307 Forum

Je voelt je (soms) lekkerder in een peugeot...
Het is nu ma 22 jan 2018 - 10:14:08

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: koppijn project....
BerichtGeplaatst: ma 08 jan 2018 - 08:58:19 

Goedemorgen,

mijn auto is intussen opgeschaald naar een koppijnproject. Heb altijd problemen met de roetfilter gehad en laatst is ook nog eens de turbo overleden. Paar weken terug heb ik deze 2 laten vervangen, waarna ook de EGR-klep vervangen moest worden. deze had het ook begeven vlak erna. hierna is een "fontein" ontstaan in mijn motorruimte van olie.

Afgelopen week was deze het ergst. De auto was dit weekend weg voor de EGR-klep en zou hij er direct naar kijken. Hij heeft alle pakkingen vervangen die het zich gaf in de auto, inclusief kleppendekselpakking. deze zat er niet meer goed op volgens hem. nu ben ik gisteren weer naar het werk gereden met de auto en de motorruimte zat alweer onder de olie. nu wel minder dan eerst. Het gaat zich dan vooral om de kant van de koelvloeistof. De andere kant valt het mee wat er zit.

Tijdens stationair draaien zie ik nergens olie er uit komen, het gebeurd dus tijdens belasting. Heb laatst een half uur ermee gereden op de snelweg en was er niks aan de hand. Dus ook is het alleen bij langdurige belasting. Iemand enig idee waar ik nog meer zou moeten zoeken? Enige pakking die nog vervangen moet worden is de pakking van de turbo bovenop. Ik hoop dat iemand van jullie nu zegt dat deze het probleem zal oplossen, maar ik ben er bang voor....

De auto is gisteren ook in noodloop gegaan, maar hij had geen tijd om uit te lezen wat het probleem was. ik hang vandaag of morgen de laptop aan de auto en lees hem uit om te kijken wat hij nog voor meldingen geeft. dan kan ik ook eventueel een foto uploaden van hoe de motorruimte er uit ziet.

Gr Michael

Vorige voertuigen:
'96 Seat Ibiza 1.4i Conga 60 pk
2000 Seat Ibiza 1.9 TDI 110 pk
2000 Suzuki GSX-R 600 SRAD Corona Edition 110 pk

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]