307 Forum

Je voelt je (soms) lekkerder in een peugeot...
Het is nu zo 23 sep 2018 - 15:01:32

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 06 maart 2018 - 21:14:13 
Offline

Geregistreerd: zo 31 jan 2010 - 10:20:55
Berichten: 159
Hoi,
Ik vind het een lastig verhaal. Kunnen jullie mij helpen met het volgende?
- Wat is de euro norm voor mijn auto? Euro 3 of Euro 4?
- Moet deze auto een groen of een gele duitse milieu sticker krijgen. (Bij online bestelling heb ik en gele gekregen, volgens mij klopt dit niet)
- De auto heeft een af fabriek roet filter (FAP).

Ik heb de indruk dat m'n auto uit in 2005 vooruit op de milieu feiten liep, maar heden niet zo gezien wordt. Ik denk dat het een euro 4 is met groene duitse sticker.

Op de RDW site staat er dit bij mijn voertuiggegevens:

Milieuprestaties
P.3 Brandstof Diesel
Brandstofverbruik stad 6.3 l/100km
Brandstofverbruik buiten stad 4.5 l/100km
V.8 Brandstofverbruik gecombineerd 5.1 l/100km
U.1 Geluidsniveau stationair 78 dB(A)
U.2 Toerental geluidsniveau 3000 min-1
U.3 Geluidsniveau rijdend 73 dB(A)
P.2 Nettomaximumvermogen 80 kW
Nominaal continu maximumvermogen 0 kW
V.5 Uitstoot deeltjes (licht) 0.002 g/km
V.5 Uitstoot deeltjes (zwaar) Niet geregistreerd
V.6 Roetuitstoot 0.51 m-1
Retrofit Roetfilter Nee
Milieuclassificatie R
V.7 CO2 uitstoot gewogen Niet geregistreerd
V.7 CO2 uitstoot gecombineerd 134 g/km
V.9 Milieuklasse EG Goedkeuring (licht) R/83-05
V.9 Milieuklasse EG Goedkeuring (zwaar) Niet geregistreerd


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 06 maart 2018 - 21:40:21 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 maart 2009 - 19:22:18
Berichten: 16206
Woonplaats: Hoevelaken.
De euro klasse staat volgens mij in de service box, maar als jou auto euro 4 is moet dit ook op de RDW staan, als het een voorloper euro 4 is heb je kans dat je gewoon euro 3 krijgt.

Ikzelf rijd voor het werk met CNG(gas) rond, dit is schoner dan de toekomstige euro 7 norm maar is gewoon euro 6 volgens de type goedkeuring

_________________
>No questions in PB please !!! I have no secretary >< questions ? only on the forum ! THX<
>>Exit, 307 XSI 3 deurs hatchback 2.0 uit 2003<<
>>>>Heden, 407 XS sedan 2.2 16V uit 2004 gechipt naar 166 PK<<<<


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 06 maart 2018 - 21:58:14 
Offline

Geregistreerd: zo 31 jan 2010 - 10:20:55
Berichten: 159
Hoi,
Bedankt dat bevestigd in iedergeval dat het vaag is bij autos van deze leeftijd.
Ik heb een "moderne" 9HZ dv6 motor met FAP. Ik heb al verhalen gelezen dat als je sticker online besteld je een gele krijgt (RDW gegevens)
en als je naar duitsland naar een garage gaat een groene krijgt (VIN nummer)....

In de Service box staat
motor: turbodiesel dv6ted4 FAP
emissie norm: L5 (MOTOR)
roet filter: roet filter
Technische emissie regeling auto: Emissienorm auto's euro 4

Dus volgens peugeot is het een Euro 4, zou een groene sticker op moeten leveren in Duitsland toch?
Staat niet als euro 4 vermeld bij RDW, er staat een R


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 07 maart 2018 - 05:33:24 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 maart 2009 - 19:22:18
Berichten: 16206
Woonplaats: Hoevelaken.
Dat er dan bij de RDW geen euro 4 is vermeld komt dan omdat de euro 4 norm nog niet was ingegaan, dus sticker in Duitsland halen, daar heb je meer aan als je daar de groene krijgt, in NL is het lastiger, word het in de zone's gewoon op leeftijd genomen.

_________________
>No questions in PB please !!! I have no secretary >< questions ? only on the forum ! THX<
>>Exit, 307 XSI 3 deurs hatchback 2.0 uit 2003<<
>>>>Heden, 407 XS sedan 2.2 16V uit 2004 gechipt naar 166 PK<<<<


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 07 maart 2018 - 23:43:34 
Offline

Geregistreerd: zo 31 jan 2010 - 10:20:55
Berichten: 159
Bedankt voor de hulp.

Heb RDW gebeld. Deze hebben me doorverwezen naar Peugeot nederland. Ik moest contact zoeken met de afdeling homologie van peugeot volgens hem. Zij verstrekken de technische gegevens bij aanmelding bij nieuwe autos bij RDW.
Ik kon alleen de Service afdeling bellen van peugoeot, deze heeft bevestigd dat RDW gegevens niet kloppen met technische gegevens van de Auto. Dat wist ik al, zij kijken ook gewoon in de peugeot service box. Blijkbaar was de euro 4 norm nog niet helemaal gedefinieerd of zo in juli 2005 of niet gedetailleerd gekeken, was een beetje nieuw in die tijd roet filters.....

Moest mail sturen naar de afdeling homologie van peugeot. Zij zouden me verder helpen. Ik ben benieuwd of en hoe makkelijk gegevens veranderd kunnen worden. Een ding is zeker, ik heb een diesel uit 2005 met euro 4 milieu norm. Daar zou ik nog een paar jaartjes de milieu zones in moeten kunnen.
Vuil is hij niet. Fijnstof 0,002 g/km Euro 6 norm is 0,005 !!!. Roet meting: 0.51 m-1 de norm heden is 1.5.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 10 maart 2018 - 17:20:44 
Offline

Geregistreerd: zo 31 jan 2010 - 10:20:55
Berichten: 159
Tip: Voor de duitse milieu sticker.

Ik heb via VWE.nl geprobeerd. Nu heb ik wel een groene sticker voor duitsland!!!

Mijn autogegevens op deze site zeggen dat ie een af-fabriek filter heeft.

Nu de RDW gegevens nog goed zien te krijgen.... Ben benieuwd of er reactie komt.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 13 maart 2018 - 12:22:37 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 21 mei 2007 - 13:25:02
Berichten: 4069
Woonplaats: Bij splitsing Rijn en IJssel
Weet je zeker dat er een roetfilter onder deze diesel zit? Peugeot heeft namelijk in deze periode van 2005 een fiks aantal HDi's geleverd zonder roetfilter omdat de toeleverancier problemen had met levering. De RDW heeft dat perfect geregistreerd want daar staat, als je op kenteken de gegevens opvraagt, keurig vermeld dat er geen roetfilter onder de auto hangt. En tsja, op basis daarvan kijkt Duitsland naar het verstrekken van die milieusticker. Kom je bij een garage aldaar, dan kijken ze simpelweg naar de uitvoering van de auto en gaan ze er vervolgens vanuit dat er een roetfilter onder hangt.

Nogmaals, in het voorjaar van 2005 is er een hele serie diesels zonder FAP roetfilter geleverd. Deze serie gaat heel veel last ondervinden van de nieuwe miliezones!

_________________
Blijft Japans rijden.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 15 maart 2018 - 23:45:08 
Offline

Geregistreerd: zo 31 jan 2010 - 10:20:55
Berichten: 159
Precies daarom snijd ik dit onderwerp aan. Dat de RDW duidelijk is ben ik niet mee eens. Bij mij staat "duidelijk" retrofit roetfilter : nee. Handig om te weten wat er niet op zit .....
Ik heb een roetfilter affabriek. Heb inmiddels toegang tot Antwerpen gekregen. Moest wel een mail sturen. Volgens kenteken mocht ik er niet in. Milieu norm R kun je ook niet invullen.
Antwerpen heeft verder gekeken. Snap ook niet dat RDW dit niet gewoon Euro 4 noemt..R betekend letterlijk voldoet niet aan Euro 5.
Fijn dat Antwerpen deze moeite doet.i Van Arnhem nog geen reactie hoe men denkt deze gevallen af te handelen.
Tis een hoop gedoe zo'n zone . Kan me nog herinneren dat garage houder 8 jaar geleden stond te lachen dat ik er zo fel op was dat ik zeker wilde weten of er een roet filter op zat of niet. Nu wordt het werkelijkheid.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 16 maart 2018 - 12:03:07 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 21 mei 2007 - 13:25:02
Berichten: 4069
Woonplaats: Bij splitsing Rijn en IJssel
Heb je wel gelezen wat ik eerder melde? Ik gaf aan dat er een serie HDi's is zonder FAP c.q. af-fabriek filter. En nee, daar zit ook geen retrofilter op.

Wat betreft Arnhem: Daar is men nog aan het beslissen hoe e.e.a. verder ingericht gaat worden. Komt de regeling bij die gemeente rond en voldoet je auto niet op basis van de RDW gegevens, dan geef ik je heel weinig kans om de stad alsnog legaal binnen te komen. Zo flexibel is deze gemeente niet.

_________________
Blijft Japans rijden.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 17 maart 2018 - 00:18:17 
Offline

Geregistreerd: zo 31 jan 2010 - 10:20:55
Berichten: 159
Ja ik heb gelezen wat je schreef. Ik bedoel dus dat het belangrijk is je RDW gegevens te checken of dit de werkelijke staat van de auto is. Dit vooral voor het jaar 2005.
En ja mijn auto heeft roetfilter. Dit staat ook in de peugeot box.RDW gegevens kloppen dus niet.

Heb inmiddels bevestiging van de PSA groep. Ze hebben een verzoek ingediend bij RDW om gegevens te veranderen in EURO 4 en roetfilter ja.
Krijg nieuwe papieren dus. Geen problemen meer bij milieu zones voorlopig.
Mooi man.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 17 maart 2018 - 15:52:00 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 21 mei 2007 - 13:25:02
Berichten: 4069
Woonplaats: Bij splitsing Rijn en IJssel
Check! Gefeliciteerd. :wink:

_________________
Blijft Japans rijden.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 17 maart 2018 - 17:43:18 
Offline

Geregistreerd: zo 31 jan 2010 - 10:20:55
Berichten: 159
Heb op de RDW site gekeken.

Milieu gegevens zijn aangepast van mijn Auto.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 19 maart 2018 - 22:25:17 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 12 dec 2006 - 23:04:33
Berichten: 4659
Woonplaats: Rijnmond
Goed geregeld. Vlot werk ook van de diverse instanties.

_________________
Heden: 307SW phase 2 (2005) 2.0 op LPG (Vogels). 288.000km.
Verleden: 307SW phase 1,5 (dus uit 2005) 1.6 op LPG (AG). 231.000km.
Tevens eigenaar van een 504 GL (1977) en een 106 XR (1997).


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 21 maart 2018 - 12:31:36 
Offline

Geregistreerd: zo 31 jan 2010 - 10:20:55
Berichten: 159
Nieuw kenteken deel 1 is binnen. Er staat EURO 4 op.
Leuk zon kentenen in credit card vorm. Daar ga ik nog lang mee doen hoop ik.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 24 maart 2018 - 08:08:13 
Offline

Geregistreerd: do 18 dec 2014 - 19:56:53
Berichten: 165
Het allerergste van al dit gedoe:

Je bent ondernemer in de binnenstad, die met moeite probeert op te boksen tegen alle online winkels, en nu moet je ineens een andere bestelauto aanschaffen. Eigenlijk kan dat niet omdat je deze maar amper terug kunt verdienen.

Deze auto terugverdienen doe je met behulp van je klanten. Maar ja, van de 100 klanten hebben er tien een auto die ook niet meer de binnenstad in mag. Die klanten ben je dus kwijt.

En nu ?


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
POWERED_BY
phpBB.nl Vertaling