307 Forum

Je voelt je (soms) lekkerder in een peugeot...
Het is nu di 23 jan 2018 - 20:06:20

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 02 aug 2010 - 21:29:46 

Doordat ook ik last had van koplampen die telkens kapot gingen (gek genoeg elke keer links als eerste), kwam ik dit draadje tegen. Mijn ervaringen:

- Ik had de auto ongeveer een jaar toen de koplampen kapot gingen, vervangen door extra heldere lampen van het eigen merk van Halfords.
- Na 3 weken waren deze ook aan vervanging toe. Dezelfde lamp erin (kon een fabricagefoutje zijn).
- Na ongeveer 1-1,5 maand weer kapot. Vervangen door Philps Blue Vision.
- Na 3 maanden waren ook deze aan vervanging toe. De tip uit dit draadje van de lampjes van Action geprobeerd.
- Na 1,5 week vandaag ontdekt dat ook deze de geest hebben gegeven.

De oorspronkelijke lampen deden het het langst en aangezien het een oude leaseauto is dacht ik dat dit misschien originele Peugeot lampen waren. Ik dus vandaag naar de Peugeot dealer hier. Daar konden ze bevestigen dat dit een veel voorkomend probleem is. Ze vertelden me dat bij starten de spanning oploopt tot ongeveer 18V en na ongeveer een minuut normaliseert. Hun advies was dan ook om pas een minuut na het starten de lampen aan te zetten. Ook werd me verteld dat het raadzaam is om in de file de lampen uit te zetten omdat ze dan geen koeling van de rijwind hebben :? . Op mijn vraag of een xenon set de problemen op zou kunnen lossen vertelden ze me dat dat inderdaad het geval zou zijn. Alleen zou die neerkomen op ongeveer €600 :shock: . Een gevalletje "I don't think so". Maar als dit niet werkt gaat er waarschijnlijk toch een xenon set in komen. Of heeft iemand nog een ander idee?

Groet,
Ramon

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 02 aug 2010 - 21:41:31 

Xenon is de beste oplossing, licht uitlaten is de op 1 na beste oplossing om de lampen heel te houden. (probleem is dat je dan alleen overdag kan rijden :lol: :lol: :lol: )

Xenon is heel makkelijk zelf in te bouwen en een setje van b.v. pilot kost nog geen 200 euro, je kunt ook een habbidabbi merk nemen van 75 euro of minder, maar hier zijn vaak problemen mee.

klik hier maar eens

169 euro voor een set classic line en 199 voor een set proline.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 03 aug 2010 - 21:13:25 

Dit wordt dan ook de volgende stap als de originele Peugeot lampen ook geen oplossing bieden. Iedere 3 maanden zo'n €35 uitgeven gaat ook aardig in de cijfers lopen (we zijn en blijven natuurlijk Nederlander :wink: ). Vooral dat ze 24 maanden garantie geven geeft in mijn ogen aan dat ze zeker zijn van hun produkt. Weet iemand of dat alleen op de apparatuur is of ook op de lampen? En zijn deze lampen gewoon te vervangen? Bij de Peugeot dealer hadden ze het over een set die ook in de 607 wordt gebruikt, maar daar zouden de lampen niet te vervangen zijn. Je moet dan volgens hen de hele armatuur vervangen :?: :!: . En heeft iemand ervaring met deze lampen? En dan vooral v.w.b. de levensduur. En moet je dan de gewone of de bi-xenon hebben? Alleen het zelf inbouwen ben ik wat huiverig voor. Ik weet het: een hoop vragen :D .

Groet,
Ramon

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 03 aug 2010 - 21:42:33 

*herinnert zich iets over warmte-opbouw in de koplamp, een weerstandje solderen, iets verminderde maar nauwelijks waarneembare lichtopbrengst en een aanmerkelijk langere levensduur van de H-7's...

8) 8) 8)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 03 aug 2010 - 22:25:52 

De lamp verwisselen lukt je zelf wel, heb je nu ervaring in.

Bij het inbouwen van xenon is het enige verschil dat je een gat moet boren in de dop om de kabels naar de ballast toe te krijgen.
Ze passen jammer genoeg niet in de koplamp, draadjes aansluiten aan de kabel van de ballast en het werkt.

plekje zoeken voor de ballast, bij mij zitten ze op de kokerbalk onder de koplamp, met dubbelzijdig plakband wat bijgelevert word de ballast vastzetten en klaar.
eventueel de draadjes nog even opbinden met tyrips.

De xenon set is gewoon een H7 set dus geen bi-xenon, dit is voor H4 van toepassing.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 03 aug 2010 - 22:30:28 

Zoomy schreef:
*herinnert zich iets over warmte-opbouw in de koplamp, een weerstandje solderen, iets verminderde maar nauwelijks waarneembare lichtopbrengst en een aanmerkelijk langere levensduur van de H-7's...

8) 8) 8)

Piekspanningsbeveiliger over de accu voor een paar euri en geen verminderde lichtopbrengst. 8)

Profiel  

Berichttitel: Re: defecte koplampen
BerichtGeplaatst: zo 23 nov 2014 - 19:47:24 

Ik heb in de 206 SW 2.0HDI de automatische verlichting uitgezet en heb het laatste half jaar geen kapotte lampen meer gehad....

Dus het stukje starten met het licht aan maakt je lampen niet stuk geloof ik niet zo zeer.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]