307 Forum

Je voelt je (soms) lekkerder in een peugeot...
Het is nu vr 19 okt 2018 - 04:52:11

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 12 sep 2018 - 14:40:07 

Halloo

Ik was lekker want het rijden op een rotonde, waarna ik in de 2 wat gas gaf om fatsoenlijk weg te komen, zoals men wel vaker doet om van rotondes af te komen. Direct toen ik gas gaf merkte ik dat er niets meer gebeurde; plankgas deed letterlijk niets. Gelijk daarna kwam "Oliedruk te laag", piep piep piep en STOP STOP STOP, waarna ik maar de stoep op ben gerold. Gelukkig was er tenminste nog een stoep.

Ik dacht nou prima, even laten staan, accu er af, en een kwartiertje later vol vreugde, stapte ik mijn autootje weer in. Sleutel omdraaien, maar nee. RATATATATATATTA(Mijn beste imitatie van een niet-startende auto), en verder kwam ik niet. Brandstofpomp nog geforceerd benzine te pompen, maar aan gaan weigerde hij compleet. Inmiddels ben ik naar huis gesleept en een beetje rondgekeken, maar ik heb geen idee wat de oorzaak is.

Wat ik vooral vreemd vind is dat de storing niet opdoet als.je de auto in het contact zet. Hij probeert in volle glorie te starten, maar de arme boordcomputer besluit dat er geen druppeltje benzine naar binnen mag.

Iemand enig idee waar ik het probleem moet zoeken?

Laatst bijgewerkt door amuseic op wo 12 sep 2018 - 17:45:33, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 12 sep 2018 - 15:49:27 

Wel gekeken wat de oliepeilstok aangeeft?

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 12 sep 2018 - 16:29:23 

Dat oliedruk laag lijkt mij een gevolg, geen oorzaak, ik vermoed dat je de distributieriem even moet inspecteren, is een gevoel wat ik bij je verhaal krijg.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 12 sep 2018 - 17:06:27 

Nou, ik heb het probleem gevonden. Ik zat alleen wel echt totaaaal in de verkeerde richting te zoeken.

Nadat ik met een gekloot van niks de stekker van de oliedruksensor er uit wist te krijgen, hoopte ik op een andere storing. Er kwam echter geen storing; gewoon proberen te starten zonder succes.
Ik vond dit een beetje vaag, dus ik besloot de koelwatertemperatuursensor er ook maar uit te trekken. De laatste keer dat ik dat deed werd de auto vet boos en begon keihard te roepen dat ik als de donder die stekker er weer in moest steken, maar ook dat gaf geen enkel resultaat.

Toen herinnerde ik me dat ik, toen ik ooit is de ECU herschreef, voor de grap de sleutel om draaide. Geen storingen, geen onzin, hij startte gewoon niet, precies als dit. Dit deed me vermoeden dat de ECU wel is aan puin kon zijn. En jawel hoor, de prachtige 20Amp zekering doorgebrand. Hier draait de ECU ook op mee, samen met een of andere pomp en de ventilator.

De boosdoener was dus mijn grondige reparatie aan de ventilator. Hier heb ik een hopeloze zekering voor gecreeerd, wat dus niet altijd maar goed blijft gaan.

Iig mooi dat het zo simpel is, jammer dat het me een halfuur kostte dat rot stekkertje er weer in te krijgen;p

Bedankt voor het meedenken. Distributieriem ga ik sowieso vervangen binnenkort, samen met de V-Snaar en uiteraard de waterpomp.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 12 sep 2018 - 17:23:29 

Jij niet alleen, ik ook, heb iets vergelijkbaars gehad met een HDI, en daar was de riem aan barrels, gelukkig niet bij jou in ieder geval.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 12 sep 2018 - 17:25:36 

ja dat is helemaal niet grappig, dan toch liever een zekeringetje;p

beetje jammer dat het nog altijd mogelijk is zulke misleidende foutmeldingen te krijgen die nergens op slaan, maar goed hij moet wat als hij in paniek is;p

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 12 sep 2018 - 19:19:50 

Het hangt allemaal aan elkaar, door die geklapte zekering zal die niet meer een signaal krijgen, dus alarm, beter teveel dan te weinig toch.
Alleen die stop is overbodig, je kon toch al niet verder.[GRINNING FACE WITH SMILING EYES]

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]