307 Forum

Je voelt je (soms) lekkerder in een peugeot...
Het is nu ma 22 okt 2018 - 07:52:43

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 89 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 18 sep 2011 - 21:39:55 

Airco een keer schoonmaken, en interieurfilter vervangen, ik heb er nog geen last van, en ik rook ook nog in de auto. :shock: :shock: :shock:

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 19 sep 2011 - 18:46:33 

airco is vorig jaar nog gedaan en interieur filter gaat elk jaar mee 8)

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 19 sep 2011 - 18:57:52 

Is de lucht dan zo vies in BoZ, of komt het door de sigarettenfabriek. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 21 sep 2011 - 19:00:17 

Of is het sabic? :shock:

Profiel  

Berichttitel: Re:
BerichtGeplaatst: za 02 jun 2012 - 13:13:53 

Rene-ork schreef:
Heb even een plaatje geschoten (het was al donker). Achter de zonneklep bij het scharnierpunt zit nog een klein stukje wat niet is "aangetast".
De rest van de hemel ziet er niet fris uit

Overigens er wordt in de auto niet gerookt !

ik ben net terug van een proefrit en die heeft precies dezelfde aanslag zeg maar.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 04 jun 2012 - 11:59:01 

Troost je, ze hebben het allemaal. En degenen die het nog niet hebben, krijgen het.
Ach, het is goed te behandelen en schoon te maken. Even aan het werk en het is weer als nieuw. :wink:

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 04 jun 2012 - 21:26:40 

alles valt in het niet bij deze:

Afbeelding
wat een smerig ding was dat!

http://forum.carclean.nl/cc_postst13285 ... t-307.aspx

Profiel  

Berichttitel: Re:
BerichtGeplaatst: do 21 jun 2012 - 22:44:00 

Heltio schreef:
Automaat schreef:
Jullie hebben het over of tapijtreiniger of interieurreiniger. Geef a.u.b. eens een merk- en artikelnaam.

Ik heb bij de Halfords een fles Sonax Interieurreinger gekocht. Volgens mij was het € 6,95 ofzo. Inspuiten, even wachten, en met een schone doek uitwrijven. Werkt perfect.

morge maar eens die uitproberen, kijken of het werkt. dit zal de auto er meteen een stuk frisser uitzien!

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 25 jun 2012 - 12:39:32 

Ah, de fameuze Sonax. Heb je een reserve interieur klaarliggen?
Lang niet iedereen heeft namelijk goede ervaringen met dit spul. Soms is het prachtig, in andere gevallen vallen de gaten in bekleding en/of laten stiknaden los. Oh ja, verkleuringen komen ook voor. Goed testen op een onzichtbaar stukje van het interieur dus of niet gebruiken (die laatste zou mijn keuze zijn).

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 26 jun 2012 - 23:10:23 

Welk spul kan jij dan aanraden?
ik was van plan morgen dat spul bij halfords te gaan halen. maar als je iets beters weet

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 27 jun 2012 - 00:00:36 

Meguairs carpet en interior cleaner

Werkt perfect!

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 28 jun 2012 - 12:13:22 

Beetje laat, maar Meguiars APC werkt ook heel goed. Nadeel is alleen dat je gelijk een gallon moet/kunt kopen.

Gelijk de handleiding van APC maar eens plaatsen. Mooier kan ik het op dit moment niet maken. :wink:

Hoe te werken met APC (All Purpose Cleaner).

Ik krijg van verschillende kanten de vraag hoe ik dat hemeltje in de auto nou precies heb schoongemaakt met APC. Dus kies ik maar even de praktische insteek en plaats deze handleiding op het forum.

Afbeelding

APC kun je voor veel doeleinden gebruiken:

Buitenkant auto
- Reinigen kunststof (kunststofverzorgers “pakken” daarna beter en blijven langer zitten)
- Reinigen lakwerk bij extreme vervuiling
- Verwijderen algen/mosaanslag op buitenkant auto
- Reinigen wielkasten
- Reinigen portierranden
- Etc.

Voor de buitenzijde gebruik ik de sprayflessen van Meguiars. Die sprayen lekker breed en maken alvast een schuimlaag waardoor de APC beter “werkt”. Met een zachte kwast kun je het oppervlak, nadat je APC hebt opgesprayed, heel goed schoon krijgen en ook in kleine hoekjes komen. Na behandeling goed afspuiten met water.

Binnenzijde auto:
- Reinigen dashboard en portieren
- Reinigen stof op stoelen
- Reinigen vloerbedekking
- Reinigen dakhemel
- Reinigen sterk vervuild leer (LET OP! Hierna leerconditioner opbrengen!!)
- Etc.

Voor de hardere oppervlakken zoals dashboard en portieren gebruik ik de kwast om de APC goed te verdelen en het oppervlak schoon te maken.
Werk je op stof, dan kun je een zachte borstel van paardenhaar gebruiken, een doek of in het meest ideale geval een extractor (soort waterstofzuiger die water door de stof jaagt en weer opzuigt, simpel gezegd).
Omdat het afspuiten van behandelde delen in de auto niet echt een optie is zul je hier anders te werk moeten gaan. Gewoon een emmer schoon water en een (vaat)doek gebruiken. Na het opsprayen van APC (wel even in laten trekken) neem je het behandelde deel af met de vochtige doek. Tussendoor die doek uitspoelen in het water, en nogmaals het behandelde deel afnemen. Zodra het schuimen van de APC vrijwel ophoudt heb je het vuil verwijderd en kun je het behandelde deel droogmaken met een handdoek of andere schone doek (gewoon even nawrijven, droog krijg je het niet helemaal).
Voor het opbrengen van APC in de auto gebruik ik een andere sprayfles. De standaard sprayfles van Meguiars vindt ik te grof en die spuit teveel middel op. Ik heb een detailer fles (die veel lijkt op een sprayfles van bijvoorbeeld glassex) die ik vul met APC en water. Daarmee kan ik de APC beter en nauwkeuriger opspuiten.

Op het plafond bijvoorbeeld spuit je een laagje op zodat je het te behandelen deel dun, maar wel helemaal, bedekt. Daarna afnemen met de vochtige doek en tenslotte afnemen met een droge doek. That’s it!
Dek de stoelen etc. wel af met een oude deken o.i.d. als je met het plafond gaat werken. APC op leer betekent dat je met leerconditioner aan het werk moet om het leer weer te verzorgen. APC op stoelbekleding kan betekenen dat je schone plekjes krijgt ter grootte van een druppel. Hetzelfde geldt voor het dashboard en andere onderdelen.

Mengverhoudingen:
- 1:10 (1 deel APC, 9 delen water) voor lichte vervuilingen. De binnenzijde van de auto valt hier bijvoorbeeld onder.
- 1:4 (1 deel APC, 3 delen water) voor zware vervuilingen. Wielkasten kun je hier als voorbeeld gebruiken.
- Onverdund APC, voor de extreem zware vervuiling. Wel eerst testen, niet alle materialen kunnen hier tegen.

Ook in dit geval geldt: start licht (1:10). Krijg je het niet schoon, stap dan over op een zwaardere verhouding (1:4). Test vooral in een hoekje of op een onzichtbaar deel of het materiaal tegen APC kan. Sommige fineer materialen krijg je namelijk helemaal schoon met APC c.q. het fineer kun je er volledig mee verwijderen.

Voordeel van APC is dat je vrijwel altijd kunt zien waar je gebleven bent.
Laatste tip: Roep niet te hard dat je ALLES schoon krijgt met APC. Ook in het huishouden kan het een laatste redmiddel zijn waarmee je wel troep weggewerkt krijgt. Dan kan die 4-liter jerrycan zo leeg zijn.

Afbeelding

Gebruikte middellen:
- Meguiar's Professional All Purpose Cleaner (APC)
- Meguiar's Quik Detailer fles (was leeg, zit ook in Clay pakket) met APC (vernevelt dunner wat prettiger is in het interieur)
- Meguiar's Professional All Purpose Cleaner Spuitfles voor buitenkant auto
- Kwast (standaard kwast met zachte haren)
- (Vaat)doek voor inwerken en afnemen van APC op vloerbedekking en plafond
- Badstof handdoek (wel oud ) voor het drogen van hemel en vloerbedekking
- Oude spons (waar ik vroeger de auto mee wastte ) voor de binnenkant van de wielkasten

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 06 nov 2012 - 10:31:07 

Ik ga af en toe met de stoomcleaner over de hemel van mijn auto. Ik moet zeggen dit werkt ook in mijn geval. (rijdt bijna altijd zonder airco en wordt niet in gerookt)

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 03 jul 2018 - 22:31:39 

Ik heb een peugeot 307sw 2.0 uit 2003, nergens last van. Licht grijs hemeltje. Overal.

Edit: o, 6 jaar later... Haha

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 89 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]