307 Forum

Je voelt je (soms) lekkerder in een peugeot...
Het is nu wo 17 okt 2018 - 11:52:37

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 67 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 16 jun 2011 - 00:43:08 
Offline

Geregistreerd: zo 05 jun 2011 - 15:57:33
Berichten: 26
Woonplaats: Gelderland
Dag allen,

Ik ben mij aan het orienteren op het volgende;

Mijn 307SW 2.0 16v (2003) tunen, en dan bedoel ik van top tot teen, dus niet alleen een powerfilter en uitlaat.
Een 3.0 V6 blok uit een 406 coupe plaatsen.

Ik vroeg mij af wat bv. problemen kunnen zijn waar ik tegen aanloop.
RDW gaat misschien moeilijk doen?
Het chassis is natuurlijk niet sterk genoeg?

En wat zal zoiets gaan kosten?
Ik heb natuurlijk alle oude onderdelen die vervangen worden als inruil / om te verkopen (inclusief het blok).

Daarnaast weet ik ook niet hoeveel werk het is.
Als ik uitga van E50,- per uur, 8 uur per dag een week lang, kom ik op E2000,- aan uren.
Een schadeauto met nog een goed blok, is al te koop voor E1500,- a E3000,-.
Hier gaat het oude blok en de onderdelen die ik heb om te verkopen dus nog af.

Vandaag al met een ervaren iemand over gesproken (meer motorrevisie en opel tuning) en binnenkort heb ik een gesprek met iemand die gespecialiseerd is in peugeot tuning of het mogelijk is, maar ik ben ook benieuwd naar jullie mening.

De 2 liter tunen levert natuurlijk nooit meer op dan 40 a 60 pk, maar ik ben er nog niet uit.

Graag jullie reactie! tx!

_________________
Er zijn twee zaken oneindig, het universum en de menselijke domheid. Van de eerste ben ik echter niet zeker. (A. Einstein)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 16 jun 2011 - 01:59:10 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 21 okt 2007 - 16:05:39
Berichten: 923
Woonplaats: Amsterdam
Woot!! Dit ga ik zeker volgen, ik hoop voor je dat het lukt.
Onze Franse vrienden hebben het wel gedaan, ik kan de link alleen niet meer vinden. :mrgreen:

_________________
Tip! FotoUploadSite


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 16 jun 2011 - 02:16:11 
Offline

Geregistreerd: zo 05 jun 2011 - 15:57:33
Berichten: 26
Woonplaats: Gelderland
Ok, ben er al achter dat bij meer dan 40% vermogenstoename, de RDW een test op het circuit in Lelystad uitvoert. (wegligging, remmen etc.) en een geluidstest (max 83 decibel).
Dat kost dan wel ff zo E600,- (belachelijk).

Als alles goedgekeurd wordt is dus de verzekering en zijn de kentekenpapieren iig geen probleem.

Waar ik nog het meeste mee zit is of het past (zonder bv. de airco te verliezen) en of er meer onderdelen van de 406 coupe kunnen worden overgeplaatst. (ophanging, schijven, misschien zeg ik iets heel doms, heb de ballen verstand ervan).
Als het chassis moet worden verstevigd, lijkt mij dit ook niet onmogelijk (dwarsbalken laten lassen?)

Waarschijnlijk ga ik vrijdag of zaterdag a.s. praten, post alles wel hier en ben echt benieuwd naar de meningen, tips, pro's en con's.

_________________
Er zijn twee zaken oneindig, het universum en de menselijke domheid. Van de eerste ben ik echter niet zeker. (A. Einstein)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 16 jun 2011 - 07:57:59 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 19 jan 2009 - 16:04:02
Berichten: 826
Woonplaats: Zoetermeer
Je kan hem ook in een keer kopen in Frankrijk: http://www.fullpowerteam.com/t8545-vds-307-swap-v6-30-l-220-ch 8)

_________________
307 SW 2.0-16V Premium (2007) - Noir Obsidien - 's zomers 16" Equinoxe (205/55/16) - 's winters 16" staal (205/55/16)

Afbeelding

There are no stupid questions,
just stupid people...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 16 jun 2011 - 13:06:09 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 21 mei 2007 - 13:25:02
Berichten: 4069
Woonplaats: Bij splitsing Rijn en IJssel
Ik denk dat je meer nodig hebt als alleen een motorblok:
- andere BSI;
- maatgemaakt uitlaatsysteem;
- nieuwe kabelboom door hele auto;
- Remsysteem aanpassingen;
- Versnellingsbak vervangen inclusief koppeling etc.
- mogelijk wielophanging en vering

Of het chassis sterk genoeg is weet ik niet. Check het heel goed, want er is geen 307 V6 op de markt op basis waarvan je zaken kunt controleren.

Andere aandachtspunten:
- Krijg je de omgebouwde auto verzekerd? (let daarbij op je leeftijd)
- De RDW gaat inderdaad in Lelystad met de auto aan de gang. Ik hoor meestal bedragen rond de € 1000,- euro voordat de auto op kenteken staat (oftewel, goedgekeurd is). Alles zal perfect in orde moeten zijn om door deze keuring te komen.
- Dit is een project. Reken er op dat het je zo 2 maanden werk kost om alles rond te krijgen, of klauwen met geld als je dit uitbesteed.

Ik ken geen mensen die dit met een 307 hebben gedaan. Wel iemand die dit met een Galant heeft gedaan (van 2.0 ltr 125 pk, naar 2.5 ltr V6 Twin Turbo 300pk+). Prachtig resultaat, unieke auto, maar wel iemand met verstand van dit soort zaken die heel goed wist waar hij mee bezig was. En zelfs dan gaat e.e.a. niet eenvoudig.

Weet dus heel goed waar je aan begint. Ik zou het niet doen als ik er "De ballen verstand van heb". Maar da's mijn mening........!

_________________
Blijft Japans rijden.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 16 jun 2011 - 14:45:54 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 29 jul 2009 - 16:44:28
Berichten: 161
Als je er de ballen verstand van hebt dan blijft het waarschijnlijk bij dromen of je moet er veel geld voor over hebben.
Dacht trouwens dat het wel problemen geeft om van 4 cilinders naar 6 cilinders te gaan voor de RDW.

_________________
EX 307 CC Sport - Bmw Z4 Roadster - Fiat 500 Sport


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 16 jun 2011 - 15:29:38 
Offline

Geregistreerd: zo 05 jun 2011 - 15:57:33
Berichten: 26
Woonplaats: Gelderland
Uiteraard laat ik alles doen en "help" ik mee (schoonmaken, kijken, aangeven e.d.).
Zelf heb ik weinig verstand en moet ik het van het geld hebben wat ik eraan ga uitgeven idd.

_________________
Er zijn twee zaken oneindig, het universum en de menselijke domheid. Van de eerste ben ik echter niet zeker. (A. Einstein)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 16 jun 2011 - 18:36:52 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 26 jul 2010 - 12:22:03
Berichten: 679
Waarom neem je geen contact op met die Franse die al een 3.0 in een 307 hebben gekregen? Waarschijnlijk willen ze wel wat meer vertellen over hoe en wat....scheelt jouw aardig wat zoek werk. :)

_________________
Noir Obsidien XSi 2.0 16V


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 16 jun 2011 - 18:44:38 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 maart 2009 - 19:22:18
Berichten: 16224
Woonplaats: Hoevelaken.
http://manu.okp.free.fr/PICS/307K/307K.htm

Dit is er 1 volgens de beschrijving, de andere kan ik niet meer vinden die te koop stond in frankrijk.

_________________
>No questions in PB please !!! I have no secretary >< questions ? only on the forum ! THX<
>>Exit, 307 XSI 3 deurs hatchback 2.0 uit 2003<<
>>>>Heden, 407 XS sedan 2.2 16V uit 2004 gechipt naar 166 PK<<<<


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 16 jun 2011 - 19:10:26 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2008 - 13:58:19
Berichten: 620
Woonplaats: Den Haag
Is het niet "makkelijker" om een turbo te monteren? Een Garret misschien?

_________________
Ex 207 HB Pack 1.6 16V 120PK / 10-2007
Ex 307 SW Roland Garros 2.0 16V automaat / 06-2005 / Fase 1.5
Ex Partner 1.6 16V


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 16 jun 2011 - 21:56:42 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 21 mei 2007 - 13:25:02
Berichten: 4069
Woonplaats: Bij splitsing Rijn en IJssel
Ik denk dat je rekening moet houden met zo'n € 10.000,- euro aan kosten. Alles wat je terugkrijgt voor de onderdelen en het motorblok dat je overhoudt is meegenomen, maar hou er rekening mee dat je niet alles kunt verkopen. Lukt dat wel dan kan het alleen maar meevallen en zul je de kostenpost lager kunnen houden.

Volgens mij schat je het aantal "bouwuren" (die week van 5 dagen, 40 uren), veel te laag in. Laat de specialist het zaterdag maar vertellen, maar het zou mij niet verbazen als hij met een urenbegroting van rond de 100 uren of meer komt. Ik ben heel benieuwd. :)

_________________
Blijft Japans rijden.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 17 jun 2011 - 07:25:51 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 24 jun 2009 - 13:39:24
Berichten: 4029
Woonplaats: Mooie stad achter de Duinen
Ik denk daar ook wel eens over na, het blijft alleen bij denken.
Je moet het subframe/motorophanging aan laten passen, het remsysteem, de BSI, flink wat bekabeling, de koeling en misschien nog wat aan het nieuwe blok zelf.
1 week a 40uur is niet genoeg, dat zou alleen kunnen als je van te voren alles weet en in huis hebt en er niets tegenzit.
Aangezien er, afgezien van de link hierboven, nergens een echt complete en duidelijke handleiding bestaat hoe zoiets aangepakt moet worden zul je dus al doende erachter komen wat er extra gedaan moet worden.
Als je het gaat doen hou ons wel de op hoogte want je merkt het al aan de reacties dat je niet de enige bent die er aan denkt maar het idee leeft bij best veel van ons.
Alleen zijn het of de kennis (eigenlijk het gebrek daaraan) of het geld of de tijd die ontbreken.
Ik weet zeker dat als je dit laat doen en alles noteert wat er gebruikt is en aangepast wordt bij houdt, liefst met foto's, dit een megapopulair project kan worden, zelfs buiten Nederland. We zitten hier met zijn allen te denken aan zoiets en jij doet het gewoon, respect zeg ik dan!

_________________
EX - 307 SW 1.6 16v Premium-Lexus achterlichten-Ariane 16"-Custom witte wijzerplaten
AUDIO - Tsaga TSGAW622 HU-MTX THS 652 voor-MTX XT502 achter-MAC Audio MPE112BP sub met MAC Audio MPX2500 amp

NU - Honda Ciivic Hybrid Elegance


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 17 jun 2011 - 08:06:51 
Offline

Geregistreerd: zo 05 jun 2011 - 15:57:33
Berichten: 26
Woonplaats: Gelderland
easy schreef:
Ik denk daar ook wel eens over na, het blijft alleen bij denken.
Je moet het subframe/motorophanging aan laten passen, het remsysteem, de BSI, flink wat bekabeling, de koeling en misschien nog wat aan het nieuwe blok zelf.
1 week a 40uur is niet genoeg, dat zou alleen kunnen als je van te voren alles weet en in huis hebt en er niets tegenzit.
Aangezien er, afgezien van de link hierboven, nergens een echt complete en duidelijke handleiding bestaat hoe zoiets aangepakt moet worden zul je dus al doende erachter komen wat er extra gedaan moet worden.
Als je het gaat doen hou ons wel de op hoogte want je merkt het al aan de reacties dat je niet de enige bent die er aan denkt maar het idee leeft bij best veel van ons.
Alleen zijn het of de kennis (eigenlijk het gebrek daaraan) of het geld of de tijd die ontbreken.
Ik weet zeker dat als je dit laat doen en alles noteert wat er gebruikt is en aangepast wordt bij houdt, liefst met foto's, dit een megapopulair project kan worden, zelfs buiten Nederland. We zitten hier met zijn allen te denken aan zoiets en jij doet het gewoon, respect zeg ik dan!


PRECIES! dat is ook de reden dat ik het wil, omdat het kan en dan moet je (als de middelen als tijd en geld er zijn) het gewoonweg gaan doen.
Een buurman van mij zei : haha, dan steek je duizenden euro's in die auto en dan trek ik je er nog uit met mijn volvo (zwaa volvo fan), maar daar gaat het mij niet om!
Het is uniek, bijzonder en dat lijkt mij zo geweldig.
Ik wil de auto ook "afrijden", dus of het een bepaalde waarde behoudt maakt mij ook niet uit.

Niemand kent mij goed op het forum, maar als ik (en dat is een sterk punt van mij alswel van een zwakheid) mij iets in mijn hoofd haal en het is ook maar enigzins mogelijk, gebeurt het vaak wel ;), ik kan dan ook aan niets anders meer denken en aan hoe ik dit voor elkaar ga krijgen.
Ik vind het dan leuk om mij volledig op dat punt te focussen en juist als het moeilijk haalbaar is uiteindelijk voorelkaar krijgen.

Uiteraard vertel ik hier de updates en als het niet mocht lukken vertel ik dat ook natuurlijk (inclusief de reden), maar ga er vanuit dat het gebeurt als het mogelijk is, alleen dat het even kan duren en dat het niet allemaal deze maand erin ligt :).

Allereerst eens met die specialist gaan praten, eentje heb ik er al een uur aan de telefoon gehad, maar ik ga deze ochtend bellen om een afspraak te maken en ik ben zelf ook erg benieuwd!

_________________
Er zijn twee zaken oneindig, het universum en de menselijke domheid. Van de eerste ben ik echter niet zeker. (A. Einstein)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 17 jun 2011 - 09:41:59 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 21 apr 2009 - 16:11:26
Berichten: 229
Woonplaats: Zoutkamp
Hoi Martin 307sw,

Waarom koop je niet die 406?
Dat scheelt je een hoop ombouwen....

_________________
307 sw 2.0 16V automaat


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 17 jun 2011 - 09:48:59 
Offline

Geregistreerd: zo 05 jun 2011 - 15:57:33
Berichten: 26
Woonplaats: Gelderland
Peter Visser schreef:
Hoi Martin 307sw,

Waarom koop je niet die 406?
Dat scheelt je een hoop ombouwen....


Ik heb een station nodig (ruimte e.d.) daarnaast vind ik deze auto geweldig mooi :)

_________________
Er zijn twee zaken oneindig, het universum en de menselijke domheid. Van de eerste ben ik echter niet zeker. (A. Einstein)


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 67 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
POWERED_BY
phpBB.nl Vertaling