307 Forum

Je voelt je (soms) lekkerder in een peugeot...
Het is nu di 23 okt 2018 - 01:06:36

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 68 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 11 jan 2011 - 15:12:18 

Volgens mij heeft deze man het omzeilt door geen merknamen etc te noemen. Misschien dat jij ook de stickers moet weggooien.
http://link.marktplaats.nl/411703758

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 11 jan 2011 - 21:09:30 

Jeroen. schreef:
Volgens mij heeft deze man het omzeilt door geen merknamen etc te noemen. Misschien dat jij ook de stickers moet weggooien.

Ook al weg. :shock: :shock: :shock: :shock:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 11 jan 2011 - 21:12:10 

Hij heeft het opnieuw geplaatst: http://link.marktplaats.nl/412014548

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 11 jan 2011 - 21:58:56 

easy schreef:
...Ik vraag me af of PN hier ook meeleest...

*zoekt in Gebruikerslijst naar de gebruikersnamen:

"PN"...
"Christian Streiff"...
"Olivier Mornet"...
"Meneer Peugeot Nederland"...
"Mister PSA Himself"...

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 11 jan 2011 - 22:03:21 

Zoomy schreef:
easy schreef:
...Ik vraag me af of PN hier ook meeleest...

*zoekt in Gebruikerslijst naar de gebruikersnamen:

"PN"...
"Christian Streiff"...
"Olivier Mornet"...
"Meneer Peugeot Nederland"...
"Mister PSA Himself"...

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

*rofl* *rofl* *rofl* *rofl* *rofl* *rofl*

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 12 jan 2011 - 01:19:51 

Jeroen. schreef:

Ik heb mijn advertentie ook gewijzigd. Noem geen merknamen meer :twisted: :twisted:

peterpan schreef:

Heb je al contact opgenomen met die andere aanbieder??

Gr,
Peter

Nee nog niet, die heeft ze ook niet verwijderd, sterker nog hij plaatst ze steeds opnieuw zodat hij steeds bovenaan staan *rofl*

easy schreef:
Vergelijk het met nep merkkleding uit Turkije, daar mag je het zo kopen hier mag je het niet hebben laat staan verkopen, ik denk dat deze dingen net zoiets zijn.

*offtopic*
Grappig, ik zag vorige week nog in Aktie Shop, waar ze "originele" Nike kleding verkopen, gewoon Made in Turkey staan. :mrgreen: :mrgreen:
Waarschijnlijk worden er ook "originele?" in Turkije gemaakt.
*offtopic*

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 12 jan 2011 - 21:35:29 

Citaat:
Beste Dubish,

Uit onderzoek is gebleken dat u illegale goederen, can bus adapter voor PPS, aanbiedt op www.marktplaats.nl. U levert naast een specifieke PPS adapter ook de software.

ten eerste is het een illegale kopie van een originele adapter en ten tweede zijn alle gedeponeerde rechten die daarbij horen door u geschonden.

U wordt bij deze per direct gesommeerd om deze activiteiten te stoppen en uw advertentie per ommegaande te verwijderen van deze advertentie website’s.

PPS is een geregistreerd en gelicenseerd product, daarbij horen ook de specifieke adapters die voor PPS bestemd zijn. Peugeot Frankrijk en de geautoriseerde

Dealernetwerken in Europa zijn de enige legale verkopers van PPS en bijbehorende adapters.

Indien u uw advertentie niet voor 09.00, 13 JANUARI 2011 heeft verwijderd zullen we u een dwangsom laten opleggen. Uit recente veroordeling is gebleken dat deze

dwangsom in Nederland tot 1500,- euro per dag en in Belgie tot 2700,- Euro per dag kan oplopen.

Gezien uw advertentie datum en de “hits” die u heeft gehad zal eveneens een juridisch proces opgestart worden. Indien u wenst kan uw raadsman de recentelijke jurisprudenties onder

“PPS Diagnose software” raadplegen. Deze zullen u zeker overtuigen.

Hoogachtend,

Peugeot Nederland

*rofl* *rofl* *rofl* *rofl* *rofl* Ze hebben het verschoven naar 13 januari. Wat een grap :mrgreen:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 12 jan 2011 - 21:53:49 

easy schreef:
Ik vraag me af of PN hier ook meeleest

Ha das zeker dat, hoe denk je dat ze anders hun problemen op lossen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 12 jan 2011 - 22:05:28 

Dit heb ik gevonden, http://zoeken.rechtspraak.nl/resultpage ... ljn=AU5477

1-0 tegen voor peugeot.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 12 jan 2011 - 22:34:04 

Doornekamp33 schreef:
Dit heb ik gevonden, http://zoeken.rechtspraak.nl/resultpage ... ljn=AU5477

1-0 tegen voor peugeot.

...Eh...dit vonnis gaat over technische informatie...en...er wordt ook iets gezegd over een "redelijke vergoeding" van niet-dealers aan Peugeot...

Komt nog bij dat de mail van Peugeot rept over het feit dat uw raadsman recentelijke jurisprudentie kan raadplegen die u zeker zullen overtuigen...maar de onderstaande uitspraak dateert van 2005...Schijnbaar is dus een andere, recentere, (nog niet gepubliceerde??) uitspraak door de voorzieningenrechter gedaan...:shock:

Met andere woorden: vooralsnog een afgekeurd doelpunt tegen Peugeot: 0-0

Citaat:
5. De beslissing
De voorzieningenrechter

5.1. gebiedt Peugeot om na de betekening van dit vonnis binnen drie weken na ontvangst van een eerste schriftelijk verzoek van één of meer van de PCA-dealers aan deze dealer(s) toegang te verschaffen tot alle huidige en toekomstige technische informatie (i) die noodzakelijk is voor het onderhoud en de reparatie van alle huidige en toekomstige modellen van automobielen van het merk Peugeot en (ii) die als zodanig ook aan de door Peugeot erkende dealers en reparateurs beschikbaar wordt gesteld, een en ander op dezelfde wijze als die waarop de door Peugeot erkende dealers en reparateurs die toegang hebben verkregen of kunnen krijgen en zulks tegen een redelijke vergoeding van de kosten

:? :?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 12 jan 2011 - 23:10:43 

Dubish schreef:
Uit recente veroordeling is gebleken dat deze dwangsom in Nederland tot 1500,- euro per dag en in Belgie tot 2700,- Euro per dag kan oplopen.

Spaarvarken al kapot geslagen? :mrgreen:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 13 jan 2011 - 00:00:42 

Citaat:
5. De beslissing
De voorzieningenrechter

5.1. gebiedt Peugeot om na de betekening van dit vonnis binnen drie weken na ontvangst van een eerste schriftelijk verzoek van één of meer van de PCA-dealers aan deze dealer(s) toegang te verschaffen tot alle huidige en toekomstige technische informatie (i) die noodzakelijk is voor het onderhoud en de reparatie van alle huidige en toekomstige modellen van automobielen van het merk Peugeot en (ii) die als zodanig ook aan de door Peugeot erkende dealers en reparateurs beschikbaar wordt gesteld, een en ander op dezelfde wijze als die waarop de door Peugeot erkende dealers en reparateurs die toegang hebben verkregen of kunnen krijgen en zulks tegen een redelijke vergoeding van de kosten;

5.2. bepaalt dat Peugeot een dwangsom verbeurt van EUR 10.000,-- voor elke dag dat Peugeot na de in 5.1 genoemde termijn in gebreke blijft op een verzoek als bedoeld in 5.1 te reageren op de wijze zoals overigens in 5.1 is bepaald, met dien verstande dat boven een bedrag van EUR 500.000,-- geen dwangsommen meer worden verbeurd;

5.3. veroordeelt Peugeot in de proceskosten, aan de zijde van PCA c.s. tot op heden begroot op EUR 1.131,93;

5.4. verklaart dit vonnis tot zover uitvoerbaar bij voorraad;

5.5. wijst af hetgeen meer of anders is gevorderd.

Dit vonnis is gewezen door mr. H.J. Schepen en in het openbaar uitgesproken op 3 november 2005.

Dat is de uitspraak en als er een andere is zou je dat voor de grap aan PN moeten vragen. Dit is namelijk de enige uitspraak die voortkomt uit een zoek op de door PN aangegeven zoekterm. Feit si wel dat deze uitspraak gebaseerd is op een zaak die is aangespannen door onafhankelijke garages die door het gebrek van de PPS niet alle reparaties en/of softwareinstellingen konden aanpassen. Aangezien jij geen garage bent en dus niets met de PPS te maken hebt zullen andere onderdelen die tijdens het verweer van PN zijn genoemd van toepassing zijn. Ik schat in dat men op deze doelt: Verordening (EG) nr. 1400/2002 van de Commissie van 31 juli 2002 betreffende - kort gezegd - de motorvoertuigensector.

NU - Honda Ciivic Hybrid Elegance

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 13 jan 2011 - 00:11:19 

@easy

...www.rechtspraak.nl loopt soms achter en zou alle uitspraken moeten publiceren maar laat dat ook wel eens na...en soms, heeeel soms wordt er al gepubliceerd zonder dat de rechter OFFICIEEL de uitspraak op de zitting heeft uitgesproken...ik heb dat laatste aan den lijve mogen ondervinden helaas! :?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 13 jan 2011 - 00:45:47 

Ik ben inmiddels door mijn voorraad heen, en ik weet niet of ik wel verder ga met het verkopen van de adapter :(.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 13 jan 2011 - 03:27:25 

Doorgaan??
ten 1e: PN verstuurt om de 2 dagen een nieuwe mail met een verschoven "dwang"datum......
2e: Waarom de PCA-dealers wel, en jij niet??
3e: je hebt vast wel een goede rechtsbijstandverzekering.
4e: misschien heeft het 307forum een goede rechtsbijstandverzekering (in ieder geval wel een mentale steun)
5e: iemand op dit forum een jurist is??

M.a.w. de keus is aan jou!

"Rally is not a crime"
508SW 2.0 Hdi (140 pk) bj.2011 Allure, leer, Xenon & Led, keyless, 17"
2e auto erbij:
Zwarte 206 CC 1.6-16V 2006

Voorheen: 307SW 2.0Hdi / 307SW 2.0Hdif

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 68 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]