307 Forum

Je voelt je (soms) lekkerder in een peugeot...
Het is nu do 24 mei 2018 - 21:29:09

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Vragen
BerichtGeplaatst: zo 18 jun 2017 - 13:27:59 

Hallo,

Ik heb eergisteren een 307 gekocht uit het jaar 2003, wauw wat een mooi ding en hij rijd als een zonnetje! haha
Echter zijn me 2 dingen opgevallen die niet functioneren.

1: Als ik de ventilatie aanzet (ECO/Airco) maakt dus niet uit welke van de 2, komt er door de middelste 2 fans geen lucht/wind door. Alleen de linker aan de bestuurders kant en de rechter aan de bijrijderskant werken en komt wind uit. De airco op zich werkt en ook de controls (voeten, gezicht, ruit, etc etc.) echter maakt het niet uit waar ik hem op zet, de middelste 2 komt geen lucht door. Waar kan dit aan liggen? is er misschien iets verstopt of iets dergelijks?

2: De cruisecontrol werkt niet. Als ik ben het rijden bijvoorbeeld op een lange weg waar ik 50 mag, draai ik het wieltje naar On, duw ik op de uiterste knop, maar er gebeurt niets. Kan dit iets heel simpels zijn m.b.t. zekeringen ofzo? Het is voor mij niet perse nodig om te hebben en dat het werkt, echter is het natuurlijk wel goed om te weten of dit nog te maken is of niet. Enig idee hoe ik dit zelf het makkelijkste kan testen?

Dat waren mijn 2 vragen tot zo verre. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen met deze 2 vragen.

Mvg Hoenens

Profiel  

Berichttitel: Re: Vragen
BerichtGeplaatst: zo 18 jun 2017 - 15:51:41 

Van het ventilatie probleem heb ik ook last van.
Er schijnt een revisie setje te wezen voor de ventilatie, maar ik ben niet zo'n held met dashboards.

De cruise control daar is veel over geschreven hier op het forum, zoek even met cruise control en rem schakelaar dan vind je veel topics. Het is een eenvoudige ingreep, de remschakelaar bij het rem gas pedaal wisselen en de cc werkt weer als nieuw

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 18 jun 2017 - 16:23:08 

De uitstroom boven heb je die open staan met het wieltje in het midden, kan zijn dat het op zijn Frans werkt, dicht is open en open is dicht volgens de symbolen.
En heb je climate control? Dan kun je hem selecteren dat er daar lucht uit moet komen, anders komt er eigenlijk alleen lucht uit als je het heel koel wilt hebben in de auto.
Dat revisiesetje is alleen voor als er onder bij de voeten links en rechts een probleem is en alleen de fase 2 met gescheiden airco.

De cruise control moet op On staan en dan aan de achterzijde de bovenste knop indrukken, de knop op het uiteinde is om de CC uit te zetten en/of weer te activeren op de laatst ingestelde snelheid, dit reset bij elke herstart van de auto.
De bovenste knop achter gebruik je ook om de ingestelde snelheid te verhogen en de onderste achter om te verlagen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 18 jun 2017 - 23:36:35 

Dankjewel voor jullie snelle reacties.
Vandaag de auto nog wat meer gepoetst enzo, en toen nog een rondje gereden en toen... de cruisecontrol werkt!
Ik heb geen idee wat ik fout heb gedaan voorheen.. maar ik was dus op een lange 50 weg aan het rijden, toen het radje op On gezet, en op de + geduwd en toen... hop bleef die heerlijk 50 rijden :O! Wauw echt super. Ik heb eerder ook op de + geduwd, echter gebeurde er niks, en toen ook de andere 2 knoppen geprobeerd maar er gebeurde helemaal niks.
Maar goed het werkt haha :D.

Volgens mijn schoon broer die ik vandaag heb gezien is het de schakelaar/roll dingetje waar je de ventilatie mee op en dicht maakt per roostertje dat kapot is en daarom dus niet meer werkt. Had bij Heuts Automaterialen na gevraagd vandaag aangezien het koopzondag was en een medewerker vertelde me dat het OF heel makkelijk is om daar bij te komen als je bijvoorbeeld de radio eruit zou halen, OF je het hele dashboard ervoor uit elkaar moet gaan trekken zowat haha. Zo een openmaak setje (van die plastic dingetjes) kosten 11 euro daar :P maar heb het me al besteld op banggood. (c)om voor maar 1.50€.

Ik zal eens verder kijken morgen OF ik het ook zonder die tooltjes kan doen, maar wil natuurlijk niks beschadigen.
Nogmaals, dankjewel voor de snelle reacties, ik houd jullie op de hoogte.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 19 jun 2017 - 00:14:36 

Je cruise control werk alleen in de 4e en 5e versnelling. Ik denk dat je dat eerst niet deed.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 19 jun 2017 - 14:50:35 

Bart-Peugeot schreef:
Je cruise control werk alleen in de 4e en 5e versnelling. Ik denk dat je dat eerst niet deed.

Inderdaad! Haha ben ik blij dat het werkt zeg!
Nu alleen nog dat midden console waar die roostertjes inzitten. Is dat eruit te halen op een makkelijke manier als ik de radio bijvoorbeeld los zou kunnen krijgen?

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 19 jun 2017 - 15:05:38 

Er zijn filmpjes van bijvoorbeeld een Parrot carkit in een 307 inbouwen. Daarin kun je zien hoe de middenconsole los kan.

Achter de radio zitten geen boutjes, dus daar hoef je niet te zoeken.
Links en rechts vd asbak zitten de 2 boutjes waarmee je begint.

Zie bijvoorbeeld dit filmpje: https://youtu.be/oVxmSdNxGzY

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 19 jun 2017 - 15:18:06 

Super, ik ga eens het filmpje bekijken en of ik me er aan durf te geven hahaha.
Dankjewel voor de snelle reactie!

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 19 jun 2017 - 19:14:59 

Je hoeft maar 2.50 minuut te kijken, en vergeet het weghalen van de kabels van de radio, dan heb je het front zo los, stelt niks voor als je het 1 keer gedaan hebt.
Maar steek eens een schroevendraaier door het rooster en bedien dan de kleppen, dan weet je al zonder demontage of ze open en dicht gaan, anders is het zinloos om daar te gaan zoeken, dan gaat de klep op het kachelhuis niet open, en daar kom je niet bij op die manier.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 19 jun 2017 - 19:43:21 

Doornekamp33 schreef:
Je hoeft maar 2.50 minuut te kijken, en vergeet het weghalen van de kabels van de radio, dan heb je het front zo los, stelt niks voor als je het 1 keer gedaan hebt.
Maar steek eens een schroevendraaier door het rooster en bedien dan de kleppen, dan weet je al zonder demontage of ze open en dicht gaan, anders is het zinloos om daar te gaan zoeken, dan gaat de klep op het kachelhuis niet open, en daar kom je niet bij op die manier.

Dat is idd een goeie! Ga ik morgen eens doen met een platte schroevendraaier.
Dankjewel voor de reactie en voor het meedenken.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]