307 Forum

Je voelt je (soms) lekkerder in een peugeot...
Het is nu zo 22 jul 2018 - 08:57:30

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 04 jul 2015 - 15:24:13 

:D Beste mede leden,
Klinkt €30 tot €35 (even uitgaan van 15'' velg) per band inclusief alles erop en eraan (demonteren, van velg halen, erop zetten, ventiel, balanceren en weer monteren) als te mooi om waar te zijn? Als ik nou ook nog eens zeg dat het om A-kwaliteit gaat en voor de genoemde prijs je echt zgn of zelfs gewoon nieuwe banden krijgt?

Nou, dat is beloof ik mooi en deze keer ook eens waar. Vandaag een complete set Bridgestone onder de auto laten zetten. Kosten? 35 Euro per band. Enige wat ik hoefde te doen was de auto op de brug rijden en de rest werd alles gewoon geregeld. Kreeg zelfs hele rondleiding in het bedrijf. Dit bedrijf levert 75% van al het rubber waar zoab asfalt van gemaakt word. Maar ze krijgen ook banden van auto's die nieuw zijn maar tja compleet in de prak zijn gereden. Of partijen die ze opkopen. Het bedrijf vind echter dat je banden die gewoon goed zijn of zelfs echt letterlijk nieuw niet vermalen dienen te worden maar onder een auto horen.
Verantwoord recyclen noemen ze het zelf. En aangezien het maar een bijproduct is worden deze banden dan ook voor een super lage prijs verkocht.

Een leuk bedrijf. Geweldige mensen die echt nog de klant is koning in het vaandel heeft. De mensen zijn ook trots op hun werk en geven je graag een rondleiding. Heb 600 banden geperst zijn worden tot letterlijk container formaat. Velgen in alle soorten en maten. Van staal tot alu en van volledig dicht tot echt nog ouderwetse spaak velgen. Ik weet in ieder geval voor mezelf wel zeker dat ik nooit meer ergens anders heen ga. En ik raad echt iedereen aan om dit bedrijf een kans te geven. Gegarandeerd dat je er met net zo een fijn gevoel weg gaat als ik er weg ben gegaan.

Kwaliteit 10, klantvriendelijkheid 10, afhandeling 10 en service zeker weten een 10 +

http://www.autobandgoedkoop.nl

De plaats waar je 100% zeker zal slagen en je als klant niets hoeft te doen. Maar belangrijkste waar je gegarandeerd kan zien wat ze doen en je als klant nog echt gewoon kan rondlopen en keuzes genoeg hebt. Je ziet wat je krijgt, je mag meekijken bij het hele proces en je hoeft zelf niets maar dan ook niets te doen.

Yde van der Veen
Leitswei 5 8401 CL Gorredijk (ook vestiging in Groningen)
Telefoon 0513 52 96 00
Fax 0513 52 91 40
Mobiel 0653 57 59 04
E-mail info@ydevanderveen.nl

ook op zaterdag geopend

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 05 jul 2015 - 11:49:31 

Ik vind het wel goedkoop, maar er zit in mijn ogen 1 groot minpunt aan dit soort verkopen van gebruikte banden, en zeker van schade auto's, wat heeft zo'n band meegemaakt, de kans op een beschadigd karkas is aanwezig.

Ik ga eigenlijk altijd voor nieuwe banden, is mijn enige contact met de weg en veiligheid vind ik belangrijker dan wat euro's uitsparen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 05 jul 2015 - 13:05:27 

Het is inderdaad een zeer mooie prijs voor een band. Alleen wat Peter ook schrijft is ook zeker waar. Een band is het enige contact met het asfalt. En zeker is dit een punt wat niet te verwaarlozen is.

Te bewonderen in een Skoda Fabia combi II, 1.2 TSI DSG-7 automaat uit 10-2010 met volledig leren interieur
(vorige auto: Peugeot 307 SW 1.6-16v, automaat, Pack Premium uit 01-2005)

http://beroepschauffeur.bbforum.be (het forum voor de beroepschauffeur...)

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 05 jul 2015 - 13:32:46 

Ik neem aan als een karkas gescheurd is dat je dat zeker zult zien met het oppompen, dan krijg je er een grote bult op, een band kan erg veel hebben hoor, als je ziet hoe ze getest worden dan durf ik gerust naar zo,n bedrijf toe te gaan, stel er is iets mis met een band dan weet ik zeker dat je dat gelijk voelt en dat je zeker een nieuwe krijgt van hun, maar denk dat hun zelf ook wel de banden checken op scheuren en dergelijke voordat ze de verkoop in gaan :wink: :wink:

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 05 jul 2015 - 17:58:07 

Vaak is het een kleine beschadiging die je niet gelijk ziet maar na verloop van tijd erger word, je mag ze van mij kopen hoor, is voor mij geen punt van discussie, ik koop ze wel iets duurder, weet ik ook gelijk dat ik verse banden heb.

Op de 307 had ik bij de koop twee nieuwe bedongen en een paar weken later kwam ik er achter dat er 1 oude voorzien was van een prop, de goede is reserve geworden en twee nieuwe er onder, veiligheid is voor mij belangrijker, het duurste wat ik heb zit ook in de auto, vrouw en kind.

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 05 jul 2015 - 18:02:04 

Een karkas hoef niet perse gescheurd te zijn om slecht te zijn. Een karkas kan ook beschadigd zijn, en aangezien een karkas niet meer is dan een aantal lagen staaldraad ingebakken in het rubber zal je daar juist geen snars van zien... tot het te laat is. Het risico dat je net een slechte band te pakken hebt is misschien klein, maar wel aanwezig. En omdat het een klein risico is moet je het zeker niet minimaliseren, het kan namelijk grote gevolgen hebben. Dan moet je zelf de keuze maken wil ik voor die paar tientjes dit risico lopen of niet. Ik veroordeel niemand op het kopen van gebruikte banden of budgetbanden, maar ik begrijp andere mensen die hier huiveringwekkend op toe kijken ook heel goed. :)

Neemt verder niet weg dat dit een scherpe prijs is, zelfs voor gebruikte banden, dus als iemand de keuze maakt om gebruikte banden te kopen is hij met dit adres misschien wel geholpen. Zo te horen fijne service aan een strakke prijs.

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 05 jul 2015 - 20:08:01 

Dus als we door een diep gat op de snelweg klappen of een stoep perongelijk meepakken dan zouden we een andere band moeten aanschaffen? Doen weinig mensen denk ik. Ben het met Kees eens dat ik het wel zou aan durven om zulke banden aan te schaffen al doe ik dat nooit omdat nieuwe amper een keer zo duur zijn en wél een volledig profiel hebben en daardoor het net zo duur is in verhouding tot gebruikte. Tenzij je voor dat geld een setje met amper km's op de kop tikt.

Groet Jan

| Het leven is als een neus, haal er uit wat er in zit! |

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 05 jul 2015 - 20:17:00 

Als ik met een hoge snelheid door een gat in de weg gaat is de kans zeer groot aanwezig dat er nieuwe banden op komen ja, stoeprand pak ik nooit, tenzij bewust en als je er langzaam schuin op rijd is er niks aan de hand, je moet het niet met 50 km/h doen.

Als je 1 keer met ongeveer 150 km/h een klapband heb gehad kijk je er toch anders tegenaan, net als dat ik elke 14 dagen de spanning controleer, ook overdreven volgens velen, helaas zie ik dagelijks wagens rijden met een te zachte band er onder.

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 05 jul 2015 - 20:33:19 

Dat soort dingen kan ook gebeuren met nieuwe banden, heb het zelf meegemaakt dat met een nieuwe band het canvas kapot was, flinke bult aan de zijkant van de band, fabrieks foutje, ook een klapband kan gebeuren met een nieuwe band, maar iedereen moet het voor zichzelf weten natuurlijk, ik koop ook meestal nieuwe maar meer omdat ik flinke korting krijg en daardoor deze prijzen niet veel scheelt voor mij, en hij zit toch veel te ver weg voor mij :mrgreen:

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 05 jul 2015 - 21:30:30 

Wat je zegt Peter, de lage banden spanning is waarschijnlijk gevaarlijker dan met 150 een gat pakken. 150 rij ik trouwens nooit.

Groet Jan

| Het leven is als een neus, haal er uit wat er in zit! |

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 05 jul 2015 - 21:35:16 

Ik rij ook niet vaak 150, in NL max 140 en in Duitsland haal ik de 200 wel, dus ben ik zo over die 150 heen.

Maar een goed gat pakken is niet best voor je banden.

En een nieuwe band kan ook een gebrek hebben idd, ook al is dat met een a-merk wel heel klein, een band van een schade auto is de kans heel wat groter, en een bult bij een Michelin heb ik nog nooit meegemaakt, en soms probeer ik eens iets anders en heb ik al snel weer spijt dat ik een ander merk heb genomen.

Maar ik begrijp best dat ik zeikerig ben met banden, ik heb vorig jaar daarom ook 4 nieuwe banden onder de 107 gezet terwijl de slechtste nog 4.2 mm profiel had, bandjes waren 8 jaar oud en ook al rijd die auto bijna alleen maar stad kilometers, ze zijn in mijn ogen niet 100% betrouwbaar meer, dus gaan ze er af, veiligheid is voor mij belangrijker.
En daarom rijd ook die auto op winterbanden in de wintermaanden.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 09 jul 2015 - 14:19:36 

Ho stop wacht, want dit topic gaat opeens heel andere kant op. Het gaat hier NIET om gebruikte banden!!!! Het gaat hier om nieuwe banden.
De gebruikte banden die worden per 12000 in containers naar zuid-amerika verzonden. Tja daar rijden ze nu eenmaal graag op onze oude banden en APK kennen ze niet.

Hoe kunnen ze deze prijs dan toch bieden? Nou ze kopen gehele voorraden op, kopen bij leasebedrijven de banden op die de klant niet wil. (je mag als klant zelf kiezen welke band je wil onder je auto) en bij faillissementen kopen zij ook gewoon de voorraad. Die banden gaan allemaal in de voorraad en aangezien het maar een bijproduct is gaan ze dan ook voor deze prijzen weg.

Heb er nu zelf bij gestaan en ook echt mee kunnen kijken. Is een band niet of zelfs maar verdacht dan gaat die hup of de vermaler in of rechtstreeks naar de export container. Dus je krijgt A merken onder je auto die 100% veilig,goed,vertrouwd zijn. Zoals zij ook zelf al aangegeven is een band deel van het belangrijkste veiligheidsaspect en als ze dat niet hoog in het vaandel houden dan zouden ze snel klanten kwijtraken. En geloof me dat is alles behalve het geval. Als je in de rij moet staan bij een bedrijf voor een setje banden dan denk ik dat ze toch wel een reputatie hebben opgebouwd.

Nogmaals ze hoeven dit niet te doen hoor. Het geld verdienen ze met het maken van asfaltbestanddelen en de export. Dus deze service is puur en alleen een leuke en lucratieve bijzaak. Was ik sceptisch? Ja, heel erg zelfs. Maar ik mocht heel het bedrijf door en overal letterlijk meekijken. Heb gezien hoe ze de banden keuren bij binnenkomst. Ja tuurlijk als er klanten komen die zeggen joh ik wil gewoon een setje banden die zo goedkoop mogelijk zijn. Dan kan je ook gebruikte krijgen die reeds minder profiel hebben. Maar goed zelfs daarvan zeggen ze en heb ik ook gezien worden de banden gecontroleerd op schade. Je mag ze ook niet zelf op spanning zetten want dat doen ze zelf. Puur en alleen omdat ze dan nog een laatste check doen op mogelijke defecten. Van die machine worden ze overgezet naar het balanceren en hup eenmaal klaar en goed gekeurd op de auto. En ook daar veiligheid voor alles. Elke band word met momentsleutel vast gezet. En krijg je ook advies om indien nodig zelf de bouten nog later na te lopen.

Dus nee sorry, dit bedrijf doet nou juist eens iets waar veel andere bedrijven nog eens wat van kunnen leren. Of je er gebruik van maakt ach is geheel aan jezelf. Maar ik weet in ieder geval voor mezelf wel dat ik nooit meer ergens anders mijn banden koop. En wie me beetje kent op dit forum weet dat ik veiligheid en kwaliteit heel hoog op mijn lijstje heb staan. Ben nogal erg zuinig op degenen die ik lief heb dus veiligheid gaat boven alles.

Vond dat topic nu wel erg naar negatieve getrokken werd en dat vind ik is niet eerlijk tegenover een ondernemer die juist iets goeds wil doen. Geloof me ik heb minder vertrouwen als ik bij een kwikfit binnen loop voor banden. Zoals ik bij het bedrijf ook al aangaf wilde ik zijn bedrijf echt wel promoten op het forum maar heb ik ook verteld dat een bedrijf op een forum promoten vaak meest lastige groep is die je kan voorstellen. Want als je het over kritische klanten hebt dan pffff jemig ga eens op een forum en hoppaaaaaaaaaa.

Laat ik het dan eens anders stellen. Ga eens kijken, maak je eigen beslissing en geef dan je feedback. Ik weet 100% zeker dat je tevreden de loods uit zal rijden. Zijn er ook veel bedrijven die dubieus zijn? Ja , maar ik ken ook genoeg dealers, garages en overige automotive bedrijven waar ik van denk jemig stel oplichters. Echter hier ben ik zelf bij geweest en dat maakt toch de ervaring wel even anders. Als ik het niet zou vertrouwen of zelfs ook maar een klein beetje twijfel zou hebben dan zou ik het bedrijf niet op het forum gezet hebben ;) :wink:

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 09 jul 2015 - 18:17:33 

Dan moet je even je openings post aanpassen Mike, er staat toch echt "zgn" voor het woord nieuwe banden, en dat staat bij mij voor "zo goed als nieuw" dus niet nieuw.

Nieuwe banden kijk ik altijd naar de DOT, ouder dan een jaar weiger ik, net als verschillende leeftijden heb ik ook een hekel aan, zelfs maar twee banden vernieuwen doe ik niet snel, heb het met de winter banden wel gedaan omdat er geen 4 te leveren waren en ik door een kapotte band al op twee merken reed, de Vredesteins hadden nog 6.5 mm en dat ging me net te ver maar nu dus wel 4 Michelins op de winter set. Achteraf had ik toen gelijk Michelins moeten nemen, de Vredesteins rijden prima in sneeuw maar maken herrie op asfalt.

En wat betreft kwik fit, ik ben het met je eens, ik ga meestal naar de profile en soms euromaster, daar zitten hier nog de banden kenners die weten dat de stip bij het ventiel hoort.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 09 jul 2015 - 18:53:41 

Ik vind je vooral heel erg spammerig overkomen *rofl* :lol: Dat terzijde, waarom zie ik op de site nergens staan dat ze nieuwe banden voor deze prijs aanbieden? 30,- euro p/s voor ''goede gebruikte'' banden is namelijk wel bij meer bedrijven te vinden.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 09 jul 2015 - 20:44:08 

1000cc schreef:
Ik vind je vooral heel erg spammerig overkomen *rofl* :lol: Dat terzijde, waarom zie ik op de site nergens staan dat ze nieuwe banden voor deze prijs aanbieden? 30,- euro p/s voor ''goede gebruikte'' banden is namelijk wel bij meer bedrijven te vinden.

Voor zover ik weet heb ik dit onderwerp netjes bij de goede rubriek geplaatst :wink: . En eh ben werk ik niet voor het bedrijf maar ben ik gewoon lid op dit forum. En ja ik ben super enthousiast en niet type dat dit onder stoelen of banken steekt. Beetje jammer maar ach ik vind je opmerking nou niet bepaald leuk maar dat terzijde :wink: Helaas heb je nu eenmaal ook negatieve reacties. En dat mag hoor. Ik deel mijn ervaring omdat het een goed bedrijf is en de service super is. Niemand is verplicht om er gebruik van te maken. Dus wie denkt dat is wel iets om te onthouden die raad ik zeker aan om het te proberen en wie denkt nope ik ga liever naar een bekende bandendealer joh ook prima. Ieder zijn mening en ieder zijn keus. :wink:

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]