307 Forum

Je voelt je (soms) lekkerder in een peugeot...
Het is nu zo 23 sep 2018 - 16:52:48

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Moeten nieuwe leden zich eerst voorstellen.
Ja 61%  61%  [ 33 ]
Nee 9%  9%  [ 5 ]
Maakt mij niet uit. 30%  30%  [ 16 ]
Totaal aantal stemmen : 54
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 31 jul 2010 - 15:02:48 

Het valt mij op dat er steeds meer mensen zich hier registreren en zich niet de moeite nemen om zich voor te stellen. :( :( :( :(

Ik vind het ronduit onbeleeft in de omgang, ook al zijn wij een makkelijk toegangelijk forum. :shock: :shock: :shock:
Is er geen mogelijkheid om de nieuw geregistreerde eerst te verplichten zich in het voorstel topic voor te stellen voordat ze ergens anders wat plaatsen.

Dit hoeft dan niet met de hele doopceel, maar gewoon, Hallo ik ben.........., en ik heb een mooie 307. :wink: :wink:

Edit: Even de topic in de goede draadje gezet en een derde keuze toegevoegd.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 31 jul 2010 - 16:55:56 

*heeft net een 3-werf "Ja" geklikt...!!!

8) 8) 8) 8) 8) 8)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 31 jul 2010 - 17:01:12 

Zou absoluut geen probleem mogen zijn als je "echt" "lid" wilt worden van deze leuke club.

Mijn ja heb je.

Gr,
Peter

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 31 jul 2010 - 20:21:03 

Een 307 is een auto.
Het gaat hier om mechanica en electronica.
Het forum is er om kennis te delen, en onderhouds kosten te reduceren, en gebruikers van 307's te helpen.

Personen leer je niet kennen via een forum. Op z'n hoogst kan forum kan alleen dienen om afspraken te maken om mensen te leren kennen (meetings).

Mijn mening :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 01 aug 2010 - 07:34:21 

Het maakt mij niet zoveel uit. Het is zeker wel zo beleefd maar echt toegevoegde waarde vindt ik het niet. Ieder zijn mening en kan mij aansluiten bij de mening van 308SW

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 01 aug 2010 - 11:38:26 

Alle info van forum afplukken kan helemaal anoniem.

Wil je persoonlijk antwoord op een specifieke vraag is het toch een kleine moeite om wat achtergrond info te posten.

Helpt ook mee om een beter antwoord te kunnen krijgen.
Hoeven we niet op vraag te antwoorden met:
bij 3drs: dit
bij 5drs dat
bij sw .....
of voor of na 2005 moet je het zo doen ....

Ja-dus

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 02 aug 2010 - 17:26:19 

Nee.

Eigenlijk is het voor mij heel kort door de bocht, het boeit me niet wat anderen voor een 307 hebben en of ze Jantje of Pietje heten. Ik vind dat de vragen, antwoorden en discussies fatsoenlijk moeten zijn en dat ik er iets aan heb of kan bijdragen.

Natuurlijk is het niet zo zwart wit, en kijk ik naar de foto shoots van andere mensen. Als die mensen dat willen delen, vind ik dat mooi. Maar het is voor mij geen verplichting. Ik kijk nooit naar nieuwe leden, voor mij is elk lid hier een gewaardeerd mens waarmee ik op het forum kan 'kletsen'. Als ik meer info wil hebben, dan stuur ik wel een bericht naar die persoon.

Maar ik ben dan ook grotere fora gewend (Fok, Tweakers, etc.) en als je daar iedereen zich laat voorstellen heb je al 3000 topics per maand met voorstelrondjes :)

Ik vind wel dat de mogelijkheid er moet zijn, ik kan me voorstellen dat anderen er wel waarde aan hechten. Het verplichte brengt alleen maar de kwaliteit naar beneden, want je krijgt inderdaad dan topics als: "Hoi ik ben Keesje en ik heb een blauwe 307". Post dan geen topic, want het draagt niets bij. Echter, wil iemand wel een heel verhaal kwijt dat ie Keesje heet en dat ie zo'n mooie blauwe 307 heeft met groene lampen en een zwaailamp eronder. Prima, dan moet daar ook ruimte voor zijn.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 03 aug 2010 - 07:43:29 

In eerste instantie was ik geneigd om ja aan te klikken, maar na het doorlezen van de reacties heb ik toch nee gestemd. Vooral hetgeen Tha_Duck schrijft heeft mij overgehaald. Ook op sites zoals CarClean zit het voorstel-topic er, maar als je dat wilt bijhouden wordt je helemaal gek.

Dus als mensen een verhaal kwijtwillen: prima. Willen ze dat niet: ook goed.

- P@ul

Afbeelding

There are no stupid questions,
just stupid people...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 03 aug 2010 - 08:16:18 

Bovenstaande reacties zijn helder, maar.....

De personen die met 1 vraag binnen komen vallen hebben in 99% van de gevallen naast het voorsteltopic ook de zoekfunctie niet gevonden.
Waardoor het steeds hetzelfde gevraagd en geantwoord wordt.

Ik krijg het idee dat iemand die de moeite neemt om zich in welke vorm dan ook voorstelt meest ook al de moeite heeft genomen om het hele forum eerst even door te spitten, voordat de vraag wordt gesteld.

:roll:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 03 aug 2010 - 08:20:33 

Het antwoord van ThaDuck snap ik wel,
maar het is precies wat hij zegt, grotere fora of dit forum.
Een straatfeestje of een groot festival.
Dit forum is dan het straatfeestje en dan is het vrij gewoon dat je je even voorstelt, zo zie ik het.

NU - Honda Ciivic Hybrid Elegance

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 03 aug 2010 - 08:41:38 

Ik denk niet dat je het moet verplichten, ik kan me goed voorstellen dat als je één vraag hebt dat je dat dan niet wil doen. Ik kan me ook goed voorstellen dat het een meerwaarde kan hebben, net als wat Super-Cab zegt.

Ik vind het persoonlijk leuk om te horen wat voor Peugeot 307 iemand heeft en wat er aan gedaan is of juist niet, maar dat is meer iets van mij.....

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 03 aug 2010 - 17:35:51 

Kijk dat zijn heldere opmerkingen.

Voorstellen is geen verplichting, maar de forumregels lezen wel, en dat doet ook bijna niemand, moet wel opmerken dat we die ook eigenlijk niet hebben.(misschien een actiepunt voor een moderator)

De meeste fora waar ik actief ben hebben duidelijke regels, en sommige zijn bij de beesten af, maak je een fout, wat iedereen kan overkomen krijg je gelijk een waarschuwing en bij de tweede keer een ban.

Hetgeen mij het meest stoort zijn de "nieuwe leden" die een topic starten met: mijn richting aanwijzer slaat door, wie weet de oplossing. (dit is een voorbeeld) maar komt in verschillende vormen zo voor.

Ik zou al tevreden zijn met: Hallo forumgenoten, ik ben ............ en mijn richtingaanwijzerhendel van mijn 307 uit 2004 slaat door naar de andere kant als ik het stuur terugdraai, heeft iemand de oplossing.
Alvast bedankt.

Als ik ergens kom zeg ik ook altijd tegen de aanwezigen: goedenmorgen, goedenmiddag of goedenavond, kom ik ergens vaker dan word het vanzelf Hallo of iets in die trand, zelfs bij een kassa van een winkel.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 03 aug 2010 - 20:25:37 

Leuk dat er zo relaxed over een onderwerp gediscuseerd kan worden zonder dat er iemand op z'n tenen getrapt wordt of dat dit zo voor iemand voelt.

Ik heb met opzet even gewacht om te reageren om even de menigen af te wachten. Ik vind persoonlijk dat het wel zo netjes is om je voor te stellen en dat dit op een of andere manier ook dan echt duidelijk moet zijn voor nieuw lid als deze zich aanmeld (bijv. in een welkomsmail). Het is nu zo dat forum leden steeds tegen nieuwe forum leden moeten zeggen het de bedoeling is om zich aan te melden omdat dit blijkbaar nog niet helemaal duidelijk is. Zo'n situatie is voor zowel een nieuw forum lid als voor de leden die al lid zijn van het forum niet heel erg leuk denk ik. Zelf vind ik het ook jammer om zo het forum door te lezen. En jah dat komt forum denk ik niet echt ten goede want een forum hoort leuk, gezellig en makelijk te lezen zijn naar mij mening.

Ik hoop dat ik nu niet de eerste ben die iemand wel op z'n tenen getrapt heb :roll: anders hoor ik het graag want een forum dient er ook voor om even lekker te discuseren.

Groeten Johan

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 03 aug 2010 - 20:31:04 

Ben zelf actief op ontelbaar veel forums, op sommigen daarvan heb ik een korte intro gemaakt maar op de meeste niet. Ik vind het onbegrijpelijk dat iemand zich eerst voor moet stellen alvorens iets te mogen posten en acht het ook niet nodig. Ook reacties van sommigen op de eerste post van een nieuwe gebruiker ( opdat het schijnbaar "netter" is dat iemand zich eerst voorstelt...?)vind ik verre van welkom en volstrekt onnodig. Veel mensen hebben een probleem, gaan het web op en komen snel via Google o.i.d. bij een forum terecht. Die zitten helemaal niet te wachten eerst een introductie te typen, vervolgens hun probleem voor te leggen en zijn wellicht niet eens vaste forumgebruikers in spé.

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 15 aug 2010 - 09:08:36 

Toch even reageren:

Als je net een andere auto hebt (toevallig een Peugeot 307) en je komt iets tegen, dan google je even en kom je op een forum terecht.
Het liefst wil je zo snel mogelijk antwoord op je vraag en heb je geen zin om je 'hebben en houwen' in ieder forum te plaatsen.

Als je vrij snel van auto's wisselt sta je dan in 'tig forums met je verhaal, buiten het feit dat je zelf ook nog eens graag vrij anoniem wilt blijven op internet (eigen voorkeur)

Als je dan als eerste reactie onderstaand antwoord krijgt dan schrikt dit wel erg af, moet ik zeggen.

>>Welkom, Even voorstellen is hier heel normaal,
viewforum.php?f=18

En als je de zoekfunctie gebruikt zal je het ongetwijfelt vinden <<

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]