307 Forum

Je voelt je (soms) lekkerder in een peugeot...
Het is nu vr 19 okt 2018 - 15:54:09

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 12 sep 2009 - 16:10:02 

Zoals de titel aangeeft, als ik het rechter portier raam dicht doe door de knop helemaal omhoog te halen, dan sluit het raam automatisch. Echter, als deze dan even dicht zit, zeg 2 a 3 seconden, dan opent het raam weer en zakt die een cm of 10.

Hetzelfde resultaat als ik de ramen met de afstandbediening sluit bij het op slot doen van de auto.

De enigste manier waarmee ik het raam dicht krijg is door de knop omhoog te halen tot zeg maar de eerste stand en de knop loslaten als het raam dicht is. Want als de de knop vast blijf houden dan opent het raam ook weer automatisch.

Dus, het raam is ontregeld op een of andere manier. Iemand enig idee wat hier aan de hand is en of het te resetten is?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 12 sep 2009 - 17:46:35 

Contact aan, raam helemaal open zetten. Contact uit en knop omhoog houden, ongeveer 10 seconden. Dat reset je raam normaal gesproken.
Overigens, als je de knop helemaal omhoog trekt dus voorbij het zware punt kun je hem weer loslaten want dan sluit het raam automatisch volledig.

We horen wel of het gelukt is.

NU - Honda Ciivic Hybrid Elegance

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 12 sep 2009 - 20:10:22 

Je voorstel geprobeerd maar geen resultaat. Als ik de auto van contact zet en de knop omhoog haal sluit het raam direct. Na 2 seconden zakt hij weer 10 cm.

Ik heb ook gewacht totdat de ramen niet meer te bedienen zijn nadat ik de auto van contact gehaald heb. Knop een seconde of 10 omhoog gehouden, contact er weer op en raam dicht gedaan. Ook nu gaat het raam dicht en na 2 seconden weer een stukje open.

't is trouwens een 307 2.0L 16V XS uit jan 2002.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 12 sep 2009 - 21:12:03 

Heb je al in de sponning gekeken ?
Het kan zo zijn dat iets in zit waar de raam tegenaan loopt.
Dan komt de beveiliging in en zakt de raam inderdaad zoals je omschreef.
Ik had hier last van toen ik de windgeleiders had geplaatst.....
Toen had de raam ook iets teveel weerstand en kwam de beveiliging ook in. :oops:

Wat toen werkte was handmatig de raam een cm of 2 Ć” 3 voor het einde te stoppen. En na een tijdje wachten de raam pas definitief te sluiten.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 13 sep 2009 - 09:47:30 

Klinkt logisch de verklaring van T-frits.
Als dat het ook niet is kun je overwegen de pluspool een paar seconden van de accu te halen. Je moet dan wel je boordcomputer opnieuw instellen maar ook je ramen. Misschien dat dat wel helpt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 13 sep 2009 - 10:42:15 

heb ik ook eens gehad,heb raam open gezet,en met afstandbediening wagen afgesloten met vasthouden knop,dan sluiten ook de ramen.
gelukkig werkte dat.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 14 sep 2009 - 22:11:23 

@T-Frits
Nog niet gedaan, zal het morgen bij daglicht eens bekijken.

@easy:
Als de er niks in de sponningen zit kan ik dat inderdaad eens proberen. Maar wat bedoel je precies met de boordcomputer opnieuw instellen? Datum, tijd en taal? Veel meer valt er volgens mij niet in te stellen toch? Hoe moeten de ramen daarbij dan open staan of dicht zitten?

@wooley:
Daarbij kreeg ik het juist. Deed de ramen dicht met de afstandbediening, om een of andere reden vertrouw ik daar nooit blind op dus controleer altijd of ze wel dicht zitten... niet dus.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 15 sep 2009 - 07:27:06 

Inderdaad, tijd datum etc moet je dan even opnieuwe instellen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 15 aug 2018 - 13:16:31 

Ik heb me net aangemeld (ha, een 2dehands 307 CC uit 2004 gekocht, hoe leuk is dat) en zat wat te lezen over problemen met de raambedieningen.
In mijn geval wilde het bestuurdersraam niet automatisch open, wel stapsgewijs, maar eenmaal bovenin gaat het raam direct weer 15 cm naar beneden.
Met de deur geopend, ging het raam wel automatisch naar het hoogste punt minus dat centimetertje voor volledige afsluiting. Ook ging het raam
niet vanzelf dat laatste centimetertje dicht bij sluiten van het portier. Passagierskant werkte wel goed.

Na allerlei geporrel ben ik tot de volgende conclusies gekomen.

1) Eerst de raambedieningsschakelaar goed werkend maken, dus uit elkaar, printplaatje contactvlakken goed schoonpoetsen enzovoorts. Mijn vermoeden is, dat wanneer bijvoorbeeld het 2de schakelmoment van een schakelaar niet goed doorkomt, al die reset procedures ook niet tot een goed einde komen. Want die gaan er natuurlijk van uit dat de schakelaars goed werken.

2) Contact uit, motorkap open, autoportieren sluiten. Wachten tot de km-stand verlichting uitgaat, desnoods nog een minuutje langer wachten. Pluspool accu los. Koffiepauze. Accupool er weer op.

3) Contact aan, raam geheel openen en vasthouden 1-2 seconde. Raam geheel opnemen en knop eveneens 1-2 seconde vasthouden. Idem voor passagiersraam. Voila, alles werkt.

4) Klokje weer op tijd zetten. Bij een volscherm navigatie zit dat onder configuratie, internationale parameters

Succes!
Frank

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]