307 Forum

Je voelt je (soms) lekkerder in een peugeot...
Het is nu za 20 okt 2018 - 22:06:34

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 16 apr 2010 - 10:29:43 

Bart-Peugeot schreef:
Ik ben voor!

Maar misschien kunnen we het afschermen voor niet 'leden'. Ik bedoel dat ongeregistreerde mensen het NIET kunnen lezen.

Dan hebben echt alleen de lezers hier er wat een en ligt de info via google niet op straat.
Het nadeel daarvan is dat iedereen die hier lid is al een 307 heeft en dus niet op zoek is. Juist voor de zoekers is dit een uitkomst en die zijn nog niet lid.
We moeten gewoon scherp blijven modereren op het nogo topic, als het er komt (maar daar ziet het wel naar uit).

NU - Honda Ciivic Hybrid Elegance

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 16 apr 2010 - 10:45:54 

Ik weet niet of dit een succes wordt.

Vooral al niet op dit forum,omdat hier het moddereren op een laag pitje staat.

Je kan met zo'n topic ook schade aanrichten ipv mensen helpen.

En dat een schade auto opgeknapt wordt is toch ook niets mis mee.
Als dit maar goed gedaan wordt is daar niets mis mee.

Mijn hobby auto is in 1995 ook als total losje naar nederland gehaald.
Deze is helaas habbibabbie opgeknapt geweest.
Heb deze zelf compleet vernieuwd en gerestaureerd.
Dus deze auto was bij verkoop net zo goed als toen hij uit de showroom kwam.
Samen met de koper een ANWB keuring laten doen.
Hier kwam hij glansrijk doorheen,maar werd wel vermeld dat de auto in zijn verleden schade gehad heeft.

Dus als je een auto wil kopen en je hebt twijfels kan je het best een ANWB keuring laten uitvoeren.
De schades zijn dan grotendeels gemeld.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 16 apr 2010 - 10:46:13 

Ik ben van mening dat dit niet echt een toegevoegde waarde is.
Het heeft enige waarde als iemand zijn auto total loss rijdt, en dan hier meld wat de schade is,
De potentiele koper kan dan kijken of dit goed gerepareerd is.
Er zijn garage's zijn die heel goed presteren en het wel goed repareren en dan slooponderdelen of imitatie gebruiken.
Je schaad er volgens mij meer mee dan het oplevert.
Ik denk dat je beter de verdachte auto's er niet op moet zetten en alleen de 100% slechte auto's.
Vermoedens kunnen altijd fout zijn.

Je kan het ook omdraaien, iemand wil een 307 kopen en meld dat hier zodat andere er op kunnen reageren.

Laatst bijgewerkt door Doornekamp33 op vr 16 apr 2010 - 10:49:22, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 16 apr 2010 - 10:48:19 

Kan je dan niet een topic maken waar eerst goedkeuring voor nodig is voordat een reactie wordt geplaatst? Anders kan een reactie die niet door de beugel kan wel enige tijd online staan, voordat een van de moderators ernaar gekeken heeft.

Of maak er een gesloten topic van waarbij een bijdrage eerst via PM naar een moderator gestuurd moet worden, die hem dan vervolgens kan plaatsen na goedkeuring....

Inderdaad is het niet handig om het af te sluiten voor niet-leden. Het zijn juist die niet-leden die deze informatie willen zien.

Zomaar een paar suggesties.

- P@ul

Afbeelding

There are no stupid questions,
just stupid people...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 16 apr 2010 - 10:50:39 

Dat is ook een mogelijkheid. :lol: :lol: :lol:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 16 apr 2010 - 12:36:46 

Jan Peugeot schreef:
Ik weet niet of dit een succes wordt.

Vooral al niet op dit forum,omdat hier het moddereren op een laag pitje staat.

Huh? Ik ben meerdere malen per dag online bijna elke dag en Gentry ook, dus hoe kom je daar bij?
Dit forum is gewoon een goed forum met fatsoenlijke gebruikers waar echt modereren niet zo heel veel nodig is, gelukkig maar.
Jan Peugeot schreef:
Je kan met zo'n topic ook schade aanrichten ipv mensen helpen.

En dat een schade auto opgeknapt wordt is toch ook niets mis mee.
Als dit maar goed gedaan wordt is daar niets mis mee.

Mijn hobby auto is in 1995 ook als total losje naar nederland gehaald.
Deze is helaas habbibabbie opgeknapt geweest.
Heb deze zelf compleet vernieuwd en gerestaureerd.
Dus deze auto was bij verkoop net zo goed als toen hij uit de showroom kwam.
Samen met de koper een ANWB keuring laten doen.
Hier kwam hij glansrijk doorheen,maar werd wel vermeld dat de auto in zijn verleden schade gehad heeft.

Dus als je een auto wil kopen en je hebt twijfels kan je het best een ANWB keuring laten uitvoeren.
De schades zijn dan grotendeels gemeld.
Als een schade auto goed is opgeknapt is daar inderdaad niets mis mee, maar zoals ook uit andere reacties blijkt gebeurd dit niet altijd goed. Bovendien, als je een auto wilt kopen en je weet dat hij total loss is geweest maar opgeknapt kun je ook (laten) controleren of dat goed gedaan is. Zo kun je behoeden voor een miskoop als het slecht gedaan is.

Nogmaals wil ik benadrukken dat zo'n topic dan ook alleen op feiten gebaseerd mag zijn, vermoedens zullen dan verwijderd worden.
Bovendien hebben we het over de auto's niet over de dealers, dus schade berokkenen zal volgens mij wel meevallen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 16 apr 2010 - 12:47:26 

Focus schreef:
Kan je dan niet een topic maken waar eerst goedkeuring voor nodig is voordat een reactie wordt geplaatst? Anders kan een reactie die niet door de beugel kan wel enige tijd online staan, voordat een van de moderators ernaar gekeken heeft.

Of maak er een gesloten topic van waarbij een bijdrage eerst via PM naar een moderator gestuurd moet worden, die hem dan vervolgens kan plaatsen na goedkeuring....

Inderdaad is het niet handig om het af te sluiten voor niet-leden. Het zijn juist die niet-leden die deze informatie willen zien.

Zomaar een paar suggesties.

- P@ul
Ik denk zelf dat de invloed van zo'n topic nogal wordt opgeblazen. Laten we wel zijn, hoeveel mensen zullen er daadwerkelijk gaan posten en hebben de feiten op een rijtje?
De regels van zo'n topic zullen gewoon heel duidelijk gesteld moeten worden, voldoet een post daar niet aan moet hij gewoon verwijderd worden.
Bijvoorbeeld,

1)Een melding moet inclusief bewijs gepost worden. Staat er alleen dat de kilometer stand niet klopt maar niet waarom is dat dus een vermoeden en gaat de post weg. Op die manier is het voor iedereen duidelijk waarom de melding er staat en of het wel juist is.

2)Advies van wel/niet kopen is verboden, dit is aan een eventuele koper zelf. Zoals er al staat, een total loss of schade auto kan perfect gerepareerd zijn.

3)Alleen plaatsnamen waar de auto staat mogen gemeld worden, geen dealers bij naam noemen, dit om schade te voorkomen aan een dealer.
Er zijn legio mogelijkheden om uit te vinden of een dealer wel of niet goed is en daar moeten wij ons dus niet in mengen.

4)alleen vermelding van kenteken of uitgebreide omschrijving van de betreffende auto zodat deze direct herkenbaar is. Geen vage vermeldingen.

5)Alle posts die niet aan deze regels voldoen worden zonder verdere uitleg verwijderd. Offtopic wordt verwijderd. Hier is geen discussie over mogelijk.

Aanvullingen of wijzigen op deze regels mogen gepost worden.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 16 apr 2010 - 13:05:27 

easy schreef:
Ik denk zelf dat de invloed van zo'n topic nogal wordt opgeblazen. Laten we wel zijn, hoeveel mensen zullen er daadwerkelijk gaan posten en hebben de feiten op een rijtje?

Waarom dan al die moeite op je hals halen om zo'n topic te openen.

Weglaten scheelt een hoop moeite.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 16 apr 2010 - 13:10:28 

Super-Cab schreef:
easy schreef:

Waarom dan al die moeite op je hals halen om zo'n topic te openen.

Weglaten scheelt een hoop moeite.
Om de volgende redenen:
1) ik draag dit forum een warm hart toe en het zou van mij best wat drukker/groter mogen.
2) ik hou ervan dit soort dingen aan te pakken, mits er voldoende steun voor is.
3) Het is een sterk toegevoegde waarde voor het forum en voor internet en potentiele kopers en dus forumleden.
4) Ik hou er niet van om de makkelijkste uitweg te kiezen.

Voor mij reden genoeg dus.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 16 apr 2010 - 15:45:56 

Zo, ik zie dat de discussie is losgebarsten. :)
En dat was ook mijn bedoeling. Over een GO/NO GO topic moet je nadenken. En voor een dergelijk topic moet je ook duidelijke regels stellen. Easy doet, wat mij betreft, al een goed voorstel voor een aantal van die regels.

Misschien ziet nog niet iedereen de waarde van een dergelijk topic. Dan kan en dat mag.
Maar, denk dan ook eens over het volgende na:
De 307 is een model dat niet meer geproduceert wordt. Merkdealers verkopen niet alle 307's die ingeruild worden nog zelf. Een deel wordt reeds doorgeschoven naar "de handel" vanwege hoge kilometerstanden en/of schades die economisch gezien niet meer rendabel zijn om in orde te maken.
Binnen die "handel" zitten heel goed en eerlijke bedrijven die een auto perfect in orde maken en verkopen zoals hij is.
Maar in deze branche zitten ook rotte appels. Bedrijven die een auto mooier verkopen dan hij is door de km-stand 1 of 2 ton terug te draaien, die soms zelfs in staat zijn om van 2 auto's 1 auto te maken.

En ja, je zult absoluut zeker moeten zijn dat een posting de waarheid bevat. Dat kan doordat je jouw eigen auto inlevert bij km-stand 325.000 en hem vervolgens te koop ziet staan met een tellerstand 185.000.
Dan heb je een verdachte situatie. Iemand die in de buurt woont bij de garage waar de auto te koop staat kan vervolgens, als hij daartoe bereid is, eens gaan kijken of de teller ook daadwerkelijk teruggedraaid is. Is dat het geval dan heb je een absolute NO GO te pakken.

Stel dat ik mijn 308 total-los rij. Dan kan ik dat melden in het topic. Niet direct om als NO GO door te gaan, maar wel als signaal "kijk uit, deze auto heeft zware schade gehad en het kentekenbewijs is ingenomen". Komt de auto daarna gerepareerd weer op de markt, en is dat goed gedaan, dan moet je ook niet schromen om de melding hieromtrent op het forum te verwijderen.

Dit topic is dus niet bedoeld als "electronische papieren tijger", maar ook als topic waar iemand op basis van een melding daadwerkelijk checkt of de gemelde situatie juist is. Doe je dat en is e.e.a. aangetoond, dan is een melding hierover volgens mij niet meer dan terecht. Krijg je zaken niet aangetoond, dan zul je de melding moeten verwijderen.

Geen zekerheid betekent dus gewoon verwijderen die handel. Wel zekerheid betekent gewoon plaatsing. Niet meer en niet minder.

Iedereen alvast bedankt voor het nadenken en de reacties. :wink:

Cees

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 18 apr 2010 - 14:04:55 

Het lastige wordt denk ik het monitoren van alle wijzigingen. Ik vind het een goed idee, maar wel een dat aardig wat tijd gaat kosten. Zelf zou ik de meldingen dan misschien ook niet verwijderen, maar aanvullen. Dus als er een boom geknuffeld is, dan vermelden dat alles bij een goed schadebedrijf aangepakt is en de auto weer goed de weg op is gekomen. Je begint dan meer aan het documenteren van de historie van de 307's die op de Nederlandse wegen rijden, dan aan het bepalen van de kwaliteit van een afzonderlijke auto. Werk je op basis van historie, dan is er ook niemand die er over kan vallen. Historie is gebaseerd op feiten (als het goed is) en kan dus eenvoudig bewezen worden. Ik durf de historie van mijn auto wel zelf in te vullen voor zover mij bekend. En als ik er dingen aan laat aanpassen/verbeteren, dan komen die er natuurlijk gewoon bij. Rij ik schade, dan is dat zuur, maar dan zal dat er ook bij komen. (En ook dat het via de dealer is hersteld, want dat voordeel heb je bij al-risk.)

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]