307 Forum

Je voelt je (soms) lekkerder in een peugeot...
Het is nu ma 16 jul 2018 - 06:48:58

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 82 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 11 sep 2013 - 11:06:04 
Offline

Geregistreerd: ma 28 sep 2009 - 22:14:26
Berichten: 23
Woonplaats: Sittard
Is er iemand die zijn 2.0hdi 100kw heeft laten chippen?
De auto is al vlot genoeg maar ben toch wel benieuwd wat er nog meer uit te halen valt!

_________________
307 Break Commercial


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 11 sep 2013 - 14:45:04 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 maart 2009 - 19:22:18
Berichten: 16069
Woonplaats: Hoevelaken.
Zijn er een paar geweest met wisselende ervaringen, is niet de makkelijkste om te chippen dus zoek een goede chipper op die zelf remapt en niet 1 die er een bestandje inblaast.

_________________
>No questions in PB please !!! I have no secretary >< questions ? only on the forum ! THX<
>>Exit, 307 XSI 3 deurs hatchback 2.0 uit 2003<<
>>>>Heden, 407 XS sedan 2.2 16V uit 2004 gechipt naar 166 PK<<<<


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 27 okt 2013 - 13:41:57 
Offline

Geregistreerd: zo 27 okt 2013 - 13:18:16
Berichten: 3
Ik heb m'n 307 2.0hdi voor Euro 130,- bij Michael van sc-chiptuning.nl in Lelystad laten aanpassen. Souplesse in z'n 4 van 60 naar 120 km/u is van 13 naar 10 sec. gegaan. Daarna ook meteen 17 inch wielen gezet omdat het nieuwe vermogen zo veel lekkerder rijdt en meer mogelijk maakt. Het is net alsof je een andere auto hebt.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 27 okt 2013 - 13:57:21 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 maart 2009 - 19:22:18
Berichten: 16069
Woonplaats: Hoevelaken.
Hoeveel vermogen heb je nu dan, en wat had je eerst, is wel goed om te weten wat er allemaal is gedaan, effe de laptop eraan en wat overschrijven is nog niet alles wat met tunen te maken heeft, vermogenstesten vooraf en achteraf maken juist het plaatje compleet.
Ook al geloof ik niet dat voor 130 euro er een op maat tuning gedaan is, maar een referentie rom er in is gepomp.

_________________
>No questions in PB please !!! I have no secretary >< questions ? only on the forum ! THX<
>>Exit, 307 XSI 3 deurs hatchback 2.0 uit 2003<<
>>>>Heden, 407 XS sedan 2.2 16V uit 2004 gechipt naar 166 PK<<<<


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 27 okt 2013 - 20:13:41 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 12 dec 2006 - 23:04:33
Berichten: 4593
Woonplaats: Rijnmond
Volgens hun site doen ze juist geen standaard chiptuning. Maar alles op maat!

Dan lijkt me 130 euro wel erg weinig.

Leg dus graag eens uit wat ze allemaal gedaan hebben voor die 130 euro. Want dit is ongeveer 3 keer zo goedkoop als elders.

_________________
Heden: 307SW phase 2 (2005) 2.0 op LPG (Vogels). 278.000km.
Verleden: 307SW phase 1,5 (dus uit 2005) 1.6 op LPG (AG). 231.000km.
Tevens eigenaar van een 504 GL (1977) en een 106 XR (1997).


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 15 maart 2014 - 09:54:56 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jan 2013 - 08:10:13
Berichten: 439
Woonplaats: Heerlen
Even een update, begin 2013 mijn auto laten tunen door Tunex. Hier was ik destijds zeer tevreden over, de auto was merkbaar sneller. Ik had echter de drang naar meer vermogen goed te pakken. Daarom in het najaar van 2013 een rvs downpipe en katvervanger op maat laten maken.

Na veel gelezen te hebben en heen en weer gemaild te hebben met chiptuningsbedrijven heb ik ervoor gekozen om mijn ECU uit te lezen en de gegevens te sturen naar: www.hdi-tuning.co.uk In Engeland staat deze tuner bekend als 1 van de drie beste tuners van hdi motoren. De tuningsscene voor deze motoren is in Engeland sowieso veel groter dan in Nederland.

Hij biedt 2 soorten stage 1 aan, 120 en 125 pk. Dat laatste is alleen veilig mogelijk volgens hem als je een katvervanger hebt ivm het te hoog oplopen van de Exhaust Gas Temperatures. Deze chip schrijft hij op basis van je eigen chip, maar wordt niet op een rollenbank getest. Er zijn echter op diverse Engelse fora genoeg rollenbanktesten met chips van deze firma te vinden (Google op pro-steve remap). Steeds levert deze chip precies wat er beloofd wordt.

Dit gaf mij na uitgebreide mailwisseling met deze firma, genoeg vertrouwen om het te proberen. Dus zelf een tool gekocht om de ECU mee uit te lezen en te flashen en aan de slag gegaan. Gisteren de file geüpload en het zou maar 7 pk en 25 Nm verschil zijn met de Tunex file. Ik kreeg al meteen bericht dat de Tunex file rotzooi was. Een aantal velden waren allemaal met hetzelfde percentage verhoogt en een belangrijk aantal velden was onaangetast gebleven volgens het bedrijf. De geclaimde 118 pk van Tunex zou ook nooit gehaald worden.

Binnen 3 uur had ik de file terug, dat wil zeggen, 2 stuks, een met en een zonder EGR. Gisteren in mijn auto geflashed en wat een verschil. Het verschil in gevoel qua vermogen is groter dan van standaard -> Tunex. De auto heeft veel vermogen en blijft tot 4500 toeren flink doorsleuren. Ik heb geen merkbare roet bij het accelereren en geen slippende koppeling.

Dus als je het aandurft om zelf te flashen dan is dit voor 100 pond een goede investering. Voor mij was het belangrijkste dat een specialist op het gebied van HDI motoren een chip zou schrijven en het verschil is merkbaar in een snellere, vloeiend rijdende auto.

_________________
Volvo V50 2.4 Elite 2004


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 15 maart 2014 - 23:19:33 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 maart 2009 - 19:22:18
Berichten: 16069
Woonplaats: Hoevelaken.
Eindelijk eens een bericht die mijn uitspraken staven, een standaard tuningrom is niet zo goed, zelf schrijven cq aanpassen is beter ten opzichte van de standaard gegevens.
Nu nog een rollenbanktest.

_________________
>No questions in PB please !!! I have no secretary >< questions ? only on the forum ! THX<
>>Exit, 307 XSI 3 deurs hatchback 2.0 uit 2003<<
>>>>Heden, 407 XS sedan 2.2 16V uit 2004 gechipt naar 166 PK<<<<


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 19 maart 2014 - 11:13:58 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jan 2013 - 08:10:13
Berichten: 439
Woonplaats: Heerlen
Doornekamp33 schreef:
Eindelijk eens een bericht die mijn uitspraken staven, een standaard tuningrom is niet zo goed, zelf schrijven cq aanpassen is beter ten opzichte van de standaard gegevens.
Nu nog een rollenbanktest.


Het was geen standaard tuningsrom, maar Tunex verhoogt gewoon een aantal velden met een x-percentage. Ze hebben echter te weinig kennis van de HDI motoren en hetgeen ze dus doen is te kort door de bocht en niet volledig of zelfs foutief. De eigenaar van hdi-tuning.co.uk heeft een paper geschreven op slechte remaps bij HDI-motoren, interessant leesvoer: http://www.hdi-tuning.co.uk/downloads/what-is-altered-in-a-bad-remap-file-2LHDI-EDC15C2.pdf

Rollenbank hoeft voor mij nu niet meer, ik heb in deze remap veel meer vertrouwen, de auto gaat als de spreekwoordelijke brandweer en waar 170 eerst de topsnelheid was trek ik hem nu heeeeel makkelijk door naar de 170 en heb ik dan nog ruim over. Ik heb de top nog niet getest maar dat zal ik binnenkort doen. Het prettige van de remap is dat het max koppel en de max pk's dichter bij elkaar zijn gebracht in de toeren. (max koppel bij 2500 rpm en max pk bij 3750 rpm vs. max bij 2100/4000). Dit maakt de auto veel levendiger.

_________________
Volvo V50 2.4 Elite 2004


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 19 maart 2014 - 12:23:22 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 14 jul 2013 - 20:42:01
Berichten: 437
Woonplaats: Giessenburg (thuis), Zeist (werk)
Max koppel bij 2500 rpm standaard?
Ik dacht de de HDi's hun max koppel op ~1750 rpm bereikten.

_________________
Citroën C5 Break 2.2HDi Ligne Prestige Aut, 2004

Ex: Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello mica (KPLD**)
2e auto is een Peugeot 206 XR 1.1 uit 2002.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 19 maart 2014 - 12:47:20 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jan 2013 - 08:10:13
Berichten: 439
Woonplaats: Heerlen
Ik was niet duidelijk, de eerste cijfers zijn de huidige cijfers de tweede de originele bij benadering.

_________________
Volvo V50 2.4 Elite 2004


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 21 jun 2015 - 12:49:03 
Offline

Geregistreerd: ma 04 jun 2012 - 20:33:09
Berichten: 86
Deze week mijn 2.0 16V ook laten tunen (bij OBD in Sint Jansklooster). Het belangrijkste vond ik hierbij dat de EGR klep uitgeschreven is (roetfilter was al uitgeschreven). De auto loopt nu veel mooier en soepeler. Eerder voelde je de auto soms wat inhouden en pakte hij onderin toeren niet helemaal fijn op, nu is er een mooie lineaire gasrespons. Over het verbruik kan ik nog geen exacte uitspraken doen, maar hij lijkt zuiniger geworden te zijn. Kom ik over een aantal weken wel op terug.

_________________
307 SW Premium 2007 RT4 (110 pk)
205 Gentry
205 Generation
Ex-auto's: 205 Dturbo, 205 XS, 306 ST, 306 XT HDI, 307 SW HDi RT3 (165 pk)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 21 jun 2015 - 15:15:52 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 jun 2013 - 21:11:05
Berichten: 1175
Woonplaats: Utrecht
Ik ben er ook best benieuwd naar.......

_________________
Groeten, Cor

Te bewonderen in een Skoda Fabia combi II, 1.2 TSI DSG-7 automaat uit 10-2010 met volledig leren interieur
(vorige auto: Peugeot 307 SW 1.6-16v, automaat, Pack Premium uit 01-2005)

http://beroepschauffeur.bbforum.be (het forum voor de beroepschauffeur...)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 22 jun 2015 - 07:53:59 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 02 okt 2007 - 13:59:48
Berichten: 283
Woonplaats: Steenbergen
Mijn 308 1.6 HDi heb ik verleden jaar ook laten tunen. EGR klep ook laten blokkeren. Motor loopt gewoon veel beter. Dat inhouden bij lage toeren ken ik wel van toen ik hem net had, daar heb ik nu geen last meer van. En hij is weer een stuk zuiniger. Ik ben van gemiddeld 5.1l/100km naar 4.8l/100km gegaan.

_________________
Een dag niet in de Peugeot, is een dag niet geleefd....
Peugeot 308 SW 1.6HDiF


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 22 jun 2015 - 21:41:43 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 jun 2013 - 21:11:05
Berichten: 1175
Woonplaats: Utrecht
Dat zijn toch mooie verbeteringen Gentry, maar over hoeveel jaar moet je het uitsmeren om de kosten er uit te halen???

_________________
Groeten, Cor

Te bewonderen in een Skoda Fabia combi II, 1.2 TSI DSG-7 automaat uit 10-2010 met volledig leren interieur
(vorige auto: Peugeot 307 SW 1.6-16v, automaat, Pack Premium uit 01-2005)

http://beroepschauffeur.bbforum.be (het forum voor de beroepschauffeur...)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 23 jun 2015 - 08:10:35 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 02 okt 2007 - 13:59:48
Berichten: 283
Woonplaats: Steenbergen
Bij de 307 heb ik het ooit eens uitgerekend. De kosten voor tuning waren 350 euro. Gemiddeld tank ik voor 70 euro aan diesel, dus als ik 5 keer minder tankte op een jaar dan heb je het eruit. En dat ik toen goed gelukt. :D

_________________
Een dag niet in de Peugeot, is een dag niet geleefd....
Peugeot 308 SW 1.6HDiF


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 82 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
POWERED_BY
phpBB.nl Vertaling