307 Forum

Je voelt je (soms) lekkerder in een peugeot...
Het is nu za 17 nov 2018 - 02:41:45

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 12 apr 2018 - 08:37:06 

Goedenmorgen,

Het begon enkele weken geleden na een lange rit uit Friesland naar Brabant,ik kwam aanrijden bij de stoplichten en ineens sloeg de motor af,na hem opnieuw gestart te hebben reed hij weer .2weken nadat ik dit had meegemaakt moest ik iemand ergens afzetten,hij liep stationair en begon ineens in toeren te versnellen van 900 tot 1100 toeren toen zakte het weer terug naar 900 toeren,en toen sloeg hij weer af.weer gestart en wederom gewoon weer rijden tot vorige week ik richting Breda reed en bij stoplichten aankwam en hij wederom afsloeg,dus weer gestart en naar locatie kunnen rijden met 5x afgeslagen motor.bij aankomst heb ik de motor stationair laten lopen en ik merkte dat hij onregelmatig liep (stotteren).de ANWB laten komen ,die hebben gezocht op een foutcode maar die gaf niks aan ,dus niets te zien op het dashboard en de software controle van de ANWB kon ook niks vinden.hij heeft nog even het gasklephuis schoongemaakt maar dat hielp niets.Na enkele uren weer vertrokken richting huis,wat ik opmerkte was als de motor koud is dat hij het goed doet tot hij op bedrijfstemperatuur is.ik reed op de snelweg dus terug naar huis en ineens hield hij ermee op.aan de kant gezet ,aan de kant van de snelweg weer geprobeerd te starten dat lukte maar ik heb geen zin in gevaarlijke situaties dus hulpdienst ANWB weer gebeld,die hebben hem weggesleept naar mijn garage,ik heb het verhaal aan mijn monteur verteld ,die heeft heeft er een andere gasklephuis ingezet maar dat heeft niets geholpen,gister is er een andere computer module ingezet en opnieuw ingeleerd ,nog steeds hetzelfde euvel.. de monteur is nu bezig met de zekeringenbox om een gedeelte te vervangen omdat hij bij een andere Peugeot had meegemaakt dat bij warm worden van de motor daar het probleem ligt.dus vanmiddag hoor ik of het daar aan lag.wie weet leest iemand dit en heeft een idee waar het aan zou kunnen liggen,er zijn ook al wat stekkers los gemaakt om te kijken of het daaraan ligt bv lambdasonde stekker los maar toen sloeg hij nog steeds af.. zit nu echt met handen in het haar... kostenplaatje nu 325 euro. Nog steeds niet opgelost. Het betreft een 307 sw uit bouwjaar 2007 1.6 benzine motor met 80.000 km op de teller.

Groeten een 307 rijder

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 12 apr 2018 - 10:35:22 

Tja, we gaan weer lukraak vervangen, en nu zelfs de duurdere onderdelen, eerst een goede diagnose stellen en dan pas vervangen kan een hoop schelen.
Kan bijvoorbeeld de massa aansluiting op het blok zijn, die geeft ook dit soort rare storingen, slechte verbinding accupolen idem dito, en heel soms zit het in de kleine dingen.
Zo kan het verkeerd monteren van een nieuwe niet originele radio ook problemen geven.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 13 apr 2018 - 17:57:49 

Doornekamp33 schreef:
Tja, we gaan weer lukraak vervangen, en nu zelfs de duurdere onderdelen, eerst een goede diagnose stellen en dan pas vervangen kan een hoop schelen.
Kan bijvoorbeeld de massa aansluiting op het blok zijn, die geeft ook dit soort rare storingen, slechte verbinding accupolen idem dito, en heel soms zit het in de kleine dingen.
Zo kan het verkeerd monteren van een nieuwe niet originele radio ook problemen geven.

Diagnose stellen was lastig ,2x door de ANWB uitgelezen maar geen foutmelding,ook in het dashboard geen foutmelding.toen laten uitlezen bij mijn autogarage maar ook daar geen foutmelding.toen naar een bedrijf met betere uitlees apparatuur.daar kwam uit gasklephuis of computer.toen begonnen met gasklephuis vervangen .dit had geen resultaat.toen computer ook geen resultaat.zekeringenbox verwisselen met een ander ook hier lag het niet aan.nu gaan ze maandag de brandstof pomp vervangen. Groetjes

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 13 apr 2018 - 19:27:11 

Dus dan ga je dingen lukraak vervangen, een diagnose stellen is soms wat meer werk als domweg de computer er aan hangen, als er dan onnodig dure zaken vervangen worden zou ik tegen de garage zeggen, ik betaal alleen als het resultaat positief is.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]