, waarmee ineens duidelijk wordt welke tuningsmerken/bedrijven er goed (of wat minder goed) zijn.
Ook wordt duidelijk of de brandstofbesparing bij het ene model groter is dan bij het andere model en bij welk model er inderdaad problemen ontstaan.

Voor de duidelijkheid heb ik er een voorbeeldje bijgezet.

Vragen? Stuur me gerust een berichtje.



Citaat:
Model:
Bouwjaar:
Motortype (indien bekend):

Gechipt bij (firmanaam): ……… te …….
Powerbox of chiptuning ? .........
Wanneer geïnstalleerd ? ……
Brandstofverbruik voor/na chippen: …...L/Km / ……..L/km (of 1 op…… / 1 op …… )
(geclaimde) vermogen voor/na chippen:………kW (of pk) / ………kW (of pk)
(geclaimde) trekkracht voor/na chippen: …… Nm / …….Nm
Garantie?
Prijs:

Conclusie:
Aanrader ? ja/nee
Aanvullende informatie:
Nog tips ?



voorbeeld:

Citaat:
Model: 307 SW
Bouwjaar: 2004
Motortype (indien bekend): geen idee. In ieder geval een 2.0 Hdi (90pk)

Gechipt bij (firmanaam): van Puffelen te Rotterdam.
Powerbox of chiptuning ? chip
Wanneer geïnstalleerd ? 01/01/2007
Brandstofverbruik voor/na chippen: 10 L/Km / 9,5 L/km (of 1 op 10 / 1 op 10,5)
(geclaimde) vermogen voor/na chippen:66 kW (of 90 pk) /80 kW (of 115 pk)
(geclaimde) trekkracht voor/na chippen: 200 Nm / 250 Nm
Garantie? ja, 50.000 km na installatie
Prijs: 495 euro

Conclusie:
Aanrader ? ja! Motor is veel soepeler.
Aanvullende informatie: Voor het verbruik hoef je het niet te doen. Voordeel van deze tuner is dat alles gecontroleerd wordt op een rollerbank.
Nog tips ? Duurt ca. 3 uur voordat alles geinstalleerd is. Afspraak maken is aan te raden.

_________________
Afbeelding
307 SW- DW10TD - Obsidien Black - 2.0 hdi - 87kW/118 pk (gechipt)- PACK - Navtech RT3 - licht/zicht pakket -


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 26 feb 2009 - 23:53:44 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 11 apr 2007 - 20:50:03
Berichten: 138
Woonplaats: Den Haag
Ik heb nog wat adviesjes voor je vragenlijst
Cilinderinhoud, ofwel gaat het om de 1.6L of de 2.0L HDI?
KM stand op moment van tunning?
Is de motor uitgerust met een roetfilter?
Heeft de tunningsfirma een rollerbank en is het mogelijk te zien wat het resultaat voor en na tuning is.

de door jou genoemde 2.0 Hdi (90pk) is door de meeste chip tunners prima te tunnen. Zie ook de vele artikelen hierover.

_________________
307 SW XSI HDif 136, Gris Fer. Audio: MB Quart Q compo, Kicker versterker en sub, Blaupunkt MP46


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 27 feb 2009 - 03:53:33 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 dec 2006 - 20:03:27
Berichten: 1986
Woonplaats: bananenrepubliek noord
Bij een powerbox word de bestaande gegevens vervalst doorgegeven en bij chiptuning worden de gegevens gewoon aangepast. (men kan ook nauwkeuriger veranderingen aanbrengen)
Mij lijkt het in ieder geval beter voor chiptuning te gaan dan een ding er tussen dat gegevens veranderd.
Algemeen word dat ook zo aangenomen maar natuurlijk is het altijd wat je verkoopt is het beste.

_________________
Ex Peugeot 307 break 90pk 2004.
Waarschuwing het 307 forum kan verslavend zijn.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 27 feb 2009 - 15:24:43 
Offline

Geregistreerd: za 14 feb 2009 - 21:19:57
Berichten: 83
Woonplaats: Tilburg
Dank, mijne heren.
Ik heb het aangepast: :wink:


Citaat:
Voertuiggegevens:
Model: ......
Bouwjaar: ......
Cilinderinhoud: ....... cc
Motortype (bijvoorbeeld xu7 jp4, DV6, DV4 of DW10):
Roetfilter ja/nee: ......

Gechipt bij (firmanaam): ……… te …….....
Powerbox of chiptuning ? .........
Wanneer geïnstalleerd ? ……
KM stand bij installatie: ................

Brandstofverbruik:
Vóór het chippen:........L/100 Km (1 op ... km)
Na het chippen:........L/100 Km (1 op ... km)

(geclaimde) vermogen:
Vóór het chippen: ………kW ( … pk)
Na het chippen: ………kW ( … pk)

(geclaimde) trekkracht:
Vóór het chippen: … Nm
Na het chippen: … Nm

Controle op een testbank?
Garantie, zo ja: welke? ......
Prijs: .....

Conclusie:
Aanrader ? ja/nee
Aanvullende informatie: ......
Nog tips ?

_________________
Afbeelding
307 SW- DW10TD - Obsidien Black - 2.0 hdi - 87kW/118 pk (gechipt)- PACK - Navtech RT3 - licht/zicht pakket -


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 03 maart 2009 - 23:54:59 
Offline

Geregistreerd: za 14 feb 2009 - 21:19:57
Berichten: 83
Woonplaats: Tilburg
Kom op, mannen (en dames) !
Ik weet dat jullie er zitten!
Of het nu je beste (of slechtste) aktie OOIT was: zet je info hier neer hè. :-)

_________________
Afbeelding
307 SW- DW10TD - Obsidien Black - 2.0 hdi - 87kW/118 pk (gechipt)- PACK - Navtech RT3 - licht/zicht pakket -


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 04 maart 2009 - 15:26:11 
Offline

Geregistreerd: do 08 mei 2008 - 06:35:17
Berichten: 71
Woonplaats: Lelystad
Voertuiggegevens:
Model: 307 break
Bouwjaar: 2002
Cilinderinhoud: 2.0
Motortype (bijvoorbeeld xu7 jp4, DV6, DV4 of DW10): DW10TD
Roetfilter ja/nee: nee

Gechipt bij (firmanaam): Digitune te Nunspeet
Powerbox of chiptuning ? Chip
Wanneer geïnstalleerd ? 2007
KM stand bij installatie: 180.000

Brandstofverbruik:
Vóór het chippen: 6,6 L/100 Km (1 op 15 km)
Na het chippen: 5,9 L/100 Km (1 op 17 km)

(geclaimde) vermogen:
Vóór het chippen: 66 kW ( 90 pk)
Na het chippen: 87 kW ( 118 pk)

(geclaimde) trekkracht:
Vóór het chippen: 205 Nm
Na het chippen: 259 Nm

Controle op een testbank? nee
Garantie, zo ja: welke? ja, incl. 50.000 motor garantie en installatie
Prijs: 360

Conclusie:
Aanrader ? ja
Aanvullende informatie: www.digitune.nl
Nog tips ? Je hoeft het niet alleen te doen voor meer pk's. De motor loopt soepeler en is zuiniger. Daarnaast maakt het volgens mij niet uit waar je het laat doen. Ik neem aan dat ze allemaal dezelfde bestanden hebben die ze erin programmeren. Zoek een goedkope zou ik zeggen :)

_________________
307 Break 2.0 HDI 90 -> 118PK :)
Xenon 6K, Sony MEX-R1 DVD, Raveland sub


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 12 maart 2009 - 16:23:38 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 17 sep 2008 - 18:07:24
Berichten: 202
Woonplaats: Dokkum
Voertuiggegevens:
Model: 307 5 deurs Hatchback
Bouwjaar: 2002
Cilinderinhoud: 2.0
Motortype (bijvoorbeeld xu7 jp4, DV6, DV4 of DW10): ?
Roetfilter ja/nee: nee

Gechipt bij (firmanaam): Tunex
Powerbox of chiptuning ? Chip
Wanneer geïnstalleerd ? 2008
KM stand bij installatie: 170.000

Brandstofverbruik:
Vóór het chippen: ongeveer 1 op 16-17
Na het chippen: ongeveer 1 op 15

(geclaimde) vermogen:
Vóór het chippen: 66 kW ( 90 pk)
Na het chippen: 87 kW ( 118 pk)

(geclaimde) trekkracht:
Vóór het chippen: 205 Nm
Na het chippen: 265 Nm (iets meer dan digitune)

Controle op een testbank? nee
Garantie, zo ja:
Tunex Automotive is overtuigd van haar producten en biedt daarom
een unieke "30 dagen niet tevreden? Geld terug! garantie". Mocht u binnen 30 dagen om wat voor reden ook toch van de tuning afzien. Dan of wij passen de software geheel naar uw eigen wens aan of installeren het originele programma terug en krijgt u het gehele aankoopbedrag weer retour.

Prijs: 225

Conclusie:
Aanrader ? ja
Aanvullende informatie: www.tunex.nl
Prijs kwalitijt verhouding is super!!!!
Motor loopt lekkerder en is zuiniger de mijne is minder zuinig omdat ik constant het vermogen gebruik! en ik op winterbanden rijdt en ik daarmee meer brandstof verbruik ben ik achter gekomen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 21 maart 2009 - 17:52:16 
Offline

Geregistreerd: za 14 feb 2009 - 21:19:57
Berichten: 83
Woonplaats: Tilburg
Ik mag (sinds vandaag) ook eenduitje in het zakje doen 8)

Voertuiggegevens:
Model: 307 SW
Bouwjaar: 2004
Cilinderinhoud: 2.0 L
Motortype (bijvoorbeeld xu7 jp4, DV6, DV4 of DW10): DW10TD
Roetfilter ja/nee: nee

Gechipt bij (firmanaam): Tunex te 's Heerenberg
Powerbox of chiptuning ? chip
Wanneer geïnstalleerd ? 21/03/2009
KM stand bij installatie: 156.000

Brandstofverbruik:
Vóór het chippen: 6.8 L/100 Km (1 op 14,7 km) *
Na het chippen: 6.3 L/100 Km (1 op 15,8 km) *

*voorlopige cijfers, gebaseerd op heen- en terugrit (zelfde traject en rijstijl). Tellers bij aanvang reis op nul gezet


(geclaimde) vermogen:
Vóór het chippen: 60kW ( 90 pk)
Na het chippen: 87 kW ( 118 pk)

(geclaimde) trekkracht:
Vóór het chippen: 205 Nm
Na het chippen: 265 Nm

Controle op een testbank? nee
Garantie, zo ja: welke? 30 dagen niet goed, geld terug. Tevens de originele instellingen op een CD'tje.
En mocht de Peugeotgarage de tune-BSI-instellingen weer wissen, dan zet Tunex het weer terug. Voor noppes!
Prijs: 225 euri

Conclusie:
Aanrader ? Nou en of ! Bij de eerste keer optrekken al merkbaar.
ik ben ab-so-luut geen scheurneus (meer), maar het is nu wel héél erg lekker (en gemakkelijk) om op de snelweg even in te halen. Geen terugschakelen meer: gewoon gas erop. De motor klinkt... ehhh... "snappier". Op momenten dat je eerst te maken had met een astmatische kettingroker, ervaar je nu een gezond trap(je) in de rug.
Trekt veel makkelijker door het toerengebied heen.
Brandstofverbruik is (vooralsnog) gelijkachtig (ik heb er net de eerste KM's opzitten en ik wil niet te snel conclusies trekken), maar de besparing is waarschijnlijk te vinden dat je simpelweg eerder op snelheid bent en minder lang over het inhalen doet. Dergelijke tuning dien je op dezelfde dag te doen als op de dag dat je de auto aanschaft. Wat een verschil !


Aanvullende informatie: www.tunex.nl
Nog tips ? neem een krantje mee naar Tunex, want er komt veel volk op af. Aardige lui daar, trouwens.

_________________
Afbeelding
307 SW- DW10TD - Obsidien Black - 2.0 hdi - 87kW/118 pk (gechipt)- PACK - Navtech RT3 - licht/zicht pakket -


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 21 jun 2009 - 13:29:09 
Offline

Geregistreerd: zo 01 feb 2009 - 10:52:18
Berichten: 9
Woonplaats: Heino
Voertuiggegevens:
Model: 307 SW 2.0 hdi 90pk
Bouwjaar: 2004
Cilinderinhoud: 2000 cc
Motortype DW10
Roetfilter ja/nee: ...nee...

Gechipt bij (firmanaam):Bullpower te Dronten
Powerbox of chiptuning ? CHIP
Wanneer geïnstalleerd ? 12-06-2009
KM stand bij installatie: 165000
Brandstofverbruik:
Vóór het chippen:........L/100 Km (1 op 16,5 km)
Na het chippen:........L/100 Km (1 op 17,4 km)

(geclaimde) vermogen: gemeten op rollenbank
Vóór het chippen: ………kW ( 97 pk)
Na het chippen: ………kW (120 pk)

(geclaimde) trekkracht:
Vóór het chippen: 245 Nm
Na het chippen: 303Nm

Controle op een testbank?
Garantie, zo ja: welke? geen
Prijs: 399

Conclusie:
Aanrader ?ja
Aanvullende informatie:
Nog tips ? Na tunen bleek koppeling/drukgroep versleten. Kan extra koppel niet verdragen moet vervangen worden. Was al niet fris meer voor de tuning schijnt vaker voor te komen. De drukgroep is versleten.
zie uitdraai van de vermogenstestbank van bullpower

Afbeelding

Helaas is het originele vermogen bijna niet meer te zien (inkt op) maar de Peug leverde 97 pk bij 245 nm met de standaard software.
Na het tunen 120 pk en 300 nm. Dit rijdt echt super en het verbruik is lager dan voorheen ondanks dat het vermogen best wel eens aangesproken wordt.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 05 dec 2009 - 09:51:56 
Offline

Geregistreerd: zo 27 mei 2007 - 08:10:21
Berichten: 170
Voertuiggegevens:
Model: 307 SW 1.6 HDIF 110
Bouwjaar: 2005
Cilinderinhoud: 1600 cc
Motortype (bijvoorbeeld xu7 jp4, DV6, DV4 of DW10):
Roetfilter ja/nee: ja

Gechipt bij (firmanaam): Vtune te Eemnes
Powerbox of chiptuning ? Chiptuning
Wanneer geïnstalleerd ? 04-12-2009
KM stand bij installatie: 181.000

Brandstofverbruik:
Vóór het chippen: (1 op 17 km)
Na het chippen : (1 op ? km)
(geclaimde) vermogen:
Vóór het chippen: 109 pk
Na het chippen: 137 pk

(geclaimde) trekkracht:
Vóór het chippen: 240 Nm
Na het chippen: 290 Nm

Controle op een testbank? nee
Garantie, zo ja: welke? software (evt. motor)
Prijs: 299,99

Conclusie: Tot nu toe positief. sterker en soepeler. Verbruik moet nog blijken
Aanrader ? ja
Aanvullende informatie: ......
Nog tips ?

_________________
EX.307 SW 2005 1.6 HDIF 109 -->137 PK :-) / EX.205 CTI 1991


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 06 jan 2010 - 00:27:03 
Offline

Geregistreerd: ma 28 sep 2009 - 22:14:26
Berichten: 23
Woonplaats: Sittard
is er ook iemand hier die zijn 2.0HDI met origineel 81KW heeft laten chippen?
daar zie je opvallend weinig van, heeft dit misschien zo zijn redenen?

_________________
307 Break Commercial


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 06 jan 2010 - 09:23:34 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 13 aug 2005 - 22:11:55
Berichten: 3307
Woonplaats: Regio Eindhoven
Ik heb mijn vorige 2.0 HDi110 (81kw) destijds laten tunen bij Wetterauer toen ie nog zo heette en ook ondersteuning had uit Duitsland, nu heet ie Chipmeister of Profi-Chiptuning en zou ik er nooit meer heengaan omdat ie mijn 2.0 HDi136 niet goed getuned kreeg en ik problemen kreeg.

Met de 2.0 HDi110 echter had ik super ervaringen. ik heb hem laten tunen bij 8.000 km en met tuning probleemloos gereden tot 148.000 km toen ik de auto verkocht.
Volgens opgave van Wetterauer zou er ongeveer 140 pk uitkomen en 300 nm geloof ik, was 250 nm.
Hij rijdt nu nog steeds probleemloos, spreek de koper nog wel eens., Inmiddels 250.000 km.

_________________
Geen Peus meer


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 06 jan 2010 - 20:47:30 
Offline

Geregistreerd: zo 10 feb 2008 - 19:11:25
Berichten: 677
Woonplaats: Duiven
Gentry schreef:
Ik heb mijn vorige 2.0 HDi110 (81kw) destijds laten tunen bij Wetterauer toen ie nog zo heette en ook ondersteuning had uit Duitsland, nu heet ie Chipmeister of Profi-Chiptuning en zou ik er nooit meer heengaan omdat ie mijn 2.0 HDi136 niet goed getuned kreeg en ik problemen kreeg.

Met de 2.0 HDi110 echter had ik super ervaringen. ik heb hem laten tunen bij 8.000 km en met tuning probleemloos gereden tot 148.000 km toen ik de auto verkocht.
Volgens opgave van Wetterauer zou er ongeveer 140 pk uitkomen en 300 nm geloof ik, was 250 nm.
Hij rijdt nu nog steeds probleemloos, spreek de koper nog wel eens., Inmiddels 250.000 km.


Krijgt dat ding van jou dan ergens anders een andere chip in de toekomst?

_________________
Alfa Romeo 166 = 2.4 JTD 5 Cil in lijn = 136 PK / 304 NM


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 06 jan 2010 - 21:13:08 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 maart 2009 - 19:22:18
Berichten: 16206
Woonplaats: Hoevelaken.
Ome Flip schreef:
Gentry schreef:
Ik heb mijn vorige 2.0 HDi110 (81kw) destijds laten tunen bij Wetterauer toen ie nog zo heette en ook ondersteuning had uit Duitsland, nu heet ie Chipmeister of Profi-Chiptuning en zou ik er nooit meer heengaan omdat ie mijn 2.0 HDi136 niet goed getuned kreeg en ik problemen kreeg.

Met de 2.0 HDi110 echter had ik super ervaringen. ik heb hem laten tunen bij 8.000 km en met tuning probleemloos gereden tot 148.000 km toen ik de auto verkocht.
Volgens opgave van Wetterauer zou er ongeveer 140 pk uitkomen en 300 nm geloof ik, was 250 nm.
Hij rijdt nu nog steeds probleemloos, spreek de koper nog wel eens., Inmiddels 250.000 km.


Krijgt dat ding van jou dan ergens anders een andere chip in de toekomst?


Goed lezen, :roll: :roll: zijn vorige 307 van 110 pk is probleemloos getund de nieuwe 307, een 136 pk kreeg deze tuner niet goed getund en kreeg hij hiermee problemen. :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:

EDIT: Oeps, ikzelf moet geloof ik ook nog leren goed te lezen :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops:

_________________
>No questions in PB please !!! I have no secretary >< questions ? only on the forum ! THX<
>>Exit, 307 XSI 3 deurs hatchback 2.0 uit 2003<<
>>>>Heden, 407 XS sedan 2.2 16V uit 2004 gechipt naar 166 PK<<<<


Laatst bijgewerkt door Doornekamp33 op wo 06 jan 2010 - 22:02:54, in totaal 2 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 06 jan 2010 - 21:25:39 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 13 aug 2005 - 22:11:55
Berichten: 3307
Woonplaats: Regio Eindhoven
Nee, ik laat hem niet weer opnieuw tunen, hij is teruggetuned.
Het probleem dat ik had was dat ie behoorlijk ging roken, ik was met een caravan op vakantie en het was geen gezicht in mijn spiegels.
Het gekke is dat ie wel goed bleef lopen. Wel apart voor een auto met roetfilter dat roken.

Mijn vorige rookte totaal niet, mede door het roetfilter, wat ik wel merkte is dat de dieseldope eerder bijgevuld moest worden en dat het filter eerder vervangen diende te worden.

Hij rookt nu nog steeds een klein beetje maar hij loopt prima, dus ik laat het maar zo, dealer kon ook niets vinden.
Ik ben nog steeds van mening dat het roken begonnen is na het vervangen van de drukgroep, hij was toen dus nog wel gechipped, feitelijk heeft het niets met elkaar te maken maar misschien is er iets niet goed aangesloten ofzo, ik weet het niet.

_________________
Geen Peus meer


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 82 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
POWERED_BY
phpBB.nl Vertaling