307 Forum

Je voelt je (soms) lekkerder in een peugeot...
Het is nu do 19 jul 2018 - 02:20:06

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 41 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 14 okt 2010 - 11:44:00 

Tamler schreef:
Zelf denk dat het een fout was in een script of de server zelf.

Omdat er een foutmelding van Apache stond.
Apache is een systeem waar je database's mee kan opslaan etc.

Dus zelf denk ik dan dat daar het probleem lag.
Had ook even gekeken of de domein naam misschien verlopen was maar dat was ook niet zo.
:roll:

Apache heeft niets met databases te maken. Apache is een webserver, doet niets anders dan websites weergeven. Bovenop Apache draait over het algemeen PHP, dat is een scripting taal om dynamische websites te kunnen maken. De gegevens voor deze dynamische websites komen over het algemeen uit een database zoals MySQL, PostGRE of MSSQL.

De fout lag, zover ik het kan beoordelen, in een vhost configuratie van Apache en deze is nu opgelost.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 14 okt 2010 - 11:53:59 

Tha_Duck schreef:
Apache heeft niets met databases te maken. Apache is een webserver, doet niets anders dan websites weergeven. Bovenop Apache draait over het algemeen PHP, dat is een scripting taal om dynamische websites te kunnen maken. De gegevens voor deze dynamische websites komen over het algemeen uit een database zoals MySQL, PostGRE of MSSQL.

De fout lag, zover ik het kan beoordelen, in een vhost configuratie van Apache en deze is nu opgelost.

De MySQL,PostGRE of MSSQL database wordt op de server opgeslagen, in dit geval de webserver / apache (lijkt mij dan)
Het PHP is dan de script taal om de gegevens uit de database te laten zien zeg maar.

Dan klopt het toch wat ik zei?
(is al een aantal jaar geleden dat ik in dit soort dingen zat)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 14 okt 2010 - 14:32:15 

Tamler schreef:
Tha_Duck schreef:

De MySQL,PostGRE of MSSQL database wordt op de server opgeslagen, in dit geval de webserver / apache (lijkt mij dan)
Het PHP is dan de script taal om de gegevens uit de database te laten zien zeg maar.

Dan klopt het toch wat ik zei?
(is al een aantal jaar geleden dat ik in dit soort dingen zat)

Nee, want er is geen relevantie tussen een webserver en een databaseserver. Ik heb databaseserver waar nog nooit een webserver mee gepraat heeft :) Ook zal het naar alle waarschijnlijkheid niet 1 machine zijn, dat is wel iets van vroeger en tegenwoordig ken ik geen providers meer die zowel de Apache als de MySQL (of andere) op 1 server draait.

Als er een probleem was geweest met de databaseserver (of hij lokaal op de webserver draait of ergens anders is niet belangrijk) had je hele andere meldingen gezien. Dan zie je meldingen als:
Citaat:
PHP Warning: mysql_connect() [function.mysql-connect]: Access denied for user 'xxx'@'xxx' (using password: YES) in C:\Inetpub\wwwroot\xxx\functies.php on line 8 PHP Warning: mysql_query() [function.mysql-query]: Can't connect to MySQL server on 'localhost' (10061) in xxx.php on line 12 PHP Warning: mysql_query() [function.mysql-query]: A link to the server could not be established in xxx.php on line 12 PHP Warning: mysql_fetch_array(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in xxx.php on line 13

En als het een fout was in de PHP dan had je daar weer fouten van gezien :)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 14 okt 2010 - 15:32:41 

Ohwja..!! :idea:
Die MySQL fout komt me wel weer bekend voor van 'vroeger' haha
En PHP krijg je inderdaad de melding in welke regel hij iets niet kan vinden, of een foute verwijzing.

Thanks, er komt weer wat boven drijven in de grijze massa :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 14 okt 2010 - 20:07:46 

Nu kan ik volgen... :roll: :mrgreen:

Ik vind het wel leuk eigenlijk, mensen zo bezig horen die er wat vanaf weten :D
zelf ken ik er totaal niks van. Ik kan mijn pc opzetten, blindtypen en eventueel formateren, daar stopt het dan bij :D

grtz

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 15 okt 2010 - 12:15:29 

IlgrandeLeone307 schreef:
Nu kan ik volgen... :roll: :mrgreen:

Ik vind het wel leuk eigenlijk, mensen zo bezig horen die er wat vanaf weten :D
zelf ken ik er totaal niks van. Ik kan mijn pc opzetten, blindtypen en eventueel formateren, daar stopt het dan bij :D

grtz

Dat is het verschil, dit is iets wat ik toevallig weet. Van mijn auto weet ik dan weer niets en dat is voor mij de reden om hier aanwezig te zijn. En zo helpen we elkaar allemaal een stapje verder :)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 15 okt 2010 - 12:15:56 

Tamler schreef:
Ohwja..!! :idea:
Die MySQL fout komt me wel weer bekend voor van 'vroeger' haha
En PHP krijg je inderdaad de melding in welke regel hij iets niet kan vinden, of een foute verwijzing.

Thanks, er komt weer wat boven drijven in de grijze massa :wink:

:) We houden elkaar scherp :)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 16 okt 2010 - 12:14:30 

Ik kreeg zelfs de melding dat ik geband was van de forum :s en ik maar piekeren wat ik verkeerd had gedaan :P

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 17 okt 2010 - 13:38:32 

Kezzie schreef:
Ik kreeg zelfs de melding dat ik geband was van de forum :s en ik maar piekeren wat ik verkeerd had gedaan :P

Ja, ik ook.............................. :shock: :shock: :shock:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 17 okt 2010 - 21:35:15 

Gasman schreef:
Kezzie schreef:

Ja, ik ook.............................. :shock: :shock: :shock:
jij, piekeren over wat je verkeerd gedaan zou hebben *rofl* *rofl* *rofl* *rofl* *rofl*

NU - Honda Ciivic Hybrid Elegance

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 18 okt 2010 - 17:11:38 

Komt omdat jullie browser jullie naar Google stuurde denk ik. Daar is namelijk de ban pagina gecached haha

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 41 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]