307 Forum

Je voelt je (soms) lekkerder in een peugeot...
Het is nu di 25 sep 2018 - 15:20:09

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 09 sep 2017 - 12:06:38 

Goedemorgen,

Graag heb ik even jullie mening en advies over onderstaande :

Helaas heb ik door een barst in de voorruit mijn hele voorruit moeten laten vervangen (4-08-2017). Op advies van mijn verzekeraar naar de bij hun aangesloten ondernemingen waarvan ik nu nog niet de naam noem afspraak gemaakt om de voorruit te laten vervangen. Vrijdagochtend gebracht en aan het eind van mijn werkdag netjes opgehaald. So far so good zou je zeggen.

Bij het wegrijden bij het schadeherstelbedrijf ging gelijk bij het starten van de auto mijn verlichting aan. Geen aandacht in eerste instantie aan geschonken omdat ik druk in de weer was met de voorbereiding van mijn vakantie. Echter toen ik de zaterdag de auto weer zou starten merkte ik het op dat me verlichting direct aan ging. Auto maar weer even uitgezet en de automatische verlichtingstand gecontroleerd en bleek ingeschakeld te zijn. Mogelijk hebben ze met de vervanging van de ruit per abuis vergeten de sensor in te regelen en staat deze in storing. Bedrijf was dicht dus dat werd wachten tot Maandag.

Ondertussen begon op de zondag toen we een dagje weg zouden te regenen dus ik zet de schakelaar keurig op de auto (stand). Ik kreeg geen melding in mijn display te zien van "automatisch wissen aan". Dus maar manueel de ruitenwisser ingeschakeld en dat ook maar even melden.

Maandag gebeld met schadebedrijf. Auto kon direct terecht. Later die dag opgehaald bleek sensor defect te zijn????? was besteld en zou vervangen worden. Deze is 11 Augustus binnengekomen en s'avonds bij mij thuis erin gezet hopelijk was het nu opgelost maar helaas nieuwe sensor loste ook het probleem ook niet op. Auto moest uitgelezen worden op fouten via de computer ADB/ODB??? Dit is i.v.m. 3 weken vakantie op 2 September uitgevoerd. Auto uitgelezen alles bleek in orde op parkeerhulpsensorfout na. Maar dat is weer een kwestie van door de wasstraat en hij doet het weer een poos. Autoruit moet opnieuw vervangen worden zou niet goed zijn kan dit? Auto beschikbaar gesteld zodat ze hem afgelopen week konden ophalen maar op een berichtje na of hij donderdags opgehaald kon worden (Tijden doorgegeven waarop het kon) tot nu toe helemaal niks meer vernomen.

Graag heb ik jullie advies hoe ik dit nu het beste verder aan kan pakken. Zelf heb ik het idee dat ze een draad naar de sensor hebben geraakt bij het uitsnijden van de kapotte ruit. Communicatie gaat uiterst moeizaam en ik moet ze continu achter de broek aan zitten wil er weer wat gebeuren en het geduld begint langzaam nu een beetje op te raken aangezien ik minus de vakantie nu ook al een dikke 3 weken onderweg ben met de afhandeling hiervan.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 13 sep 2017 - 14:58:15 

Jaren geleden een soortgelijk probleem meegemaakt met een 206 waarvan de voorruit ook verplicht bij een andere, bij de verzekeraar aangesloten, garage vervangen moest worden.
Lang verhaal kort maken: Auto (na overleg met de garage waar het verprutst was) bij de Peug dealer gebracht voor nader onderzoek en bleek dat ze bij het lossnijden van de ruit de kabels bovenin hadden geraakt en beschadigt.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 04 okt 2017 - 10:01:04 

Is er al vooruitgang geboekt ?

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 29 nov 2017 - 20:51:28 

beste

ik zou contact opnemen met de verzekering probleem uitleggen en vragen of zij dit kunnen communiceren naar "hun"garage een termijn afspreken met de verzekering voor als het te lang zou kunnen duren en anders voor hun (in overleg)kosten bij de peugeot dealer het euvel laten repareren.

mvg.arno

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 07 mei 2018 - 23:17:05 

Uiteindelijk om een lang verhaal kort te maken. Het probleem zat hem niet in de sensor maar in de verkeerde voorruit. Deze hebben ze uiteindelijk kosteloos hersteld voor een glas met een paarse gloed erin wat blijkbaar op de sensor reageert en wat het probleem als sneeuw voor de zon deed wegnemen.

Alle lof voor de partij waaraan het uitbesteed was voor het ontdekken van de fout van de schadehersteller welke de verkeerde voorruit had besteld en opdracht had gegeven voor het vervangen ervan.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]