307 Forum

Je voelt je (soms) lekkerder in een peugeot...
Het is nu di 23 jan 2018 - 18:01:57

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 68 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 03 jan 2011 - 10:13:16 

Inmiddels maar 1 set over..

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 06 jan 2011 - 08:36:05 

Je hebt concurentie. :shock: :shock: :shock: http://link.marktplaats.nl/409982944

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 06 jan 2011 - 09:33:10 

Doornekamp33 schreef:

Had concurrentie..
Advertentie bestaat niet meer...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 06 jan 2011 - 10:04:24 

http://link.marktplaats.nl/409973729

nog steeds concurrentie, hoewel concurrentie, deze is veel te duur! :shock:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 06 jan 2011 - 14:26:47 

Wow.. 250eurie, ik ben wel heel goedkoop zeg :P :P

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 10 jan 2011 - 22:39:56 

Vandaag een mailtje gehad van Peugeot Nederland dat ik mijn advertentie moet verwijderen omdat ik een "illegale?" adapter aanbied voor PP2000.

Dit kan toch niet? Dat ik een advertentie moet verwijderen omdat ik een diagnose adapter aanbied?(Dan kan je net zo goed alle diagnose apparatuur van mp verwijderen.) :mrgreen: :mrgreen:
Er word in de mail vertelt dat dit de exacte kopie is die ook bij peugeot word gebruikt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 10 jan 2011 - 23:17:32 

Ik ben geen jurist, maar je zou zo'n set kunnen verkopen omdat je bijv. geen peugeot meer hebt. Maar ik kan mij indenken dat als je er meerdere verkoopt dat Peugeot een goede zaak heeft.

Kan je niet ergens informeren of je dit mag verkopen?

Aan de andere kant; dan mag je ook geen originele of kopie velgen meer verkopen...en noem maar op.

Gr,
Peter

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 10 jan 2011 - 23:26:24 

peterpan schreef:
Ik ben geen jurist, maar je zou zo'n set kunnen verkopen omdat je bijv. geen peugeot meer hebt. Maar ik kan mij indenken dat als je er meerdere verkoopt dat Peugeot een goede zaak heeft.

Kan je niet ergens informeren of je dit mag verkopen?

Aan de andere kant; dan mag je ook geen originele of kopie velgen meer verkopen...en noem maar op.

Gr,
Peter

Volgs mij mag de leverancier van de originele apparatuur ze enkel aan Peugeot leveren onder expliciete voorwaarden.

Een particulier kan de originele set dus in principe niet in handen krijgen.

Zoals Peugeot dus ook aangeeft zijn het illegale kopieën van het origineel.
En die mogen dus ip ook niet legaal worden verkocht.

Das iets anders dan peugeot onderdelen doorverkopen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 10 jan 2011 - 23:28:36 

Dubish schreef:
...advertentie moet verwijderen omdat ik een "illegale?" adapter aanbied voor PP2000...Er word in de mail vertelt dat dit de exacte kopie is die ook bij peugeot word gebruikt...

Huh?? Die 2 zijn met elkaar in tegenspraak...de PP2000 kán nmiet illegaal zijn als het een "exacte kopie is dieook bij peugeot wordt gebruikt"....dus uitleg is hier op z'n plaats...!?

En de vraag is: wat is de herkomst van die PP2000...? Uit een faillisement...?
Van een handelaar...?...Van een Peugeot garage ovegenomen (misschien destijds defect en inmiddels na reparatie weer current)...

Dus aan jouw te bewijzen dat ie niet illegaal is...en aan Peugeot NL het tegendeel...

:? :?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 10 jan 2011 - 23:31:24 

Dubish schreef:
Er word in de mail vertelt dat dit de exacte kopie is die ook bij peugeot word gebruikt.

Hiermee bedoel ik de diagnose adapter, niet de software. Ik heb de software inmiddels verwijderd uit me advertentie, maar de adapter blijft gewoon staan.

Mail:

Citaat:
Uit onderzoek is gebleken dat u illegale goederen, can bus adapter voor PPS, aanbiedt op www.marktplaats.nl. U levert naast een specifieke PPS adapter ook de software.

ten eerste is het een illegale kopie van een originele adapter en ten tweede zijn alle gedeponeerde rechten die daarbij horen door u geschonden.

U wordt bij deze per direct gesommeerd om deze activiteiten te stoppen en uw advertentie per ommegaande te verwijderen van deze advertentie website’s.

PPS is een geregistreerd en gelicenseerd product, daarbij horen ook de specifieke adapters die voor PPS bestemd zijn. Peugeot Frankrijk en de geautoriseerde

Dealernetwerken in Europa zijn de enige legale verkopers van PPS en bijbehorende adapters.

Indien u uw advertentie niet voor 09.00, 11 januari 2011 heeft verwijderd zullen we u een dwangsom laten opleggen. Uit recente veroordeling is gebleken dat deze

dwangsom in Nederland tot 1500,- euro per dag en in Belgie tot 2700,- Euro per dag kan oplopen.

Gezien uw advertentie datum en de “hits” die u heeft gehad zal eveneens een juridisch proces opgestart worden. Indien u wenst kan uw raadsman de recentelijke jurisprudenties onder

“PPS Diagnose software” raadplegen. Deze zullen u zeker overtuigen.

Hoogachtend,

Peugeot Nederland

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 11 jan 2011 - 03:55:33 

*ten eerste is het een illegale kopie van een originele adapter *
volgens dit citaat blijf je illegaal bezig............dus voor 09.00 uur verwijderen!!

*Gezien uw advertentie datum en de “hits” die u heeft gehad zal eveneens een juridisch proces opgestart worden.*

Als Peugeot NL nu eens net zo accuraat was met service/coulance/klantvriendelijkheid :!: :!: :!:

hoop nog steeds dat iemand tijdens een meeting (ooit.....) dit apparaat + software op z'n laptop heeft :lol: :lol:

"Rally is not a crime"
508SW 2.0 Hdi (140 pk) bj.2011 Allure, leer, Xenon & Led, keyless, 17"
2e auto erbij:
Zwarte 206 CC 1.6-16V 2006

Voorheen: 307SW 2.0Hdi / 307SW 2.0Hdif

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 11 jan 2011 - 07:56:43 

Of je nu wel of geen gelijk hebt danwel illegaal bezig bent, ik zou er geen risico mee nemen totdat je zeker weet of het wel of niet mag. Als klein individu ga je het heel moeilijk krijgen tegen een grote organisatie, mocht je het tot een rechtszaak laten komen.

NU - Honda Ciivic Hybrid Elegance

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 11 jan 2011 - 08:00:20 

pfff.. wat een geblaas zeg van PN... wat maakt hun het nou uit of je dit aanbied of niet.
En ze hebben zeker nog niet op Ebay gekeken, daar staan er ook genoeg... willen ze dat ook gaan aanpakken?

En de originele adapter wordt gemaakt door Actia, dus het lijkt me eerder dat je van hun een email krijgt dat het (eventueel) niet mag.
Peugeot is enkel de gebruiker van het product van Actia.

En volgens de info van jouw leverancier is dit een originele adapter:

Dubish schreef:
Ik zal bij de leverancier informeren :wink:

*EDIT, Ik heb het nagevraagd en het gaat hier inderdaad om de originele interface. :D

Dus je weet niet beter of je verkoopt gewoon het origineel door, dus daar lijkt me niets illegaals aan.

eigenlijk ben ik wel benieuwd of dit inderdaad wel klopt wat peugeot zegt. vaak gebruiken ze ferme taal omdat de meeste mensen geen jurist zijn en dan denken: oh oh
Vaak wordt de soep niet zo heet gegeten als ze wordt opgedient.

Misschien als je het voorlegt aan je rechtsbijstandverzekering blijkt dat ze geen poot hebben om op te staan.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 11 jan 2011 - 10:07:49 

Ikzelf zou het risico niet willen lopen. Ook al zou je gelijk hebben, tegen een grote partij win je niet. Je kan nooit de advocaatkosten ophoesten die nodig zijn om eventueel je gelijk te krijgen. Dit kan jaren duren. Hou de set lekker en gebruik hem zelf (ook bij een meeting oid).

Heb je al contact opgenomen met die andere aanbieder??

Gr,
Peter

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 11 jan 2011 - 13:57:27 

Ik vraag me af of PN hier ook meeleest :twisted:
Als het trouwens een originele is mag het ook niet tenzij PN jouw authoriseert. Alleen, zijn die rechten wel zo geregeld, is misschien het recht vervallen of is er een andere weg waaruit blijkt dat het wel mag.
Vergelijk het met nep merkkleding uit Turkije, daar mag je het zo kopen hier mag je het niet hebben laat staan verkopen, ik denk dat deze dingen net zoiets zijn.

NU - Honda Ciivic Hybrid Elegance

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 68 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]