307 Forum

Je voelt je (soms) lekkerder in een peugeot...
Het is nu wo 18 jul 2018 - 14:49:40

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Aanjager heeft kuren.
BerichtGeplaatst: ma 06 jun 2016 - 21:40:27 
Offline

Geregistreerd: za 04 jun 2016 - 13:52:28
Berichten: 8
Mijn aanjager heeft kuren. Het ene moment doet ie het wel en het andere moment helemaal niet. Als ik de auto start hoor ik vaak een fluittoon en als ik de aanjager vol open zet is het weg. Vandaag startte ik mijn auto en toen deed mijn aanjager het helemaal niet meer op geen een stand. Maar nadat ik de auto weer voor een 3e x gestart had deed de aanjager het weer wel.
Kan iemand mij vertellen wat hier de oorzaak van is.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 07 jun 2016 - 12:49:10 
Offline

Geregistreerd: ma 06 jun 2016 - 09:52:28
Berichten: 30
Woonplaats: Rotterdam
Klinkt als dat de aanjager niet goed contact heeft (kabeltje zit niet lekker erin) of de aanjager heeft zijn beste tijd gehad. Maar ik ben geen auto specialist, heb wel een technische achtergrond :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 07 jun 2016 - 13:08:04 
Offline

Geregistreerd: ma 28 maart 2016 - 22:15:19
Berichten: 92
De resistor van deze dingen schijnen nog wel eens de geest te geven, wat zich vaak openbaart bij hogere temperaturen: de aanjager doet het dan opeens niet meer. En van het ene op het andere moment kan hij dan zomaar weer werken en ook zomaar weer uitvallen. Bij mij is ook de resistor stuk. Op Ebay zijn wel betaalbare vervangingen te vinden (wel imitatie) voor een redelijke prijs.

_________________
307 SW 2.0 automaat 2004


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 07 jun 2016 - 15:57:36 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 maart 2009 - 19:22:18
Berichten: 16077
Woonplaats: Hoevelaken.
Veel voorkomende probleem is de al genoemde weerstand, kost bij de dealer ook niet veel, ander voorkomend probleem waar je zeker even naar moet kijken is de aansluitstekker van de motor, deze willen nog wel eens smelten door alecht contact, even loshalen en nakijken mocht het stuk zijn is een nieuwe stekker de oplossing.

_________________
>No questions in PB please !!! I have no secretary >< questions ? only on the forum ! THX<
>>Exit, 307 XSI 3 deurs hatchback 2.0 uit 2003<<
>>>>Heden, 407 XS sedan 2.2 16V uit 2004 gechipt naar 166 PK<<<<


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 11 jun 2016 - 13:42:01 
Offline

Geregistreerd: za 04 jun 2016 - 13:52:28
Berichten: 8
Bedankt voor de reacties. Ik ga eens op onderzoek uit.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 12 jun 2016 - 17:53:58 
Offline

Geregistreerd: za 04 jun 2016 - 13:52:28
Berichten: 8
Aanjager doet het helemaal niet meer. Zekeringen al vervangen hier ligt het ook niet aan. Je hoort wel dat de aanjager wilt blazen maar hij blaast niet. Ik heb een Climate control dus heeft heen weerstand. Wat zou de oorzaak dan zijn, kachelmotor defect?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 12 jun 2016 - 20:56:18 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 maart 2009 - 19:22:18
Berichten: 16077
Woonplaats: Hoevelaken.
Ben je al op onderzoek uitgeweest???

_________________
>No questions in PB please !!! I have no secretary >< questions ? only on the forum ! THX<
>>Exit, 307 XSI 3 deurs hatchback 2.0 uit 2003<<
>>>>Heden, 407 XS sedan 2.2 16V uit 2004 gechipt naar 166 PK<<<<


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 13 jun 2016 - 19:24:42 
Offline

Geregistreerd: za 04 jun 2016 - 13:52:28
Berichten: 8
Ik ben op onderzoek uit geweest maar ben nog geen steek verder. Zekeringen en kabels zijn in orde. Ik hoor ook als je bijv. de airco aanzet hoor ik een tik, dus hij wil wel aanslaan.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 13 jun 2016 - 19:29:39 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 maart 2009 - 19:22:18
Berichten: 16077
Woonplaats: Hoevelaken.
Is een beetje lastig als we elke keer vragen krijgen, en daar antwoord op geven en geen terugkoppeling wat je precies heb gedaan.

Heb je de stekker van de motor afgehad en gezien of die goed is, weerstand kan je testen met een multimeter, of simpel eens laten uitlezen wat er mis kan zijn kan ook verhelderend zijn, het word anders met een kanon op een mug schieten.

_________________
>No questions in PB please !!! I have no secretary >< questions ? only on the forum ! THX<
>>Exit, 307 XSI 3 deurs hatchback 2.0 uit 2003<<
>>>>Heden, 407 XS sedan 2.2 16V uit 2004 gechipt naar 166 PK<<<<


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 17 jun 2016 - 10:41:56 
Offline

Geregistreerd: za 04 jun 2016 - 13:52:28
Berichten: 8
Ik heb alles nagekeken, kachelventilator uitgebouwd.
Rode kabels doorgemeten staat gewoon stroom op.
Uitgebouwd getest, bij aanzetten van ventilator hoor ik een korte piep.
Ventilator werkt nog steeds niet, wat kan ik nog meer doen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 30 nov 2017 - 00:56:35 
Offline

Geregistreerd: wo 29 nov 2017 - 20:15:19
Berichten: 3
hoi heb je het al opgelost en weet iemand waar de weerstand zit en hoeveel ohm deze moet zijn heb praktisch het zelfde verhaal alleen zonder bieb : viewtopic.php?f=22&t=13978 :shock: :?


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
POWERED_BY
phpBB.nl Vertaling