307 Forum

Je voelt je (soms) lekkerder in een peugeot...
Het is nu vr 14 dec 2018 - 10:03:36

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 03 okt 2018 - 16:51:44 

Na het lezen van de oplossing van het trillen in het stuur bij 130 km/hr. Het eea vast laten zetten door garage (konden oplossing niet, betwijfelden het. Dus link doorgestuurd en resultaat). Dit heeft de nodige verbetering gegeven (maar 100% weg is het niet). Maar nu las ik dat er gesproken werd over een bodemplaat. Maar onze sw uit 2009 benzine 1.6 heeft die niet.

Dus mijn vraag is klopt dit dat er geen bodemplaat zit? Als die er niet zit is het zinvol om deze wel te plaatsen (heeft/kan dit invloed op trillen hebben en wat zijn er voor andere voordelen of nadelen). Wat kost zoiets ongeveer? Heb al gegoogeld maar zie door de bomen het bos niet (tig aanbieders en even zoveel verschillen in prijs als uitvoering voor en achter vooras etc) en ik ben niet zo autotechnisch.

alvast bedankt

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 03 okt 2018 - 16:59:46 

Het is geen bodemplaat maar een beschermplaat. De bodemplaat kwijtraken maakt van je 307 een Flintstone-mobile.

Als je geen beschermplaat hebt, is ie er een keer onderuitgevallen of niet meer terug geplaatst. Dit kan niet voor getril zorgen.

Het kan geen kwaad. Mijn CC zou er ook eentje moeten hebben maar doet het prima zonder. Zelfde gaat voor mijn vorige SW. Die wilde in Duitsland blijven :mrgreen:

Juist als die beschermplaat niet goed vast zit, kan je geklapper krijgen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 03 okt 2018 - 18:55:05 

@cdoens bedankt voor je reactie. Begrijp opmerking Flintstone auto en daarmee is gelijk duidelijk hoeveel ik ervan weet.

Wat overblijft wat is het nut van zo'n beschermplaat? Want denk ik heeft iemand reden gehad om het in eerste instantie er wel onder te willen hebben?

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 03 okt 2018 - 19:14:48 

Sommige 307's zijn zonder motorbeschermingsplaat geleverd, zo ook de mijne. Is makkelijk te controleren op chassisnummer in de public.servicebox van Peugeot.

Het trillen kan komen van de modderkuipen in de wielkasten, de klemmen waarmee het vastzit kunnen slijten.
Verder kan het ook nog uit de banden komen

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 03 okt 2018 - 20:46:20 

@dircos1980

Dat het trillen verschillende oorzaken kan hebben heb ik gemerkt. Onze sw heeft daarom al verschillende banden gehad, x maal gebalanceerd en uitgelijnd etc.

Was daarom ook heel blij om hier op het forum de verwijzing te lezen naar de losse wielkuipen en beschermplaat. Dat deze vastgezet konden worden met moer, ring en bout waarmee een aantal mensen hun trilling bij 130 konden oplossen. Doordat ik zelf vervelend beperkt ben fysiek en met auto's a-technisch ben, deze oplossing naar garage genoemd en domweg laten uitvoeren (ze geloofden het eigenlijk niet :-)). Gelukkig heeft dit veel opgelost want de vrouw (die rijd) had zoiets van we zijn al zolang ermee bezig (vanaf begin aanschaf) ik ben het zat.

Maar uit reactie garage begreep ik dat er geen beschermplaat zat. Vandaar mijn vraag. Want ik dacht als de trilling zover is opgelost door wielbakken beter vast te zetten, zou het dan kunnen zijn dat door meer verband/stijfheid aan te brengen het probleem helemaal weg is te nemen. Dit mede doordat in de topic expliciet werd gesproken over het vastzetten van de wielbakken en de beschermplaat. Waarbij ik begreep dat de beschermplaat op 1 of meer punten ook aan de wielbakken vastzit. Wat vanuit mijn denkbeeld dat door de luchtstroming onder de auto door deze een vibratie kan veroorzaken in de wielbakken en door de wielbakken samen met de beschermplaat te fixeren deze luchtstroom geen of zover verminderde vibratie kan veroorzaken. Doordat enerzijds de wielbakken verder gefixeerd zijn en anderzijds het aangrijppunt van de luchtstroom verlegd is. Bijv tot na de voorwielen/radiator oid en de voorkant stabieler wordt.

Zeg het wat op een houtje touwtjes wijze en blond, maar ik hoop het zo begrijpelijk te hebben gemaakt wat mij tot de vraagstelling bracht.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 04 okt 2018 - 23:01:22 

Hallo

Ik heb hetzelfde gehad en nu eigenlijk nog steeds een beetje heb nu 18 inch velgen onder mijn 307 hb met dunlop banden die heel licht trillen. Ik denk dat het voornamelijk ook door het merk band komt had hiervoor Challenger velgen met pirelli banden en de trillingen waren weg dit zijn 17 inch banden heb ook alle wielkuipen vast gezet en beschermkap weg gehaald.

Gr Robin

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 06 okt 2018 - 06:00:12 

misschien heel stom maar zijn de banden niet gecupt???

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]